Wifi?

Pagina: 1
Acties:

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hallo, wij hebben 2 computers. Waarvan 1 boven en 1 beneden met een snelle internetverbinding. Mijn moeder wilt geen draadloos internet, bluetooth vindt ze niet erg, en wifi weet ze niet eens wat het is (ze weet er niet veel van dus ;)) boven heb ik dus geen internet, ik kan alleen gebruik maken van mijn gsm met 480 kb/s geloof ik (T-Mobile PIT), is het een beter idee om 2 wifi-sticks te kopen voor in totaal 30 of 40 euro en dan boven snel internet te hebben? Of hebben die niet zo'n groot bereik? (Aanraders?) Ik weet dat de pc beneden dan wel aan moet staan, maar dat is geen probleem. Alvast bedankt voor de informatie!

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41

T-8one

take it easy, take a sisi

Ze wil geen draadloos internet maar wel wifi?

Ik zou gewoon een draadloos routertje aanschaffen, ipv te gan lopen klooien met usb stikjes.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is het verschil tussen draadloos internet en twee WLAN sticks gebruiken? Dan kan je beter een accesspoint of router kopen, en die gebruiken voor het verdelen van de internetverbinding.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als ze geen draadloos internet wil, heb je dus WiFi nodig :P Maargoed, wat niet weet, wat niet deerd.

Lijkt me verstandiger om gewoon een WiFi AccessPoint (al dan niet router) aan te schaffen, en 1 WiFi dongle (Heb goeie ervaring met een Speedtouch 121g (wel prijzig)).

Dan hoeft namelijk ook niet de PC beneden aan te staan wil je internetten. Een AP/router zal een veel betere verbinding hebben, en minder stroom kosten dan te gaan Ad-Hoc'en (2 sticks). Daarbij hoef je niet heel de config van de PC beneden om te gaan gooien om ICS (Internet Connection Sharing (Zie FAQ)) aan te zetten.

Investeer iets meer, en je zal er veel meer schik van hebben.. Maar da's mijn mening.

Ey!! Macarena \o/

• TKroon
  • Niet online
Dat bedoelde ik juist ;) zij snapt dat niet. En een stickje achterin de pc ziet ze toch niet!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

thomaskroon schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:19:
Dat bedoelde ik juist ;) zij snapt dat niet. En een stickje achterin de pc ziet ze toch niet!
Dus stiekem doen? Zinloos. Ga eerst eens praten en leg haar uit waar het op neer komt. Eigenlijk wil je dus hulp met het omzeilen van een restrictie thuis?

Maar goed, dit is heel erg standaard, er staan stapels of tutorials over internet delen op het web. Je moet wel toegang hebben tot haar PC, een aantal veranderingen aanbrengen. Het is niet alleen het insteken van de stick. Er staan een aantal opmerking over bereik e.d. in de FAQ - Netwerken; welke je moet kopen kun je bekijken door reviews te zoeken. USB-sticks kunnen nadelen hebben door stroomverbruik en bereik.

[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 02-02-2008 15:34 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TKroon
  • Niet online
De pc beneden is voor iedereen hier, dus dat is het probleem niet.. En luisteren wilt ze niet, terwijl wifi niet schadelijk is, en we hier ook goed umts-bereik hebben :) maar goed, evengoed bedankt voor de informatie!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-03 20:54
thomaskroon schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:33:
En luisteren wilt ze niet, terwijl wifi niet schadelijk is, en we hier ook goed umts-bereik hebben :)
Lijkt me meer het "zilveren hoedjes syndroom"....
Je zou eens moeten weten hoeveel straling er is van zenders in je buurt.
En je zou eens moeten weten hoeveel straling van onze zon en de sterren
elke dag door je lichaam gaan...
Wifi is dan je minste zorg.
Pagina: 1