Op een Fujitsu Siemens Amilo Xa 3530 Notebook heb ik Windows XP Professional geïnstalleerd. Dit werkt prima, tot ik drivers voor de ATI Mobility Radeon HD 3200 en(/of) 3650 installeer. De installatie meldt geen problemen en wil opnieuw opstarten, maar zodra ik dat doe krijg ik na het Windows XP opstartscherm geen beeld meer (het notebookscherm staat wel aan, maar het beeld blijft zwart). Wanneer ik de drivers in veilige modus verwijder kan ik weer normaal opstarten.
In Apparaatbeheer staat direct na de installatie van de driver, maar voor het opnieuw opstarten (omdat ik dan dus geen beeld krijg), de volgende foutmelding bij onderstaande drie apparaten:
Iemand een oplossing?
In Apparaatbeheer staat direct na de installatie van de driver, maar voor het opnieuw opstarten (omdat ik dan dus geen beeld krijg), de volgende foutmelding bij onderstaande drie apparaten:
BeeldschermadaptersWindows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
- ATI Mobility Radeon HD 3650
- ATI Radeon HD 3200 Graphics
- Winbond CIR Transceiver
- Op de ATI site staan bij drivers geen van beide ATI Mobility Radeons genoemd (algemene informatie staat er wel), maar door de niet-Mobility driver worden ze (in ieder geval qua naam en compatibiliteit) automatisch goed herkend.
- De Mobility Driver (ook de meest recente versie) zegt geen driver voor de hardware te hebben.
- Het al dan niet gebruiken van de ATI Mobility Modder (waar de ATI Mobility Radeon HD 3650 wel maar de ATI Mobility Radeon HD 3200 niet wordt genoemd bij ondersteunde hardware) maakt geen verschil.
- De gebruikte driverversie (de nieuwste of een oudere) maakt niet uit.
- De driver voor maar een van beide (dus alleen de onboard HD 3200 of losse HD 3650) installeren (en de andere op "Videocontroller (VGA-compatible)" laten staan) maakt geen verschil.
- De fabrikant van de notebook vragen helpt niet (Fujitsu Siemens kwam niet verder dan "XP ondersteunen wij niet") en op de site staan geen drivers (zelfs niet voor Vista).
- De Windows Vista driver gebruiken werkt niet.
- Onder het meegeleverde Windows Vista Home Premium werkt het wel, dus het is geen hardwareprobleem.
Iemand een oplossing?