• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-02 09:39
Ik zit te twijfelen welk formaat tv ik zal kopen, even wat info omtrent situatie:

- bank staat 3,5 meter van tv af, stoel staat op ongeveer 2,5 meter, bank wordt uiteraard meest gebruikt
- wil gebruik maken van HTPC, voor uitzending gemist, veel films en series kijken
- DVD en HD materiaal kijken
- af en toe wat kunnen internetten

Mijn vragen:
Welke maat kan ik het beste kiezen?
Full HD of toch maar gewoon HD ready?
LCD of plasma, mijn voorkeur gaat uit naar plasma vanwege betere zwart waardes?
Hoe word internet / pc getoond op een resolutie van 1024 x 768, is dat wel te doen?

Hoop een duidelijk antwoordt te kunnen krijgen, ik twijfel zelf tussen de samsung en panasonic en lg modellen.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me een hele persoonlijke keuze. Heb je aleens in de winkel gekeken en op een afstand van een meter of 3 gekeken? Wellicht vind jij 80cm het prettigst...of 94cm...

Ik zou je niet zo blind staren op full-hd. Wanneer je van plan bent om een bluray speler te kopen of HD content van je HTPC te spelen, dan is het een overweging waard.

Internet wordt getoond op de instellingen die je tv, kabels en htpc het toelaten. Doorgaans is dat wel iets van 1024x of 1300x. Dat kun je het beste zelf even uitzoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door Noork op 31-10-2008 13:21 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

We hebben een mooie Welke TV moet ik kopen? guide. Ik wil je dus aanraden om deze eens goed door te lezen, en dan eerst maar eens zelf op zoek te gaan naar mogelijke modellen. Er staan genoeg aanknooppunten in de guide om je verder te helpen :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?