Toon posts:

Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een vraagje. Ik had een 9800GX2 die stuk bleek te zijn na een tijdje. Het geluk bij het ongeluk is dat de winkel deze heeft opgestuurt en dat ik al mijn geld terug heb gekregen (na 6 maanden :s :) ). Nu zou ik een andere kopen, maar natuurlijk wil ik een ZEER goeie kaart, hij moet ALLES kunnen draaien op dit moment speel ik Far Cry 2 en was dit spel ferm aan het lachen met mijn 9800GX2 (toen hij nog werkte). Wat raden jullie mij aan? ATI of Nvidia. De volgende dingen moeten in achting worden gehouden : Ik speel op 1680 x 1050, wil alles zoveel mogelijk op very of ultra high kunnen spelen met een zo hoog mogelijke AA, zonder schokken natuurlijk. Ik ben een paar maanden niet meer mee met de nieuwste High end kaarten en daarom wil ik jullie hulp erbij halen.

Alvast super bedankt

Mvg
Peter

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Far Cry 2 moet prima kunnen met die kaart, wacht eerst maar even op betere drivers :) Volgens mij werkt SLI nml ook nog niet.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De 4870X2 is de snelste kaart op dit moment, de keuze lijkt mij dus vrij simpel? :?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Welk moederbord heb je?
Zoek wat benchmarks op, er zijn er genoeg te vinden via google.
Vooral de benchmarks tussen een Nvidia 9800 GX2 en een Ati 4870 X2 zullen interessant zijn.
Overgens moet een tweaker zelf kunnen beslissen welke hardware hij koopt!

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik heb mijn andere specs van mijn pc vergeten.
Moederbord is een Striker Extreme II FSB 1600 Mhz DDRIII
Gegeugen is 8Gb DDRIII Kingston HyperX 1600Mhz
Processor is een Q9775 1600Mhz
Hd raptop 150Gb *2 in striping en 1Tb dataschijf.

Zoals je zie heb ik een MB met Nvidia chipset en intel processor. Is ATI dan wel verstandig?

Mvg peter

• Malantur
  • Nu online
Zolang je geen 2 losse Ati kaarten koopt is het geen probleem.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja.

Het zou wat zijn als dat niet zou werken... Er wordt geen shaders uitgeschakeld ofzo omdat je toevallig een videokaart van de concurrent gebruikt... ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:20:
Sorry ik heb mijn andere specs van mijn pc vergeten.
Moederbord is een Striker Extreme II FSB 1600 Mhz DDRIII
Gegeugen is 8Gb DDRIII Kingston HyperX 1600Mhz
Processor is een Q9775 1600Mhz
Hd raptop 150Gb *2 in striping en 1Tb dataschijf.

Zoals je zie heb ik een MB met Nvidia chipset en intel processor. Is ATI dan wel verstandig?

Mvg peter
Inderdaad, Ik hoor laat ons zeggen veel loof over de GTX280, alhoewel dat ik dan zie dat die dan in hogere resoluties minder begint te presteren of een 9800GX2. Nu heb ik ook om eerlijk te zijn al veel problemen gehoord van de GTX280 en van die 9800GX2. Daarom dat ik via deze weg eens wou vragen of er alternatieven waren. Natuurlijk wil ik hierbij de welgekende discuties rond Nvidia en ATI niet uitlokken. Gewoon puur eens een ander zijn mening vragen leek me een goed idee.

Mvg Peter

• Malantur
  • Nu online

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:26:
[...]

Inderdaad, Ik hoor laat ons zeggen veel loof over de GTX280, alhoewel dat ik dan zie dat die dan in hogere resoluties minder begint te presteren of een 9800GX2. Nu heb ik ook om eerlijk te zijn al veel problemen gehoord van de GTX280 en van die 9800GX2. Daarom dat ik via deze weg eens wou vragen of er alternatieven waren. Natuurlijk wil ik hierbij de welgekende discuties rond Nvidia en ATI niet uitlokken. Gewoon puur eens een ander zijn mening vragen leek me een goed idee.

Mvg Peter
Veel lof over de GTX 280? Kan ik me niet voor stellen, dat ding is te duur voor zijn prestaties. Gezien de rest van je systeem zou ik gewoon een 4870X2 halen. Snelste kaart op dit moment.

• Malantur
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 18:53:
[...]

Veel lof over de GTX 280? Kan ik me niet voor stellen, dat ding is te duur voor zijn prestaties. Gezien de rest van je systeem zou ik gewoon een 4870X2 halen. Snelste kaart op dit moment.
Niet altijd waar: volgens tomhardware is heeft de GTX 280 net iets meer gemiddelde fps dan de 4870X2.
Neem er ook nog eens de tweakers review bij: reviews: HIS Radeon HD 4870 X2 versus Asus Geforce GTX 280. Op gebied van energieverbruik wint de GTX 280, en op gebied van prijs ook (minimum prijs in pricewatch):
GTX 280: €375
4870X2: €400
De 4870X2 haalt weer wel 20-30% meer punten in 3dMark, in game fps loopt de 4870X2 vaak zelfs iets achter de GTX 280 (maar bij Call of Juarez wel 70% (!) voor).
Plus dat je bij de GTX 280 nog altijd de optie open houd om later voor SLI te gaan.

Lees zelf reviews en vergelijkingen, en dan kom je er wel uit. Niemand kan beslissen voor jou.

[ Voor 9% gewijzigd door Malantur op 27-10-2008 19:14 ]

Verwijderd

De tweakers net review is gewoon rond uit slecht. Lees daar de comments ook maar eens. Gemiddelde FPS zegt in dit geval ook niets omdat je games hebt waarbij er geen of een slechte CF profiel hebt. Verder zijn er lage resoluties ook nog mee genomen. Die trekken de hele gemiddelde dan scheef. Far Cry 2 daar in tegen heeft die CF profiel wel. Zelfs een hotfix voor extra prestatie(ik kreeg er average 5fps en max 10 fps bij).
The Radeon HD 4870 X2 is good, it continues to be the world's fastest single card solution, provided that you're running a game with CrossFire support.
http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3372&p=11
Throughout the review the card performed at an exceptional level and other than a couple of occasions (such as GRAW2) it was able to outperform the GTX 280 and in most cases by a very impressive number of frames per second.
http://www.driverheaven.n...hp?reviewid=607&pageid=16
The Radeon HD 4870 X2 undeniably is the fastest performing product on the market right now.
http://www.guru3d.com/art...70-x2-review-crossfire/21
. It steamrolled over every single one of Nvidia’s offerings like a runaway freight train and made the GTX 280 look like nothing more than an also-ran in the grand scheme of things.
http://www.hardwarecanuck...video-card-review-23.html
However, the fact remains that ATI currently has the fastest single graphics card on the market
http://www.hardwarezone.c...w.php?id=2653&cid=3&pg=10
So get the fastest that is available to you. In a single card configuration this is the ATI Radeon HD4870X2
http://www.madshrimps.be/...&artpage=3665&articID=864

en om een goeie gemiddelde neer te zetten inplaats van die waardeloze van toms
The HD 4870 X2 leads our testing with a 14% performance advantage over the NVIDIA GTX 280
http://www.techpowerup.co...pphire/HD_4870_X2/28.html

Conclusie X2 is king! Mits je de games speelt met een CF profiel. Voor 25 extra euro krijg je dus veel meer prestatie voor je geld. Dus de GTX is gewoon te duur voor zijn prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 19:38 ]

Verwijderd

zal ook voor een ati 4870x2 gaan.
Zeker dat er nu games uitkomen met directx 10.1
Dan krijg de ati toch nog een boost er bij terwijl de nvidia humm wel dat niet krijgt.
Deze boost is natuurlijk gratis .

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:49:
zal ook voor een ati 4870x2 gaan.
Zeker dat er nu games uitkomen met directx 10.1
Dan krijg de ati toch nog een boost er bij terwijl de nvidia humm wel dat niet krijgt.
Deze boost is natuurlijk gratis .
Gedeeltelijk waar :) NVIDIA kaarten ondersteunen ook een aantal DirectX10.1 features, en zouden als het goed is Far Cry 2 ook in DirectX10.1 kunnen renderen :) Verder kan ik je overigens geen ongelijk geven.

• Malantur
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:29:
Verder zijn er lage resoluties ook nog mee genomen. Die trekken de hele gemiddelde dan scheef.
Nee, de scores van tomhardware zijn op 1920x1200 met AA op.
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:29:
Conclusie X2 is king! Mits je de games speelt met een CF profiel.
Dat is nu ook net het probleem: de GTX280 haalt dezelfde scores, af en toe meer, af en toe minder.
Neem je bv Trackmania scores op de link van madshrimps die jij heeft, dan haalt de GTX280 een dikke 40% meer dan de 4870X2.
Nu is dus de vraag: wil je in sommige spellen iets betere prestaties als de GTX280, als daar dan uit volgt dat hij in andere spellen (die geen CF ondersteunen) gewoon ronduit slechter presteert?

Zoals ik eerder al zei: Niemand kan voor jou beslissen wat de beste keuze is. Misschien ben je een ATI fan, misschien wil je graag stilte, misschien wil je een zuinige kaart, wil je €25 meer uitgeven aan de 4870X2 voor een paar extra fps, ga je games spelen die CF ondersteunen, ...
Het zijn allebei goede kaarten, met kleine verschillen op. Jij zal moeten beslissen welke verschillen prioritair zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Malantur op 27-10-2008 21:17 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geen van de dingen die hier genoemd worden zijn nieuw. Lees je in zoals anderen gedaan hebben, dan kom je er prima zelf uit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.