[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 116.656 views

Onderwerpen

Alle 54 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14
Voor zoemende schermen zou je even kunnen spelen met je helderheid.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:06

Grozno

acts without consequence!

Aha, dat werkt :)
Alleen de Brightness op 100 doet zo'n zeer aan je ogen :P

Misschien toch maar even terug naar de winkel dan...

[ Voor 26% gewijzigd door Grozno op 25-11-2009 22:06 ]

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 21:02
Op wat voor frequentie kan de XL2370 max draaien en wat voor resolutie wordt er dan gedraaid?

En wat voor frequentie kun je max draaien als ik hem op Ful HD 1920x1080 laat draaien?

Heb de search functie gebruikt maar kan hier nergens een antwoord op vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 23:06

The_Scarabial

MTB for life!

Technicality schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:28:
Ik heb nu ongeveer een half jaar een Samsung 2443BW, is me prima bevallen (zeker de swivel en rotate zijn erg fijn) maar sinds een paar weken kreeg ik wat verticale lijnen/strepen op mijn beeld, net als al eerder in dit topic werd aangegeven.

Het begon met twee:
[afbeelding]
Maar al snel zaten er meer dan 20 naast elkaar op een klein stuk:
[afbeelding]

Ik heb contact opgenomen met samsung en zodoende wordt-ie als het goed is vandaag opgehaald door UPS. Omdat ik hem in de originele doos meeneem naar LAN-party's heb ik die doos gelukkig nog :)

Ik zal hier weer posten met mijn ervaringen over de garantie/reparatie.
Heb exact hetzelfde gehad met mijn 2443BW, is netjes gerepareerd en hij doet het nu weer perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

partyondude schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:01:
Op wat voor frequentie kan de XL2370 max draaien en wat voor resolutie wordt er dan gedraaid?

En wat voor frequentie kun je max draaien als ik hem op Ful HD 1920x1080 laat draaien?

Heb de search functie gebruikt maar kan hier nergens een antwoord op vinden.
Je weet dat DVI gewoon 60Hz is en klaar? (Nou ja, of minder, maar op 1920x1080 iig niet meer.)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 25-11-2009 22:52 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Net even met windows 7 mijn monitor gekalibreerd, kwam die functie per ongeluk tegen :P
Gamma was volledig fucked up, dat staat nu zo goed mogelijk en de kleuren zijn prachtig. Ook het wit is nu veel beter in balans, dus de brightness kan eventueel op 100 blijven staan. Dan ben ik in ieder geval van de irritante zoem af.

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00
Grozno schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:59:

Misschien toch maar even terug naar de winkel dan...
Ik heb hetzelfde gehad, brightness op 100% geen gebrom, brightness lager dan 95% wel gebrom. Niet altijd hoorbaar maar als je verder geen geluid aan hebt en rustig aan het typen bent wordt het wel irritant. De webshop raadde mij aan het scherm aan samsung te sturen, daar had ik niet zo veel zin in dus heb hem aan de webshop terug gestuurd.

De hoge resolutie is wel erg prettig en 16:9 waar je 2 windows makkelijk naast elkaar kunt hebben is erg fijn. Een ander probleem wat ik had is dat ik de kleurinstelling niet helemaal goed kreeg voor het bewerkten van foto's, ik weet dat dit een TN pannel is en geen PVA maar toch, de kleuren waren naar mijn mening te afwijkend van wat er uit mijn printer kwam (waar de kleuren waren zoals ik ze wilde hebben).

Ik denk dat ik nu overga op de 2443BW deze is kwa breedte hetzelfde alleen ietsje hoger en ik denk dat je niet veel merkt aan de iets lagere resolutie.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Grozno schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:59:
Vaak kun je in de drivers van de videokaart de brightness weer lager zetten. Probleem opgelost. Helaas wel hoger energie verbruik.

• Grozno

Grozno

Bedankt voor de ervaringen en tips iedereen :)

Ik zal vanmiddag de betreffende winkel even aan de tand voelen.

• partyondude
CyBeR schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:51:
[...]

Je weet dat DVI gewoon 60Hz is en klaar? (Nou ja, of minder, maar op 1920x1080 iig niet meer.)
Nee, uiteraard niet, anders zou ik de vraag niet stellen. Er valt namelijk nergens te vinden op wat voor frequentie schermen draaien, wat ik toch best belangrijk vind.

Anoniem: 59888

partyondude schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:32:
[...]

Nee, uiteraard niet, anders zou ik de vraag niet stellen. Er valt namelijk nergens te vinden om wat voor frequentie schermen draaien, wat ik toch best belangrijk vind.
Het maakt vrij weinig uit. Voor desktopgebruik is het ruim voldoende, films hebben vaak 24 fps, TV zit op 50 (PAL) of 60* (NTSC) en voor games heb je al een hele dikke grafische kaart nodig wil je over de 60 FPS heen gaan. Kortom: 60 is voor alle gebruik ruim voldoende.

* Voor de bijdehandjes: ja dat is naar boven afgerond ja :p

• partyondude
Ok.

Ben 100 Hz gewend, dat gaat op mijn Vision Master Pro 510. Had dus gehoopt op minimaal 75 Hz :S

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

The_Scarabial schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:04:
[...]

Heb exact hetzelfde gehad met mijn 2443BW, is netjes gerepareerd en hij doet het nu weer perfect :)
Hier nog een, ik heb 'm vorige week teruggehad van garantie; m'n monitor is maar 8 dagen weggeweest en werkt ook weer perfect :) Snelle service, maar wel een beetje zorgwekkend, want ik heb meer mensen over dit probleem gehoord.
Mijn monitor piepte en zoemde al vanaf het begin en heeft dat tot het eind volgehouden, na reparatie heb ik 'm nog niet gehoord. Doet mij vermoeden dat Samsung een partij brakke spoelen/whatever heeft toegepast in (bepaalde batches van) de 2443BW?
Het blijft een heerlijk apparaat hoor, daar niet van ;)

• Philflow

Philflow

jeroen__online schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:27:
[...]

Hier nog een, ik heb 'm vorige week teruggehad van garantie; m'n monitor is maar 8 dagen weggeweest en werkt ook weer perfect :) Snelle service, maar wel een beetje zorgwekkend, want ik heb meer mensen over dit probleem gehoord.
Mijn monitor piepte en zoemde al vanaf het begin en heeft dat tot het eind volgehouden, na reparatie heb ik 'm nog niet gehoord.
Maar begrijp ik het nou goed, de jouwe is we gegaan om de pieptoon, terwijl die van The_Scarabial om de foute lijnen was.

Ik heb zelf een bromtoon maar heb er weinig last van. Alleen tussen 20-50 is ie hoorbaar. Zit nog te twijfelen om terug te sturen.

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Philflow schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:13:
[...]

Maar begrijp ik het nou goed, de jouwe is we gegaan om de pieptoon, terwijl die van The_Scarabial om de foute lijnen was.

Ik heb zelf een bromtoon maar heb er weinig last van. Alleen tussen 20-50 is ie hoorbaar. Zit nog te twijfelen om terug te sturen.
Sorry voor de onduidelijkheid, m'n monitor vertoonde plotseling ook verticale lijnen, maar mijn punt was dat ik vermoed dat het met het piepen te maken heeft. Sinds ik de monitor had merkte ik al dat ie bij bepaalde instellingen piepte/zoemde, uiteindelijk ging ie dus strepen vertonen en met het vervangen LCD paneel heb ik geen strepen noch gepiep meer. Volgens mij hoorde ik aan het eind zelfs geruis uit het 'binnenwerk' komen toen ie de strepen gaf, precies aan de kant waar de strepen zaten.
Ik vrees dat zoemen/piepen op zich niet genoeg reden is om de monitor terug te sturen voor garantie, dus ik hoop voor je dat ie 't gewoon blijft doen :)

• Grozno

Grozno

De betreffende winkel heeft voor mij een vervangende 2343BW besteld, zodra die binnen is kunnen ze geruild worden :)
Tenzij de 2e natuurlijk ook gaat zoemen onder de 100% brightness, maar daar ga ik niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik ben misschien van plan om een Samsung P2370HD aan te schaffen, vanwege de hoge resolutie tegenover de (relatief) lage prijs. Het is in feite gewoon een pc-monitor met tv-tuner ingebouwd. Bij diverse reviews zie ik echter dat het TN-paneel als nadeel wordt beschouwd. Ik vraag me af wat voor paneel de "normale" lcd-televisies (zoals de LE22B450) dan gebruiken? Ik kan dit nergens terugvinden bij de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

VantageR schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:36:
Ik vraag me af wat voor paneel de "normale" lcd-televisies (zoals de LE22B450) dan gebruiken? Ik kan dit nergens terugvinden bij de specificaties.
Ook TN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

partyondude schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:17:
Ok.

Ben 100 Hz gewend, dat gaat op mijn Vision Master Pro 510. Had dus gehoopt op minimaal 75 Hz :S
De refreshrate werkt bij LCD/TFT/Plasma/etc. schermen anders waardoor je anders moet rekenen. Lees je in, dit is wel heel erg basiskennis hoor. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Sja, als hits vwb zoeken niets opleveren en niemand hier een antwoord heeft of wil geven omdat ik me maar moet inlezen aangezien het voor jou onder basiskennis valt, laat dan maar zitten zeg |:(

Voor mij is het geen basiskennis, maar dat was al duidelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Om mijn verhaal te vervolgen, de vervangende monitor heeft dezelfde zoem zodra de brightness onder de 100 gaat... Beetje jammer, maar niet erg genoeg voor mij om voor en ander model te kiezen. Brightness op 100 is gelukkig niet verschrikkelijk fel.
Blijkbaar zit het bij de 2343BW dus gewoon in de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:28

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Het lijkt erop dat de 2443BW de monitor is die ik wil gaan bezitten. Het enige waar ik nog naar zoek is het verschil tussen de BW en de FW.

Tot zover heb ik het volgende gevonden:
BW heeft pivot functie, dus je kunt het scherm draaien
De hoogte van de BW is 360mm, van de FW 481mm
De diepte van de BW is 67mm, van de FW 231mm (!?)
BW is iets goedkoper
FW is een 'TN' scherm, maar wat dat precies inhoudt ben ik nog niet achter.

Aansluitingen zijn verder hetzelfde. Mijn huidige monitoren zijn zilver, en ik wil m'n 204B er graag naast zettn... zilver zou dus op zich mooier staan, de BW is iig zwart. Welk belangrijk gegeven mis ik?

[ Voor 8% gewijzigd door Kaastosti op 02-12-2009 10:47 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb zojuist mijn Samsung T240 vervangen door een Medion (Aldi) 25.5" 1900*1200 van 249,-. Ik vind de Medion wat scherper overkomen, de letters zijn zwarter door het hogere contrast. De T240 had wel een egalere backlight verdeling.

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 02-12-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Kaastosti schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:41:
Het lijkt erop dat de 2443BW de monitor is die ik wil gaan bezitten. Het enige waar ik nog naar zoek is het verschil tussen de BW en de FW.

Tot zover heb ik het volgende gevonden:
BW heeft pivot functie, dus je kunt het scherm draaien
De hoogte van de BW is 360mm, van de FW 481mm
De diepte van de BW is 67mm, van de FW 231mm (!?)
BW is iets goedkoper
FW is een 'TN' scherm, maar wat dat precies inhoudt ben ik nog niet achter.

Aansluitingen zijn verder hetzelfde. Mijn huidige monitoren zijn zilver, en ik wil m'n 204B er graag naast zettn... zilver zou dus op zich mooier staan, de BW is iig zwart. Welk belangrijk gegeven mis ik?
Heb je de Pricewatch al gebruikt? Daar staan alle gegevens in die je keuze zouden kunnen beïnvloeden ;)

Samsung Syncmaster 2443FWSamsung Syncmaster 2443BW

[ Voor 18% gewijzigd door Grozno op 02-12-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

De 2494HM staat nog niet in OP! Iemand die er toch wat over kan vertellen, ervaringen misschien? Van plan dit scherm te kopen voor een schamele 250€.

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Again... :/

Samsung Syncmaster 2494HM

[ Voor 8% gewijzigd door Grozno op 02-12-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Grozno schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:04:
[...]

Heb je de Pricewatch al gebruikt? Daar staan alle gegevens in die je keuze zouden kunnen beïnvloeden ;)
Yup, daar heb ik de informatie vandaan die ik nu heb... plus een beetje Google :)

Heb inmiddels wel gevonden dat het hele 'TN' over het algemeen niet erg in de smaak valt. Laat ik dan maar gewoon lemming doen en met de meute mee voor de 2443BW gaan. Dan is het wachten nu op de enorme bonus in december... if any...
1920x1080... dus valt af, ik wil 1920x1200 :)

[ Voor 20% gewijzigd door Kaastosti op 02-12-2009 14:44 ]

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno

Grozno

Die laatste was niet voor jou bedoeld.
Maareh, je weet dat de BW ook een TN-paneel heeft? Staat wel in de pricewatch bij de specificaties ;)

Als je professioneel met beeldbewerking aan de slag gaat zou ik niet voor TN gaan, verder voldoet het prima naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Oh hehe neen die had ik niet gezien, bij de FW had ik het ergens anders gelezen. Zie nu overigens ook dat de 204B _ook_ een TN-paneel heeft, en die bevalt al een paar jaar erg goed.

Moet dan denk ik toch maar eens in winkels gaan kijken... zien hoe ze er bij staan. Volgens mij maakt het dan technisch niet zo gek veel uit. Ben benieuwd waar de afmetingsverschillen vandaan komen, die pivot functie geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 12:31
Zo, mijn 2333HD is ook binnen :*) Erg net scherm, na een kort testje heb ik geen (semi)dode pixels en backlight ziet er ook netjes uit.

Heeft iemand hier al ervaring met een HD-serie scherm en een CI-slot / Digitenne?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Gaan die nieuwe HD schermen ook CI+ ondersteunen? Dit ivm de module die Ziggo tegenwoordig aanbiedt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
stevenP schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:21:
Zo, mijn 2333HD is ook binnen :*) Erg net scherm, na een kort testje heb ik geen (semi)dode pixels en backlight ziet er ook netjes uit.

Heeft iemand hier al ervaring met een HD-serie scherm en een CI-slot / Digitenne?
Haha heb ik dus ook gedaan, zeker omdat ik hem online had besteld was ik als de dood voor dode pxels. Maar volgens mij komen die dingen niet vaak meer voor bij Samsung (kunne zij ook niet maken eigenlijk)

Ik heb de 2494HM, ondanks je wel backlight ziet (althans op VGA) blijf ik hem schitterend vinden.

Maar iemand in de winkel (de tv winkel) vertelde me dat monitoren altijd backlight hebben omdat het eigenlijk TFT is, hij zegt dat een normale TV minder last heeft van de gloeiende licht omdat het LCD is.
Geen idee of dat waar is, maar ik stoor me niet zo aan dat backlight. Al blijf ik zeggen dat mijn oude CRT wel een meer zwartere achtergrond had.

Binnenkort kan ik op me pc en monitor HDMI aansluiten, ik vraag me ook af of het beeld dan al beter is dan met VGA (wat ik nu dus heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Fonk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:47:
[...]
Maar iemand in de winkel (de tv winkel) vertelde me dat monitoren altijd backlight hebben omdat het eigenlijk TFT is, hij zegt dat een normale TV minder last heeft van de gloeiende licht omdat het LCD is.
Geen idee of dat waar is, maar ik stoor me niet zo aan dat backlight. Al blijf ik zeggen dat mijn oude CRT wel een meer zwartere achtergrond had.
Een backlight hebben ze allemaal. Backlight bleed kom heel veel voor op zowel LCD TV's als monitoren. Maar de ene monitor heeft er veel meer last van dan de andere. Of het een monitor of TV is staat er volgens mij los van.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 08-12-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330742

Anoniem: 317767 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 06:54:
Hallo Allemaal,

Ik maak nu 1 dag gebruik van een samsung t260hd. Maar wat me opvalt als ik de monitor aanzet is dat er een vrij hoge piep van af komt. Hoort dit bij de monitor of is dit niet goed ?
Ik heb hetzelfde probleem. Het geluid komt uit de luidsprekers en is dan ook over als ik mute aan zet of een koptelefoon aansluit. Vandaag is een Silvershield SIS-2 stekkerdoos in de aanbieding bij iBood met een geluidsfilter (www.ibood.nl). Zou deze stekkerdoos iets kunnen doen aan mijn probleem of is het verstandiger om contact op te nemen met Samsung?

Alvast bedankt!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 20:08
Fonk schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:47:
[...]

Ik heb de 2494HM, ondanks je wel backlight ziet (althans op VGA) blijf ik hem schitterend vinden.
Hoe erg is de backlight bleeding? Ik ben waarschijnlijk van plan dit scherm ook te halen. Hij is in de laatste dagen bij een aantal winkels ineens 30 euro goedkoper. Zou je een foto kunnen maken van de backlight bleeding?

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Zo, nu ik ongeveer een week m'n 2333HD heb, moet ik zeggen er erg tevreden over te zijn. Backlightbleeding is niet te ontdekken, dode pixels zijn ook uitgebleven.

Nu heb ik gister een CAM-module (starterpakket digitenne) gekocht, werkt chique hey :*) Ik kan nu zappen met m'n Samsung afstandsbediening, TVgids gebruiken, programma info etc etc. Er is een hoop gelazer met incompatibiliteit van CAM-modules en TV's (bepaalde types TV's slikken alleen een bepaald merk etc), maar dit werkt heel soepel.
Kortom, aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
De pricewatch: Samsung Syncmaster P2250 en de pricewatch: Samsung Syncmaster P2270 zijn bij Alternate even duur. Nu ga ik daar een dezer dagen een zelf een systeem samenstellen en wil meteen een monitor bestellen. Nu ben ik zo'n sukkel die in principe denkt 'duurder = beter', maar is in dit geval dat ook zo?

VGA heb ik niet nodig en qua design vind ik ze allebei even mooi. Het gaat dan dus puur om de kwaliteit. Kunnen jullie mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 08:48
Ik weet niet of dit of niet toegestaan is in dit topic maar here goes:

Ik heb zojuist een Samuns Syncmaster 2494 LW gekocht. Dit heb ik echter haastig gedaan omdat mijn CRT deze ochtend er de brui aan gaf en ik simpelweg niet zonder monitor kan. Ik wilde eigenlijk de 2494HM kopen bij de mediamarkt maar die zijn helaas niet zo van het daadwerkelijk op voorraad hebben van de schermen die ze vertonen.

Nou ben ik al de gehele dag aan het googlen en het zoeken naar reviews, hands-on of wat voor ervaringen dan ook met dit scherm maar het enige wat ik tegen kom, is 1 userreview hier op tweakers.

Dit baart mij een beetje zorgen.

Mijn vraag is dan ook. Kent iemand dit scherm en heeft iemand er ervaring mee?

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor het geval het hier nog niet bekend was:
woutertje schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:11:
Ik werk bij een grote retailer en de hele T serie gaat er sowieso uit en wordt vervangen voor de P serie.
Daarin heb je twee soorten (of eigenlijk vier). De P**50 en P**70 (waar de ** voor het formaat staan). Het
verschil zit hem hier voornamelijk in het design, bij de 50 is dat wat strakker en bij de 70 heb je de bekende glazen "samsung" rand. Daarnaast heb je ook nog de HD en niet HD versie, bij de wel HD versie heb je er oa een tuner in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 18:06
Ik twijfel nog tussen de P2370 en de 2443BW. Het maakt mij niet zoveel uit of de hoogte 1080 of 1200 is.

Wat mij wel uitmaakt is de kwaliteit, voor 75% kijk ik x264-HD films -en series op mijn monitor; voor de andere 25% games.

Hoe vertaald de 'films -en series bekijken' zich op een monitor? Moet ik dan juist letten op betere kleurenweergave of snelle reactietijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Silent Thunder schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 15:22:
Ik twijfel nog tussen de P2370 en de 2443BW. Het maakt mij niet zoveel uit of de hoogte 1080 of 1200 is.

Wat mij wel uitmaakt is de kwaliteit, voor 75% kijk ik x264-HD films -en series op mijn monitor; voor de andere 25% games.

Hoe vertaald de 'films -en series bekijken' zich op een monitor? Moet ik dan juist letten op betere kleurenweergave of snelle reactietijd?
Voor het kijken van series en films zou ik voor kleurenweergave gaan. Kan me niet voorstellen dat je ghosting of iets dergelijks krijgt als je zoiets kijkt. De goede kleurenweergave zorgt er ook voor dat de kwaliteit van zulke rips wat beter naar voren komt.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 18:06
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:39:
[...]

Voor het kijken van series en films zou ik voor kleurenweergave gaan. Kan me niet voorstellen dat je ghosting of iets dergelijks krijgt als je zoiets kijkt. De goede kleurenweergave zorgt er ook voor dat de kwaliteit van zulke rips wat beter naar voren komt.
Dus in plaats van een TN paneel zou ik moeten kijken naar een PVA of IPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Om films te kijken lijkt me dat redelijke overkill.

Misschien is de F2380 een interessante optie, goedkope 23" met S-PVA panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
Silent Thunder schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:46:
[...]

Dus in plaats van een TN paneel zou ik moeten kijken naar een PVA of IPS.
Zoals Philflow al aan geeft is dat misschien iets teveel van het goede. Wat ik meer bedoelde is dat je niet perse op zoek moet gaan naar een scherm met de beste reactietijd.

Als je echt de allerbeste kleurweergave wilt dan moet je idd niet een TN nemen maar dan betaal je wel meer uiteraard. Ik heb nu zelf een TN scherm (ter vervanging van een CRT) en ik moet zeggen dat ondanks dat de kleuren wel minder mooi zijn dan op mijn CRT, ik het niet echt storend vind.

Misschien een goed idee om bij een zaak zoals MediaMarkt langs te gaan om te vragen of ze even een film voor je willen opzetten (neem misschien zelf een laptop mee met een film er op). Moet je uiteraard wel rekening houden met het feit dat de schermen die daar staan totaal niet gecalibreerd zijn en dus eerder de slechtste weergave geven dan de beste.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:20
Ik zoek eigenlijk een tweede monitor die een beetje past bij mijn 226BW qua kleur/design. Het moet een 4:3 monitor zijn van 15 of 17 inch. Ik gebruik er nu een oude monitor voor maar dat ziet er echt niet uit. Daarom vroeg ik me af of mensen hier een winkel / monitor type weten welke een beetje passend is. Ik heb al wat winkels afgezocht maar tegenwoordig is alles 16:9 natuurlijk dus tot op heden geen resultaat. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen. (ik wil wel een nieuwe monitor dus geen tweede hands !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ik heb nu een maand of twee de 2333HD in huis, waar ik erg tevreden over ben. Het bekende 'zoem' probleem heb ik geen last van eerlijk gezegd; mijn brightness staat op op 0 als hij aan m'n Apple hangt, op de TVstand wordt het wel overstemd door stomme Jamba-reclames geluid.

Anyways, het enige jammere vind ik dat bij het zappen (via DTV Air, Digitenne) hij niet standaard de programma-info laat zien. Ik moet dan zelf op het knopje "info" drukken, terwijl de recievers van bijvoorbeeld Caiway en digitenne standaard even laten zien waar je naar kijkt en hoe lang het nog duurt etc.
Zie ik hier een optie over het hoofd, of zal ik er mee moeten leren leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322360

Pas geleden heb ik de Samsung P2770HD (LS27EMDKU/EN)monior/tv aangeschaft.
Ben er erg tevreden over maar zit nog met een vraag of ie nou ci of ci+ is.
Heb deze monitor thuis op de slaapkamer als tv. Nu probeer ik de CI+ cam van ziggo aan de praat te krijgen. Lukt nog niet maar het vreemde is dat ik bij de instelling bij de ci module de kaart wel zie met nummers van de ziggo kaart ed. Kan alle instellingen bekijken maar werkt niet. Krijg bij gecodeerde zenders your host is not fully CI+ . Iemand hier een oplossing voor? Welke firmware er in zit? 2009.9.25.001 Kan geen andere vinden op internet. Misschien van een andere type tv die de zelfde tuner gebruikt installeren. Wie weet er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Ik ben bezig met mezelf aan het orienteren voor een nieuwe monitor, ik zit nu nog op een CRT.

Enkele eisen:
Lage inputlag
Geen ghosting
Onder de 200 euro
1680/1050
Onder 22"

Ik kom vaak bij Samsung uit, deze hebben toch een degelijke naam opgebouwd heb ik het idee. Ik hoef geen IPS paneel. 8bit heb ik niet nodig en een inkijkhoek maakt me niet zoveel uit, ik zit er altijd alleen voor.Daarnaast is Inputlag en reactiesnelheid heel belangrijk voor me.

Ik zou het budget enigszins kunnen uitbreiden maar niet veel. Er zijn zoveel Samsung benamingen (T, PW, Synchmaster etc. etc.) dat ik echt door de bomen het bos niet meer zie.

Of is er een ander merk op de markt wat ik goed kan nemen? Alle suggesties zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je kunt gewoon al je eisen in de Pricewatch invullen en kijken welke schermen er binnen jou budget en specificaties uit komen rollen. Daarnaast op uiterlijk en beoordelingen uit reviews selecteren en gewoon eens een winkel binnenstappen waar ze staan om ze in het echt te bekijken moet je al veel meer informatie geven dan dat wij je hier kunnen voorschotelen omdat we nooit exact hetzelfde scherm zouden kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Toch wel jammer van mijn Samsung Syncmaster 2443BW, heb er twee besteld een jaar ofzo geleden waarvan 1 het nog geen problemen vertoond terwijl de andere binnenkort voor de tweede keer terug gaat.
De eerst keer voor een verticale pixel lijn die geheel groen was en nu gaat hij terug omdat er een lelijke vieze gele vlek gekomen is aan de bovenkant
Plaatje op imagehack
Gedeeld tevreden over de monitor dus. Klantenservice heb ik echter wel vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcth
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-07-2020
Waaraan kan ik zien of een Syncmaster mat of glanzend is? Ik kan het bij de specs nergens vinden.
Ik wil een kantelbare matte Syncmaster kopen. Mijn huidige van 17" vind ik onderhand te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-05 23:36
Ik heb mijn 2443BW nu ongeveer een jaar en ben er nog steeds erg tevreden mee. Beeld kwaliteit is goed en vooral de styling blijft ik mooi vinden. Fijne dunne rand en niet dat glossy materiaal van tegenwoordig.

Enige minpunt: die pivot functie is eigenlijk best zinloos. Heb het nog nooit gebruikt. Maar ik had ook het idee dat het handig kon zijn bij programmeer werk, en dat heb ik nou net niet zo veel gedaan afgelopen jaar :+ .

Al met al een perfect scherm voor een nette prijs.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

marcth schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:53:
Waaraan kan ik zien of een Syncmaster mat of glanzend is? Ik kan het bij de specs nergens vinden.
Ik wil een kantelbare matte Syncmaster kopen. Mijn huidige van 17" vind ik onderhand te klein.
Volgens mij zijn ze allemaal mat?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Inderdaad. Volgens mij verkoopt Samsung geen glimmende monitoren. Wel TVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
drZymo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:09:
Ik heb mijn 2443BW nu ongeveer een jaar en ben er nog steeds erg tevreden mee. Beeld kwaliteit is goed en vooral de styling blijft ik mooi vinden. Fijne dunne rand en niet dat glossy materiaal van tegenwoordig.

Enige minpunt: die pivot functie is eigenlijk best zinloos. Heb het nog nooit gebruikt. Maar ik had ook het idee dat het handig kon zijn bij programmeer werk, en dat heb ik nou net niet zo veel gedaan afgelopen jaar :+ .

Al met al een perfect scherm voor een nette prijs.
Het is inderdaad een fijn scherm, ben er wel tevreden mee maar jammer dat 1 van de 2 alweer een defect vertoond. De pivotfunctie is zinloos, de verticale kijkhoek (horizontaal als hij in pivot mode staat) is er niet goed genoeg voor waardoor je ernstige verkleuringen krijgt als je er niet precies voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcth
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-07-2020
Philflow schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:53:
Inderdaad. Volgens mij verkoopt Samsung geen glimmende monitoren. Wel TVs.
Bedoel je het beeldscherm zelf of de kast? Het gaat mij erom dat het beeldscherm niet spiegelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat is ongeveerde lifecycle van Samsung schermen? Had eigenlijk een 2494HM op het oog, maar deze is inmiddels al weer een jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

marcth schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:22:
[...]
Bedoel je het beeldscherm zelf of de kast? Het gaat mij erom dat het beeldscherm niet spiegelt.
Samsung verkoopt volgens mij geen glimmende monitor panels. Wel heel veel glimmende kasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-06 08:36
Mijn T200HD heeft afgelopen weekend na 1 jaar en 9 maanden de geest gegeven. Hij kan met geen mogelijkheid meer aan, heb al andere kabels geprobeerd, aangesloten op andere pc's maar sonder succes.

Inmiddels staat hij in een doos en wacht ik tot hij opgehaald wordt voor reparatie. Gelukkig kon ik een P2370HD van iemand lenen, deze bevalt me wel heel positief. Zo positief zelfs dat ik aan het overwegen ben om deze zelf ook aan te schaffen en dan de T200HD in de verkoop te doen als hij weer terug van Samsung is.

Mijn belangrijkste eisen zijn HDMI/speakers/16:9/23inch, dus ik kwam in de pricewatch automatisch weer uit bij de P2370HD en nog een paar van Acer en Philips, maar deze laatste 2 vielen meteen weer af doordat ik een echte Samsung liefhebber ben O-)

Mijn enige reden tot twijfel is dat ik niet zeker weet of er binnenkort weer een nieuwe lijn monitoren uit gaat komen (opvolger van de 2370 o.i.d.). Weet iemand hier misschien meer van?

[ Voor 6% gewijzigd door Sander H op 15-01-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:20
clonedonkey schreef op maandag 11 januari 2010 @ 01:02:
Ik zoek eigenlijk een tweede monitor die een beetje past bij mijn 226BW qua kleur/design. Het moet een 4:3 monitor zijn van 15 of 17 inch. Ik gebruik er nu een oude monitor voor maar dat ziet er echt niet uit. Daarom vroeg ik me af of mensen hier een winkel / monitor type weten welke een beetje passend is. Ik heb al wat winkels afgezocht maar tegenwoordig is alles 16:9 natuurlijk dus tot op heden geen resultaat. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen. (ik wil wel een nieuwe monitor dus geen tweede hands !)
Niemand ?

Zou dit b.v. iets zijn ? : Samsung SyncMaster 743B

[ Voor 4% gewijzigd door clonedonkey op 20-01-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Laatst online: 07-04 12:57
tikkietrugjaap schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:09:
Ik weet niet of dit of niet toegestaan is in dit topic maar here goes:

Ik heb zojuist een Samuns Syncmaster 2494 LW gekocht. Dit heb ik echter haastig gedaan omdat mijn CRT deze ochtend er de brui aan gaf en ik simpelweg niet zonder monitor kan. Ik wilde eigenlijk de 2494HM kopen bij de mediamarkt maar die zijn helaas niet zo van het daadwerkelijk op voorraad hebben van de schermen die ze vertonen.

Nou ben ik al de gehele dag aan het googlen en het zoeken naar reviews, hands-on of wat voor ervaringen dan ook met dit scherm maar het enige wat ik tegen kom, is 1 userreview hier op tweakers.

Dit baart mij een beetje zorgen.

Mijn vraag is dan ook. Kent iemand dit scherm en heeft iemand er ervaring mee?
Ik heb ook zojuist een 2494 LW gekocht, ook vrij haastig omdat er een monitor moest worden vervangen.

Ook ik kon geen reviews vinden, die hier op tweakers staat is niet erg informatief helaas. Ik heb toch deze gekozen (by MyCom), omdat ik de andere optie (de 23" Samsung 2333SW) niks vond. Met name dat nieuwe, glanzende design vind ik niks en de (bouw)kwaliteit is ook vaak wat minder. Of dat maak ik mezelf wijs, dat kan ook. En de 2494 LW is toch weer 0,6 inch groter.

Mijn eerste bevindingen:
Net pas aangesloten, en naast mijn 20" LG 204WS gezet, die nu wordt vervangen. Wat meteen opvalt is dat het beeld van de Samsung een stuk blauwer is. Ik vind dat de LG kleuren natuurgetrouwer weergeeft. Ik heb geprobeerd dit wat aan te passen in het menu, maar de mogelijkheden zijn beperkt. Het is nu wel een stukje verbeterd. Zoiets zie je natuurlijk alleen maar als je twee beeldschermen naast elkaar zet, maar het viel me wel een beetje tegen. Een ander verschil is dat ik de LG altijd op 30% helderheid had staan, de Samsung vooralsnog op 70%. Kun je niet vergelijken, maar toch.

Ook kwam ik erachter dat je de voet van de Samsung helemaal niet kan verstellen, terwijl je de LG wat naar voren en achteren kon bewegen. Jammer, want ik had 'm altijd wat meer 'naar boven gericht'. Maar eens kijken of ik iets onder de voetsteun kan leggen. Wel een massief ding trouwens, 20" voelt vederlicht vergeleken met dit.

Tot zover mijn weinig zeggende bevindingen. Ik test de komende tijd nog wel even verder. De beeldkwaliteit lijkt me niet baanbrekend, maar is ook niet slecht. De meeste LCD schermen zijn tegenwoordig wel prima voor huis- tuin- en keukengebruik. Ik zou bijvoorbeeld liever een Dell met een mooie verstelbare voet hebben, maar dan ben je 500-600 euro kwijt, tegenover 170 euro van deze. Overigens ben ik nog geen dode/kreupele pixels tegengekomen, dat is altijd fijn. Zometeen maar even grondig naar kijken met verschillende kleren (in Paint en dan fullscreen weergeven 8)).

Concluderend: ik denk dat het een prima scherm is, zeker gezien de prijs. De kleurweergave stelt me toch wat teleur, maar misschien kan ik daar nog iets aan doen. En anders moet ik er maar aan wennen.

Snel een kiekje geschoten toen ze naast elkaar stonden. De Samsung stond toen nog op 100% brightness en standaard kleurinstellingen.
(klik)
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y70/gpha/kiekjethumb.png

[ Voor 4% gewijzigd door Dionamuh op 23-01-2010 00:55 ]

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-06 08:36
Ik heb de helderheid op 100% staan, en in de Ati drivers de helderheid omlaag gezet. Anders krijg ik zo'n hele zachte zoem toon vanuit de monitor. Zodra ik lager dan 96 helderheid ga, begin je het te horen, 96-100 hoor je niks.

Dat is trouwens met de Magicbright op Amusent mode, bij tekst en internet begint hij standaard al een lichte zoem te geven (alleen als het helemaal stil is en je let er op hoor je het, maar toch).

[ Voor 30% gewijzigd door Sander H op 23-01-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-05 14:09
Ik twijfel nog tussen de Samsung 2443BW en de 2494HM. Scherm zal worden aangesloten op mijn MacBook Pro 13" en voornamelijk worden gebruikt voor Photoshop/Tekstverwerking en af en toe een film (niet of nauwelijks games). Qua looks spreekt de 2494HM mij het meeste aan, maar is er daarnaast nog veel verschil in deze 2 monitoren en is HDMI bij de 2443BW een groot gemis? Wie helpt mij de knoop doorhakken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

new_born89 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:00:
Ik twijfel nog tussen de Samsung 2443BW en de 2494HM. Scherm zal worden aangesloten op mijn MacBook Pro 13" en voornamelijk worden gebruikt voor Photoshop/Tekstverwerking en af en toe een film (niet of nauwelijks games). Qua looks spreekt de 2494HM mij het meeste aan, maar is er daarnaast nog veel verschil in deze 2 monitoren en is HDMI bij de 2443BW een groot gemis? Wie helpt mij de knoop doorhakken!?
Ik zou altijd voor 1920*1200 gaan. Die extra 120 pixels geven meer ruimte > minder scollen. Zeer handig voor alle websites and tekstverwerking.

HDMI maakt niet uit want je kunt van HDMI altijd naar DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionamuh
  • Laatst online: 07-04 12:57
Ze zullen elkaar weinig verschillen. Allebei een mooie verstelbare voet, beeldkwaliteit zal ook ongeveer gelijk zijn. De 2494HM is heeft een wat meer uitgesproken design, de 2443BW heeft weer dunnere randen (eigenlijk alleen aan de onderkant). Tot zover captain obivous.

Voor de HDMI hoef je het niet te doen, want er zijn inderdaad verloopstukjes. Of het moet zo zijn dat je heel graag de 2x 3W ingebouwde speakers wil gebruiken.

De hogere resolutie van de 2443BW is het nuttigst, dus daar zou ik ook naar neigen.

AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
Ok dat is zeer duidelijk, wel een beetje jammer dat de 2443BW zeer beperkt leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De pricewatch: Samsung Syncmaster 2433BW is wel goed leverbaar, alleen niet in hoogte te verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 20:08
Philflow schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:03:
[...]

Ik zou altijd voor 1920*1200 gaan. Die extra 120 pixels geven meer ruimte > minder scollen. Zeer handig voor alle websites and tekstverwerking.
Ja maar bij het bekijken van FullHD films zit je dan wel weer met een zwart balkje. Als je dus van plan bent veel films te kijken zou ik voor de 2494HM gaan, veel office werk de 2443BW. Daarnaast is de 2433BW ook ongeveer €35 goedkoper en beter leverbaar dan de 2494HM.

[ Voor 8% gewijzigd door sunturion op 25-01-2010 21:12 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik kijk veel series op mijn 1920*1200 monitor en die zwarte balkjes zie ik niet eens (licht staat uit). 120 pixels minder verticaal bij normaal gebruik, dat is een taakbalk en een statusbar en meer. Dat vind ik wel uitmaken.

Goed als je 90% series kijkt ok, dan heeft het nut. Maar bioscoop films zijn meestal geen 16:9. Dan heb je alsnog zwarte balken.

Hoe de monitor industrie heeft kunnen verkopen dat van 16:10 naar 16:9 een upgrade is... petje af. Wel goedkoper om te maken.

1920*1200 is 11% meer pixels dan 1920*1080.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 25-01-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Mocht je per se die 16:9 aspect ratio willen behouden maar niet teruggezet worden qua hoogte dan zou de 2343BW een leuke optie zijn. Ikzelf kijk steeds meer series en met multi-tasken is de hogere resolutie dan mn huidige 2x22" setup met 226BW's toch wel de overstap waard, helemaal nu zo'n scherm al voor 190 de toonbank overgaat. Nu nog m'n 226BW's zien te slijten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toffei
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-07-2022
Weet er iemand waar de 2443BWX te verkrijgen is? Dit is de 2443BW met pianolak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Laatst online: 09:55
weet iemand of er al een 120 hertz 24 inch scherm van samsung aan zit te komen? ik weet dat er volgende week 1 uit komt van acer. Probleem is namelijk dat ik een scherm zoek die geschikt is voor pc en ps3 gaming en dan minimaal 24 inch maar 26/27 inch zou nog mooier zijn. Nu hoor ik vele verhalen dat een 27 inch scherm van samsung de p2770HD 75 hertz is en dat dit niet ten goede zou zijn voor het pc gamen. Iemand ervaring/ tips voor mij?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
Toffei schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 01:35:
Weet er iemand waar de 2443BWX te verkrijgen is? Dit is de 2443BW met pianolak.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, gezien ik de matte 2443BW iets minder mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331882

Het was me opgevallen dat er 2 versies zijn van de 2494HM. Namelijk die met het serienummer LS24KIQRFV en de LS24KIQRBQ.

De verschillen die ik kan vinden:
  • LS24KIQRFV: hoogglanzend zwart
  • LS24KIQRBQ: zwart
Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pricing
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 19:01
sunturion schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:11:
[...]

Ja maar bij het bekijken van FullHD films zit je dan wel weer met een zwart balkje
Als je het afspeelprogramma BSPlayer gebruikt kun je heel eenvoudig de resolutie tijdelijk aanpassen zodat de zwarte balken verdwijen. Dit doe je via:

rechtermuisknop in de film --> video --> resolutie aanpassen --> 1920 x 1080

Ik heb niet echt het idee dat dit heel bezwaarlijk is voor de verhoudingen..

Op het moment dat je de film wegklikt flipt het beeld op je desktop weer netjes terug naar 1920 x 1200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291105

Hallo,

Ik heb een samsung Syncmaster t200 en zou graag af en toe tv kijken op mijn monitor. Dit wordt geen hoofdfunctie van het scherm, want ik heb op een andere plek een gewone TV staan.
Nu ben ik op zoek naar een kabel van scart naar vga (de DVI-ingang van de monitor is al bezet), is het mogelijk om met een dergelijke kabel tv te kijken op mijn monitor, of is het eenvoudiger om een monitor met ingebouwde DVB-tuner aan te schaffen?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 291105 op 08-02-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je scherm met iemand ruilen voor een T200HD zou veel gekloot schelen denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291105

Wiethoofd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:44:
Je scherm met iemand ruilen voor een T200HD zou veel gekloot schelen denk ik ;)
Haha dat zou wel kunnen ja, maar wie is er zo gek om dat te doen? Bovendien kan ik dan volgens mij ook geen tv meer kijken op mijn tv....
Slikt mijn gewone t200 wel zo'n digitennesignaal trouwens? of hoef ik nieteens op zoek naar zo'n kek verloopstekkertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:01
Ik heb een half jaar geleden een samsung t220 gekocht, deze was direct stuk.
Heb hem toen opgestuurd en kwam altijd stuk trug dus nu na 5 herstellingen en 5min gebruik hebben ze besloten een nieuwe op te sturen.
Daarstrak kreeg ik telefoon en ze vertelde mij dat ik het nieuwe model ervan kreeg, ze konden me het model niet zeggen dus vraag ik hier of iemand weet welk de opvolger is v/d T220.

Alvast Bedankt

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:04
Dat zal wel de P2250 worden ofzo? Van wat ik gelezen heb een prima monitor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 17:38
Heb sinds kort een Samsung P2770HD (27 inch monitor met ingebouwde DVB-T/C tuner)

Ik vroeg me af wat ik moet doen om gewoon de free-to-air DVB-T kanalen uit de lucht te pikken?

Moet ik persee een CI module in het apparaat steken?
Ik heb geen kaart van digitenne ofzo, en de tuner zit in het apparaat dus lijkt me dat ik alles heb?
Aantal gevonden digitale kanalen blijft echter op 0 steken.
De handleiding heeft het enkel over gebruik met een kaart en CI-box..

Wie heeft hier ervaring mee?

..Edit:

Opgelost! Op de normale coax antenne ingang kun je ook een DVB-T antenne aansluiten.
De meeste DVB-T antennes hebben een kleinere stekker dus zal je zelf een verloopje moeten maken.
Heb het uitgetest door enkel de signaal ader met een krokodilklemmetje te verbinden met de signaal ader van de antenne. Werkt perfect!

[ Voor 24% gewijzigd door winand op 27-02-2010 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344990

never mind

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 344990 op 23-02-2010 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Het is beter om dat centraal te houden in het Samsung 2443BW probleem topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Wat is eigenlijk het belangrijkste verschil tussen de Samsung 2443BW en de Samsung 2433BW? Ik zit te twijfelen tussen beiden (de 33 is goedkoper). Ik kan er ook niet veel over terugvinden, als ik op de site van Samsung kijk dan heeft de 43 TCO t.o.v. de 33 en zijn de afmetingen en de lak iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
http://tweakers.net/pricewatch/compare/344/226264;245685 << 2443BW en 2433BW naast elkaar vergeleken.
Op het eerste gezicht heeft de 2443BW als extra's dat ie in hoogte verstelbaar is en een pivot-functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 15:28
Ik ben momenteel erg geïnteresseerd in de nieuwe PX2370 van Samsung, maar ik kan niet echt terugvinden van welke monitor dit nu een opvolger is en wat voor panel erin zit. De P2370 krijgt namelijk matige reviews, terwijl de XL2370 weer erg goeie reviews krijgt. Kan iemand mij hier meer over vertellen of in de goede richting sturen?

DJI Mini 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04-2023
Morgion schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:16:
Ik ben momenteel erg geïnteresseerd in de nieuwe PX2370 van Samsung, maar ik kan niet echt terugvinden van welke monitor dit nu een opvolger is en wat voor panel erin zit. De P2370 krijgt namelijk matige reviews, terwijl de XL2370 weer erg goeie reviews krijgt. Kan iemand mij hier meer over vertellen of in de goede richting sturen?
De PX2370 is de 'opvolger' van de XL2370, dit heeft ook op de frontpage gestaan. ;) Er zit een TN paneel in.

Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuwe breedbeeld monitor (liefst minstens 24") en vind het jammer om te zien dat 1080p vaak de hoogste resolutie is. Waarom niet gewoon 1920x1200? :S En het is ook jammer dat S-IPS panelen nog steeds zo ontzettend duur zijn, zijn er geen betaalbare alternatieven? Ik neig nu naar de Samsung Syncmaster 2370XL (met LED-backlight), maar wil niet te snel mijn portemonnee trekken. Hij ziet er iig wel heel erg mooi uit! :)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
2343BW, een 23" met 2048*1152 (meer pixels dan een 24" 16:10)

Verder zijn de 24" 16:10 gewoon 1920*1200 en de 16:9 1920*1080, gewoon de juiste aspectratio in de pricewatch aanvinken zorgt er voor dat de gewenste schermen naar boven komen drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Ik weet niet of dit al eerder gevraagd is, maar waar blijven de LCD schermen met S-PVA paneel? Ik zie alleen nog maar TN, TN en nog eens TN bij Samsung. Een enkele C-PVA kan er nog vanaf, maar waar blijft de echte kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350109

een goeiedag allemaal

ben dus nieuw hier en al zoekend hier terechtgekomen. waar ik naar op zoek ben? een LCD-breedbeeldscherm van samsung van een 24 inch ongeveer, moet compatibel zijn met macbook pro en liefst ook bevestigbaar aan de muur zijn. iemand die me hier bij kan helpen? misschien nog even bijzeggen; tis voor in mijn homestudio

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 350109 op 13-03-2010 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 13:47
Ik heb afgelopen maand een nieuwe Samsung BW2443 mogen ontvangen alleen maakt deze zoals wel meer lcd monitoren van Samsung een zoemend/buzzend geluid als ik de brightness lager zet dan 97.
De monitor is inmiddels weer terug naar de webshop, maar zij geven aan dat een nieuwe bestellen weinig zin heeft aangezien deze waarschijnlijk hetzelfde euvel zal hebben.
Nu kan ik of het aankoopbedrag terug krijgen of ze sturen hem door naar Samsung om te kijken of het inderdaad een defect is/wordt beschouwd.

Ik las hier al dat meer mensen er last van hebben en bij jeroen__online lijkt het te zijn opgelost na reparatie.
Ik vroeg me dus af of het nut heeft om de monitor naar samsung te laten sturen?
Samsung kan dan drie dingen doen:
- Nieuwe monitor opsturen (heeft misschien hetzelfde probleem) of een andere gerepareerde monitor
- Defect repareren, zoem is dan weg
- Het geen defect vinden en vrolijk de oude monitor terugsturen zonder reparatie.

Verder is het een prachtige monitor en behalve het geluid bevalt hij erg goed moet ik zeggen.
Nu is zo'n 24 inch lcd monitor al snel indrukwekkend als je van een 17 inch CRT komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik heb hetzelfde zoem probleem bij m'n tweede 2343BW, tegelijk besteld, maar zodra de brightness op 99 komt te staan gaat ie zoemen, nu wil ik de brightness op 60 hebben en wordt de zoem alleen lager.

Nu twijfel ik ook of ik hem terug moet sturen....

Bevalt trouwens wel zo even 4096*1152 als werkruimte _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Helaas, het scherm uit de RMA vertoont dezelfde 'zoem' zodra er aan de brightness gezet wordt. Bij nadere inspectie blijkt ook het eerste scherm een zoem te hebben, deze is echter nauwelijks hoorbaar en niet zo hoog als de andere.

Twijfel of ik het nieuwe scherm uit de RMA ook terug moet sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28
"De P2790HD zal in mei in Nederland uitkomen, maar de prijs is nog onbekend."

Het is mei... is hier al meer nieuws over? Als ik google op P2790HD krijg ik slechts links naar de aankondiging hier op Tweakers... totaal 0.0 andere info.

edit: ik heb 'm al sinds de aankondiging in m'n pricewatch wishlist staan :).

[ Voor 14% gewijzigd door catchingfire op 02-05-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Met is 1 mei, ze hebben dus nog 30 dagen :9 al moet/kan je ze daar niet op gaan vastpinnen.
Je kunt pricewatch: Samsung Syncmaster P2790HD in je wenslijst plaatsen (die favoriet maken) en de favoriete wenslijst in je tracker plaatsen, dan weet je wanneer hij in NL bij de gemiddelde webshop verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Aaargh, toen ik de 2443BW net had gekocht was ik zo blij als een klein kind met een snoepje alleen gaat dat momenteel helaas niet meer op :-(. Heb vanaf het begin een dualscreen opstelling met twee 2443BW's. Beide zijn al een keer terug geweest voor reparatie, een met een verticale groene streep en een omdat er een geelachtige vlek aan de bovenkant was verschenen. Beide spoedig gerepareerd. Maar nu zit ik weer met mankementen. een van de twee heeft weer spontaan een gele vlek gekregen en de andere besloot een haarscheur te krijgen in de bezel. Wordt weer een voor een opsturen :-(. Zo oud zijn ze nog niet eens, pas 14 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28
Wiethoofd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:13:
Met is 1 mei, ze hebben dus nog 30 dagen :9 al moet/kan je ze daar niet op gaan vastpinnen.
Je kunt pricewatch: Samsung Syncmaster P2790HD in je wenslijst plaatsen (die favoriet maken) en de favoriete wenslijst in je tracker plaatsen, dan weet je wanneer hij in NL bij de gemiddelde webshop verkrijgbaar is.
Het is alweer ruimschoots juni juli... nog steeds geen nieuws over de P2790HD? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RASmit
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb al heel wat pagina's van dit topic door gelezen, maar ik kan geen antwoord vinden om mijn vraag;
Werkt de CI+ module van ziggo op de T220HD? Als CI+ niet werkt, wat heb ik dan nodig?

[ Voor 13% gewijzigd door RASmit op 07-06-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366377

Hallo,
Kan iemand mij helpen..?
Ik heb een beeldscherm Samsung P2050. Nu heb ik op mijn pc windows 7 gezet, het probleem is alleen dat als ik wil opstarten geeft hij een zwart scherm. Ik kan dan niks meer doen/zien.

(kzit nu bij iemand anders om dit even te vrragen aan jullie)

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105188

Is er nog enige nieuws verschenen over de P2790HD? Samsung heeft onderhand wel een nieuwe lijn aan LED schermen uitgebracht onder de noemer XL maar daar zit geen 27 inch tussen, wel een 23 inch.

Hiero de XL2370HD.
http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=

Verder is er een BX2450 welke 24 inch en flinter dun is maar weer geen 27 inch.
http://www.samsung.com/nl...ype=prd_detail&returnurl=
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Welke monitor moet ik kopen? (zie daarvoor <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452384">~~~[BBG aanschaf] Monitoren</a>)
* Problemen en simpele vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je simpele vraagjes te dumpen.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.

En meer van dergelijke reacties. Deze zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden.

Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiële Waarschuwing opleveren !~~~[/html]