Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[E-mail] MS Exchange Server 2007 -> Gmail (Apps)

Pagina: 1
Acties:

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:35
Hallo mede-GoT'ers,

Ik heb al sinds ik op mijn school zit zo'n schoolaccount die eigenlijk perfect werkt, maar ik heb gewoon ruimte te weinig en de spamfilter is zeer slecht imo.

Nu heb ik een mail-account (school@<mijn-nick>.nl) aangemaakt via die Google Apps diensten (link1 en link2) die gewoon goed werkt.

Wat ik nu wil is dat alle mail die op mijn gebruikersaccount op die school-mail-server uitkomt, doorsturen naar dat andere e-mail-adres van mezelf.
Hoe doe ik dat?

Ik heb al wel gegoogled, maar heb niks nuttigs kunnen vinden. Als er wel iets goeds dan tussen stond, werkt het weer niet. :S

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast Bedankt. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Xanland op 25-10-2008 16:50 ]

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:21
In web outlook een regel aanmaken die je mail forward naar je gewenste e-mail adres en erna verwijderd. Dat werkte bij mij op school in outlook 2003.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Xanland
Die optie hebben wij helaas niet. Dus dat zal helaas niet gaan werken. :S
Heb ook zoiets al een keer geprobeerd, maar werkte, zoals ik al zei, niet.

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Xanland schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:47:
Wat ik nu wil is dat alle mail die op mijn gebruikersaccount op die school-mail-server uitkomt, doorsturen naar dat andere e-mail-adres van mezelf.
Hoe doe ik dat?
Heb je de vraag al aan systeembeheer op school gesteld? Alhoewel ik me goed kan voorstellen dat die hier niet aan mee zullen werken.

Ik heb op een ziekenhuis gewerkt waar dat eerst wel kon, en dan had je artsen die patientengegevens naar hotmail-adressen doorstuurden :D

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Kun je via webmail je schoolmail benaderen? Vaak zit daar wel iets bij van forwarding oid.

• Xanland
Ja, ik kan het op die manier benaderen.
Maar ik kan daar niet veel instellen, al helemaal niks m.b.t. forwarding. :(

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Xanland schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:26:
Ja, ik kan het op die manier benaderen.
Maar ik kan daar niet veel instellen, al helemaal niks m.b.t. forwarding. :(
Dan hebben ze dat uitgeschakeld, meestal met een goede reden. Stel de vraag dus aan systeembeheer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dan gewoon bij systeembeheer navragen wat wel mogelijk is...

Dit soort dingen zelf gaan opzetten kan imho alleen maar leiden tot ontslag / opzegging opleiding etc.
Zoals Gambieter al aangeeft zijn er genoeg situaties waarbij het gewoon niet gewenst is dat interne mail extern gaat.
En dan iets als gmail wat gewoon in zijn voorwaarden beschrijft dat het mail geautomatiseerd leest. Daar kan ik me helemaal van voorstellen dat het een probleem is als sysbeheer dit gewoon even terloops ontdekt...
Pagina: 1