Toon posts:

Periode van daadwerkelijk retourneren na afkoelperiode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd of het wettelijk staat vastgesteld, hoelang een consument erover mag doen om een product te retourneren als hij binnen één week na aankoop bij de leverancier heeft aangegeven aanspraak te willen maken op de retourneringsrecht, meer specifiek de wet Koop op Afstand.

Deze vraag stel ik naar aanleiding van een aankoop (notebook) reeds gedaan in halverwege juli dit jaar, dat ik tot op heden echter nog moet retourneren. Werk, studie en andere zaken hebben me in de tussen tijd vervelenderwijs verhinderd en van uitstel kwam uitstel. Nu ik per november wat meer vrije tijd overhoud dacht ik bij mezelf dat ik mijn aankoop nu maar eens moet opsturen, dus vooraf even een mail gestuurd naar de leverancier, als antwoord kreeg ik echter dat de periode voor herroepingsrecht ruimschoots is verlopen... ;( *stom*stom*stom*

Hoe zit het trouwens met het geval dat de leverancier verkeerde gegevens heeft verstrekt m.b.t. tot het retourneringsrecht, ik geloof dat men dan 3 maanden de tijd heeft om überhaupt aan te geven dat hij of zij graag diens product wil retourneren, laat staan de periode van daadwerkelijk retourneren. Wellicht dat ik daar nog wat mee kan...

De laatste keer dat ik overigens contact met ze had was in september, toen hadden ze geantwoord dat ze het product zouden aannemen mits het in nieuwstaat verkeerde en de licentie erop al niet geregistreerd was. Wat momenteel uiteraard het geval is, de notebook is een tijd namelijk al opgeborgen (om beschadiging tegen te gaan) en niet meer gebruikt.

Met vriendelijke dank.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, je mag wel uitgaan van een redelijke termijn, en 4 maanden is geen redelijke termijn. Jij hebt het de winkelier onmogelijk gemaakt het product weer te verkopen, het is nu 4 maanden ouder en minder waard (want 4 maanden is een lange tijd in computerland). Oftewel: imo heeft de winkelier groot gelijk.
Werk, studie en andere zaken hebben me in de tussen tijd vervelenderwijs verhinderd en van uitstel kwam uitstel.
Dat is dan je eigen fout, en daar hoeft de winkelier geen rekening mee te houden. Dit is geen overmacht, maar gewoon een kwestie van foutief prioriteren.

Ga maar uit van een helaas pindakaas :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is nu maanden gelden. Ongeacht wat er op papier zou staan, het nu nog proberen gaat imho alle Wikipedia: Redelijkheid en billijkheid te buiten. Als de leverancier je nog steeds ter wille zou zijn prima, maar het is wel behoorlijk laat. De prijzen van dergelijke hardware daalt immers.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik neem trouwens aan dat het om de laptop uit Onvrede over notebook en het retourneren gaat? Eerst maak je heel veel (terechte) stennis, en daarna laat je het sloffen? Is toch erg jammer van de moeite die je hebt gedaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:26:
Ik neem trouwens aan dat het om de laptop uit Onvrede over notebook en het retourneren gaat? Eerst maak je heel veel (terechte) stennis, en daarna laat je het sloffen? Is toch erg jammer van de moeite die je hebt gedaan.
Dat klopt. Daarom heb ik er ook spijt van dat ik het zover heb laten komen.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

En dat is nou precies de reden waarom winkeliers steeds moeilijker doen inzake retour nemen van producten. Eerst sta je een hoop heibel te schoppen en heel wijs met regels en wetten te strooien en vervolgens ben je te beroerd om ff 10min naar het postkantoor te gaan.... :N
Bedankt namens alle consumenten voor het nog moeilijker maken voor ons....
Ik hoop serieus dat winkel je gewoon laat zitten met het laptop.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Natuurlijk dat de winkel hem gaat laten zitten.
Redelijk termijn is overduidelijk overschreden.
Pagina: 1