Ik ben toen ik las dat die in de winkel lag direct naar de T-Mobile shop gegaan... Niet om em te kopen, want ik wil geen branded versie met T-Mobile Rom...
Wat een erg mooi apparaat! Het scherm is echt fantastisch en het toestel werkt erg lekker!
2 nadeeltjes met betrekking tot de bediening (maar das een kwestie van wennen misschien):
- Ik vind het toetsenbord erg lekker tikken, alleen de feedback had iets meer gemogen.. Je merkt het nu wel een beetje als je een toets indrukt, maar ik vraag me af of dit na een tijdje ook zo blijft.. Ik betrapte me erop dat bij een keer rustig drukken of geen letter of per ongeluk ineens 2 letters stonden.
- Ik vind dat het touchpad onder het scherm te diep ligt.. Werd ook al in een review aangegeven.. Ik moet echt met mijn vinger in het vierkant om te scrollen, en scrollen in een gat gaat niet echt goed.. Het had fijner geweest als ie gelijk lag met de overige toetsen zodat het vingerglijden makkelijker ging.. Daarnaast had ik moeite met het scrollen.. Ik had niet echt de controle erover..
- Ik vond het toestel niet altijd even snel.. De schermen komen vaak na het indrukken van het panel wel tevoorschijn, maar soms duurt het dan nog een paar seconden voor het scherm echt actief wordt.. Let ook maar eens op reviews op youtube met bijvoorbeeld een klok in het scherm... Na het klikken op het panel krijg je het full-screen scherm te zien met een oude tijd die inactief is, en vervolgens een paar seconden later wordt ie pas actief met de nieuwe tijd.
Maargoed, ik stond dus even een kwartiertje in de winkel te pielen.. Dus het zal best een kwestie van wennen zijn.. Verder is het een supertelefoon, en ik denk dat de negatieve punten een kwestie van wennen is... Ik ga em in ieder geval ZEKER aanschaffen... Nu alleen nog de vraag met wat voor abonnement... Wordt het Vodafone, Telfort of T-Mobile abonnement? Vodafone en Telfort zijn super, alleen wel een datalimiet van 300 a 400Mb.. Met een
XPeria lijkt me dat zonde.. T-Mobile met WnW Plus heeft onbeperkt internet (enkel na 2Gb trager internet); echter is de dekking slechter... Dillemma's, dilemma's... Nog een paar dagen om te beslissen
Half Off-Topic: Ik was met de browser (Opera e.d.) aan het prutsen, en ik wilde kijken op
www.nu.nl en dergelijke om te kijken hoe goed de kwaliteit was... Ineens springt de browser automatisch naar de mobiele versie van nu.nl (mobiel.nu.nl)... Deze site is vooral bedoeld voor telefoontjes met kleine schermpjes... Hey, daarvoor wil ik geen
XPeria!!! Ik wil gewoon de originele sites zien; niet de mobiele versies... Kan ik ergens instellen dat webpagina's niet automatisch mij met mijn toekomstige
XPeria naar de mobiele paginavarianten re-directen, maar gewoon de normale versies laten zien?