Momenteel kijk ik films op mijn prachtige Grundig CRT TV, echter sinds een tijd begint het beestje rare keuren te vertonen (hoge tonen).
Na meer dan een week twijfelen of ik wel of niet een topic zou openen nu toch maar gedaan in de hoop dat jullie me uit mijn dilema kunnen helpen want ik snap er niks meer van....
Ik wil gewoon wat duidelijk betreft de honderden meningen die ik gelezen heb. Echter ben ik geen gelijkwaardige situatie tegen gekomen.
Enfin, het komt erop neer dat ik het tijd vind voor een nieuwe televisie. Ik speel momenteel eigenlijk alleen DVD's af en kijk 's avonds regelmatig TV (nu nog analoog).
Hij zal direct voor de volgende doeleinden gebruikt worden:
Ik weet vrijwel alle plussen en minnen van een LCD en van een Plasma alleen struikel ik over een paar cruciale punten...
Ik twijfel in mijn keuze op de volgende gronden:
De kijk afstand:
Welke grote zouden jullie nemen? 32"/37"/42"
Mijn ouders hebben een LG 37" LCD Full-HD waarvan ik vind dat hij vegen laat zien (motion blur?) de kijkafstand is 2~4m afhankelijk waar ik ga zitten. Op 2M vind ik het scherm nog net te doen...
Aan de hand van de foto's hoop ik dat jullie de situatie een beetje kunnen inschatten, ik zit op 2.7M (stoel) en 3M (bed) van mijn huidige scherm wat echt te klein is.
HD-ready of Full-HD
Kocht je liever een F-HD LCD (32"~37") of een (37"~42") HD-Ready plasma (of 42" F-HD?!)
Mochten de meesten van jullie van mening zijn dat een 37" groot genoeg is, koop ik dan een LCD full-hd of een plasma HD-ready?
Budget: €750~1000 (m.u.v. goede argumenten dan wil ik tot €1250 gaan)
Ik had een aantal HD-Ready TV's op het oog:
Panasonic 37/42 TH-PX37/42 (plasma)
Full-HD:
Panasonic TH-42PZ80 (Plasma)
of
Panasonic TX-32LZD85 (LCD)
Panasonic TX-37LZD80 (LCD)
Sony KDL-40W4500 (LCD, betaal ik 975,- voor via m'n werk)

Klikbaar!
Na meer dan een week twijfelen of ik wel of niet een topic zou openen nu toch maar gedaan in de hoop dat jullie me uit mijn dilema kunnen helpen want ik snap er niks meer van....
Ik wil gewoon wat duidelijk betreft de honderden meningen die ik gelezen heb. Echter ben ik geen gelijkwaardige situatie tegen gekomen.
Enfin, het komt erop neer dat ik het tijd vind voor een nieuwe televisie. Ik speel momenteel eigenlijk alleen DVD's af en kijk 's avonds regelmatig TV (nu nog analoog).
Hij zal direct voor de volgende doeleinden gebruikt worden:
- 75% DVD's afspelen
- 25% Digitale TV (Humax decoder HDMI)
- 1080p content (MediaCenter kopen en hierop 1080p films zetten)
- PC gebruik (gamen/internetten/.264 content bekijken)
Ik weet vrijwel alle plussen en minnen van een LCD en van een Plasma alleen struikel ik over een paar cruciale punten...
Ik twijfel in mijn keuze op de volgende gronden:
De kijk afstand:
Welke grote zouden jullie nemen? 32"/37"/42"
Mijn ouders hebben een LG 37" LCD Full-HD waarvan ik vind dat hij vegen laat zien (motion blur?) de kijkafstand is 2~4m afhankelijk waar ik ga zitten. Op 2M vind ik het scherm nog net te doen...
Aan de hand van de foto's hoop ik dat jullie de situatie een beetje kunnen inschatten, ik zit op 2.7M (stoel) en 3M (bed) van mijn huidige scherm wat echt te klein is.
HD-ready of Full-HD
Kocht je liever een F-HD LCD (32"~37") of een (37"~42") HD-Ready plasma (of 42" F-HD?!)
Mochten de meesten van jullie van mening zijn dat een 37" groot genoeg is, koop ik dan een LCD full-hd of een plasma HD-ready?
Budget: €750~1000 (m.u.v. goede argumenten dan wil ik tot €1250 gaan)
Ik had een aantal HD-Ready TV's op het oog:
Panasonic 37/42 TH-PX37/42 (plasma)
Full-HD:
Panasonic TH-42PZ80 (Plasma)
of
Panasonic TX-32LZD85 (LCD)
Panasonic TX-37LZD80 (LCD)
Sony KDL-40W4500 (LCD, betaal ik 975,- voor via m'n werk)

Klikbaar!
Ryzen 9900X3D - B650 Gaming - 32GB DDR5 - R9060XT