Toon posts:

[OC] Q9450 op GA-X48-DQ6

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond, ik heb vorige maand een nieuwe pc aangeschaft en ik heb een paar vraagjes betreffende m'n setup en overclock, eerst de onderdelen:

Q9450
GA-X48-DQ6
4GB OCZ Reaper
HD4870X2
2x 500GB Spinpoint
850W OCZ
Samsung 24" T240
Scythe mugen
Thermaltake Armor+
3x 140mm casefans + 1x 250mm sidefan

Mijn FSB staat nu op 425, wat neerkomt op 3.4Ghz, terwijl ik al meerdere mensen gezien heb die 'm stabiel hadden met dezelfde setup op 3.6GHz, terwijl ik 'm maar tot een fsb krijg van 440-445 stabiel, daarna BSOD's. Vcore staat op 1.3500, ik heb tot 1.4 geprobeerd.. MCH +0.250 en FSB +0.20. Geheugen 1:1, 2.3V en 4-4-4-10.

Mijn HD4870X2 draai met CCC 8.10, deze heeft ook de overdrive overclock feature, maar ze blijven altijd op standaard kloks staan nadat je custom klok is applied?

Tot slot nog wat raars, bij programma's zoals paint, photoshop en dat windows foto geval zijn afbeeldingen gelig, ze hebben een gele gloed, terwijl ik dat verder niet heb..

Afbeeldingslocatie: http://xs232.xs.to/xs232/08435/pc779.jpg.xs.jpg

Bedankt voor de hulp O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

1. Dat een overklok bij iemand anders wel werkt wil niet zeggen dat hij bij jou ook werkt, processoren met verschillende steppingen, net ergens anders op de wafer gebakken etc.
2. Van 2.66 naar 3.4 is een nette overklok, en zolang hij stable draait zou ik niet klagen, dan had je maar een QX9770 moeten halen met vloeibaar stikstof om zo hoog mogelijk te komen.
3. Overklokken van je grafische kaart eens met Rivatuner proberen
4. De gelige gloed ligt waarschijnlijk aan je scherminstelling omdat ik er geen last van heb als ik je printscreen bekijk (of dat is alleen om te laten zien wat je OC is etc.)

Je kan nog een memorycheck lopen om te kijken of je geheugen wel stabiel is met je huidige overklok, en anders zul je nog sneller geheugen aan moeten schaffen om hoger te kunnen overklokken. Ook hebben je BSOD's een stopcode, zoek die op, voer hem in google en je weet waar je probleem ligt of in welke hoek je het moet zoeken.

Omdat je zegt dat bij een FSB van 445MHz met 1:1 op je geheugen nog stabiel is denk ik dat je een 800MHz geheugen setje hebt (2x2GB) en kan het zijn dat je je geheugen even bij moet volten of 1066MHz geheugen moet halen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Omdat je zegt dat bij een FSB van 445MHz met 1:1 op je geheugen nog stabiel is denk ik dat je een 800MHz geheugen setje hebt (2x2GB) en kan het zijn dat je je geheugen even bij moet volten of 1066MHz geheugen moet halen.
Of timings losser natuurlijk. ;)
@TS hoever kom je met een multiplier van 6?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Was eigenlijk alleen om OC te laten zien, via printscreen kan niemand het ook zien.. ik denk dat m'n T240 verkeerd is gekalibreerd door dat programmaatje wat je erbij krijgt, maar dan is het wel weer vreemd dat het alleen in beeldverwerkingsprogramma's gebeurt en niet overal.

Ik ga straks FSB schroeven met multiplier van 6, nog niet geprobeerd eigenlijk :p

Edit: Met FSB van 450 kom ik windows niet in op multiplier van 6x met 5-5-5-15.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk wordt het tijd om met het FSB voltage aan de gang te gaan. Echter willen Gigabyte borden sowieso niet bijzonder hard i.v.m. bijvoorbeeld een Asus. Je hebt gewoon te weinig instellingen (behoudens de P45).

Dus probeer eens het één en ander wat betreft FSB voltages, en anders toch een nieuw moederbord :>

Maat van mij heeft bijvoorbeeld een X48-DS5 (heb ik ook gehad), en die wil ook met geen mogelijheid stabiel boven 425 MHz. Met een dualcore echter wil hij wel een stuk verder. Maar ook dan is het geen overclock wonder. Een misser van een serie bij Gigabyte voor een echte tweaker als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FSB voltage staat al op +0.25 volt nu, en ik heb eigenlijk geen geld meer over voor weer een nieuw mobo, gezien deze al prijzig was. Ik zal het fsb nog wel iets verder opschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:21

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:39:
Waarschijnlijk wordt het tijd om met het FSB voltage aan de gang te gaan. Echter willen Gigabyte borden sowieso niet bijzonder hard i.v.m. bijvoorbeeld een Asus. Je hebt gewoon te weinig instellingen (behoudens de P45).

Dus probeer eens het één en ander wat betreft FSB voltages, en anders toch een nieuw moederbord :>

Maat van mij heeft bijvoorbeeld een X48-DS5 (heb ik ook gehad), en die wil ook met geen mogelijheid stabiel boven 425 MHz. Met een dualcore echter wil hij wel een stuk verder. Maar ook dan is het geen overclock wonder. Een misser van een serie bij Gigabyte voor een echte tweaker als je het mij vraagt.
Tja, Ik heb zelf P35C-DS3R Draai 450FSB met mijn Q6600 zonder FSB/NB verhogingen gewoon standaard, en mijn PC6400 geheugen draaid ook gewoon op 450 2x2GB 5-4-4-12 dat wel inplaats van 400 op 4-4-4-12, maar op 2,0. Dus dat Gigabyte niet goed werkt met hoge FSB's en quad nou nee. Terwijl voor 400 volgens mem chippies al 2,1 nodig is. En je hebt op dat bord net zoveel settings als op de Asus... Mijn bord is dan een budget bord met heel weinig settings maar toch zo n hoge FSB.
Denk dat er weinig met moederbord mis is, die Q9xxx serie houdt gewoon niet van hoge fsb's. Heb zelf een Xeon X3360 gehad ( zelfde als Q9550 ) En die wou ook voor geen mogelijkheid een hogere FSB dan 440. Terwijl met Q6600 maxfsb 475 is ofzo. ;) En voor de rest 3,4Ghz is helemaal niet slecht. De 45nm zijn gewoon stuk moelijker met overclocken.

Lees dit topic maar eens TS.
[OC] Intel Core 2 Quad Penryn (45nm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix, ik geloof dat je niet helemaal goed hebt gelezen wat ik getyped heb. Ik het het er over dat deze (X48) serie van Gigabyte niet zo geweldig is. Ik heb zelf 4 Gigabyte borden gehad waarvan 1 P965-DS4 en 2 revisies P35-DS4, en dus een X48-DS5, en die DS5 was gewoon bagger. Een maat van me kan ook niks beginnen met zijn DS5, en toch zijn beide borden in perfecte conditie. De 45nm Quads willen er blijkbaar gewoon niet lekker op draaien, so be it.
En persoonlijk denk ik dat het komt omdat je het PLL en VTT voltage niet beide in kunt stellen, en ook CPU en NB GTL kan je niet zo prettig instellen als bij bijvoorbeeld m'n huidige Asus. Gewoon opties die cruciaal zijn voor de Q9xx0 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:21

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:30:
Zenix, ik geloof dat je niet helemaal goed hebt gelezen wat ik getyped heb. Ik het het er over dat deze (X48) serie van Gigabyte niet zo geweldig is. Ik heb zelf 4 Gigabyte borden gehad waarvan 1 P965-DS4 en 2 revisies P35-DS4, en dus een X48-DS5, en die DS5 was gewoon bagger. Een maat van me kan ook niks beginnen met zijn DS5, en toch zijn beide borden in perfecte conditie. De 45nm Quads willen er blijkbaar gewoon niet lekker op draaien, so be it.
En persoonlijk denk ik dat het komt omdat je het PLL en VTT voltage niet beide in kunt stellen, en ook CPU en NB GTL kan je niet zo prettig instellen als bij bijvoorbeeld m'n huidige Asus. Gewoon opties die cruciaal zijn voor de Q9xx0 serie.
Ja, maar het blijven gewoon goede borden. Ik maak uit jouw post uit dat je vind dat deze serie van Gigabyte slecht vind. Er is helemaal niks mis met die borden ze werken goed en het zijn highend borden zeker deze. En P35,P45,X38,X48 zit amper verschil tussen die chipsets. Helemaal in performance. Dus je kan ze best vergelijken ( crossfire niet meegerekend ). Ik vind gewoon een slecht advies om die Gigabyte weg te doen als die geen hoge FSB doet, en dan een Asus te halen. Dat vind ik beetje tever gaan, die borden zijn namelijk harstikke duur die vervang je niet even. Maar ja je hebt gelijk 45nm quads klokken er niet goed op, heb ik ervaren. Maar als je in het 45nm topic kijkt zijn ook er ook Asus borden die er problemen mee hebben. Het is gewoon een goeie koop dat bord.

[ Voor 5% gewijzigd door Zenix op 29-10-2008 20:16 ]

Pagina: 1