Toon posts:

Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ten allereerste wil ik me veronderschuldigen als ik dit in verkeerde onderwerp heb geplaats.
Goed, nu door naar me vraag. Ik heb sinds gisteren helaas afscheid moeten nemen van mijn GeForce 8800GTS 320MB.. (Binnen 1.5 jaar na aankoop, normaal ?..)

Nu wil ik een nieuwe videokaart kopen. Alleen ben ik de laatste paar jaren niet helemaal meer op de hoogte van de videokaarten op de markt. Nu wilde ik jullie daarom inschakelen.

Ik ben dus opzoek naar een videokaart die net zo goed als deze is of beter met een budget van ongeveer 250 euro. Is dit mogelijk ?.
Ik draai me PC op Windows XP Media Center, en ik wil met me PC en videokaart toch echt de nieuwste games kunnen spelen en wil ik de mogelijkheid hebben om 2 monitoren op 1 videokaart te kunnen aansluiten..

Me PC spec (indien nodig).
AMD Athlon 64 X2 3800+
2GB DDR geheugen
Moederbord ben ik eigenlijk niet achter, want die zat standaard in me Acer computer. Weet wel dat die een PCI-e aansluiting heeft.
Meer informatie kan altijd worden gevraagt.

Ik hoop dat hier mensen zijn die me verder kunnen helpen.
Bijvoorbaad bedankt voor u tijd.
- Metian

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt het beste beginnen met het FAQ-topic **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?. Aan de hand daarvan kun je dan reviews en benchmarks gaan zoeken en kijken wat er bij je moederbord past.

Echter, daar zul je wel eerst moeten uitzoeken wat voor voeding en mobo/chipset je hebt. Het is uiteindelijk een beslissing die je zelf zult moeten nemen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

HD4850. Goeie prestaties voor een super prijs. Moet zeggen dat je processor wel wat aan de langzame kant aan het worden is.

Verwijderd

Topicstarter
@ Gambieter -> Bedankt voor de topic. De voeding is een CoolerMaster met 550w. (die heb ik toen met me videokaart gekocht, omdat de standaard voeding toen hem niet kon houden).

@Reinman -> Dat me processor richting de langzame kant ga zou best kunnen. Technologie staat immers nooit stil.. Maar tot heden heb ik er niet veel last van gehad met games.

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-05 15:24

Iska

In case of fire, use stairs!

Idd, 4850 is beter dan je vorige was en heeft een sterkte prijs/kwaliteit verhouding! Als je meer wilt uitgeven zou ik gaan kijken naar de 4870/4870X2

-- All science is either physics or stamp collecting

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

@Reinman -> Dat me processor richting de langzame kant ga zou best kunnen. Technologie staat immers nooit stil.. Maar tot heden heb ik er niet veel last van gehad met games.
Waarschijnlijk zal je processor wel de bottleneck zijn met een nieuwe videokaart. Maargoed denk dat een 4850 of 4870 op het moment toch wel de juiste kaart is als je kijkt naar prijs/prestatie verhouding.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:01
Neem een 4850(150eur) en koop van het geld dat je overhebt een processor upgrade. Dan win je op 2 kanten en heb je voor een prikkie weer flink veel pit in je systeem :)

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-05 01:16

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:06:
(Binnen 1.5 jaar na aankoop, normaal ?..)
Valt dit niet binnen de garantie dan :? ? Dacht dat videokaarten 24 maanden garantie hadden....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Verwijderd

_Apache_ schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:22:
Neem een 4850(150eur) en koop van het geld dat je overhebt een processor upgrade. Dan win je op 2 kanten en heb je voor een prikkie weer flink veel pit in je systeem :)
Het ziet er uit als Socket 939. Daar is het lastig een snellere proc voor te krijgen. Nu is een binnen werk upgrade niet zo ongelofelijk duur. Ligt een beetje aan het budget wat over is.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Op GoT verwachten we dat je, voordat je een topic opent, enige eigen inzet toont. Het kiezen van een videokaart is met het lezen van wat reviews goed door jezelf te doen. Vandaar dat topics zoals deze gesloten worden. Kijk in de Pricewatch naar kaarten die in jouw prijsklasse vallen. Kijk daarna of je met Google wat reviews van die kaarten kunt vinden en met een beetje lezen heb je een heel aardig beeld welke kaart voor jou de beste keus is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.