Hallo
Ik wil graag op/onder de traptreden led verlichting maken. mijn idee was 2 of 3 leds per tree x 15 treden. Nu heb ik rond zitten kijken hoe ik dat kan doen op een simpele manier en ik kwam op deze site uit (de trap wordt met laminaat bewerkt)
http://members.chello.nl/h.jelink/laminaat_verlichting.htm
aangezien ik niet superveel weet van het led gebeuren wil ik hier toch nog iets over weten voordat ik dit in elkaar ga knutselen:
Stel dat ik de voeding gebruik die daar staat:
Type: SNG12-24 W
Uitgangsvermogen: 24 W
Uitgangsspanning: 3/4.5/6/7.5/9/12 V=
Uitgangsstroom: 2000 mA
Type: Schakelnetvoeding
Type: SNG12-24W
Ingangsspanning: 100 - 240 V
en ik deze led's gebruik: Warm Witte LED 100 graden 7,6mm
DC stroom duty 100% 50 mA
Spanning 3,8 V
Lichtsterkte 3000 mcd
Golflengte 3500k
Behuizing water clear
Hoek 100 graden
Sperspanning 5 V
Sperstroom (5V) 10 µA
Piekstroom PWM, Ton=1 msec Duty 1/20 180 mA
Bedrijftemperatuur -40 / +80 ºC
Opslagtemperatuur -40 / +100 ºC
Soldeertemperatuur 260 ºC
Totaal aantal leds zou dus als ik van de maximale optie van 3 per tree uitga.. op 45 leds komen.
1. Kan ik die gewoon allemaal achter elkaar aan 1 draad hangen ( op deze manier + x---x---x---x---x---x---x - en dat 45 leds lang)
2. Kan dat zonder weerstanden ?
3. kan die voeding dat wel aan zoveel leds (ik neem aan dat die voeding gewoon op 3v gezet moet worden) ?
4. Is daar een speciale stroomdraad voor nodig of kan je daar elke soort stroomdraad voor gebruiken? ( de draad moet wel zo dun mogelijk zijn aangezien die onder de laminaat door moet lopen)
Ik wil graag op/onder de traptreden led verlichting maken. mijn idee was 2 of 3 leds per tree x 15 treden. Nu heb ik rond zitten kijken hoe ik dat kan doen op een simpele manier en ik kwam op deze site uit (de trap wordt met laminaat bewerkt)
http://members.chello.nl/h.jelink/laminaat_verlichting.htm
aangezien ik niet superveel weet van het led gebeuren wil ik hier toch nog iets over weten voordat ik dit in elkaar ga knutselen:
Stel dat ik de voeding gebruik die daar staat:
Type: SNG12-24 W
Uitgangsvermogen: 24 W
Uitgangsspanning: 3/4.5/6/7.5/9/12 V=
Uitgangsstroom: 2000 mA
Type: Schakelnetvoeding
Type: SNG12-24W
Ingangsspanning: 100 - 240 V
en ik deze led's gebruik: Warm Witte LED 100 graden 7,6mm
DC stroom duty 100% 50 mA
Spanning 3,8 V
Lichtsterkte 3000 mcd
Golflengte 3500k
Behuizing water clear
Hoek 100 graden
Sperspanning 5 V
Sperstroom (5V) 10 µA
Piekstroom PWM, Ton=1 msec Duty 1/20 180 mA
Bedrijftemperatuur -40 / +80 ºC
Opslagtemperatuur -40 / +100 ºC
Soldeertemperatuur 260 ºC
Totaal aantal leds zou dus als ik van de maximale optie van 3 per tree uitga.. op 45 leds komen.
1. Kan ik die gewoon allemaal achter elkaar aan 1 draad hangen ( op deze manier + x---x---x---x---x---x---x - en dat 45 leds lang)
2. Kan dat zonder weerstanden ?
3. kan die voeding dat wel aan zoveel leds (ik neem aan dat die voeding gewoon op 3v gezet moet worden) ?
4. Is daar een speciale stroomdraad voor nodig of kan je daar elke soort stroomdraad voor gebruiken? ( de draad moet wel zo dun mogelijk zijn aangezien die onder de laminaat door moet lopen)