Toon posts:

Nieuwe hd maar geen verstand ervan

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds kort zit ik op dit forum en heb nu eindelijk zelf een account gemaakt.

Nu heb ik wel wat verstand van software e.d. maar niet van hardware.
En nu mijn vraag:

Ik zoek een nieuwe HD van min 1TB, nu moet 'ie wel snel zijn en een goede reputatie hebben dus niet van een "Action" merk. Hij moet ook INTERN zijn dus in me pc^^. Of het uitmaakt wat voorn moederbord ik heb HOE kan ik dat vinden bij apparaat beheer? of kijk ik daar totaal verkeerd.

Mvg Léon Hanewacker

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:49
Kijk eerst s ff in de FAQ

snel gezien zijn er twee soorten aansluitingen, PATA en SATA. Welke je moet hebben is afhankelijk van je moederbord.

[ Voor 38% gewijzigd door MaartenPol op 27-10-2008 17:54 ]

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 10:19
En wat heb je zelf zoal al uitgezocht?

Neem aan dat je Google kent?
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:50:
Hallo,

sinds kort zit ik op dit forum en heb nu eindelijk zelf een account gemaakt.

Nu heb ik wel wat verstand van software e.d. maar niet van hardware.
En nu mijn vraag:

Ik zoek een nieuwe HD van min 1TB, nu moet 'ie wel snel zijn en een goede reputatie hebben dus niet van een "Action" merk. Hij moet ook INTERN zijn dus in me pc^^. Of het uitmaakt wat voorn moederbord ik heb HOE kan ik dat vinden bij apparaat beheer? of kijk ik daar totaal verkeerd.

Mvg Léon Hanewacker

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk, heb al eens op Alternative gekeken maar zo veel aanbod je ziet door het bos de bomen niet meer :p

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 08:38

Iska

In case of fire, use stairs!

Lijkt me wel makkelijk dat je weet of je SATA-aansluitingen (http://www.compupro.nl/im...ts_old/large/sata-05E.jpg) hebt op je mobo... anders zit je straks met een HDD die je niet kan aansluiten ;) Als je alleen maar IDE hebt (http://amigakit.leamancom...male-female-ide-cable.jpg) weet ik niet zeker of je betaalbaar een 1TB schijf kan krijgen...

-- All science is either physics or stamp collecting

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik denk eerder gewooon pricewatch

b.v.
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
pricewatch: Western Digital Caviar Green WD10EACS, 1TB

Maar afhankelijk van de leeftijd van je pc moet je uitvinden of je een SATA of PATA schijf nodig hebt. (denk SATA.. = smalle kabel, PATA=brede 40/80 aderige kabel)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Het is niet zo heel erg moeilijk. :) Je zoekt uit wat voor moederbord en wat voor aansluitingen je daarop hebt zitten. Aan de hand daarvan kies je het soort schijf (PATA/SATA) aansluitingen en zoek je bijvoorbeeld bij de productreviews in de pricewatch een schijf op waar veel positieve reviews over staan. Inbouwen e.d. is niet zo bijster moeilijk en staat uiteraard in de handleiding van de schijf... succes!
edit:
hmpf.. iets met spuit11 enzo... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 18:00 ]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 19:53
Hij moet een goede reputatie hebben maar het maakt niet uit hoe goed hij is?

Let even goed op de aansluitingen op je moederbord (IDE/SATA/etc); anders koop je de verkeerde schijf.
Kijk ook of je moederbord het aankan (1TB).

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Zoals al eerder gezegd is kijk eerst eens even in de FAQ.
Maar om je toch een beetje op weg te helpen:
Eigenlijk alle 1TB hdd die nu tekoop zijn hebben een serial ata (sata) aanluiting. Het is dus handig als je op je moederbord nog een sata poort vrij hebt. Het makkelijkste om dat te zien is door simpel weg je computer even open te maken. Als je niet weet hoe een sata aansluiting er uit ziet dan is er altijd nog google.

Gebruik google ook eens om te zoeken naar revieuws van 1TB hardeschijven. Of kijk eens in de pricewatch wat er allemaal tekoop is.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wil je een simpel antwoord? Kijk in de pricewatch. Kijk daarbij welke HDD het meest populair is en je hebt een betrouwbare HDD. (wel ff op type aansluiting letten!)

Wil je meer, dan moet je toch zelf in zaken gaan verdiepen.. hier op het forum en via google.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 27-10-2008 18:02 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:50:
... en een goede reputatie hebben dus niet van een "Action" merk. Hij moet ook INTERN zijn dus in me pc^^.
Het aantal fabrikanten van HD's is op 1 hand te tellen, de belangrijkste zijn: Western Digital, Maxtor, Samsung en Seagate. De kwaliteit van de schijven is nagenoeg gelijk. Samsung biedt volgens mij een iets kortere garantie dan Seagate, valt allemaal goed te vergelijken in de pricewatch.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst, welkom op GoT :)

Welke hdd je moet nemen kun je met behulp van wat reviews prima zelf uitzoeken. We verwachten op GoT dat je voordat je een topic opent wel wat eigen inzet toont, maar die zie ik helaas niet terug in je topicstart.

'Wat moet ik kopen'-vragen zien we sowieso liever niet op GoT, dus daarom gaat deze op slot.

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 27-10-2008 18:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.