[2003]Inloggen op zelfde RDP sessie meerdere PC's

Pagina: 1
Acties:

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Ik ben nu al dagen aan het stoeien en ik kom er na veel zoekwerk nog steeds niet uit.

Casus :

Ik wil mijn lokale Windows 2003 Server via RDP benaderen via andere machines in mijn netwerk, en ongeacht op welke machine ik zit steeds dezelfde sessie overnemen.
Als ik een RDP sessie vanaf een bepaalde machine disconnect (met kruisje dus), kan ik dezelfde sessie wél openen vanaf die PC, maar als ik daarna op een andere PC een RDP sessie start krijg ik een ander ID. Zelfs als ik op console inlog kom ik niet op 0 uit.

Probleem is namelijk dat ik Newsleecher op die server heb draaien, en die draait niet als service. Daardoor zie ik niet wat NL aan het doen is, en moet ik eea opnieuw starten. Ditzelfde geldt voor BFTP server (draait wel als service maar de GUI niet) en Yosemite Backup.

- Ik gebruik overal (ook op de server) dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord
- Inloggen met console optie helpt niet
- In TSCC maximaal aantal sessies op 1 zetten helpt niet (ook niet Group Policy)

Wie heeft de gouden tip? Dit begint aardig irritant te worden namelijk :+

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:31
Je kunt met behulp van de task manager de sessie overnemen. Bij tabblad users rechtermuisknop op de sessie en dan connect.
Helaas kun je dan niet direct de sessie overnemen en zal je eerst wel een nieuwe rdp sessie moeten maken.

[ Voor 30% gewijzigd door ismael86 op 29-10-2008 10:30 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Met VNC kan je volgens mij wel sessie's overnemen....

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Laagje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-08-2022
2008 server pakken. Ben je van het probleem af :-)

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
ismael86 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:29:
Je kunt met behulp van de task manager de sessie overnemen. Bij tabblad users rechtermuisknop op de sessie en dan connect.
Helaas kun je dan niet direct de sessie overnemen en zal je eerst wel een nieuwe rdp sessie moeten maken.
Daar zit in feite al een "maar" aan, op dat moment opent BFTPserver, RMClock en Newsleecher een tweede sessie die vervolgens gaan staan bokken.
Fastex schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:32:
Met VNC kan je volgens mij wel sessie's overnemen....
Is misschien een optie als het met RDC echt niet kan ja.
Laagje schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:37:
2008 server pakken. Ben je van het probleem af :-)
Is dat echt zo? Aardig werkje, maar ik kan me voorstellen dat dit zeer snel me in paniek doet raken :P

[ Voor 21% gewijzigd door Exorcist op 29-10-2008 10:42 ]

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Je kan een connectie maken naar je server door middel van de console switch:

mstsc /v:servernaam /console. Je krijgt dan een console sessie (te herkennen aan sessie id 0).

Dit is dezelfde sessie als je zou hebben als je fysiek achter je server zou zitten. Het maakt dus niet uit vanaf welke pc je deze RDP connectie maakt.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
LordMorgoth schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:38:
Je kan een connectie maken naar je server door middel van de console switch:

mstsc /v:servernaam /console. Je krijgt dan een console sessie (te herkennen aan sessie id 0).

Dit is dezelfde sessie als je zou hebben als je fysiek achter je server zou zitten. Het maakt dus niet uit vanaf welke pc je deze RDP connectie maakt.
Dat dacht ik ook ja. Als ik een console sessie open naar mn machine vanaf PC1, krijg ik netjes een sessie id 0. Als ik vervolgens die disconnect, en op PC2 eenzelfde console sessie open, krijg ik een ander ID. Sessie 0 staat dan in task manager als disconnected.

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Kijk dan eens even in je Terminal services manager wat er moet gebeuren met een connectie als die word verbroken.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
LordMorgoth schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:41:
Kijk dan eens even in je Terminal services manager wat er moet gebeuren met een connectie als die word verbroken.
Die blijft oneindig openstaan totdat deze weer op Active wordt gezet.

Allow reconnection from any client staat ook open, maar dat geldt volgens mij meer voor Citrix/ICA verkeer.

[ Voor 15% gewijzigd door Exorcist op 29-10-2008 10:44 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LordMorgoth schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:38:

en als je een nog nieuwere RDP client hebt dan 6.0 dan wordt die /console vervangen door de /admin .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:41
Heb je op beide PC's dezelfde versie van de RDP client, bij de nieuwe moet je namelijk /admin doen i.p.v. /console

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 13:05
Controleer of bij de gebruiker in kwestie of 'Allow reconnection' op all clients staat ipv orginating client. Dit is te vinden op tabblad sessions.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Topicstarter
Argh, ik denk dat ik hem heb, zie hier mijn fout(en) :

Al mijn clients zijn Vista stations. Mijn laptops én normale machines.
Ik gebruik hier dus RDP client 6.0 .

Nu heb ik een Sidebar gadget (RDP gadget 2.0) die een schakeltoptie console heeft die je kan aanvinken. Ik vermoed dat deze met /console naar buiten gaat en niet met /admin.

Een losse MSTSC heb ik geprobeerd met console, totaal niet bij stilgestaan dat ik /admin moest gebruiken. Net getest vanaf mijn laptop en andere bak, en nu neemt hij sessie 0 gewoon over.

Iedereen dank, met name de laatste heren..dit lijkt hem zo wel te zijn... :+

• LordMorgoth
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

LM heeft ook weer wat geleerd ;)

Pagina: 1