Toon posts:

Zoek nadere uitleg atikmdag.sys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dit zal vast de zoveelste topic wezen.

Ik heb een DELL PC maar helaas bied dell weining ondersteuning over mijn issue en verwijsd me om maar contact op te nemen met ATI. Vreemd aangezien ik alles bij hun gekocht hebt... Daarintegen is mijn garantie toch al verlopen helaas!..

Systeem:
Amd Athlon 64 x2 Dual Core 4200+
4 Gig Memory
Ati Radeon 1300x Pro 256mb ddr

Deze systeem is geleverd in een kleine desktop chassis ( Dimension C521)

Mijn ati Radeon kaart heeft alleen een koelblok erop zitten.

Ik heb mijn hand verbrand aan die koelblok en lijkt mij niet waarschijnlijk dat dat ding zo gloeien heet moet zijn -.-

Nou de vraag is Wat doet Atikmdag.sys? Zit er een connectie tussen de temperatuur omdat hij zo heet is dat de driver niet reageerd wat leidt tot een system crash (BSOD) want dan lijkt me het logisch.

Ik heb gebeld met dell maar die beweerd dat het een software issue is maarja dan is nog de vraag welke bestand stuurt "Valse" gegevens die leidt tot een crash of is het puur de hardware?

Vreemde is in het begin deed mijn pc normaal totdat mijn pci controller op de moederbord het gewoon begaf.
Dell stuurde mij in eerste plaats een nieuwe Ati Radeon Kaart omdat het in eerste instantie leek dat dat het probleem was bleek dus niet zo te wezen.. Dus moederboard werd ook vervangen.

Nu heb ik dus ineens last van de irritante 0x00000116 bug check Atikmdag.sys Crash.

Ook moet ik zeggen dat ik niet veel wijzer wordt van het feit mijn systeem aangeeft dat er een IRQ fout is PCI slot.

Als iemand enig feeback kan geven over welke bestanden zouden moeten reageren bij een overhitting qua ati driver of iets meer kan meegeven over deze IRQ probleem lees ik dit graag terug.

Ik heb al aardig wat forums doorgelezen reinstall verschillende drivers mem kaarten verwisselen eruit dell gebeld etc en zie er zwaar tegen op om contact op te nemen met microsoft tegen betaling van 72 euro en als tegen zit wordt dat alleen maar hoger.

Alvast bedank voor de moeite, ik merk wel als jullie meer informatie nodig hebben.

Verwijderd

Probeer zoveel mogelijk relevante syteem info te geven. Dus ook precies welk moederbord, HDD's etc, zelfs merk gfxkaart en type geheugen kan helpen. Welk OS je gbruikt.

Hitte kan je verhelpen door eens flink te koelen, zet er een fannetje of ventialor op, check temps in progs
GFX kaarten mogen overigens zeer heet worden, 80 graden en meer. Dus als die energie in dat koelblok blijft zitten kan die nogal heet zijn.

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

Het lijkt softwarematig maar kan net zo goed hardware zijn. Ik snap niet dat DELL die pc's gewoon niet even terug neemt dan hoeven ze ook niet alles op te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Mja dat is dell he ze hebben btw een monteur gestuurd om die moederboard erin te zetten helaas was ik zelf niet aanwezig alleen mijn broer ik was op het werk..

Punt is Dell systemen "zijn" getest als premade en zouden alleen compatible onderdelen kunnen selecteren voor het maken van je systeem.

Inmiddels ben ik op een heel interresant stukje gekomen wat wellicht ook het probleem kan veroorzaken en ga mijn neus hierin steken want ik wil dit niet opgeven.

Ik maak gebruik van een LCD flatscreen en nou schijnt het mogelijk te wezen als de Frequentie singaal van de monitor veranderd dit een storing kan geven heeft iets te maken met DDC/CI optie van de monitor.

Ik post wel een update zodra ik meer weet lijkt me lekker als dit eventueel de oorzaak kan wezen mensen onderweg kan helpen met atikmdag.sys probleem -.-

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05 07:35
Wanneer krijg je die BSOD's? Kijk anders in het BSOD probleem Ati Radeon HD.... en 4GB RAM topic. Veel mensen die last hebben van BSOD's icm vista.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik het gevonden heb:

1 Standaard beveiliging overhitting = crash vandaar dat de driver niet reageerd kan zijn dat de delay wordt geaccepteerd en popup hersteld krijg en je kan verder.

2 Verkeerde instelling Driver hij gaat over zijn maximum core heen wat hij aankan daarom overhit - > Crash.

In mijn geval kan het zo zijn dat de koelblok die erop zit niet voldoende is. Als ik mijn pc chassis open laat dan draait hij langer stabiel alleen enkele keer dat hij teveel grafische bewerkingen heeft crashed hij.

Als ik mijn pc chassis dicht heb crash hij heel snel.

Volgende stap is dell bellen voor een "fan" op de Video kaart aangezien het z'n aangepaste kaart is deze Dimension C521 is een kleine chassis -.-

Helaas kan ik pas weer na het weekend bellen eventueel zoek ik zelf naar een fankoeler die erop past zodra het daarmee lijkt opgelost laat ik het wel weten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedank wiene heb dat soort problemen ook gelezen op forums was niet het geval heb de chips verwisseld eruit gehaalt geen effect nog steeds hetzelfde probleem.

Het vreemde wel = bios geeft aan 4 gig

Vista schone install ziet 3,5 gig geheugen na updates 3,3 gig geheugen raar maar 3 keer reinstall hetzelfde...
Dat is met 4x 1 gig chip erin haal ik er 1 uit zegt hij netjes 3 gig. of als ik er 2 in laat 2 gig.

Mem test uitgevoerd geen stick corrupt.

Ik w8 is het waarschijnlijke overhittings probleem af als ik de fan heb en er is niks opgelost dan ga ik gewoon verder want ik ga niet opgeven ben er nu al week mee aan het rotzooien :(

Verwijderd

Je zou eerder zeggen dat het contact tussen de heatsink en chip slechter is dan dat het lijkt alsof die 1300xPro een 2900XT aan warmte eruit spuugt.

Een gelijkwaardige post op microsoft.com wijst uit op 4GB geheugen, vista & Ati kaarten. Update je drivers eens.
2 Verkeerde instelling Driver hij gaat over zijn maximum core heen wat hij aankan daarom overhit - > Crash.
Lijkt me stug. De snelheid van de core wordt per Bios bepaald en niet op basis van driverlevel. I.e de driver heeft hiermee niets te maken tenzij je met een overclock-functie gaat zitten spelen. Wat wel kan is een powersaving die de boel bemoeilijkt. Ga eens naar energiebeheer, en zet 'm op 'altijd aan' of hoe dat ook heet in Vista. Hiermee wordt voorkomen dat software de boel gaat onderclocken ter behoud van energiebesparing.

Aangezien dit een referencekaartje is zou het ook kunnen dat de koeler verstopt is met stof. Hierdoor is airflow niet langer meer mogelijk en loopt de temperatuur natuurlijk hoog op. Controleer daar eens op , en haal zonodig een stofzuiger langs :+

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder melde zit alleen een koelblok op geen Fan het is een half height card.

Maar heb hem gevonden de echte probleem ennuh JEZUS OMFG bah dit voelt zo kneus achtig -.-

De Atikmdag.sys probleem jahoor inderdaad de DRIVER klopt niet.. blij opgelost maar verschillende forums zoveel dingen worden erop genoemd je gaat gewoon verkeerde dingen denken.

Anyway nieuwste Ati Catalyst packet NIET gedownload Vista blijkt gewoon een verkeerde driver te pakken.. Al geeft hij wel aan dat het dezelfde kaart is -.- maakt het ook zo makkelijk..........

Goed Heb dus een DELL pc dus al iemand hetzelfde probleem heeft lees dit even door..

Uiteraard heeft dell het systeem getest yaddie ya alles zou moeten werken laten we daar maar vanuit gaan ik bedoel als hij net is afgeleverd en doet vreemd terugsturen :).

Maak een backup van je bestanden die je niet kwijt wilt!

Als het goed is als je hem niet hebt verwijderd.. Heb je een Aparte " Backup " partitie.
Herstart je computer Na de bios check F8 meppen Windows herstellen selecteren eventje wachten krijg je een menu hier gaan wij selecteren: PCRESTORE dell Factory image install zoals hij aan is geleverd. Selecteer de gebruiker met Administrator rechten mja volg de procedure verder.

Voila goeie driver oudere versie catalyst maarja dat boeit niet zoveel immers wil je dat je weer grafisch beeld wil zonder storing!.

Jammer partitie weg niet getreurd DELL RESOURCE CD staat de factory driver ook op. Alleen degene die op het internet staat weet ik niet zeker Dell support vul je SERVICE TAG in sticker op je PC.

Voordat je dat doet moet je alle ati troep eraf gooien drivercleaner downloaden gewoon googlen je vind wel wat. F8 veilige modus desnoods rechtklik programma uitvoeren als administrator.

Als je reboot en alles is goed gegaan beeldscherm adapter standaard vga. Instaleer driver klaar.

Dus mensen met een dell pc vergeet de ati website liever mits je er geen problemen mee hebt want hoeft niet voor iedereen te gelden.

Zo nu kan ik lekker rustig slapen een goeden nacht!
Pagina: 1