wat is nu de beste (sub)top kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 704 views

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:06

Rob310

kermisfanaat

Topicstarter
Mijn zoons hebben een eigen pc voor gamen en zijn nu op zoek naar een nieuwe videokaart, hiertoe hebben ze een aantal vragen geformuleerd met het verzoek of jullie wat tips hebben, vooral de vraag over de bottleneck van het huidige systeem kon wel eens belangrijk zijn, want ik heb het idee dat het met een AMD4000+ geen nut heeft om er een grotere kaart in te zetten dan de huidige 8600GT?
(Ik zal ze trouwens ook wijzen op het topic 8800gtx of 9800gtx?, daar staan ook al wat antwoorden voor ze in)

Zoals ik al heb kunnen lezen in de reviews op tweakers.net, ligt je keuze voor een videokaart aan een paar dingen.
IK heb voor mijzelf kunnen beslissen wat ik echt belangrijk vind.

IK heb mijn oog laten vallen in eerste instantie op een Kaart met de geforce 9800gtx+ chip, alleen ik heb daartegenover een kaart gezet met de chipset van een readon4850 chipset.

Alleen ik heb ook mijn oog laten vallen op een gtx260 chipset en daartegenover heb ik dan weer een een kaart met de chipset van van readon4870 gezet.
Maar ik wil de gtx260 of hd4870 nú nog niet kopen, omdat mijn budget daar niet groot genoeg voor is, want dat is rond de 230 euro. Maar ik wil gerust wachten tot deze kaarten goedkoper zijn geworden.
Dat heb ik er wel voor over.

Alleen nu is mijn vraag welke kaart mijn aangeraden wordt een geforce9800gtx+ of een readon 4850.
Of geduld opbrengen todat een geforce gtx260 of een readon 4870 in mijn budget vallen.

Alleen dan komt het tweede probleem, kan mijn huidige systeem een bottleneck worden voor de kaarten? en wat is dan het beste voor mij?

Mijn huidige systeem is:

650 power supply met 2x6 aansluiting
Asus m2nvp-vm motherboard, 1 pci-e slot
Amd 4000+ x2(~2.1 mhz per unit) processor
een Club 3d 8600gt, passieve koeling, 512 mb ddr3
2 gigabyte ram

Punt 3, er zijn vele merken voor kaarten, welke kaart van welk merk wordt mijn dan aangeraden?
Mijn eisen voor een videokaart zijn dat er niet te veel hitte van afkomt, ivm ik niet weet of mijn koeling vold, is,
Dat hij niet al te veel herrie maakt
En dat hij een betere kwaliteit levert dan dezelfde videokaarten maar dan van andere mekren
Wat ik vooral uitspook met mijn videokaart is online gaminng, dus ik wil een kaart die goede graphic kan afleveren en ook nog een hoge fps hebben

punt4 ik heb een asus eah3870x2 gekocht op de internetveiling van mycom, alleen die doet het niet. Want als jullie daar een oplossing voor hebben, heb ik geen andere videokaart nodig.
En het liefst wil ik een andere videokaart terug die gelijk is met hem.

punt5, danjkewel dat jullie de moeite hebben genomen om dit te lezen!

Groeten,

Leander

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:00
Welke resolutie hebben we het over?
De 9800GTX+/4850 zijn vrij gelijk in spellen. Misschien is de 4850 ietsje beter, maar in Crysis i.i.g. net niet door nVidia's money pumping.

Tevens denk ik dat je bedoelt een AMD x2 4000+ 2.1GHz ipv MHz.

Het systeem wordt zeer zeker genekt door de processor, maar ik weet niet precies hoeveel in niet-CPU intensieve games.

• Rob310

Rob310

kermisfanaat

Topicstarter
Paprika schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:08:
Welke resolutie hebben we het over?
De 9800GTX+/4850 zijn vrij gelijk in spellen. Misschien is de 4850 ietsje beter, maar in Crysis i.i.g. net niet door nVidia's money pumping.

Tevens denk ik dat je bedoelt een AMD x2 4000+ 2.1GHz ipv MHz.

Het systeem wordt zeer zeker genekt door de processor, maar ik weet niet precies hoeveel in niet-CPU intensieve games.
Ja, natuurlijk Ghz 8)7

resolutie staat op 1680 x 1050 op een Syncmaster 226BW

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

• Paprika
  • Laatst online: 19:00
Dan zou ik de 4850 pakken, beter op hogere resoluties dankzij de memory bandwidth die een stuk hoger ligt.

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Maaaaar, om even terug te komen op de 3870x2, als die het gewoon kan doen zou het zonde zijn? Kun je daar misschien wat meer over vertellen, valt die niet onder garantie etc?

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:42
Ik zou eerst kijken als je die Ati 3870 x2 aan de praat kan krijgen ;) die loopt gelijk miss zelfs net iets beter dan de hd 4850, beetje zonde van je geld als je die zomaar links laat liggen. En zelfs op veiling heb je recht op garantie.

Maar ja ik moest zelf ook nieuwe videokaart hebben (want die onboard vga werd ik nu is beetje moe van) dus ik heb echt hele week research gedaan op internet over wat nou beter is, meer fps in games, 3dmark06 uitslagen enz. bedoel het gaat toch over flink wat geld en moet er geen spijt van krijgen natuurlijk.

Uiteidenlijk heb ik de Ati HD Sapphire 4850 dual-slot fan gekozen, want hd 4850 levert gemiddeld betere prestaties dan de nvidia 9800GTX+ (overclockt is het al bij deze + versie) en komt zelfs bij sommige games tegen de nvidia GTX260 aan. Als je de prijs vergelijkt ligt 4850 lager dan beide versies waarbij deze kaart nog intressanter maakt. Ik heb daarnaast me hd 4850 overclockt tot 700 mhz core/ 1200 (2400 dus) mhz memory, ja zelfs stabiel 2x 20 min met atitool voor artifact's gescand niks gevonden aan die foutjes. Dus je kan de prestaties ook nog flink omschroeven :) temp bij deze dual slot fan ligt dus na die 2x 20 min 80 graden dus das best mooi op de max overclock wat Ati overdrive aangeeft. Heb ook nog printje voor als je foto van wilt kan je altijd naar vragen :P.

Maar goed uiteindelijk was dus Ati HD 4850 prima keuze, mid price voor mid/high card. Ik ben er super tevreden mee ondanks dat hij wel beetje geluid maakt heb ik het voor over zodat mij GPU'tje lekker koel blijft :)

PS. Kijk anders even bij toms hardware ;) die heeft ook mij keuze gemaakt

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik zou voor de 4850 gaan.
Deze heeft betere performance met Anti Alliasing aan dan de 9800gtx+ en is op dit moment gewoon de beste keus.

• Rob310

Rob310

kermisfanaat

Topicstarter
Kn4kw0r5t schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 00:30:
Maaaaar, om even terug te komen op de 3870x2, als die het gewoon kan doen zou het zonde zijn? Kun je daar misschien wat meer over vertellen, valt die niet onder garantie etc?
We hebben de eerste al omgeruild maar ook het tweede exemplaar krijgen we niet aan de gang.
Voeding aangesloten, goed in de PCI-e bus gestoken, VGA én DVI aansluiting geprobeerd.
Wel branden er 3 witte LED's op de kaart en de fans draaien en toch doet 'ie niets.
Zelfs met opstarten nog niet eens een post-screen, het enigste wat we te zien krijgen is dat de monitor zwart blijft en weer op Stand-By gaat.

Zowel volgens Mycom als TD van Asus zelf zouden er geen compatabiliteits problemen moeten zijn met het moederbord en toch krijgen we het niet aan de praat. |:(

Nu hebben we dus zoiets van deze terug en geld retour om vervolgens in een fysieke winkel een andere aan te schaffen.

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
ik las dat je een voeding hebt met 2x 6pins pci-e aansluiting, nu vraagt een 3870x2
een 6 pins en een 8 pins aansluiting, kan het probleem niet zitten in het feit dat je de 8 pins niet hebt?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

nedernakker schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:10:
ik las dat je een voeding hebt met 2x 6pins pci-e aansluiting, nu vraagt een 3870x2
een 6 pins en een 8 pins aansluiting, kan het probleem niet zitten in het feit dat je de 8 pins niet hebt?
Als je twee 6 pins gebruikt werkt alleen overdrive niet voor de rest moet alles wel werken. ;)

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:35:
[...]

Als je twee 6 pins gebruikt werkt alleen overdrive niet voor de rest moet alles wel werken. ;)
kijk, dat wist ik niet, nooit een x2 gehad :P maar dacht misschien dat hij zijn voeding niet goed krijgt vandaar

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-05 12:50

boesOne

meuh

Ik zou die 3870X2 terugbrengen en geld terugvragen. Je zit met die kaart toch weer met Xfire profielen te hannesen (.exe's renamen en noem maar op..). .
Voor dit systeem is een 4850 imho de beste keus: sneller, zuiniger en singlecore: geen Xfire gedoe.
De kaart wordt inderdaad wel wat gebottleneckt door de cpu, maar een tikje graphicspower over is niet erg.

Ik heb een AMD X2 4200+ en een 4850. Games als Bioshock, Grid en Gtr evolution lopen prima op 1600x1200 met alles aan en 4xAA/16xAF.

[ Voor 15% gewijzigd door boesOne op 25-10-2008 10:59 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Stel je eisen exact, pak info erbij, kijk of dan iets eenduidigs eruit komt. Zo niet, eisen aanscherpen en herhalen. Met eigen inzet kom je er prima uit, en daarom zijn we niet zo happig op dit soort topic op GoT.

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 25-10-2008 14:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.