Ik heb sinds deze week me oldskool pc draaiend. Alleen vind ik hem niet zo heel vloeiend lopen voor een P3 450mhz systeem. Oke het is een oud systeem, maar toch reageerd ie vrij traag. Ik vroeg me af waar dit aan kan liggen. Ik vermoed zelf dat de pci-bus nogal erg vol gepompt word waardoor die af en toe hakeld.
Dit zijn de onderdelen:
LG Flatron L1710S TFT monitor
Alles zit verlopig in een Coolermaster Centurion CM590 behuizing.
Pentium III 450Mhz SLOT 1
Asus P3b-F moederbord 1x AGP 5x PCI, 1x ISA
Heb iets van 640mb aan SD-Ram geheugen liggen maar 256mb in gebruik.
Diamond Viper V770 32MB AGP
2x Creative Voodoo 2 12mb SLI PCI
Delock PCI combo kaart 1x SATA, 1 x ATA, 1x Esata, 4x USB 2.0
Intel Pro 1000 GT Desktop adapter LAN PCI
Delock SATA Raid 4poort PCI controller
Creative Soundblaster AWE 64 GOLD ISA
2x Samsung Spinpoint 320GB in Raid 1 (deze had ik nog liggen, vond het zinloos om ze voor minder te verkopen)
NEC DVD 3550 IDE drive.
Ik kan wel internetten maar de snelheid komt niet verder dan 2mbit, terwijl ik op een veel nieuwere computer makkelijk 8mbit haal. Ook moet ie vaak even wachten met downloaden. Dus zoveel pakketjes naar binnen halen, dan stop ie even en dan gaat ie weer verder. Ook reageerd ie bij internet paginas opvragen wel wat traag. Waar aan kan dit liggen??
Ik kan bijvoorbeeld ook niet van de USB stick een muziek nummer afspelen, want als ik dat wel doe en ga ook bijvoorbeeld internetten dan begint de muziek te hakkelen.
Daarnaast vroeg ik me af is het ook mogelijk om een PCI geluidskaart te gebruiken bij oudere games onder dos? Of werkt een ISA geluidskaart hier veel beter mee? Want anders zoek ik liever een iets nieuwer moederbord met Sata / Raid op het mobo zelf.
Tenzij ik een wat nieuwe generatie moederbord wil gaan kopen, welke cpu ligt op het niveau van een Pentium 3? Wat ik wil ook niet dat het systeem te snel word want anders krijg ik problemen met de dos games.
EDIT:
Ik last net pas dit:
CSL Beleid
Zou dit topic naar Moederborden processoren en geheugen verplaatst kunnen worden?
Vriendelijk bedankt.
Dit zijn de onderdelen:
LG Flatron L1710S TFT monitor
Alles zit verlopig in een Coolermaster Centurion CM590 behuizing.
Pentium III 450Mhz SLOT 1
Asus P3b-F moederbord 1x AGP 5x PCI, 1x ISA
Heb iets van 640mb aan SD-Ram geheugen liggen maar 256mb in gebruik.
Diamond Viper V770 32MB AGP
2x Creative Voodoo 2 12mb SLI PCI
Delock PCI combo kaart 1x SATA, 1 x ATA, 1x Esata, 4x USB 2.0
Intel Pro 1000 GT Desktop adapter LAN PCI
Delock SATA Raid 4poort PCI controller
Creative Soundblaster AWE 64 GOLD ISA
2x Samsung Spinpoint 320GB in Raid 1 (deze had ik nog liggen, vond het zinloos om ze voor minder te verkopen)
NEC DVD 3550 IDE drive.
Ik kan wel internetten maar de snelheid komt niet verder dan 2mbit, terwijl ik op een veel nieuwere computer makkelijk 8mbit haal. Ook moet ie vaak even wachten met downloaden. Dus zoveel pakketjes naar binnen halen, dan stop ie even en dan gaat ie weer verder. Ook reageerd ie bij internet paginas opvragen wel wat traag. Waar aan kan dit liggen??
Ik kan bijvoorbeeld ook niet van de USB stick een muziek nummer afspelen, want als ik dat wel doe en ga ook bijvoorbeeld internetten dan begint de muziek te hakkelen.
Daarnaast vroeg ik me af is het ook mogelijk om een PCI geluidskaart te gebruiken bij oudere games onder dos? Of werkt een ISA geluidskaart hier veel beter mee? Want anders zoek ik liever een iets nieuwer moederbord met Sata / Raid op het mobo zelf.
Tenzij ik een wat nieuwe generatie moederbord wil gaan kopen, welke cpu ligt op het niveau van een Pentium 3? Wat ik wil ook niet dat het systeem te snel word want anders krijg ik problemen met de dos games.
EDIT:
Ik last net pas dit:
CSL Beleid
Zou dit topic naar Moederborden processoren en geheugen verplaatst kunnen worden?
Vriendelijk bedankt.
[ Voor 14% gewijzigd door Robin4 op 26-10-2008 20:53 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.