[XP] Geen drivers voor ATI Mobility HD2300?

Pagina: 1
Acties:

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb goed gezocht naar drivers voor XP maar kan die niet vinden (ook niet voor Vista ofzo). Wil ATI/AMD niet dat ik daar drivers voor krijg? Als ik de "Self-Help Wizard" volg krijg ik als antwoord:
Afbeeldingslocatie: http://r-online.org/GoT/atifs3.png

Aangezien het om een Fujitsu Siemens gaat lijk ik dus geluk te hebben! maar als ik de link naar de drivers volg, wordt de kaart die er bij mij in zit "ontkend" (bij elk OS dat er te kiezen valt). Dit terwijl er een wel een hele mooie pagina over de kaart is.

Waarom heeft ATI/AMD geen ondersteuning voor deze kaart en waar kan ik XP drivers vinden? (op de FS site zijn alleen Vista drivers te vinden :?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:40

Sayko

Knowledge Is Power

Neem contact op met Fujitsu Siemens.

edit:
Of zoek beter op internet om de standaard catalyst compatible te maken met jouw kaart

[ Voor 57% gewijzigd door Sayko op 10-03-2008 19:39 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:02

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zie bij de Mobility Modder het volgende in de lijst van supported devices staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Windows Vista:
[...]
ATI MOBILITY RADEON X2300
ATI MOBILITY RADEON HD 2300

Windows XP
[...]
ATI MOBILITY RADEON X2300
ATI MOBILITY RADEON X2300 HD

Lijkt dus modbaar te zijn. Proberen?
Anders denk ik dat nog even flink zoeken misschien wat boven water kan brengen en anders lijkt me een mail/belletje richting Fujitsu-Siemens geen slecht idee. Grote kans dat zij echter XP niet supporten als je laptop met Vista geleverd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 10-03-2008 19:48 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is het niet een beetje vreemd dat AMD/ATI een kaart uitbrengt waar ze zelf geen drivers voor hebben?

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 13:31
trigger808 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 20:10:
Is het niet een beetje vreemd dat AMD/ATI een kaart uitbrengt waar ze zelf geen drivers voor hebben?
ze hebben de drivers wel maar leveren die niet direct aan eindgebruikers. ze maken een beetje misbruik van het feit dat meestal een mobile GFX niet omgewisseld kan worden.
dus eenmaal een laptop gekocht zit je vast aan de kaart, dus door de fabrikanten voor de drivers te laten betalen slaan ze hier nog wat geld uit. de fabrikant maakt dan uiteindelijk uit of ze nou willen betalen voor de drivers of niet. daarom zie je vaak dat uiteindelijk de drivers outdated raken. want fabrikanten stoppen op een gegeven moment met de levering van drivers.

http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/ (momenteel 8.3 versie voor x van de mobile videokaarten, zou me sterk lijken dat ze hier speciaal de 2300 uit de normale drivers zouden slopen om daar een mobile versie van te maken. hoewel het wel zou kunnen dat ze dat gedaan hebben)

dit is een link waarbij je met een omweg de mobility drivers voor XP kunt verkrijgen. alleen weet ik niet of de door jou genoemde videokaart daarin ondersteund wordt. anders heb je altijd nog de mobility modder die hierboven genoemd wordt

[ Voor 13% gewijzigd door dangerpaki op 10-03-2008 20:19 ]

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:40

Sayko

Knowledge Is Power

Deze kaart is gewoon te modden. Ik bedoel de laatste catalyst is gewoon voor deze kaart te mdden.

[ Voor 51% gewijzigd door Sayko op 10-03-2008 20:20 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 15:36

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica