Mijn draadloze netwerkkaart verloor af en toe verbinding met het netwerk. Middels een update hoopte ik dit probleem te verhelpen. In de installatie bestanden vond ik twee "setup.exe". Nadat ik op een van beide had geklikt de-installeerde de pc de netwerkkaart (zonder bevestiging te vragen). Onderdeel van de de-installatie was het fysiek verwijderen van de kaart. Enigszins geïrriteerd door het feit dat ik nu verder van huis was dan voorheen heb ik de kaart verwijderd zonder de pc uit te zetten ( dom
dom
dom
).
Bij het opnieuw opstarten kreeg ik geen beeld (ook geen bios scherm, de monitor blijft zoeken naar input). Om dit probleem te verhelpen heb ik het volgende geprobeerd:
het systeem (oorspronkelijk)
Bij het opnieuw opstarten kreeg ik geen beeld (ook geen bios scherm, de monitor blijft zoeken naar input). Om dit probleem te verhelpen heb ik het volgende geprobeerd:
- netwerkkaart terug plaatsen, (geen effect)
- monitor & DVI kabel getest (beide werken)
- voeding vervangen, (geen effect)
- alleen basic apparatuur aangesloten (1 HDD & DVDrom)
- videokaart vervangen door een 9600 GT, nog steeds geen beeld
- oorspronkelijke videokaart getest in een andere pc (deze werd herkend en gaf een opstartscherm)
- een van beide geheugenmodules verwijderd
- beide geheugenmodules verwijderd
- bios van moederbord gereset
- moederbord vervangen door een identiek exemplaar en na elkaar beide videokaarten geprobeerd (geen effect)
het systeem (oorspronkelijk)
- windows XP
- mobo: Asus A8N-sli
- video: XFX 6600 GT
- voeding: Fortron 400 watt
- processor:AMD 3500+
- netwerk: Linksys WMP300N
- 4 harde schijven ( 2 * 250 gb raid 0 voor opslag, 1 voor systeem en 1 voor data)
- 2 * 512 Mb Kingston DDR400