Toon posts:

[AsRock] Nieuw moederbord -> geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 384 views

Verwijderd

Topicstarter
Gister kreeg ik mijn nieuwe moederbord en processor binnen. Deze uiteraard gelijk installeren.
Toen ik klaar was met alles te installeren, dus de psu kabels e.d., deed ik mijn pc aan maar mijn beeld deed bar weinig.

Mijn fans begonnen wel te draaien, mijn hard disk begon op te spinnen.

Ik heb een AsRock 4Core1600P35-WiFi welke dus gloednieuw is. Tevens heb ik een Intel Core Duo E2180 bij gekocht welke dus ook gloednieuw is.
De kaart die ik gebruik is een Nvidia 8800GT en de voeding een Zalman-ZM600-HP.
Als geheugen gebruik ik een Corsair 1024 module van 667mhz (DDR2)

Ik heb de volgende dingen al gedaan:
- Andere voeding
- Andere videokaart
- Ander beeldscherm
- Andere schijf
- Alle kabels nagelopen.

Als ik mijn pc aanzet hoor ik ook geen piepjes, dus naar mijn weten is er niets mis met de processor of geheuren.

Vanochtend kreeg ik wel even beeld, ik gelijk proberen xp te installeren, tijdens het voltooien van de installatie liep het beeld vast, ik startte opnieuw op en kreeg weer geen beeld.

Ik heb al op deze site rond gekeken, de enige soort gelijk probleem was deze:
geen beeld (kapotte voeding, mobo of video?)
Echter had deze gebruiker al beeld en ik totaal niet.

Ik ben zo'n beetje ten einde raad en hoop op jullie hulp.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Toch niet goed genoeg gekeken ;) Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door en kijk waar je vast loopt.

Geen piepjes kan komen door het niet aangesloten hebben van een systemspeaker.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
heb ik dus ook al doorgenomen.

Ik hoor nu wel piepjes:
2 keer heel snel en dan 8 keer kort

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

En wat was je conclusie? In principe moet het geen probleem zijn om m.b.v. de Troubleshooter zelfstandig tot een oplossing te komen.
Ik hoor nu wel piepjes:
2 keer heel snel en dan 8 keer kort
En, wat zegt de handleiding van je moederbord hier over?

Rail Away!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geen piepjes hoeft niet te betekenen dat je cpu of ram geen defecten vertonen.

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door zoals Wiethoofd al aangeeft en post exact waar het fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:28:

En, wat zegt de handleiding van je moederbord hier over?
niet veel, staan geen betekenissen van piepjes in.

Edit:
Op comtechdoc staat:
1 Long, 8 Short Display/Retrace test failed.

Display test failed, dit wist ik al wel.

Aan die troubleshooter heb ik niks IMO omdat ik alles wat er in staat meerder keren getest heb.

Edit 2:
die piepjes waren mijn eigen schuld, vergeten om de kaart van voeding te voorzien.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 21:45 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:33:
Aan die troubleshooter heb ik niks IMO omdat ik alles wat er in staat meerder keren getest heb.
Maar waar loop je exact vast, en als je wel kan booten, lukt het dan ook vanaf een linux live cd?

Probeer eens een biosupdate en kijk of je je grafische kaart dan wel aan de gang krijgt, een hele simpele grafische kaart er in drukken is natuurlijk ook een optie die je moet proberen.

Memtest86+ op een cd'tje branden en draaien over nacht kan je geheugen uitsluiten of bevestigen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:33:
Maar geef dan precies aan waar je vastloopt in de troubleshooter etc. Anders blijft het gissen.

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:46:
[...]

Maar waar loop je exact vast, en als je wel kan booten, lukt het dan ook vanaf een linux live cd?

Probeer eens een biosupdate en kijk of je je grafische kaart dan wel aan de gang krijgt, een hele simpele grafische kaart er in drukken is natuurlijk ook een optie die je moet proberen.

Memtest86+ op een cd'tje branden en draaien over nacht kan je geheugen uitsluiten of bevestigen.
Ik loop nergens vast, ik heb geen beeld, zodra ik de pc aanzet start de pc op maar krijg geen beeld, geen bios scherm niks, mijn beeldscherm gaat niet eens aan.

Edit:
Ik weet niet wat ik gedaan heb maar ik heb weer even beeld, hij is momenteel met de installatie bezig.

Edit2:
Nope hij loopt nu vast bij de installatie, start opnieuw op en voila geen beeld...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 21:56 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als hij dus geen beeld geeft loop je dus vast op het 'beeld krijgen' gedeelte. 8)

Ik zou je voeding eens doormeten met een multimeter om te kijken of die wel stabiel genoeg is om de boel van prik te voorzien.

Bouw eens de boel uit je kast en zet het op een tafel in elkaar en check dan of alle kabels goed aangesloten zijn. Werkt de boel dan, bouw het weer in, het zou dan een kortsluiting met je kast kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Edit2:
Nope hij loopt nu vast bij de installatie, start opnieuw op en voila geen beeld...

Ik heb al een andere voeding geprobeerd dus aan de prik zal het niet liggen.

Als ik nu ook expres een geheugen module eruit haal of de prik van mijn graka piept hij ook niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 22:00 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:50:

Ik loop nergens vast, ik heb geen beeld, zodra ik de pc aanzet start de pc op maar krijg geen beeld, geen bios scherm niks, mijn beeldscherm gaat niet eens aan.
Dat betekent dus dat een van de onderdelen het probleem veroorzaakt. Het idee achter de troubleshooter is dat je een goede manier hebt om alle onderdelen te testen in je systeem.

Dit topic gaat op slot. Als je de troubleshooter niet doorneemt heeft een topic weinig zin. Ik lees in je topic niets terug van wat een ander moederbord, andere cpu, ander geheugen etc doet. We kunnen wel blijven gissen, maar daar schieten we natuurlijk niets mee op.

Een nieuw topic openen kan natuurlijk altijd :), maar geef dan wel stap voor stap aan waar je in de troubleshooter vastloopt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.