• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-05 13:17
Sinds kort heb ik een GA-EP45-DS3R moederbord waar ik uitermate tevreden mee ben... Echter valt me iets vreemds op bij het opstarten.

Mijn vorige bordje, ga-p35c-ds3r, begon bij inschakelen van de pc vrijwel direct met bootsplash screen, het nieuwe bordje wat ik heb doet het echter wat anders..

Na indrukken van powerbutton, gaat (graka fan) even in volle toeren en duurt het ong 10 seconden voor de pc daadwerkelijk met opstarten begint...

Weet iemand wat dit is, waardoor dit komt etc?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Staat quick boot aan in het BIOS? Kijk ook even in Gigabyte P35/X38/X48 problemen & ervaringen - Deel 2, wie weet staat jouw vraag er wel bij. Kijk dan gelijk even deel 1 in.

• lredev
Bedankt voor je reactie...

Dat topic heb ik inderdaad doorgenomen, en ook het vorige... Ware het niet dat ik al vermoedde daar niet te slagen aangezien het een andere chipset betreft... In mijn bios vind ik overigens geen optie soortgelijk aan "fast boot"..

Nu is het probleem niet heel vervelend daar ik doorgaans toch standby gebruik, maar viel me gewoon juist omdat mijn ga-p35c-ds3r het niet doet..

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mijn GA-EP45-DS4 doet het ook. Of het 10s duurt weet ik niet, maar eerst worden de fans aangeslingerd en daarna boot het systeem pas. Is waarschijnlijk om de PSU niet direct vol te belasten?

• lredev
Ja wellicht inderdaad psu ontlasting, maar vreemd, want dat zou je als "feature" toch weer als verkoop argumenten ergens verwachten op site gigabyte o.i.d.

In ieder geval fijn te horen dat het niet uniek is voor mijn bordje... Toch hoop ik nog te horen wat er nu precies de bedoeling is..

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:03

Zenix

BOE!

Doen heelveel moederborden,

Mijn P35C-DS3R doet het ook. Maar ook mijn broer zijn Asus P5E. Dus dat is niet gigabyte gerelateerd. Niks om je zorgen over te maken.

• lredev
hm wel vreemd want mijn p35c-ds3r deed het juist niet..

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Welke BIOS versie heb je er in geflashed zitten dan? Momenteel zit deze op F10.

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 09:22
Hmm, ik heb de P45Ds3, en zodra ik de power button indruk krijg ik meteen dat groenige gigabyte logo ( duurd wel ff voordat mn CRT monitor daad werkelijk licht begint te geven :P, duurd 5 sec ong). Mijn videokaart fan hoor ik ong een halfe seconde ZOEEF, en daarna valt alles stil (omdat bijna alles passief loopt).

Maar kan je was specifieker zijn betreft de volgorde van opstarten? Kan ook de volgorde zijn waarop je HDD's en DVD drives booten.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• lredev
vandaag naar F10 geflashed... geen verandering voor of na..

boot:
> aan, geen beeld (blijft standby) fans gaan voluit (10 sec)
> gigabyte splashscreen
> raid-detectie,
> normale verder boot (hier wordt pas dvd/hdd als bootdevice aangemerkt)

• Zenix

Zenix

BOE!

lredev schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 02:12:
vandaag naar F10 geflashed... geen verandering voor of na..

boot:
> aan, geen beeld (blijft standby) fans gaan voluit (10 sec)
> gigabyte splashscreen
> raid-detectie,
> normale verder boot (hier wordt pas dvd/hdd als bootdevice aangemerkt)
Ja, had je al kunnen vertellen dat bios niks uitmaakt. Het is gewoon cold boot probleem meer niet.
lredev schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 01:41:
hm wel vreemd want mijn p35c-ds3r deed het juist niet..
Mijne doet het niet als ik mijn pc helemaal standaard loopt. Maar met een dikke overclock doet ie het wel. Mijn broer zijn P5E doet het wel ook al loopt hij standaard.

Trouwens probeer dit eens,
Doe je pc aan, doe hem uit, doe hem aan ( laat hem aan het stroom )
Is het dan ook?
en Daarna
Doe je pc aan, doe hem uit, doe hem aan ( stroom eraf tussendoor)
Is het dan ook?

In de eerste situatie heb ik het niet meer als die eenmaal op stroom zit. Bij mij doet ie het alleen als ik de stekker eruit haal en hem totaal van stroom afhaal.

[ Voor 44% gewijzigd door Zenix op 01-11-2008 12:02 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Sommige MSI en Asus moederborden doen nog gekker: je drukt op de start knop, je hoort de pc opstarten, 2 seconden daarna valt de hele pc uit, en weer twee seconden later start het systeem weer op.

March of the Eagles

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat doet mijn DS4 heel soms ook, maar ik vermoed dat het einde van mijn Antec Truepower2.0 550W is ingeluid.

• Zenix

Zenix

BOE!

Hacku schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:55:
Sommige MSI en Asus moederborden doen nog gekker: je drukt op de start knop, je hoort de pc opstarten, 2 seconden daarna valt de hele pc uit, en weer twee seconden later start het systeem weer op.
Ja, dat bedoel ik ook.
Edmin schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:43:
Dat doet mijn DS4 heel soms ook, maar ik vermoed dat het einde van mijn Antec Truepower2.0 550W is ingeluid.
Ik denk niet dat het met voeding te maken heeft,heb zelf al namelijk verschillende PSU's gehad.
Pagina: 1