Racistisch getinte opmerkingen en reacties daarop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Jack Flushell in 'nieuws: Vlaanderen start aanvraagprocedure voor eigen topleveldomein'

Jack Flushell in 'nieuws: Vlaanderen start aanvraagprocedure voor eigen topleveldomein'

Krijgen beide -1. Waar ik volgens mij (tegen)inga op racistisch getinte opmerkingen en mensen die daar weer overheen klappen hoger krijgen. m.i. zou ik minimaal 0 moeten krijgen (ja, want echt ONTOPIC zijn ze ook niet, meer een reactie _op_), maar ik vind het ronduit absurd dat compleet ongefundeerde reacties, ja zelfs racistische, 0 of 1 krijgen als reactie hierop.

Ben trouwens van mening dat het hele onderwerp wel een mod-beurt kan krijgen, beetje hoog 'TMF gehalte' van reacties, maar dat is mij mening.

Nou ja, kijk maar even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Jouw eerste reactie heeft betrekking op IceBlue in 'nieuws: Vlaanderen start aanvraagprocedure voor eigen topleveldomein'. Beide staan terecht op -1. Jouw reactie omdat het toch echt offtopic is, de zijne omdat het, inderdaad een godwin is.
Je tweede reactie heeft betrekking op SIMPY.be in 'nieuws: Vlaanderen start aanvraagprocedure voor eigen topleveldomein'. Inderdaad ook een onvriendelijke post, staat ook op -1. Maar opnieuw is ook jouw post ongewenst, hij is offtopic.

In het algemeen gesteld: Als je niet zonder offtopic te gaan een reactie kunt plaatsen op een reactie op de fp, meld je dan hier. Dan zal een powermod de reactie bekijken en desnoods een modbreak geven, of zo nodig zelfs verbergen door hem op -2 te zetten. En als dat te zwaar is kunnen we hem in ieder geval op -1 zetten. Jouw reacties vervuilen in ieder geval ook de fp, net als deze. Met een andere intentie, maar het is nog steeds ongewenst.

Overigens zijn de meeste reacties daar ouder dan 48 uur en kunnen dus niet meer gemod worden door de gewone mods, dus als je nog reacties hebt die echt fout staan, dan kun je je melden in Het kleine-mismoderatietopic deel XI, zodat een powermod er naar kan kijken en hem zonodig recht kan zetten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 21:09
Wel jammer en merkwaardig dat Tweakers.net zo is afgegleden dat als je reageert op dit soort excessen je als 'ongewenst' wordt bestempeld. Kennelijk breed geacepeteerd ook. Je mag er gewoon niets van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Jack Flushell in 'nieuws: Vlaanderen start aanvraagprocedure voor eigen topleveldomein' : redelijk begin die net op nul kan blijven staan als reactie, maar dan
"As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one."

Je hebt deze discussie dus helaas verloren.
Jammer.

Verder: Jack Flushell in 'nieuws: Vlaanderen start aanvraagprocedure voor eigen topleveldomein'

Wat is het punt hiermee? Dat jij het niet om te lachen vind is niet interessant voor een ander gezien je verder geen inzichten in het (in jouw ogen) " probleem " geeft. Van mij ook een -1 op die post. Deze post komt bij mij in het rijtje van reacties ala " geen leuk grapje ".

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 25-10-2008 10:37 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:44

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Jack Flushell schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:30:
Wel jammer en merkwaardig dat Tweakers.net zo is afgegleden dat als je reageert op dit soort excessen je als 'ongewenst' wordt bestempeld. Kennelijk breed geacepeteerd ook. Je mag er gewoon niets van zeggen.
We beschouwen het reageren op dergelijke ongewenste reacties inderdaad als ongewenst. In feite zet je daarmee namelijk een discussie voort die we al als ongewenst hadden bestempeld. Daarmee vervuild je dus de fp. Meld de reacties gewoon hier en dan zal er adequate actie op ondernomen worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De offtopicdiscussie neemt door de extra corrigerende reply inderdaad extra vormen aan en blijft daardoor in leven. Dat kan ook best overbodig en dus -1 genoemd worden.

Don't feed the trolls is het devies een beetje en dat voedsel is ei'k ook -1. Goedbedoeld, maar toch -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
'Ik vind toch dat men de Vlaming altijd afschildert als separatist en egoïst. terwijl dat we gewoon vragen scheve situaties recht te trekken. Elk jaar schenken de Vlamingen miljarden aan onze Waalse vrienden zonder dat er ook maar iets tegenover staat. Enkele scheve situaties als voorbeeld. In Vlaanderen staan er 1000 flits camera's in Wallonië 2. Toch gaat de helft van al het boete geld naar Wallonië. In Vlaanderen wordt een bedrijf gemiddeld om de 4jaar door de belastingen gecontroleerd, in Wallonië gemiddeld om de 15jaar. In Wallonië is 45% van de bevolking werkloos en 55% van de werkende bevolking werkt voor de overheid. Dit zijn toch situaties die niet houdbaar zijn?!?. Maar als wij Vlamingen over deze punten willen praten dan worden we bekeken alsof we Hitlers zijn. Tot zover mijn offtoppic .

Nu vind ik dat wanneer ze de TDL's vrij gaan maken geen goed idee. Geen overzicht meer en idd slecht voor de veiligheid.
Wat is hier trouwens mis mee?
Dat het offtopic is: oke.
Maar er zijn gewoon grote verschillen tussen vlaanderen en wallonie. Hij zegt in mijn ogen geen onvertogen woord hiermee.
Dat walen het niet leuk vinden kan dan wel zo zijn, maar wellicht kunnen ze beter zorgen dat het beter gaat met wallonie, ipv boos worden om mensen die de feiten naar voren brengen.
En het heeft totaal NIETS met racisme te maken.
Alleen al om het feit dat noch vlaming, noch waal een ras betreft.

Wat dit betreft is tweakers een politiekcorrecte bende, welke nog leeft in de jaren 80 van de vorige eeuw. Toen mocht ook de waarheid niet gezegd worden. De tijd is veranderd wat dat betreft. Het is in nederland zo dat wij man en paard mogen noemen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Offtopic en ook nog een Godwin. Genoeg reden voor een -1 lijkt me. Verder zie ik niemand het hier echt hard koppelen aan racisme eigenlijk.
Wat dit betreft is tweakers een politiekcorrecte bende, welke nog leeft in de jaren 80 van de vorige eeuw. Toen mocht ook de waarheid niet gezegd worden.
Maar waar dit nu weer vandaan komt? :? Begrijp ik het goed als ik zeg dat je Tweakers.net beschuldigt van censuur?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Quacka schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:04:
Wat dit betreft is tweakers een politiekcorrecte bende, welke nog leeft in de jaren 80 van de vorige eeuw. Toen mocht ook de waarheid niet gezegd worden. De tijd is veranderd wat dat betreft. Het is in nederland zo dat wij man en paard mogen noemen.
Moet je nou echt op deze manier je punt maken? Je betoog wordt er niet sterker op, en met deze manier van discussiëren vang je alleen nog maar meer -1-mods op de FP.

Ik vind die reactie trouwens ook een -1, om dezelfde reden als Cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er is niets mis mee?
In Wallonië is 45% van de bevolking werkloos en 55% van de werkende bevolking werkt voor de overheid. Dit zijn toch situaties die niet houdbaar zijn?!?. Maar als wij Vlamingen over deze punten willen praten dan worden we bekeken alsof we Hitlers zijn.
En dat hier de Walen als stelsel raamambtenaren en werklozen wordt weergegeven is dan geen generalisatie? Om dan vervolgens een slachtofferrol aan te nemen door Hitlers kleed aan te trekken?

Niet eens vanwege een racistisch karakter is het stompzinnig, het is gewoon op zichzelf onhoudbaar en daarom offtopic (en dus min 1).

Politiek correcte bende uit de jaren '80.... sure. :Z
Moderne jaren '08-praat en een man een man en een paard een paard noemen, stommere kutopmerkingen kom ik de resterende maand niet tegen. (alsof dat ongenuanceerde winst is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

botoo

💀 too old to die young

@Quacka: inhoudelijk mag zoiets best gezegd worden maar het is offtopic en door Hitler er bij te halen wordt het een makkelijke -1. Dat jij het 'man en paard' noemt maakt het nog geen normale manier van spreken die we hier graag op T.net zien, maar daarmee verel ik je niets nieuws.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1