[bug] Moet 2 keer inloggen GoT?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik voer mijn username en wachtwoord in en klik inloggen maar kom dan terug op dezelfde inlog pagina. Doe ik het nogmaals voor een 2e keer dan werkt het wel. Deze bug ervaar ik op meerdere pc's (Vista, laatste updates) en ook op kantoor (XP, sp2).
Deze problemen heb ik nooit gehad op het oude forum.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-10 10:21
Heb je ruzie met je sessies misschien? Gooi ze d'r eens uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 11:39
Heb ik de laatste dagen ook last van, soms zit ik gewoon te browsen op het forum (ingelogd en wel) en moet ik ineens weer inloggen bij het plaatsen van een reactie. Ook het switchen tussen FP en forum gaat daarbij niet altijd helemaal vlekkeloos lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

crisp

Devver

Pixelated

Misschien handig als je eens wat sessies afsluit en je *.tweakers.net cookies trashed?

Nog een specifieke browser waar dit lijkt voor te komen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-10 20:47

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

KingNothing schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:27:
Deze problemen heb ik nooit gehad op het oude forum.
vziw is er aan de codebase niets veranderd op het punt van cookies/sessies en zitten we dus nog altijd op hetzelfde forum ;)

Maar zoals boven aangegeven, cookies clearen doet wonderen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 13:07

Gé Brander

MS SQL Server

MueR schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:54:
[...]

vziw is er aan de codebase niets veranderd op het punt van cookies/sessies en zitten we dus nog altijd op hetzelfde forum ;)

Maar zoals boven aangegeven, cookies clearen doet wonderen.
Zit hier nu op Windows 7 met IE8, maar ik moet elke refresh van een pagina opnieuw inloggen. Weggooien van cookies etc helpt niet. Op Vista had ik hier met IE7 geen last van. Het lijkt mij vooral een IE8 probleem te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Gé Brander op 05-11-2008 18:02 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Betreft het bij de topicstarter (KingNothing) ook een beta van IE8? Dan lijkt het me namelijk een duplicate van dit topic: IE 8 problemen met inlogged blijven

Vooralsnog ga ik er dus gewoon van uit dat dit een bug in IE8 betreft en dat dat met de final release wel gefixed zal zijn; wij zullen dan immers niet de enige site zijn waar dit probleem speelt.

Mijn advies: gebruik geen bèta-versie van een browser voor je normale bezigheden maar enkel voor test-doeleinden (en dat is precies hetzelfde advies dat elke software leverancier, inclusief Microsoft, geeft als het gaat om alpha en bèta-versies).

[ Voor 93% gewijzigd door crisp op 05-11-2008 21:58 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-10 20:47

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

@c70070540
Windows 7? Je bedoelt die illegaal verspreidde alpha? Goh, wat gek dat je daar problemen in kan tegenkomen op websites..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 11:39
Hier ook IE8 in IE7 emulatiemode op XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

MueR schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:16:
@c70070540
Windows 7? Je bedoelt die illegaal verspreidde alpha? Goh, wat gek dat je daar problemen in kan tegenkomen op websites..
Nee, dat bedoel ik niet. Ik heb de Windows 7 M3 build via volledig legale wijze verkregen... En dit zou inderdaad prima kunnen liggen aan IE8, dus ik zal het bij Microsoft in ieder geval ook even melden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Als er meer mensen last van hebben, bij de x86 versie van IE8 heb ik er wel last van (en nog veel meer problemen) maar bij de x64 versie van IE8 heb ik er geen last van. Kunnen anderen dat ook beamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:32

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Yep, op mijn laptop met Vista x64 heb ik er geen last van, dat was mij ook al opgevallen.

Edit: Ik bedenk me ook net dat ik op mijn laptop TPC (Trusted Platform Computing) ingeschakeld heb staan in het BIOS en onder andere gebruik maak van de fingerprint reader. En een tool gebruik die me automatisch inlogt op site's en programma's, dus ook Tweakers.net... ;)

getver, moest alweer inloggen voor ik kon posten

[ Voor 65% gewijzigd door bvk op 12-11-2008 19:42 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Heb daarstraks precies hetzelfde probleem ondervonden op een verse Vista install (x64, laatse SP en updates).
Voer username en wachtwoord in, klik inloggen, en scherm flikkert 1 keer en weer terug op het inlog scherm alsof er niks gebeurt is.

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik heb hetzelfde al meerdere malen meegemaakt in Opera op Linux en Windows.
Het hoeft dus niet aan IE te liggen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 09:18
Ligt idd niet aan IE, want ik had het zojuist in Firefox 3.0.4 op Windows XP ook. Als het vaker gebeurt zal ik ook eens mijn sessies opruimen (heb er nog een aantal op dit ip staan) om te kijken of het daaraan ligt.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Als het bij meerdere OS'en en meerdere browsers gebeurt, dan lijkt het toch de tweakers site zelf te zijn die dit veroorzaakt. Is het dan geen bug in de code van de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

c70070540 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:40:
Als het bij meerdere OS'en en meerdere browsers gebeurt, dan lijkt het toch de tweakers site zelf te zijn die dit veroorzaakt. Is het dan geen bug in de code van de site?
Hoogst twijfelachtig nog steeds. Vooralsnog lijkt het enkel reproduceerbaar in IE8, de twee andere meldingen hier kunnen dus ook een heel andere (clientside) oorzaak hebben.

Als het echt een fout in onze code zou zijn dan had ik al veel meer meldingen verwacht (of het zelf ook tegengekomen ;)). Daarbij is er op sessie-gebied in onze code de laatste tijd niets veranderd.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

crisp schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:08:
Hoogst twijfelachtig nog steeds. Vooralsnog lijkt het enkel reproduceerbaar in IE8, de twee andere meldingen hier kunnen dus ook een heel andere (clientside) oorzaak hebben.
Ik heb het gehad op meerder clients waaronder meerdere OS'en (linux, windows, symbian) en dus ook meerdere browsers.
Het lijkt mij behoorlijk toevallig als al die clients hetzelfde probleem hebben.
Als het echt een fout in onze code zou zijn dan had ik al veel meer meldingen verwacht (of het zelf ook tegengekomen ;)). Daarbij is er op sessie-gebied in onze code de laatste tijd niets veranderd.
Misschien om dezelfde reden waarom ik het nooit gemeld heb, opnieuw inloggen en het werkt dus waarom zou je klagen.
Pas toen ik dit topic toevallig tegen kwam dacht ik er aan dat het een bug zou kunnen zijn.

Neemt uiteraard niet weg dat je er weinig aan hebt om een bug te melden als je het niet kunt reproduceren. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Gonadan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:17:
[...]

Ik heb het gehad op meerder clients waaronder meerdere OS'en (linux, windows, symbian) en dus ook meerdere browsers.
Het lijkt mij behoorlijk toevallig als al die clients hetzelfde probleem hebben.
Als je verder kijkt dan PC/browser zijn er nog genoeg zaken die deze clients met elkaar gemeen zouden kunnen hebben en die (ook al denk je van niet) toch van invloed kunnen zijn...

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 19-11-2008 15:22 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

crisp schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:21:
Als je verder kijkt dan PC/browser zijn er nog genoeg zaken die deze clients met elkaar gemeen zouden kunnen hebben en die (ook al denk je van niet) toch van invloed kunnen zijn...
De gebruiker is dan het enige wat overblijft. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Gonadan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:53:
[...]

De gebruiker is dan het enige wat overblijft. :Y)
PEBKAC \o/

maar to be sure: ook niet zelfde netwerk, zelfde provider, eventueel een proxy, bepaalde 3rd party software die ze gemeen hebben, browser-extensies, en wat dan ook?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

crisp schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:58:
[...]

PEBKAC \o/

maar to be sure: ook niet zelfde netwerk, zelfde provider, eventueel een proxy, bepaalde 3rd party software die ze gemeen hebben, browser-extensies, en wat dan ook?
Het is mij voor zover ik kan herinneren gebeurd op verschillende netwerken, namelijk thuis en werk.
Werk heeft verschillende providers, maar niet hetzelfde als thuis.

De clients waren dus mijn werkstation, thuis-pc en mobiele telefoon (symbian).
Ik meen mij te herinneren het ook op de Wii gehad te hebben maar dat kan ik niet met zekerheid vaststellen.
Wat ik wel zeker weet is dat het dus compleet verschillende situaties waren, ook de browsers waren verschillend.

Helaas is het over langere tijd geweest dus ik heb geen idee wat de precieze omstandigheden waren.
Als je wilt kan ik gaan proberen het te reproduceren maar vooralsnog kan ik alleen melden dat ik het ook meegemaakt heb. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Laat ik hier dan aan toe voegen dat ik met sp3 en ff3 nooit problemen gehad heb.

• KingNothing
crisp schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:08:
[...]

Is wel buitengewoon extreem toevallig dat ik deze issues nooit had op het oude forum....
Tot nu toe getest:

Windows XP SP2, IE6 (kantoor) - Issues
Windows Vista, laatste updates - Issues
Server 2008, laatste updates - Issues

Die-hard Brexiteer

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb toch echt meer informatie nodig behalve dat er 'issues' zijn (wat voor issues precies? Hetzelfde als in het geval van IE8?). Bijvoorbeeld een een HTTP trace van het moment dat het inloggen (blijkbaar) fout gaat.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
Precies dezelfde symptomen ja. Zal eens kijken of ik een trace kan maken (zodra ik heb uitgevonden hoe dat moet ;))

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk

bvk

Vaag, met IE8 zijn de problemen ineens spontaan verdwenen... Ik wordt nu weer automatisch ingelogd en blijf dat ook :?

Dit nog steeds met de Beta2 en zonder zelf iets aangepast te hebben. En ook de code op Tweakers is ongewijzigd gebleven?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

bvk schreef op woensdag 26 november 2008 @ 13:12:
Vaag, met IE8 zijn de problemen ineens spontaan verdwenen... Ik wordt nu weer automatisch ingelogd en blijf dat ook :?

Dit nog steeds met de Beta2 en zonder zelf iets aangepast te hebben. En ook de code op Tweakers is ongewijzigd gebleven?
Er zijn recentelijk inderdaad geen aanpassingen gedaan...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Ik heb al een tijdje vergelijkbare problemen. Niet alleen werkt de eerste keer inloggen sowieso niet, ook wordt voortdurend mijn sessie vergeten. Dit is met versleuteling aan, IP-binding uit en onthouden aan. Ik gebruik myreact als entry point voor de site. Gebruik nu een vroege Fx 3.1b2 build, hiervoor b1. Heb het al een paar weken/maanden. Ga nu proberen of het helpt om al mijn cookies eruit te donderen.

Na het verwijderen van t.net cookies kan ik in ieder geval in 1x inloggen. Even afwachten of dat volgende keer ook nog werkt/of mijn sessie nu wel weer onthouden wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door djc op 28-11-2008 09:17 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Het werkte een tijdje, maar nu was ik toch weer uitgelogd, en moest ik twee keer inloggen... Ik vermoed toch sterk dat iets de cookies corrumpeert.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Net wederom voorgekomen.
Bij het plaatsen van een reactie 'blijf ingelogd' aangevinkt maar bleeft niet ingelogd.
Na opnieuw inloggen via het menu blijf ik wel ingelogd.

Het maakt dus niet uit welk form je gebruikt, zowel het menu als een nieuwe post hebben mijn nu het probleem geleverd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-10 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Was dat toevallig tussen 7:15 en 8:40?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kees schreef op maandag 08 december 2008 @ 09:07:
Was dat toevallig tussen 7:15 en 8:40?
Inderdaad, je gaat toch niet proberen het databaseonderhoud de schuld te geven hè? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• bvk

bvk

Ik heb er na mijn laatste post nog 2x last van gehad, momenteel gaat het goed.

Ik heb nu ook net de nieuwe "Partner Build" van IE8 geinstalleerd (geeft RC aan onder Help), eens kijken of het probleem nu ook wég blijft.

Alhoewel ik in toenemende mate na het lezen van diverse posts (met andere browsers) begin te vermoeden dat het weinig met IE8 te maken heeft en dat het probleem toevallig tijdens de release van Beta2 is ontstaan... ;)

Waar ik eigenlijk eerder aan denk is dat alle klagers Windows gebruikers zijn en dat een bepaalde Security Update voor dit probleem gezorgd heeft. En wat mogelijk met de laatste patchronde onvermoed verholpen is!

Zijn er ook niet Windows gebruikers met het probleem?

Edit: Moet beter lezen, ook Linux gebruikers hebben het gemeld, mijn vermoeden gaat dus niet op....

[ Voor 7% gewijzigd door bvk op 12-12-2008 19:19 ]

Specs

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

djc schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:12:
Ik heb al een tijdje vergelijkbare problemen. Niet alleen werkt de eerste keer inloggen sowieso niet, ook wordt voortdurend mijn sessie vergeten. Dit is met versleuteling aan, IP-binding uit en onthouden aan. Ik gebruik myreact als entry point voor de site. Gebruik nu een vroege Fx 3.1b2 build, hiervoor b1. Heb het al een paar weken/maanden. Ga nu proberen of het helpt om al mijn cookies eruit te donderen.

Na het verwijderen van t.net cookies kan ik in ieder geval in 1x inloggen. Even afwachten of dat volgende keer ook nog werkt/of mijn sessie nu wel weer onthouden wordt.
Firefox 3.1 bèta-builds blijken nog wel eens last te hebben van corruptie van de cookie database. Het weggooien van cookies.sqlite wil dan nog wel eens helpen naar het schijnt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb volgende symptomen:

- Vroeger moest ik 2x inloggen voordat ik echt ingelogd was
- Nu geraak ik helemaal NIET ingelogd.

Telkens ik inlog, komt de pagina 'Succesvol ingelogd. Redirect naar GoT Homepage'.
Maar vanaf die melding weg is, ben ik weer uitgelogd.

Ik weet dat ik tijdens de melding met 'Succesvol ingelogd' toch ben ingelogd, omdat ik zie dat ik een nieuw bericht via DM heb (gele balk bovenaan).

Ik wordt dus ingelogd, en onmiddelijk weer uitgelogd...
Dit had ik vroeger nooit, en het is echt irritant...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 17:24

Wiethoofd

Broadcast TOM

Petervanakelyen schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:32:
Ik heb hetzelfde probleem.
Ik wordt dus ingelogd, en onmiddelijk weer uitgelogd...
IE 8 problemen met inlogged blijven misschien? Ook bovengenoemde eventuele oplossingen problemen (cache+cookies+temp (internet) files wegflikkeren etc.)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:35
Wiethoofd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:36:
[...]

IE 8 problemen met inlogged blijven misschien? Ook bovengenoemde eventuele oplossingen problemen (cache+cookies+temp (internet) files wegflikkeren etc.)
[GoT] Inloggen werkt niet met eigen account <= zo te zien heeft hij dat al geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb een theorie; ik ga vanavond eens kijken of ik het inderdaad kan reproduceren. Als ik het goed heb gaat het alleen mis bij het inloggen via het forum maar zou het via de frontpage wel goed moeten gaan.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Problem confirmed en fixed :)

Intentionally left blank

Pagina: 1