USB-Router?

Pagina: 1
Acties:

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb een XP-pc en een Vista-laptop. Mijn ouders willen geen volledig draadloos internet (geen discussie mogelijk). Wat om welke reden dan ook wel mag is een USB-Router op de pc om de laptop van internet te voorzien. Welke USB-router kan ik het beste nemen en hoe moet ik die configureren? Is het überhaupt mogelijk om dit te realiseren omdat de een Vista is en de ander XP? Of kan ik beter een dongle kopen van KPN of Vodafone? Alvast bedankt!

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

USB-router ain't no country I ever heard of!

Wat bedoel je precies, wat wil je hebben en hoe en waarop wil je het precies aansluiten? En kunnen je ouders echt niet overtuigd worden? Zijn ze banggemaakt voor de straling, of voor de zogenaamde hackbaarheid?

Of bedoel je dat je een USB-stick achterin de pc wil steken en die instellen als Access Point? Dat kan iedere stick met de RaLink RT2500-chipset, maar ik zou in dat geval liever een PCI-kaart met een degelijke antenne aanschaffen vanwege het bereik. Maar dan nog moet de PC altijd aanstaan om de laptop van internet te voorzien.

Bij een 'dongle' als van KPN of VodaFone ga je trouwens per maand 25 euro extra betalen, terwijl je met een Access Point voor drie keer dat bedrag voor altijd klaar bent. Is dat echt een serieuze overweging, alleen omdat je je ouders niet kunt overtuigen?

[ Voor 58% gewijzigd door CodeCaster op 27-10-2008 09:05 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Wat bedoel je precies met volledig draadloos?
Alle routers die tegenwoordig uitgeleverd worden kunnen draadloos en bedraad aangesloten worden. Dus wat is precies het bezwaar?
Die dongles zijn niet echt een optie denk ik, er zit altijd een datalimiet op, dus al je een beetje serieus wilt gaan downloaden (lees: meer dan 5 gb per maand) dan wordt het een duur grapje.

PSN: djmurcielago

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je wilt een bedrade verbinding? Er bestaan ook bedrade routers. Die hebben alleen dan UTP-aansluitingen. Overigens kan je dan ook een draadloze router* nemen en het draadloze gedeelte uitzetten in de configuratie.

*Draadloze routers hebben zo goed als altijd 4 UTP bedrade poorten naast het draadloze gedeelte.

[ Voor 20% gewijzigd door _the_crow_ op 27-10-2008 09:10 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
_the_crow_ schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:09:
Je wilt een bedrade verbinding? Er bestaan ook bedrade routers. Die hebben alleen dan UTP-aansluitingen. Overigens kan je dan ook een draadloze router* nemen en het draadloze gedeelte uitzetten in de configuratie.

*Draadloze routers hebben zo goed als altijd 4 UTP bedrade poorten naast het draadloze gedeelte.
Even verbeteren routers hebben geen UTP aansluitingen maar ethernet aansluitingen die in de meeste gevallen aangesloten zijn op een UTP kabel maar de kabel kan ook STP of FTP zijn. Helaas is de termology bij IT producten nogal complex om alles goed te doen.

Ontopic :

USB routers bestaan niet zoals al eerder verteld. Maar je kunt het beste even uitleggen wat je nou precies wilt want hier komt denk ik niemand uit.

Je wilt geen wireless gebruiken maar je wilt het wel draadloos hebben of moet het bedraad zijn ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:04

lier

MikroTik nerd

Heel veel providers leveren een modem met ingebouwde router, zeker bij ADSL.

Wat je nodig hebt is een router of een switch, afhankelijk van het modem dat je hebt. Geef eens aan welk modem je gebruikt, dan is heel eenvoudig te definieren wat je nodig hebt.

In hoeverre is je vraag hier anders dan in dit topic ?

[ Voor 20% gewijzigd door lier op 27-10-2008 15:24 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

BlueKeenan schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:16:
Even verbeteren routers hebben geen UTP aansluitingen maar ethernet aansluitingen die in de meeste gevallen aangesloten zijn op een UTP kabel maar de kabel kan ook STP of FTP zijn. Helaas is de termology bij IT producten nogal complex om alles goed te doen.
offtopic:
Excuus! Je hebt helemaal gelijk. Laat ik het dan voor de volledigheid RJ-45 aansluitingen noemen. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1