Toon posts:

terminal service sessie via rdp beëndigd snel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over het volgende, ik werk met 2 servers: een windows 2003 small business server en een windows 2000 server waarop terminal services is geconfigureerd. Nu gebeurt het vaak dat spontaan na het inloggen via rdp-ts de verbinding met de externe computer wordt verbroken. Dit terwijl via de terminal service manager is ingeregeld dat de sessie ongelimiteerd is. Dit is heel vervelend omdat de actieve programma's onder water actief blijven en niet via een nieuwe terminal server sessie kunnen worden benaderd.
Voorbaat dank voor reactie

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-03 11:09
Wat zo gauw de reden is, weet ik niet. Maar je kunt in ieder geval bij de opties aangeven dat je sessie opnieuw moet connecten aan een disconnected sessie (ipv een nieuwe te starten).
Verder kun je een openstaande disconnected sessie met de hand afbreken in de Terminal Services Manager.

Voor de oorzaak: log je op afstand in (dus via Internet ofzo)? dan is het wellicht een korte time-out kwestie waardoor de sessie afgesloten wordt.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Waar kun je opgeven dat de sessie opnieuw geconnect moet na een verbroken verbinding. Ik weet alleen dat bij de opties van het externe bureaublad kan worden opgegeven
"opnieuw verbinding maken als de verbinding wordt verbroken"
Ook als deze optie is aangevinkt en de verbinding met de hoofdcomputer is beëindigd, dan wordt na het opnieuw verbinding maken niet de lopende sessie opgepakt maar gewoon een nieuwe.
Een oplossing hiervoor zou geweldig zijn.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook. 95% van mijn gebruikers kunnen een sessie die disconnected is gewoon weer overnemen, echter is dit bij 5% niet het geval. Wij hebben 3 Terminal Servers (2003) die identiek zijn. die 5% hebben op alle servers dit probleem. Maak ik de gebruiker opnieuw aan door een account te kopieren van iemand waarbij het wel goed gaat is het probleem verholpen.

Ik ben al een tijdje opzoek naar een oorzaak, echter heb niets kunnen vinden. De rechten en instellingen van zowel juiste als foute gebruikers zijn gelijk. Ook op de RDP-tcp connector is niets bijzonders ingesteld.

Gebruikers maken gebruik van dezelfde policies en dezelfde security groep die rechten op de connector heeft.

Mocht ik een oplossing vinden zal ik deze hier vermelden.

Edit: het probleem van het snel wegvallen is bij mij niet aan de orde.

Edit 2: in dit topic [2003]Inloggen op zelfde RDP sessie meerdere PC's staan nog wat suggeties m.b.t. het sessions tabblad van de user account.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 11:31 ]

Verwijderd

Ik heb de oplossing: In de TSCC.msc moet je bij server instellingen de volgende registersleutel aanmaken (via je policy):

Slechts 1 sessie per gebruiker toestaan: deze op Ja zetten.

TSCC.msc openen:

Configuratie van Terminal services
|- Verbdindingen
|- Server instellingen (hier moet je zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Zou je de stappen eens willen doorgeven? De oplossing zoals je die stelt is me niet helemaal duidelijk.
Ik ben wel heel erg benieuwd. Dit zou een hoop frustraties naar het rijk der fabelen verwijzen.
Alvast hartelijk dank

Verwijderd

Topicstarter
De volgende settings zijn van toepassing (TSCC.MSC)

Settings Attribute
Terminal server mode Application Server
Delete temporary folders on exit Yes
Use temporary folders per session Yes
Internet Connector licensing Disable
Active Desktop Disable
Permission Compatibility Windows 2000 Users

Verwijderd

1) log in op je TS met admin account
2) open Configuratie van Terminal Services
3) ga links in het menu naar Serverinstellingen
4) Hier kan je opties bewerken

ik heb hier de volgende optie bij staan:
- Slechts 1 sessie per user toestaan (ja / nee)

Ik zou zo 123 niet weten waarom jij die optie er niet bij hebt staan.

Edit: enige verschil dat ik zo kan zien is dat jij W2K gebruikt en ik hier 2003
Edit2: volgens mij zijn de opties bij serverinstellingen standaard, dit wordt volgens mij niet per policy gestuurd.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2008 15:08 ]

Pagina: 1