Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Starten met Casemodding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste casemodders,

ik wil starten met casemodding maar nu is mijn vraag wat heb ik alemaal nodig ??
  • wat is een goed ontwerp programma
  • en wat voor gereedschap heb ik nodig
ik wil eerst kleine mods maken en dan langzaam als ik ervaaring op gedaan het steeds iets grooter

kunnen jullie mij adviseren

alvast bedankt,

Rick

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Frequently Asked Questions CM is niet voor niets geschreven ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Wat ben je van plan te modden kan ook handig zijn om te weten :P
Probeer eens iets te laten zien met Google Sketchup.

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-11 12:37
Ik heb een simpele case ontworpen met pen en papier en gebouwd met wipzaag, boormachine, schroevendraaier, schilderborstel en soldeerbout (de bedoeling was vooral een strakke case binnen zeer specifieke afmetingen te maken, niet iets dat er raar uitziet; het ding is van hout gemaakt dus ik had geen dremel of andere slijptol nodig), maar je kunt ook proberen een case te ontwerpen in autocad, te bouwen met lasersnijder, CNC freesmachine en draaibank, en waarom niet een contactprinter en droge etser voor de versieringen :)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

het enige dat je nodig hebt is n creatief idee, en wat (simpel) gereedschap eigenlijk... je kan het zo simpel doen als je zelf wilt, of zo ingewikkeld als je kan betalen en of bedenken ;)
n veelgebruit stuk gereedschap is een dremel, veel mensen kopen een b-merk kloon, omdat de originele heel duur is.
andere gereedschappen:
een lineaal, een watervaste stift, een winkelhaak, n accuboormachine, ducktape, (spuit)bussen verf, (of kwastverf)
je kan beginnen met sketchup, inderdaad. daarmee kun je mooie 3d tekeningen maken van je ideeen,
sommige mensen bouwen met hout. dit gaat n stuk simpeler, omdat minder sterk gereedschap nodig is om het te bewerken (n zaag, hamer en spijkers, of n doosje schroeven en n accuboormachine) en ook ronde vormen makkelijk te maken zijn met n vijl en schuurpapier...

het enige wat je echt nodig hebt, is creativiteit, daar begint het allemaal mee.