• Moogles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-01 17:44
Aangezien ik nog geen shopreview kan aanmaken omdat mijn ervaring met deze winkel nog lopende is, wil ik op deze manier toch een poging doen mensen te waarschuwen. Pixmania is namelijk een oplichterstent. Je komt niet voor niets bij Radar in de uitzending.

Halverwege september heb ik een tegoedbon van 250 euro voor pixmania ontvangen, waarmee ik een aantal dagen later een bestelling plaatste. Helaas had ik een domme fout gemaakt en één artikel twee keer aangeklikt, waardoor deze dubbel in de order stond. Dit had ik meteen door toen ik de bevestigingsemail ontving. Uiteraard meteen werk van gemaakt en naar zowel de klantenservice (via hun achterlijke one-way syteem) en partnernl@pixmania.nl gevraagd hoe dit het beste op te lossen. Partnernl heeft het geforward naar de klantenservice (handig zeg!) en de klantenservice heeft me verteld dat ik het teveel bestelde artikel terug kon sturen naar Frankrijk, na ontvangst. Dat is natuurlijk totaal onacceptabel omdat de bestelling NET geplaatst is, en ik een wijziging wil doorvoeren. Aangezien je niet kan reageren op e-mails van de klantservice, en je weer een one-way berichtje moet sturen via de site, heb ik de vraag nogmaals gesteld, dit keer met het antwoord dat ik de bestelling ook kan weigeren aan de deur, zodra deze verzonden is, en dat natuurlijk de mogelijkheid tot terugsturen van het dubbele produkt ook nog kon. Daarop waren ze nogal aan het hameren.

Aangezien beide opties gewoon ronduit absurd zijn aangezien er nog helemaal niets verzonden is, heb ik een annuleringsverzoek ingediend. Hierop de eerste dag geen reactie ontvangen. Daarna nogmaals een annuleringsverzoek ingediend waarop ik wel een reactie mocht ontvangen, namelijk dat het pakketje al de deur uit was (bestelling was op dinsdag geplaatst, en deze reactie ontving ik op donderdag). Dit geloofde ik echter niet, want zodra je op de pagina terecht komt waar je moet zijn om je bestelling te annuleren staat er "u kunt uw bestelling nog annuleren", wat er nog steeds stond na deze onzinninge opmerking van de klantenservice dat het pakket al de deur uit was. Uiteraard heb ik dus NOG een keer geprobeerd mijn bestelling te annuleren, waarop weer geen reactie. De volgende dag kreeg ik bericht dat mijn bestelling verzonden was. Volgens het track & trace nummer (DPD equivalent ervan) was het pakketje DIE DAG aangeboden. 100% bewijs dat ze het pakket dus hebben aangeboden ter verzending nadat ik 3x geprobeerd heb het pakket te annuleren! Wetende dat de bestelling niet klopt!

Dit is slechts het begin...

Een aantal dagen later staat de DPD op de stoep met een pakket dat ik door pixmania gedwongen werd te annuleren, dus deze beste man kon weer terug met zijn handel. Na contact opgenomen te hebben met pixmania werd mij verteld dat ik binnen drie weken mijn kreditering kon verwachten zodat ik een nieuwe bestelling kon plaatsten. Dit duurt mij echter te lang, omdat ik geen enkele verantwoordelijkheid draag voor wat er met het pakketje gebeurd (aangezien ik het nooit geaccepteerd heb), en dus gewoon meteen mijn kreditering wil hebben om een nieuwe order te plaatsten. Ze vertelde mij dat ze er maximaal drie weken over mogen doen en dat ik maar geduld moet hebben. "OKAY", 3 weken laten mail ik ze met de vraag waar mijn geld blijft, zeggen ze "wij hebben uw pakketje op 8 oktober ontvangen, en pas vanaf die datum beginnen wij met tellen". Geduldig heb ik nogmaals drie weken gewacht, en ze op de 29ste gemailed met het verzoek EINDELIJK mijn kreditering in orde te brengen. Krijg ik een reactie dat dit "ZO SPOEDIG MOGELIJK" wordt gedaan. Vandaag krijg ik dan eindelijk bericht (twee dagen buiten de aangegeven maximum van drie weken, dus) dat ik 44 euro terug heb gekregen. VAN EEN BESTELLING VAN 250 EURO!

Buiten dat ze me in termijnen gaan terug betalen, hebben ze niet eens duidelijk gemaakt waar het geld naartoe is. Ze hebben mijn rekeningnummer niet, omdat ik de verzendkosten met creditcard betaald heb, en de order met een cadeaubon heb voldaan. Nu moet ik er weer achteraan om uit te vogelen waar die 44 euro is....

Zucht.

Wordt vervolgt.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik heb zelf geen ervaring met Pixmania (ken ze wel van naam), maar het klinkt als een vrij logge en lompe organisatie. De manier van communicatie, met de klantenservice bijvoorbeeld, getuigd van weinig goodwill.

Begrijp ik uit je bericht dat jij dit bij Radar hebt aangemeld? Wanneer wordt dat eventueel behandeld?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37
Dit is dus precies wat volgens Shopping Forum - Handleiding niet in dit forum gewenst is: een eenvoudige ervaring, geen discussieelement en schreeuwerig opgesteld.

Dit topic is gesloten.