IE 8 problemen met inlogged blijven

Pagina: 1
Acties:
  • 2.023 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In principe wil ik altijd ingelogged blijven op Tweakers en GoT. Ik heb hier ook nooit problemen mee gehad.

Sinds ik IE8 heb raak ik keer en op keer weer uitgelogd. Soms na een kwartier, soms na 1 minuut, soms al direct na het invullen van mijn username en password.

Ik heb dit probleem alleen bij Tweakers, bij andere sites gaat het wel gewoon goed. Ik heb ook Google Chrome geinstalleerd, en dat werkt ook prima vanaf deze computer. Ik draai IE8 Beta

[ Voor 40% gewijzigd door PWM op 08-09-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 17:24

Wiethoofd

Broadcast TOM

verwijder eens je complete cache inhoud, tijdelijke (internet) bestanden, en alle cookies en herstart je browser.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:35
Dat probleem had ik ook met IE8, zal wel een bug zijn in de browser aangezien hij nog in het beta stadium is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wiethoofd schreef op maandag 08 september 2008 @ 17:16:
verwijder eens je complete cache inhoud, tijdelijke (internet) bestanden, en alle cookies en herstart je browser.
Done, ik kijk het even aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Helaas, ook na het bovenstaande blijft hij het doen

Zelfs bij het posten van dit bericht, tiep ik bovenin mijn username en password, maar krijg daarna een foutmelding dat ik niet kan posten omdat ik niet ben ingelogd.

EDIT:

Had EDIT moeten zijn

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 08-09-2008 19:17 ]

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-10 00:28
Ik heb hier ook last van. Zojuist was ik ineens uitgelogd en kon ook niet meer inloggen. Bij elke poging kreeg ik het scherm te zien dat ik ingelogd was en teruggestuurd zou worden naar de pagina waar ik vandaan kwam, maar daar aangekomen was ik niet ingelogd.

Pas na het opnieuw opstarten van de browser kon ik weer inloggen. IE heeft wel mijn inloggegevens onthouden.

[edit]
Het probleem is nu een paar keer opgetreden vlak na het connecten/disconnecten van een VPN-verbinding. In het verleden heb ik hier echter nooit problemen mee gehad.
Zojuist hielp overigens ook het herstarten van IE niet meer en moest ik gewoon enige tijd wachten voordat het inloggen weer naar behoren functioneerde.

[ Voor 30% gewijzigd door maikel op 18-09-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Hier ook een IE8b2 gebruiker, die last heeft van dit fenomeen.
Zowel op de FP als op het Forum ben ik na een willekeurige tijd weer automatisch uitgelogd.

Tot nu toe alleen op Tweakers, (nog) niet op andere sites.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:00

crisp

Devver

Pixelated

Hmmz, tsja, en wat moeten wij hier mee doen?

Als een probleem zich voordoet in 1 enkele browser (een bèta-versie zelfs) dan weet ik wel wie de schuldige is. Wij doen niets raars mbt het ingelogd blijven, er wordt gewoon een cookie gezet met je sessie-id en zolang die cookie bestaat en gematched kan worden aan een sessie-record in onze database ben je ingelogd. We doen daarbij ook niets raars op basis van browser.

Ik kan hier verder ook geen clue uithalen wat het probleem precies veroorzaakt (behalve dat het een bug in IE8b2 moet zijn). Ik zou zeggen: meldt het probleem bij Microsoft of gebruik een andere browser...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

crisp schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:42:
Hmmz, tsja, en wat moeten wij hier mee doen?
Ik zou zeggen onderzoek, dat noemt men nl. pro-actief.
Heb zelf het vermoeden dat het een combinatie is van de cookies en de load-balancer en evt. een veiligere (mischien te veilige) browser. Het grote boze internet wordt steeds gevaarlijker, waardoor browsers steeds veiliger moeten worden. Het is wel heel makkelijk om nu richting de beta van IE te wijzen en pas te onderzoeken wat er fout gaat als IE8 live gaat. In dit soort scenarios lijkt mij het een stuk sneller werken als een devver van een site met het product team van MS overlegt waar het mogelijkerwijs kan zitten. Bij MS kom ik niet verder dan "hij doet het niet" ik heb nl. inhoudelijk geen enkele kennis van jullie site.

Als workarround ben ik wel al iets verder, als je de beveiligde modus uitschakeld lijkt ie het weer goed te doen, maar of dit wenselijk is, is een tweede.

Afbeeldingslocatie: http://www.luppie.eu/uploaded/ie8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Cobra_Lup schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:00:
Het is wel heel makkelijk om nu richting de beta van IE te wijzen en pas te onderzoeken wat er fout gaat als IE8 live gaat.
Daarvoor hebben ze release candidates, daar moeten als het goed is "alle" bugs uit zijn. Deze beta's kunnen nog behoorlijk veranderen tot de release en is het dus niet verstandig om er meer tijd dan noodzakelijk in te steken (afgezien de kleine groep gebruikers dat daadwerkelijk beta's draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb even geen IE8 bij de hand, hoe heet die "beveiligde modus" in het Engels? (dat zoekt wat makkelijker :P)

Dat is toch niet hetzelfde als de pr0n mode? Staat die optie standaard aan?

Verder met Erkens, er is een wereld van verschil tussen bèta-versies (waarvan je weet dat ze bugs bevatten die nog gefixed gaan worden) en release candidates... Het is niet voor niets dat MS zelf afraadt om bèta-versies te gebruiken voor andere zaken dan testen.

[ Voor 50% gewijzigd door crisp op 19-09-2008 12:29 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Protected mode :) Dat is idd niet die privacy-modus, maar de "sandbox" functionaliteit van IE7 op Vista. Die optie staat inderdaad standaard aan. Uitzetten zou ik niet doen.

Overigens hier ook @ random uitgelogd in IE8b2, ik stoor me er niet aan ivm het beta :P

[ Voor 114% gewijzigd door sanfranjake op 19-09-2008 13:17 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nog een Vista-feature ook dus...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-10 09:53

ThunderNet

Flits!

Ik heb sinds de nieuwe layout dit probleem eigenlijk niet meer gehad? :) iemand anders wel?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Inderdaad, tot nu toe ook geen problemen meer.

Gelukkig dat Microsoft deze bug in IE8 beta heeft opgelost, want aan Tweakers kon het niet liggen.
Eere wie eere toekomt, fantastisch gedaan Microsoft. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

:) Sinds vandaag heb ik er weer last van? Is er iets veranderd?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb er ook een paar dagen geen last van gehad, maar sinds een dag of twee weer.....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Nee, crisp heeft vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie

Luppie

www.msxinfo.net

Waarschijnlijk heeft Microsoft van afstand de betacode van IE8 veranderd, want aan Tweakers kan het niet liggen. :P :9 :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Daar ik me hier mateloos aan erger, maar even een bugsubmit aangemaakt.

Feedback item 380996 voor de geinteresseerden met toegang tot Connect:

http://connect.microsoft....ck.aspx?FeedbackID=380996

edit:(openbaar gemaakt, graag even bevestigen als je het ook opgelost wil zien;-)

Verder bevalt IE8 me prima en heb ik verder geen enkel issue gevonden op Tweakers ;)

Edit:

Tot mijn stomme verbazing kreeg ik al na een half uur een reactie in mijn mailbox _/-\o_

Ze willen onder andere weten of het gebeurt op zowel de frontpage alswel het forum, hoe ik inlog etc. En of ik meerdere "instances" gebruik, of alleen maar met tabs werk.

Kan ik ze eventueel voor meer info naar een moderater of devver verwijzen? Ik weet tenslotte niet hoe tweakers in elkaar zit ;)

[ Voor 59% gewijzigd door bvk op 10-11-2008 21:51 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:21

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

*schop*

Nu ik net IE8 heb geinstalleerd, ondervind ik ook deze problemen. Er is geen touw aan vast te knopen wanneer je wordt uitgelogd, soms binnen 5 minuten, of zoals net toen ik V&A aan het browsen was, na rrn dik half uur. Ik heb IE8 vers geinstalleerd, dwz alle cookies, cache, instellingen en wat al niet meer zijn verwijderd en/of op standaard gezet in IE7 voordat ik IE8 had geinstalleerd. Voor de zekerheid heb ik ook alle sessies op t.net beeindigd, maar ook dit mocht niet helpen. Vanmorgen heb ik nog de hele ochtend met Chrome gebrowst op t.net, geen enkel probleem.

Ik wil gewoon kunnen browsen op t.net met IE8 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Je zou de connect-bug van bvk misschien kunnen heropenen en eventueel kunnen kijken of het probleem zich ook voordoet op andere websites?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan|IA2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06-2021
Ik gebruik nu al 2 dagen Tweakers achter elkaar en ik kan geen problemen ondervinden. Doet het probleem zich alleen voor als je de browser afsluit of ook tijdens het browser. Staan je Cookies ook wel goed ingesteld, dat je alle Cookies accepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Ik heb geen toegang tot Connect, dus ik kan de bug helaas niet heropenen. Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden op andere websites (hoewel ik eigenlijk alleen Hyves heb geprobeerd en dat gaat gewoon goed), dus het lijkt toch een combinatie van T.net en IE8 te zijn. Overigens gebeurt dit zowel op de FP als op GoT, op de FP toen ik in V&A aan het kijken was en op GoT toen ik in de HK een topic wilde openen en daarna de default template voor me kiezen kreeg met een foutmelding dat ik geen rechten had om dat topic te kijken.
Ik heb voorlopig alle bij mij bekende en relevante (sub)domeinen van Tweakers.net in de lijst met vertrouwde websites gezet, waarbij de Beveiligde Modus is uitgeschakeld, dit laatste scheen nogal eens problemen te geven bij de Beta's. Eens kijken of dat helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik moet zeggen dat ik sinds beta2 eigenlijk geen problemen meer tegengekomen ben met ingelogd blijven op GoT. Ik draai de site wel in compability mode, misschien maakt dat verschil?

[ Voor 24% gewijzigd door ThunderNet op 22-03-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

ThunderNet schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:07:
Ik moet zeggen dat ik sinds beta2 eigenlijk geen problemen meer tegengekomen ben met ingelogd blijven op GoT. Ik draai de site wel in compability mode, misschien maakt dat verschil?
Ik niet. Maar ik kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt. Dat heeft toch meer te maken met de weergave en niet met cookie- en sessie-afhandeling enzo? Overigens deed'ie dat uit zichzelf (compatibiliteitsmodus uitschakelen bij het bezoeken van T.net en GoT) en ik kan me herinneren dat MS ooit eens een berichtje had gestuurd dat T.net niet aan de standaarden voldeet en dus de lijst met sites werd toegevoegd waarvoor de compat.-modus automatisch voor zou worden ingeschakeld? (lange zin :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 17:24

Wiethoofd

Broadcast TOM

Glaanieboy: Crisp's blog: IE8 standards compliant by default - but not for Tweakers.net ? Volgens die zou T.net idd niet aan de standaarden voldoen :+ Maar ze zijn volgens mij alweer van die lijst verwijderd (zie de update)

[ Voor 12% gewijzigd door Wiethoofd op 22-03-2009 15:28 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ThunderNet schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:07:
Waarom zou je dat eigenlijk willen doen? Tnet is prima IE8-compliant vziw, dus is het eerder nadelig om IE7 compat mode te gebruiken op Tnet (dat mensen compatibility view gebruikten op Tnet was de reden dat we op de compatibility list terecht zijn gekomen waar we nu gelukkig vanaf zijn).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

De domeinen van T.net in de Vertrouwde Websites zetten waarin de Beveiligde Modus is uitgeschakeld lijkt niet te helpen, want net werd ik weer uitgelogd. Ik ging van een pagina die ik al een tijdje had openstaan, zeg iets langer dan een half uurtje, weer naar een andere pagina. In dit geval ging ik van Crisp's blog: IE8 standards compliant by default - but not for Tweakers.net (die dus 30+ minuten openstond), via het Tweakblogs plaatje linksboven naar http://tweakblogs.net/, vervolgens via de box aan de rechterkant (met uitleg over Tweakblogs) naar http://tweakers.net/my.tnet/weblogs/ en vervolgens via het Tweakers plaatje linksboven naar de FP. Bij die laatste stap werd ik uitgelogd en moest ik dus opnieuw inloggen.

Wat betreft de pagina lang open laten staan, ik weet zeker dat ik dat vanmiddag toen ik voor de zoveelste keer werd uitgelogd ook had gedaan, dus ik denk dat het misschien daarin zit. Ik ga bovenstaande testcase weer opnieuw uitvoeren, kijken of het lukt. Ik laat het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

tweakblogs.net is een heel ander domein en dus ook eigen cookies, dus het lijkt me sterk dat een pagina op tweakblogs.net lang open laten staan invloed zou hebben op de cookies van tweakers.net.

Ik vermoed wel dat het een cookie probleem is, maar vooralsnog kan ik niet met zekerheid zeggen dat het veroorzaakt wordt door IE8 zelf of wellicht andere 3rd party software die niet helemaal IE8-compatible is. Ik weet wel vrij zeker dat dit een clientside probleem is.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

crisp schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:38:
[...]

Waarom zou je dat eigenlijk willen doen? Tnet is prima IE8-compliant vziw, dus is het eerder nadelig om IE7 compat mode te gebruiken op Tnet (dat mensen compatibility view gebruikten op Tnet was de reden dat we op de compatibility list terecht zijn gekomen waar we nu gelukkig vanaf zijn).
Oke, in de beta's kwam de datum/tijd boven de posts niet waar deze zou moeten zijn. Zo te zien is dat nu idd beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mbt niet ingelogd blijven lees ik in [IE8] ervaringen? dat ccleaner een oorzaak zou kunnen zijn

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-10 16:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

crisp schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:30:
mbt niet ingelogd blijven lees ik in [IE8] ervaringen? dat ccleaner een oorzaak zou kunnen zijn
Eerlijk gezegd Crisp , denk ik van niet, ik gebruik thuis Windows7 met IE8, en ook ik heb dit probleem,daar ik geen cccleaner gebruik of heb gebruikt hangt het imho daar niet mee samen.
Nu kan ik niet zeggen of mijn uitgelogde status van voor de oplossing van MS stamt, maar gister ging ik sinds een lange tijd weer op me vaste pc naar got, en ik was dus niet ingelogd.....
Waar ik zeker weet dat ik dit wel was, ik gebruik 3 browsers op die pc :

IE8.0
FF3.0
Chrome

Ik merkte al langer het probleem van uitloggen, maar dacht dat mijn vriendin de cookies/history wiste oid....
Lange tijd dus geen aandacht meer aan geschonken tot het me gister opeens weer opviel, en ik dus vanmorgen dit topic zag.

(Sinds ik een macbook heb zit ik eigenlijk niet meer achter de vaste pc :P )

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-03-2009 08:41 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dat laat niet onverlet dat andere 3rd party software ook dit probleem zouden kunnen veroorzaken, dus om een ggg te vinden is het wel handig om te weten wat je naast IE8 nog voor software/extensies gebruikt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-10 16:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

crisp schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:41:
Dat laat niet onverlet dat andere 3rd party software ook dit probleem zouden kunnen veroorzaken, dus om een ggg te vinden is het wel handig om te weten wat je naast IE8 nog voor software/extensies gebruikt.
niks eigenlijk, tis een kale windows7, zonder extra meuk erbij, dus het verwondert me eigenlijk wel dat ik dit probleem heb dan..

Come to think of it..... volgens mij heb ik die bak al een tijd niet meer geupdate :>
* CrankyGamerOG kruipt terug onder zn steen......

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 24-03-2009 09:51 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

crisp schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:41:
Misschien interessant om even te testen met "iexplore -extoff" in dat geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Ik moet zeggen dat ik zelf sinds RC1 van IE8 totaal geen last meer gehad heb van dit probleem. Laatste post van MS uit mijn bugsubmit:

Thank you for your update.

We're going to presume that this bug was fixed, given that it hasn't been reported in recent builds. If that's not the case -- if you do see it with RC1 -- please re-activate this bug as described in the FAQ.

Thank you,
The IE Team
Gepost door Microsoft op 24-2-2009 om 18:47

Heropenen is nu niet meer mogelijk, IE8 is immers final. Als dit probleem echt in IE8 zit zal het pas met een volgende patch/versie verholpen worden...

Het gekke is dat ik er ineens wel nog last van gehad heb op mijn werk met IE6, gedurende 2 dagen in die zelfde periode. Daarna heb ik nooit meer (nu 3 maanden ongeveer) problemen gehad met het ingelogd bliijven.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 18:02

Ramoonus

Banaan

heb dit probleem ook al een paar dagen
alle instellingen van IE gehersteld/reset
geupdate naar vista sp2

[ Voor 13% gewijzigd door Ramoonus op 04-07-2009 09:33 ]

888 voor ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Al een half jaar geen nieuwe meldingen, dus ik neem aan dat dit een bug was in IE8 die wellicht ondertussen gefixed is.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.