Toon posts:

[C++ builder] gegevens wegschrijven naar excel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst ben ik niet zo bekend met C++ builder. Kan wel een progje schrijven met een knopje en een labeltje. De basic dingen dus. Ik ben wel bekend met het kale ansi C en assembly (microcontrollers).

Nu mijn probleem: ik wil een progrje schrijven waarin gegevens naar een bestaand excel bestand moeten worden geschreven. Ik ben al aan het zoeken geweest hier op GoT, maar kan niet iets vinden wat mij echt verder helpt. Ik had al iets gevonden over Ole-containers, nu ben ik daar al een klein beetje mee aan het spelen geweest. Maar ik kom daar niet echt uit.

Wie o wie kan mij op weg helpen, liever geen verwijzingen naar msdn oid. Daar heb ik ook al rondgesnuffeld zonder resultaat.

Aan allen, alvast bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:53:
Nu mijn probleem: ik wil een progrje schrijven waarin gegevens naar een bestaand excel bestand moeten worden geschreven.
Gaat het om een bestaand Excel bestand of om een nieuw aan te leggen bestand? En kom je niet weg met gewoon een CSV uitpoepen (die standaard gekoppeld zijn aan Excel en die Excel doodleuk zal tonen alsof het een gewoon xls bestand is)? Anders kun je gebruik maken van de COM-interface van Excel.
Ik ben al aan het zoeken geweest hier op GoT, maar kan niet iets vinden wat mij echt verder helpt. Ik had al iets gevonden over Ole-containers, nu ben ik daar al een klein beetje mee aan het spelen geweest. Maar ik kom daar niet echt uit.
Want? Wat heb je? Wat werkt er niet? En waarom denk je dat dat is?
Wie o wie kan mij op weg helpen, liever geen verwijzingen naar msdn oid. Daar heb ik ook al rondgesnuffeld zonder resultaat.
En dus? Als wij je nou eens op de juiste MSDN link zouden kunnen wijzen? Je zou élke tip toch met open armen moeten ontvangen?

Neem even een kijkje in onze Programming Beleid Quickstart want zoals je ziet mis ik nogal het 1 en ander in je topic; gelieve dit dan ook aan te vullen (gebruik daarvoor de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif-knop) conform die quickstart. Post eventuele (relevante! niet comlpete lappen!) code tussen code tags a.u.b. ;)

Overigens hoef je ook niet onder aan je post te groeten of alvast te bedanken; zie Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 29-10-2008 23:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:02:
[...]

Gaat het om een bestaand Excel bestand of om een nieuw aan te leggen bestand? En kom je niet weg met gewoon een CSV uitpoepen (die standaard gekoppeld zijn aan Excel en die Excel doodleuk zal tonen alsof het een gewoon xls bestand is)? Anders kun je gebruik maken van de COM-interface van Excel.
Het gaat in ieder geval om een bestaand Excel bestand, die een standaard opmaak heeft. Een nieuw Excel bestand aanmaken is geen optie.
Die COM interface hoe werkt dat. Is dat kort uit te leggen? Of is dat niet de bedoeling.
[...]

Want? Wat heb je? Wat werkt er niet? En waarom denk je dat dat is?
Ik heb gewoon niets kunnen vinden waar ik iets aan heb, ik heb dus helemaal niets. En waarom ik denk dat dat is? Omdat wat ik vind net even anders is of te weinig informartie geeft. Ik ben maar een leek op dit gebied.
[...]

En dus? Als wij je nou eens op de juiste MSDN link zouden kunnen wijzen? Je zou élke tip toch met open armen moeten ontvangen?
Alle info is welkom, maar waarom zou je niet gewoon even uit kunnen leggen zo en zo moet dat. Is toch dezelfde moeite en heb ik weer een "Oh zit dat zo momentje" plus weer wat geleerd.
Neem even een kijkje in onze Programming Beleid Quickstart want zoals je ziet mis ik nogal het 1 en ander in je topic; gelieve dit dan ook aan te vullen (gebruik daarvoor de [afbeelding]-knop) conform die quickstart. Post eventuele (relevante! niet comlpete lappen!) code tussen code tags a.u.b. ;)
Sorry hoor, ik had juist mijn best gedaan om zo'n duidelijk mogelijke startpost neer te zetten. Die hele quickstart kende ik niet eens.
Overigens hoef je ook niet onder aan je post te groeten of alvast te bedanken; zie Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten ;)
Nogmaals, sorry. Ik dacht laat ik het netjes afsluiten.

Ik kom hier niet zo vaak, ik ben niet zo'n software-man/tweaker. Ik ben een elektronica-man. Meestal zit ik op dit forum. Maar die zijn niet voor dit soort dingen en dus probeer ik hier hulp te vragen. Ik dacht dat ze op Circuits-online streng waren, maar hier bij Tweakers blijkt het allemaal veel strenger te zijn.
Sorry dat ik wat ben uitgevallen, maar in probeer in mijn onwetendheid iets te vragen en krijg je dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 23:32:
Die COM interface hoe werkt dat. Is dat kort uit te leggen? Of is dat niet de bedoeling.
Komt er op neer dat je Excel kunt aansturen vanuit jouw programma. Je zult waarschijnlijk een reference moeten maken naar een Excel COM library en mbv de objecten die dat ding heeft je ding doen.

Kijk een op google: http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

[edit]
Ik kom hier niet zo vaak, ik ben niet zo'n software-man/tweaker. Ik ben een elektronica-man.
Hmmmm .... :|

[ Voor 12% gewijzigd door farlane op 30-10-2008 09:14 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het gaat in ieder geval om een bestaand Excel bestand, die een standaard opmaak heeft. Een nieuw Excel bestand aanmaken is geen optie.
Voordat je dat vraagt is het misschien handig om het zelf even te bekijken? En dan moet ik toch echt met MSDN linkjes gaan strooien :P
Ik heb gewoon niets kunnen vinden waar ik iets aan heb, ik heb dus helemaal niets.
Dat vragen we zodat we niet met 15 oplossingen komen aanzetten die je al lang hebt geprobeerd en die niet werken, of mat zaken die geen optie voor je zijn (zoals mijn suggestie om nieuwe bestanden als CSV aan te leggen). We zien hier gewoon graag wat je al geprobeerd hebt, wat er niet werkt etc. juist om te vermijden dat je hier 20 posts krijgt met reacties als "nope, werkt niet", "nope, kan niet" etc.
Alle info is welkom, maar waarom zou je niet gewoon even uit kunnen leggen zo en zo moet dat. Is toch dezelfde moeite en heb ik weer een "Oh zit dat zo momentje" plus weer wat geleerd.
We werken hier een beetje volgens het principe "Give a man a fish and feed him for a day; teach a man how to fish and feed him for a lifetime". Je hebt nu al een new keyword erbij om eens te zoeken (COM) en wellicht kom je daar al verder mee. Is dat niet het geval dan kun je gerust met nieuwe vragen komen als je maar aangeeft waar je probleem zit en evt. relevante code toont.
Sorry hoor, ik had juist mijn best gedaan om zo'n duidelijk mogelijke startpost neer te zetten. Die hele quickstart kende ik niet eens.
Daarom wijs ik je er ook op. Het is nou ook weer niet zo dat ik je neus er op ram wel? ;)
Nogmaals, sorry. Ik dacht laat ik het netjes afsluiten.
No hard feelings; je moet gewoon even wennen. Dat zien we vaker. Maar daarom hebben we dan ook een relatief kwalitatief hoogstaand forum ;)
Ik kom hier niet zo vaak, ik ben niet zo'n software-man/tweaker. Ik ben een elektronica-man. Meestal zit ik op dit forum. Maar die zijn niet voor dit soort dingen en dus probeer ik hier hulp te vragen. Ik dacht dat ze op Circuits-online streng waren, maar hier bij Tweakers blijkt het allemaal veel strenger te zijn.
Nou nou nou. Dat valt dus wel mee ;)
Sorry dat ik wat ben uitgevallen, maar in probeer in mijn onwetendheid iets te vragen en krijg je dit.
Again; no hard feelings. Ik hoop dat je nu begrijpt waarom dat zo is ;) (Zie eventueel voor wat meer context dit stukje proza ;) )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
It's okay.
Ik heb nu in ieder geval iets waar ik mee door kan. Ik hoef me vanavond in ieder geval niet te vervelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik kan je van harte aanraden om NIET de com interface voor office automation te gebruiken. Ten eerste moet je daarvoor Excel geinstalleerd hebben, wat op een productieserver een nono is. Daarnaast is het in onze ervaring nogal instabiel.

Er zijn java classlibs die excel documenten rechtstreeks voor je kunnen maken (je hebt excel zelf dus niet nodig), die zullen er vast wel voor C++ zijn.

https://niels.nu

Pagina: 1