Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-08 15:56
Besten,

Zoals vandaag in het nieuws te lezen was wordt debitel nederland overgenomen door kpn.
Bij de klantenservice kon men me nog niets zeggen hierover, aangezien ze het zelf uit de telegraaf moesten
lezen (lol).
Graag zou ik willen horen of het mogelijk is om deze reden mijn debitel contract per direct, binnen de contracttermijn, op te zeggen.

Ik ben zeer ontevreden over debitel, en ik ben benieuwd of dit mij perspectieven bied.

Ik bel trouwens via het vodafone netwerk. Worden die contracten nu uberhaupt opgezegd, of worden die overgezet naar het kpn netwerk (iets wat ik al helemaal niet wil!)

[ Voor 16% gewijzigd door happyguppy op 23-10-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Als de algemene voorwaarden hiermee aangepast worden, kan je inderdaad je contract beeindigen, wel met inachtneming met de vastgestelde opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Als het eigenaarschap van jouw telco verandert, en er voor jou zoals het er nu naar uitziet geen veranderingen zijn, waarom zou je dat als reden kunnen aannemen om je contract legitiem op te zeggen?

Mijns inziens is dat alleen mogelijk als de contractvoorwaarden veranderen, en dat lijkt me nu nog niet.
Ik durf zelfs te beweren dat je de komende tijd nog gewoon facturen ontvangt van Debitel, en niet van KPN. :)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
FlyEragon schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:07:
Als de algemene voorwaarden hiermee aangepast worden, kan je inderdaad je contract beeindigen, wel met inachtneming met de vastgestelde opzegtermijn.
Dat zou dus inhouden dat ik wel kan opzeggen, maar er nog minimaal 3 maanden aan vast zit:

Binnen en buiten uw huidige contract heeft u een opzegtermijn van drie maanden. De opzegtermijn is gerekend vanaf het moment dat uw verzoek tot opzegging bij debitel binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Swaptor schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:09:
Als het eigenaarschap van jouw telco verandert, en er voor jou zoals het er nu naar uitziet geen veranderingen zijn, waarom zou je dat als reden kunnen aannemen om je contract legitiem op te zeggen?

Mijns inziens is dat alleen mogelijk als de contractvoorwaarden veranderen, en dat lijkt me nu nog niet.
Ik durf zelfs te beweren dat je de komende tijd nog gewoon facturen ontvangt van Debitel, en niet van KPN. :)
Ja oke, maar ik vraag me nu wel dit af: als KPN debitel NL overneemt, wat doen ze dan met de vodafone klanten van het bedrijf, worden die naar kpn gemigreerd of worden die abbo's opgezegd? Het lijkt me namelijk niet dat KPN vodafone diensten mag aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

gerbenvandijk schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:09:
[...]

Dat zou dus inhouden dat ik wel kan opzeggen, maar er nog minimaal 3 maanden aan vast zit:

Binnen en buiten uw huidige contract heeft u een opzegtermijn van drie maanden. De opzegtermijn is gerekend vanaf het moment dat uw verzoek tot opzegging bij debitel binnenkomt.
Let wel: als de algemene voorwaarden worden aangepast!
Nogmaals: dit is nog niet duidelijk, hier zal je de komende tijd gewoon netjes een brief van in de bus krijgen.
(En nee, ik werk niet bij Debitel/Vodafon/KPN)

Edit:
gerbenvandijk schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:10:
[...]

Ja oke, maar ik vraag me nu wel dit af: als KPN debitel NL overneemt, wat doen ze dan met de vodafone klanten van het bedrijf, worden die naar kpn gemigreerd of worden die abbo's opgezegd? Het lijkt me namelijk niet dat KPN vodafone diensten mag aanbieden.
Waarom zou KPN geen abo via VF mogen aanbieden? Dit lijkt me nu juist iets wat vooraf is afgestemd met VF door KPN, waarbij er een oplossing beschikbaar is (bijv. gewoon de minuten 'doorverkopen' en jouw netjes je eigen abo laten houden) voor de huidige klanten.
Onder geen geval lijkt het me opportuun om er van uit te gaan van KPN jouw abo via (let op: via, niet bij) VF opzegt.

[ Voor 39% gewijzigd door Swaptor op 23-10-2008 13:13 . Reden: Tweede quote verwerkt. ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Swaptor schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:10:
[...]

Let wel: als de algemene voorwaarden worden aangepast!
Nogmaals: dit is nog niet duidelijk, hier zal je de komende tijd gewoon netjes een brief van in de bus krijgen.
(En nee, ik werk niet bij Debitel/Vodafon/KPN)

Edit:

[...]

Waarom zou KPN geen abo via VF mogen aanbieden? Dit lijkt me nu juist iets wat vooraf is afgestemd met VF door KPN, waarbij er een oplossing beschikbaar is (bijv. gewoon de minuten 'doorverkopen' en jouw netjes je eigen abo laten houden) voor de huidige klanten.
Onder geen geval lijkt het me opportuun om er van uit te gaan van KPN jouw abo via (let op: via, niet bij) VF opzegt.
Okay, bedankt voor de infromatie. Het lijkt mij gewoon raar aangezien KPN en vodafone allebei een eigen netwerk hebben, en dat kpn die klanten veel liever op haar eigen netwerk heeft :)

En mocht dat gebeuren, dan heb ik in ieder geval een goede reden :) maar ik wacht een en ander nog even af, ik zal morgen de debitel klantenservice wel weer bellen, kijken of ze er dan meer vanaf weten.

Ik laat het dan ook hier wel weten, er zijn vast meer mensen die hier benieuwd naar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Even een update, op computable (link) staat het volgende:
De ongeveer negenhonderdduizend Debitel-abonnees worden verdeeld tussen Vodafone en KPN. 530.000 klanten verhuizen naar KPN, Hi en Telfort. Het gaat om driehonderdduizend abonnementhouders en 230.000 prepaidbellers. De resterende Debitel-abonnees worden klant bij Vodafone. Alle telefoongesprekken gingen al via het netwerk van KPN of Vodafone.
Dat houd dus in dat ik naar alle waarschijnlijkheid naar vodafone wordt overgesloten.. Het lijkt mij dat ik dan de voorwaarden van vodafone moet accepteren? Mocht dit zo zijn, dan doe ik dit niet aangezien ik geen klant bij vodafone wil worden, en dan ben ik van de hele mikmak af toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor

Swaptor

Java Apprentice

Ok, goede nieuwe informatie, bedankt gerbenvandijk!

Verder:
*gaat bandje opnemen*
Wanneer je nieuwe algemene voorwaarden krijgt voorgeschoteld, heb je de mogelijkheid om op te zeggen.
*stopt bandje*

Je hoeft overigens de nieuwe voorwaarden niet te accepteren, opzeggen is dan het devies (met inachtname van de voorgeschreven opzegtermijn). Dit natuurlijk op voorwaarde dat je ze krijgt. ;)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

[b]
Mocht dit zo zijn, dan doe ik dit niet aangezien ik geen klant bij vodafone wil worden, en dan ben ik van de hele mikmak af toch?
Waar wil je wel klant worden dan? ik geloof dat er dan alleen de meest brakke telecomprovider overblijft en dat is T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Fitz schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:58:
[...]

Waar wil je wel klant worden dan? ik geloof dat er dan alleen de meest brakke telecomprovider overblijft en dat is T-mobile.
Ja t-mobile, maar ik wil niet dat dit topic gaat over welke provider nou de beste is, maar over hoe je bij debitel weg kan komen/duidelijkheid over de overname door KPN/Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

gerbenvandijk schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:05:
[...]

Ja t-mobile, maar ik wil niet dat dit topic gaat over welke provider nou de beste is, maar over hoe je bij debitel weg kan komen/duidelijkheid over de overname door KPN/Vodafone
Ik verwacht niet dat je zomaar het contract kunt stopzetten. Bij een niet sim-only abonnement ben je namelijk gedurende het gehele contract bezig de telefoon af te betalen. Dit zullen ze je nooit zomaar kwijtschelden. dan blijven er waarschijnlijk 3 opties over:
1. Afbetalen (met evt korting door de overname)
2. De voorwaarden blijven gewoon gelden (misschien worden alleen de namen verwisseld, inhoud blijft hetzelfde) en je blijft dus aan je contract vast zitten
3. Dmv korting over laten stappen op een vodafone abonnement

[ Voor 3% gewijzigd door Fitz op 23-10-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Fitz schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:25:
[...]

Ik verwacht niet dat je zomaar het contract kunt stopzetten. Bij een niet sim-only abonnement ben je namelijk gedurende het gehele contract bezig de telefoon af te betalen. Dit zullen ze je nooit zomaar kwijtschelden. dan blijven er waarschijnlijk 3 opties over:
1. Afbetalen (met evt korting door de overname)
2. De voorwaarden blijven gewoon gelden (misschien worden alleen de namen verwisseld, inhoud blijft hetzelfde) en je blijft dus aan je contract vast zitten
3. Dmv korting over laten stappen op een vodafone abonnement
1. Ik ben al 4 jaar klant, nvt.
2. Dat zou jammer zijn :P
3. Ik wil niet bij vodafone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

4 jaar klant zegt niet zoveel ;)
Ik ben 6 jaar klant van Hi en zit ook wel vast aan een contract.

wederom 2 opties:
1. Je hebt 4 jaar geleden een contract afgesloten voor 1 of 2 jaar en hebt deze nooit verlengd (gewoon automatisch door laten lopen). In dat geval kan je het abonnement gewoon opzeggen en ben je na 3 maand van debitel/vodafone abonnement af.
2. je hebt het abonnement verlengd (= nieuw contract afgeloten) en in dat geval wijs ik je weer terug naar mijn vorige post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:37

911GT2

en blazen maar!

Swaptor schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:01:
Ok, goede nieuwe informatie, bedankt gerbenvandijk!

Verder:
*gaat bandje opnemen*
Wanneer je nieuwe algemene voorwaarden krijgt voorgeschoteld, heb je de mogelijkheid om op te zeggen.
*stopt bandje*

Je hoeft overigens de nieuwe voorwaarden niet te accepteren, opzeggen is dan het devies (met inachtname van de voorgeschreven opzegtermijn). Dit natuurlijk op voorwaarde dat je ze krijgt. ;)
* 911GT2 Speelt bandje nog een keer
Zolang er niets wordt aangepast in jouw contract kan jij niet opzeggen. Veel duidelijker kan het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
Fitz schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:04:
4 jaar klant zegt niet zoveel ;)
Ik ben 6 jaar klant van Hi en zit ook wel vast aan een contract.

wederom 2 opties:
1. Je hebt 4 jaar geleden een contract afgesloten voor 1 of 2 jaar en hebt deze nooit verlengd (gewoon automatisch door laten lopen). In dat geval kan je het abonnement gewoon opzeggen en ben je na 3 maand van debitel/vodafone abonnement af.
2. je hebt het abonnement verlengd (= nieuw contract afgeloten) en in dat geval wijs ik je weer terug naar mijn vorige post ;)
Ah, misverstand. Ik heb namelijk wel het contract opnieuw afgesloten, alleen geen nieuwe telefoon erbij gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

911GT2 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:59:
[...]

* 911GT2 Speelt bandje nog een keer
Zolang er niets wordt aangepast in jouw contract kan jij niet opzeggen. Veel duidelijker kan het toch niet?
pls add iets als ...<<dat een verslechtering inhoudt voor de contractant>> :)

Stel je voor dat iedere verlaging van het belminuten tarief het recht zou geven 1zijdig te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlyEragon schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:07:
Ik hoop het zo!! ik heb zulk slecht bereik tegenwoordig sinds mijn overstap van T-mobile (was al niet super) naar Debitel, dat is een reseller van Telfort en Telfort is een reseller van KPN en die koopt Debitel over.

Ik heb echt niet 't gevoel dat ik op het KPN netwerk zit op één of ander manier, ook al staat het er. Heb soms 45 minuten achter elkaar geen bereik gehad, krijg ik ineens 3 smsjes met gemiste oproepen (voicemail). Dat gebeurt me echt zovaak. En krijg bij elk zakelijk gesprek wel commentaar over dat er steeds onderbrekingen op de lijn zijn.

Ik heb nu een 800 euro contract lopen, heb al 3 getekende brieven gestuurd, maar ze doen niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand heeft sindsdien gereageerd? Mijn droom gaat dus ondanks mijn gruwelijk slechte bereik in duigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

45 minuten geen bereik met KPN, dat zou normaal eigenlijk niet moeten kunnen. Heb je je SIM al eens in een andere telefoon geprobeerd?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:27:
45 minuten geen bereik met KPN, dat zou normaal eigenlijk niet moeten kunnen. Heb je je SIM al eens in een andere telefoon geprobeerd?
Mijn Samsung U700 is defect, dus ik heb morgen een nieuwe Samsung U700 via verzekering. Ik ben erg benieuwd, maar het is opvallend veel slechter geworden sinds mijn verhuizing van T-mobile naar Euphony/Debitel/Telfort/KPN.

Hopelijk heb ik dan goed bereik, maar ik betwijfel het eerlijk gezegd. Ik heb Debitel al 2x in gebreke per post gesteld, maar nooit reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:24:
[...]
Mijn Samsung U700 is defect, dus ik heb morgen een nieuwe Samsung U700 via verzekering. Ik ben erg benieuwd, maar het is opvallend veel slechter geworden sinds mijn verhuizing van T-mobile naar Euphony/Debitel/Telfort/KPN.

Hopelijk heb ik dan goed bereik, maar ik betwijfel het eerlijk gezegd. Ik heb Debitel al 2x in gebreke per post gesteld, maar nooit reactie gehad.
Ik heb eerder het idee dat het aan de telefoon ligt, KPN heeft doorgaans op de meest afgelegen plekken nog voldoende ontvangst. Dat is mijn ervaring tenminste.

De service van debitel mag inderdaad wel beter, er ooit naartoe gebeld? of alleen via brieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fitz schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:16:
[...]

Ik heb eerder het idee dat het aan de telefoon ligt, KPN heeft doorgaans op de meest afgelegen plekken nog voldoende ontvangst. Dat is mijn ervaring tenminste.

De service van debitel mag inderdaad wel beter, er ooit naartoe gebeld? of alleen via brieven?
Ik weet wat je bedoelt, al vanaf de eerste maand dat ik overgestapt ben heb ik geklaagd over mijn slechte bereik. Dit is nu 4 maanden zo. Heb er vaak naartoe gebeld, het is altijd hopen dat je op een goed tijdstip belt en dus niet 20 minuten moet wachten. Daarbij hebben ze mij telefonisch nooit echt een fijn gevoel gegeven dat er echt naar mij werd geluisterd. Ze zochten maar steeds dingen die hun goed uitkwam. Als morgen met mijn nieuwe telefoon nog steeds slecht bereik heb, wat ik verwacht, dan verwacht ik echt een opzegging van mijn 18 maanden resterende SIM-only plus een vergoeding van de laatste maanden. Maar ik denk dat ik gewoon een nieuw abbonement ergens anders moet nemen en 18 maanden 40,- per maand moet doorbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:09:
[...]
Ik weet wat je bedoelt, al vanaf de eerste maand dat ik overgestapt ben heb ik geklaagd over mijn slechte bereik. Dit is nu 4 maanden zo. Heb er vaak naartoe gebeld, het is altijd hopen dat je op een goed tijdstip belt en dus niet 20 minuten moet wachten. Daarbij hebben ze mij telefonisch nooit echt een fijn gevoel gegeven dat er echt naar mij werd geluisterd. Ze zochten maar steeds dingen die hun goed uitkwam. Als morgen met mijn nieuwe telefoon nog steeds slecht bereik heb, wat ik verwacht, dan verwacht ik echt een opzegging van mijn 18 maanden resterende SIM-only plus een vergoeding van de laatste maanden. Maar ik denk dat ik gewoon een nieuw abbonement ergens anders moet nemen en 18 maanden 40,- per maand moet doorbetalen.
Als je dan nog steeds slecht bereik hebt mag je naar mijn mening kosteloos opzeggen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb het wel ergens gelezen.

Heb je de voorwaarden al doorgelezen? wellicht dat daar iets over in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
Tweakers,

Ik haal dit wat verouderde topic weer naar boven. Want heb laatst een brief gehad van Debitel. De overname door KPN gaat nu toch inderdaad ook wat invloed hebben op de consument.
In de brief krijg ik een aanbieding om over te stappen naar KPN Flexibel 130 voor 10 euro per maan. Ik heb nu via Debitel een KPN25 voor 12,50 per maand. Echter volgens deze brief is het zo dat mocht ik het willen dat ik dan gewoon nog bij Debitel kan blijven. Hier heb ik voor gekozen omdat ik liever wat meer minuten heb en bij het KPN abonnement per minuut wordt afgerekend, wat minder gunstig is.

Echter volgens een aantal mensen is de verwachting dat de vrijwillige aanname van de aanbieding aan het einde van het jaar over zal gaan in een geforceerde overzetting naar een KPN abonnement omdat Debitel dan zou ophouden met bestaan. Op dat moment zou dus een opzegging mogelijk zijn.

Na contact met het nummer vermeld in de brief kreeg ik van de dame te horen dat ik gewoon mijn contract bij Debitel mag uitzitten en niet overgezet zal worden naar KPN per 2 september.

Zijn er andere tweakers hier die inmiddels ook deze brief en contact hebben gehad met Debitel? en wat is het resultaat geweest van het contact? Ik hoor namelijk wat tegenstrijdige berichten waarbij zelf een van iemand die nu al zou mogen opzeggen omdat schijnbaar de mogelijkheid tot blijven bij Debitel zoals beschreven in de brief niet correct was.

Hier nog een link naar een thread die loopt op TelecomVergelijker

[ Voor 5% gewijzigd door dangerpaki op 11-08-2009 09:49 . Reden: Toevoeging link naar thread op TelecomVergelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wordt aan je Debitel contract gehouden. Dat wil zeggen: Je kan nu nog niet opzeggen. De providers die de klanten van Debitel overnemen, gaan elke klant een aanbieding doen, je bent vrij om deze te accepteren of te weigeren.

Als je weigert, zit je je oude contract uit. Doe je dit niet, krijg je een nieuw contract.

Ik denk niet dat er een geforceerde overname zal plaatsvinden. Is dit wel het geval, dan kan je inderdaad van je contract af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:17:
Je wordt aan je Debitel contract gehouden. Dat wil zeggen: Je kan nu nog niet opzeggen. De providers die de klanten van Debitel overnemen, gaan elke klant een aanbieding doen, je bent vrij om deze te accepteren of te weigeren.

Als je weigert, zit je je oude contract uit. Doe je dit niet, krijg je een nieuw contract.

Ik denk niet dat er een geforceerde overname zal plaatsvinden. Is dit wel het geval, dan kan je inderdaad van je contract af.
stiekem hoop ik wel dat ze op een gegeven moment alle klanten over willen zetten naar telfort of KPN. want dan zou ik mijn abo kunnen opzeggen. maar ja als je ziet dat de telfort klanten nog steeds hun abo hebben behouden denk ik niet dat dat anders gaat zijn voor debitel klanten na overname door kpn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pduin
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik ga het aanbod van KPN weigeren en blijf bij Debitel. Het aanbod wat ik heb gekregen is niet voordelig en ik zit wel goed nu eigenlijk. Als Debitel echt gaat verdwijnen dan zal KPN vast een nieuw aanbod doen (welke hopelijk beter is).
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:17:
Wat zouden de andere opties (dan geforceerde overname) dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen hun contract uit laten zitten, op het netwerk van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:33:
Mensen hun contract uit laten zitten, op het netwerk van KPN.
debitel zit al op het kpn netwerk. het gaat er waarschijnlijk meer om dat ze alle klanten van debitel over willen zetten op kpn of telfort en daarmee alle administratieve rompslomp van debitel willen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:10
Ik en mijn vriendin zitten beide bij debitel en hebben ook een brief ontvangen.
Nu valt het me op dat zij een KPN "aanbieding" heeft gekregen, die automatisch gebeurt als ze niets doet, en ik een telfort aanbieding heb gekregen die niets doet tenzij ik dat wil.

Beetje raar dat KPN mensen automatisch denkt te kunnen overzetten.

• dangerpaki
FireAge schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 16:35:
Ik en mijn vriendin zitten beide bij debitel en hebben ook een brief ontvangen.
Nu valt het me op dat zij een KPN "aanbieding" heeft gekregen, die automatisch gebeurt als ze niets doet, en ik een telfort aanbieding heb gekregen die niets doet tenzij ik dat wil.

Beetje raar dat KPN mensen automatisch denkt te kunnen overzetten.
Ja dat noemen ze nou kapitalisme. Is me ook opgevallen dat alle mensen die hebben gebeld EERST een KPN aanbieding krijgen en als ze dat niet willen dan pas een Telfort aanbieding krijgen voorgschoteld.

EDIT:

Okay, kreeg net een mailtje van Debitel als bevestiging dat ik bij ze blijf en niet naar KPN of Telfort overga.
Dit is het mailtje:
Geachte heer Xxxxx,

Wij bevestigen uw wens om bij debitel te blijven. Dat betekent dat uw debitel abonnement niet zal worden overgezet naar het door ons voorgestelde KPN Flexibel abonnement.

Graag attenderen wij u erop dat debitel zal ophouden te bestaan. De exacte datum is nog niet bepaald. Indien u dan nog klant bij debitel bent, zullen wij u hierover informeren, zodat u uw mobiele nummer kunt behouden.

Met vriendelijke groet,
Robin Clements
Algemeen Directeur debitel Nederland B.V.
In andere woorden zal er dus waarschijnlijk ergens in de komende maanden na september de stekker uit Debitel worden getrokken waarna je dus zou kunnen opzeggen als je dat wenst. Waarschijnlijk kan je dan alsnog wel overstappen naar KPN.Telfort als je dat wilt.

[ Voor 41% gewijzigd door dangerpaki op 13-08-2009 11:10 . Reden: Toevoegen bevestigingsmail ]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Om welke Telfort aanbieding gaat het dan? Het lijkt op deze: http://shop.telfort.nl/si...-sim-only-300-24-mnd.html

Maar dat is dan niet echt een aanbieding, als je die ook gewoon van de site kan plukken. En hoe zit het dan met de contractsduur, loopt die af zodra je Debitel contract zou zijn afgelopen? En zou je bv ook een 200 minuten abo kunnen nemen?

Vragen, vragen... 8)7

Ik heb weinig zin dit allemaal uit te zoeken met een medewerker aan de lijn, vandaar..

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• good4u
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-03 20:06
Ik ben vandaag terug gebeld door KPN en heb gekozen voor een 1 jarig Telfort 200 + 100 SMS abbo voor 10,95 p/m.
Momenteel heb ik een Debitel KPN 25 abbo voor 17,50 p/m die nog tot okt 2010 loopt. (dit was een abbo met een Dell Vostro 1000 lappie erbij) ;-)

Volgens de dame aan de foon stopt dat Debitel abbo meteen als ik over ongeveer 2 weken mijn Telfort binnen heb.

Nu vertel ik dat net aan aan vriend van mij die rond de zelfde tijd, zelfde Debitel abbo heeft genomen.
Hij was pakweg 2 maanden terug door KPN gebeld en had toen al die overstap aanbieding gekregen.
Hij heeft die aanbieding genomen, MAAR.........het ging niet door omdat Debitel de gegevens niet aan KPN wou doorgeven!!

Ik wacht nu maar af of ik daadwerkelijk overgezet ga worden, maar vrees met grote vrezen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Volgens bronnen zal Debitel per 15-01-2010 stoppen met het verlenen van service en zullen contracten per die datum beeindigd worden. Ongeveer in Oktober zal dan bericht moeten volgen dat je abo dan beeindigd wordt en dus je voor nummerbehoud stappen moet ondernemen.

http://easy-phone.nl/index_bestanden/Page434.htm

Bovenaan en onderaan de pagina staat wat informatie over dit onderwerp.

Verwijderd

dangerpaki schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:48:
Tweakers,

Ik haal dit wat verouderde topic weer naar boven. Want heb laatst een brief gehad van Debitel. De overname door KPN gaat nu toch inderdaad ook wat invloed hebben op de consument.
In de brief krijg ik een aanbieding om over te stappen naar KPN Flexibel 130 voor 10 euro per maan. Ik heb nu via Debitel een KPN25 voor 12,50 per maand. Echter volgens deze brief is het zo dat mocht ik het willen dat ik dan gewoon nog bij Debitel kan blijven. Hier heb ik voor gekozen omdat ik liever wat meer minuten heb en bij het KPN abonnement per minuut wordt afgerekend, wat minder gunstig is.

Echter volgens een aantal mensen is de verwachting dat de vrijwillige aanname van de aanbieding aan het einde van het jaar over zal gaan in een geforceerde overzetting naar een KPN abonnement omdat Debitel dan zou ophouden met bestaan. Op dat moment zou dus een opzegging mogelijk zijn.

Na contact met het nummer vermeld in de brief kreeg ik van de dame te horen dat ik gewoon mijn contract bij Debitel mag uitzitten en niet overgezet zal worden naar KPN per 2 september.

Zijn er andere tweakers hier die inmiddels ook deze brief en contact hebben gehad met Debitel? en wat is het resultaat geweest van het contact? Ik hoor namelijk wat tegenstrijdige berichten waarbij zelf een van iemand die nu al zou mogen opzeggen omdat schijnbaar de mogelijkheid tot blijven bij Debitel zoals beschreven in de brief niet correct was.

Hier nog een link naar een thread die loopt op TelecomVergelijker

Verwijderd

Ik heb ook een debitelabo. Debitel KPN 25 en betaal slechts 2,50 euro, omdat ik iedere maand van Take a Phone Eindhoven 15 euro retour krijg.Daarnast actiekorting van debitel ad 7,50.
Blijft dit straks ook, na overname?
Els Staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:25:
Ik heb ook een debitelabo. Debitel KPN 25 en betaal slechts 2,50 euro, omdat ik iedere maand van Take a Phone Eindhoven 15 euro retour krijg.Daarnast actiekorting van debitel ad 7,50.
Blijft dit straks ook, na overname?
Els Staal.
Een overname zou in dit geval betekenen dat jij een aanbieding van KPN gaat accepteren, in welk geval jouw huidige aanbieding komt te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osuijk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:39
Even een vraag: ik heb een Debitel KPN 25 abonnement, maar heb nog niks gehoord van Debitel over een overname/omzetting ( geen brief of wat dan ook...). Zou dit inhouden dat ik al "overgezet" ben en dus geen aanbieding krijg?

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb ook nog niets gehoord van Debitel over een overname..geen brief gehad en ook geen telefoontje...

:X

Verwijderd

Uiteindelijk zal er waarschijnlijk met iedereen contact worden opgenomen. Te verwachten is dat dit ook voor jullie geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13
Goed,

Om het echt even duidelijk te maken..

Ik kreeg net een brief van debitel:
Uw nummer 06******** wordt automatisch gewijzigd naar een KPN Flexibel Sim Only abbonement.

Ik had hiervoor Debitel KPN 25, wat inhoudt da tik 150 of 300 sms mag versturen/bellen, 2 sms staat gelijk aan 1 minuut, dus bij 2 sms gaat er 1 minuut en 2 smsjes van af.

Nu krijg ik KNP Flexibel 12,50, dit is echter 130 smsjes om 130 belminuten.. Door een actie betaal ik voor mijn debitel abbo 15, ipv de normale 25.. Volgens deze brief betaal ik voor de eerste 2 jaar voor de KPN sim only 10 euro ipv de normale 12,50.

Ondanks het dus goedkoper is ga ik er qua belminuten/sms op achteruit.. In dit geval mag ik evt. het contract opzeggen omdat er een grote wijziging is doorgevoerd..?

Net even gebeld met KPN, ik kan bij de Flexibel een nokia 6300 of een Samsung L700 krijgen.. Tevens kon ik voor Telfort kiezen, gaat ook via KPN.. dan betaal ik 18,95 voor 200 belminuten met een sms bundel van 3,95 mag ik 100 smsjes versturen, maar krijg ik wel een SE C902 gratis.

Verwijderd

Als u geen interesse heeft in de wijziging van uw abonnement of een welkomstaanbod, kan dat. U kunt tot en met 4 weken na de briefdatum bellen naar de klantenservice om aan te geven dat u bij debitel wilt blijven. Uw huidige debitel abonnement loopt dan gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 14:07
Via veel zoekwerk op o.a. mijndebitel.nl heb ik het volgende gevonden op de site m.b.t. de Overstap van debitel naar KPN:

Hoofdmenu > Overstap van debitel naar KPN > debitel >
Ik wil mijn debitel contract opzeggen, kan dat?
Antwoord
Indien u uw contract wilt beëindigen, kunt u bellen met 0900-debitel (0900-332 48 35). Houdt u wel rekening met een opzegtermijn van één maand indien u een particuliere aansluiting heeft en drie maanden voor een zakelijke aansluiting.

Dusja ik zou liever mij contract gewoon willen opzeggen, die nog tot april 2010 loopt en dan overstappen naar bijv. Vodafone. Morgen maar eens gaan informeren :P

• dangerpaki
fabian92ff schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:35:
Via veel zoekwerk op o.a. mijndebitel.nl heb ik het volgende gevonden op de site m.b.t. de Overstap van debitel naar KPN:

Antwoord
Indien u uw contract wilt beëindigen, kunt u bellen met 0900-debitel (0900-332 48 35). Houdt u wel rekening met een opzegtermijn van één maand indien u een particuliere aansluiting heeft en drie maanden voor een zakelijke aansluiting.

Dusja ik zou liever mij contract gewoon willen opzeggen, die nog tot april 2010 loopt en dan overstappen naar bijv. Vodafone. Morgen maar eens gaan informeren :P
Dit kan ik bij mij niet vinden. Als ik inlog bij Debitel (particulier) dan kan ik de menu's niet vinden die jij beschrijft.

Verwijderd

fabian92ff schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:35:

Antwoord

Binnen en buiten uw huidige contract hebben zakelijke klanten een opzegtermijn van drie maanden. Voor consumenten is de opzegtermijn één maand. U wordt gehouden aan uw contractstermjin, bij een particuliere aansluiting dient u ervoor te zorgen dat de opzegging een maand voor einde van uw contract bij ons binnen is.

• fabian92ff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 14:07
Oke vandaar, maar het staat daar wel een beetje scheef omdat er staat: Ik wil mijn debitel contract opzeggen, kan dat? on het kopje Overstap van debitel naar KPN.

Maar wat ik dan nog wel vreemd vind is dat je wel direct kan overstappen naar KPN, HI of Telfort en een nieuw contract kan afsluiten, en niet naar een andere provider. Hierbij wordt dan toch ook niet het contract nageleefd?

Verwijderd

Het contract wordt met toestemming van beide partijen eerder beeindigd. Ik neem aan dat je weet dat KPN ook eigenaar is van Hi en Telfort? Natuurlijk geeft KPN geen toestemming als je eerder weg wilt om naar een andere provider te gaan want dan verliezen ze een klant. Daarom geven ze je de mogelijkheid om je huidige contract te behouden onder dezelfde voorwaarden. Uiteindelijk zal het toch een keer op houden met de abonnementen van Debitel maar tegen die tijd krijg je vast een brief dat je per direct weg mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Ik krijg nu een nieuw KPN abbo met een HTC hero, terwijl mijn huidige debitel abbo eigenlijk nog een jaar liep. Niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Jo-hannes schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:35:
Ik krijg nu een nieuw KPN abbo met een HTC hero, terwijl mijn huidige debitel abbo eigenlijk nog een jaar liep. Niet verkeerd :)
Heb je daar nog speciale capriolen voor uitgehaald of wat dat het aanbod wat ze jou deden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een brief van Debitel gekregen waarin een 'aanbieding' stond. Niet heel erg denderend en zelfde als velen van ons hebben gehad. KPN Flexibel sim only 12.50. Voor mij 10 euro en krijg dan 130 belmin of smsjes. Ik heb nu KPN 25 voor 17.50 pm.
Als ik vóór 7 okt as. niet laat weten of ik daadwerkelijk wil overstappen word ik overgezet naar KPN.
Aan de contractsduur veranderd niets. Maar goed ik moet zelfs nog tot aug 2010 ZzZzZz :z

Ik belde met hun Klantenservice en er werd mij het volgende verteld.

Je kan NIET opzeggen omdat je abonnement nog niet is overgezet en er dus nog niets in veranderd. Ze blijven je de keus geven om je contract 'uit te zitten' bij Debitel zelf.
Je mag ingaan op de aanbieding in de brief of een des gewenst abonnement uitkiezen bij Telfort, KPN en Hi. Dit zijn immers onderdelen van KPN.

Wat ik erg vreemd vond is....als je besluit je abonnement te behouden gaat KPN in het vervolg je facturen doen maar je blijft klant bij Debitel. Waarop ik zei, als KPN mij brieven gaat sturen en mijn facturen regelt ben/word ik dus overgezet naar KPN. Debitel staat nog op zichzelf, met eigen klanten en eigen administratie, dus erg vreemd als KPN alles gaat regelen.
Het antwoord wat ik kreeg was erg vaag. De jongen vertelde mij, maar u belt nu toch ookal met KPN ? Ja dus ? Ik maak gebruik van het netwerk, niets meer en niets minder ! :+
Ik denk dat mensen die bij Debitel blijven dus goed moeten opletten wat er idd allemaal gaat veranderen want ik heb niet het id dat dit vlekkeloos of volgens alle regeltjes gaat lopen. Maar ja, dat is mijn mening natuurlijk.

Zelf ga ik laten weten dat ik gewoon blijf. Nog steeds de hoop dat ze idd eind dit jaar de stekker eruit trekken (wat ook werd gezegd bij de klantenservice dat Debitel sowieso gaat ophouden met bestaan, alleen de datum was nog niet bekend) en ze de klanten wel moeten overzetten waardoor ons de keus word gelaten..opzeggen of mee. O-)
Het is namelijk niet zo dat ze zomaar mogen zeggen, ok wij gaan ermee stoppen dus jullie moeten naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:30:
[...]
Het is namelijk niet zo dat ze zomaar mogen zeggen, ok wij gaan ermee stoppen dus jullie moeten naar KPN.
Uhm ... Dat mag wel, tenzij de van toepassing zijnde voorwaarden wijzigen anders dan in het voordeel van de klant.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
PinokkioTV schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:41:
[...]

Uhm ... Dat mag wel, tenzij de van toepassing zijnde voorwaarden wijzigen anders dan in het voordeel van de klant.
Volgens mij kan je nog steeds opzeggen hoor. Puur met het argument dat je slechte ervaring hebt met KPN service, of dat je bekenden kent met slechte service bij KPN en daarom niet overgezet wilt worden. Je hebt als klant nou eenmaal gekozen voor Debitel en niet KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:41:
[...]

Dus jij wilt zeggen dat als je een contract hebt afgesloten met Debitel, zij zomaar jou over mogen zetten naar KPN zonder dat je daar wat tegen kunt doen ? Mits de voorwaarden het zelfde blijven ? :?
Zo lees ik het namelijk.

Ik bedoel dat als Debitel stopt zij jou de keus moeten laten of je mee gaat naar KPN of niet.
Je hebt immers een contract afgesloten met Debitel, een nog op zich zelf staand bedrijf en niet met KPN.
Dus ookal is Debitel onderdeel van KPN, ze kunnen jou nooit gedwongen overzetten zonder dat je mag opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:30:
Ook ik heb een brief van Debitel gekregen waarin een 'aanbieding' stond. Niet heel erg denderend en zelfde als velen van ons hebben gehad. KPN Flexibel sim only 12.50. Voor mij 10 euro en krijg dan 130 belmin of smsjes. Ik heb nu KPN 25 voor 17.50 pm.
Als ik vóór 7 okt as. niet laat weten of ik daadwerkelijk wil overstappen word ik overgezet naar KPN.
Aan de contractsduur veranderd niets. Maar goed ik moet zelfs nog tot aug 2010 ZzZzZz :z

Ik belde met hun Klantenservice en er werd mij het volgende verteld.

Je kan NIET opzeggen omdat je abonnement nog niet is overgezet en er dus nog niets in veranderd. Ze blijven je de keus geven om je contract 'uit te zitten' bij Debitel zelf.
Je mag ingaan op de aanbieding in de brief of een des gewenst abonnement uitkiezen bij Telfort, KPN en Hi. Dit zijn immers onderdelen van KPN.

Wat ik erg vreemd vond is....als je besluit je abonnement te behouden gaat KPN in het vervolg je facturen doen maar je blijft klant bij Debitel. Waarop ik zei, als KPN mij brieven gaat sturen en mijn facturen regelt ben/word ik dus overgezet naar KPN. Debitel staat nog op zichzelf, met eigen klanten en eigen administratie, dus erg vreemd als KPN alles gaat regelen.
Het antwoord wat ik kreeg was erg vaag. De jongen vertelde mij, maar u belt nu toch ookal met KPN ? Ja dus ? Ik maak gebruik van het netwerk, niets meer en niets minder ! :+
Ik denk dat mensen die bij Debitel blijven dus goed moeten opletten wat er idd allemaal gaat veranderen want ik heb niet het id dat dit vlekkeloos of volgens alle regeltjes gaat lopen. Maar ja, dat is mijn mening natuurlijk.

Zelf ga ik laten weten dat ik gewoon blijf. Nog steeds de hoop dat ze idd eind dit jaar de stekker eruit trekken (wat ook werd gezegd bij de klantenservice dat Debitel sowieso gaat ophouden met bestaan, alleen de datum was nog niet bekend) en ze de klanten wel moeten overzetten waardoor ons de keus word gelaten..opzeggen of mee. O-)
Door de overname door KPN houdt debitel op termijn op te bestaan. Om de kwaliteit van de service die u gewend bent zo goed mogelijk te borgen, doen wij u nu alvast een voorstel om eenvoudig met behoud van de huidige sim kaart over te stappen naar KPN.

U hoeft niet te reageren, uw aansluiting wordt automatisch overgezet naar KPN. Wilt u dit niet, dan dient u vóór de uiterste datum in de brief die u van debitel ontving schriftelijk te melden dat u niet wilt overgaan. U blijft dan klant bij debitel.

debitel zal ophouden te bestaan. De precieze datum is nog onduidelijk. Als u tegen die tijd nog bij debitel zit, zullen wij u hierover informeren, zodat u uw mobiele nummer kunt behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:59
Ik heb dit brief ook gekregen. M'n abonnement wordt automatisch omgezet naar een KPN abo. Maar ik heb ook de mogelijkheid om bij Debitel te blijven. Stopt je abonnement dan niet automatisch, aangezien Debitel ophoudt met bestaan en als je besluit om bij Debitel te blijven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dan wordt je overgegooid, met behoud van dezelfde propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Eskiya schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:01:
Ik heb dit brief ook gekregen. M'n abonnement wordt automatisch omgezet naar een KPN abo. Maar ik heb ook de mogelijkheid om bij Debitel te blijven. Stopt je abonnement dan niet automatisch, aangezien Debitel ophoudt met bestaan en als je besluit om bij Debitel te blijven??
Yep als je bij debitel blijft, en debitel blijft op een gegeven moment op met bestaan dan pleegt debitel dus contractbreuk en kan jij als klant zijnde gewoon overstappen naar een eigen abo van keus.
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:07:
Nee dan wordt je overgegooid, met behoud van dezelfde propositie.
Dit is dus onzin. Als debitel stopt dan ga jij lekker heen waar je heen wilt. je bent in geen opzich verplicht om naar kpn over te gaan. ook al bieden ze je precies hetzelfde. jij hebt namelijk een contract afgesloten met debitel en niet kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:54:
[...]

..

[...]

Dit is dus onzin. Als debitel stopt dan ga jij lekker heen waar je heen wilt. je bent in geen opzich verplicht om naar kpn over te gaan. ook al bieden ze je precies hetzelfde. jij hebt namelijk een contract afgesloten met debitel en niet kpn.
Ik zeg dan ook nergens dat je vast zit aan KPN, nog dat je een aanbieding hebt geaccepteerd. Het woord contract neem ik ook niet in de mond.

Ik zeg alleen dat het abonnement niet automatisch stopt, maar dat de propositie blijft. Dat Debitel dan contractbreuk pleegt lijkt me duidelijk. Dat jij dan van het abbo af kan ook.

Lees eens beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:09:
[...]

Ik zeg dan ook nergens dat je vast zit aan KPN, nog dat je een aanbieding hebt geaccepteerd. Het woord contract neem ik ook niet in de mond.

Ik zeg alleen dat het abonnement niet automatisch stopt, maar dat de propositie blijft. Dat Debitel dan contractbreuk pleegt lijkt me duidelijk. Dat jij dan van het abbo af kan ook.

Lees eens beter..
Ze gooien je ook niet over zoals jij dat zegt. Je hebt namelijk als klant al aangegeven dat je daar geen interesse in hebt. Dus hoogstens bellen ze je op om nogmaals een aanbieding te doen, maar hoogstwaarschijnlijk doen ze dit niet meer en stopt je abonnement automatisch. Dat is ook de reden dat ze in hun brief aangeven dat ze je tijdig zullen inlichten zodat je je nummer kan meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:41:
[...]

Ze gooien je ook niet over zoals jij dat zegt. Je hebt namelijk als klant al aangegeven dat je daar geen interesse in hebt. Dus hoogstens bellen ze je op om nogmaals een aanbieding te doen, maar hoogstwaarschijnlijk doen ze dit niet meer en stopt je abonnement automatisch. Dat is ook de reden dat ze in hun brief aangeven dat ze je tijdig zullen inlichten zodat je je nummer kan meenemen.
Afijn. 'Over moeten (evt. naar een andere provider)' had een beter woordkeuze geweest. In case of any accidents.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:50:
[...]

Afijn. 'Over moeten (evt. naar een andere provider)' had een beter woordkeuze geweest. In case of any accidents.
:)
Mijn woordkeuze is ook niet altijd even goed.

[ Voor 8% gewijzigd door dangerpaki op 28-09-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden!! Ook ik heb de brief van debitel ontvangen dat ik overga naar kpn als ik niet voor 7 okt. reageer. Ik heb gebeld en de aanbiedingen die ze voor me hadden wilde ik niet en opzeggen was niet mogelijk werd mij gezegd. Ik ging er daarom aan denken toch maar de overstap te accepteren, oa omdat ik bang was dat als ik tegenwerk mijn nummer niet kan behouden. Maar nu begrijp ik dat aangeven dat ik niet wil overstappen en bij debitel blijf met het abonnement dat ik nu heb kan betekenen dat binnen enkele maanden het abonnement zal stoppen en ik helemaal vrij ben te kiezen wat en waar ik zelf wil. Ik denk dat ik dat ga doen. Maar als bij debitel blijven betekent dat het abonnement toch verandert, mag ik het wel ontbinden, neem ik aan. Ik zal morgen bellen om dit te zeggen en ben benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Beetje ooftopic wellicht.
De vraag komt bij me op of er nog wel iets op de kabels zit van KPN wat ze nog niet hebben overgenomen. M.a.w. is er nog iets over van de met veel tam-tam verkondigde vrijgave van de kabel aan andere providers?
Dus is een andere provider op de KPN-kabels niet net zo goed van KPN?

[ Voor 13% gewijzigd door Techneut op 29-09-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Techneut schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:55:
Beetje ooftopic wellicht.
De vraag komt bij me op of er nog wel iets op de kabels zit van KPN wat ze nog niet hebben overgenomen. M.a.w. is er nog iets over van de met veel tam-tam verkondigde vrijgave van de kabel aan andere providers?
Dus is een andere provider op de KPN-kabels niet net zo goed van KPN?
GSM heeft weinig met de kabel van doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sorry, had even over het hoofd gezien (door de link met KPN) dat Debitel een GSM profider was.

• PinokkioTV
Techneut schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:02:
Sorry, had even over het hoofd gezien (door de link met KPN) dat Debitel een GSM profider was.
Ik snap het, een Telecommunicatieproviders forum is ook een vreemde plek om dat soort zaken te bespreken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 09:47:
[...]

Door de overname door KPN houdt debitel op termijn op te bestaan. Om de kwaliteit van de service die u gewend bent zo goed mogelijk te borgen, doen wij u nu alvast een voorstel om eenvoudig met behoud van de huidige sim kaart over te stappen naar KPN.

U hoeft niet te reageren, uw aansluiting wordt automatisch overgezet naar KPN. Wilt u dit niet, dan dient u vóór de uiterste datum in de brief die u van debitel ontving schriftelijk te melden dat u niet wilt overgaan. U blijft dan klant bij debitel.

debitel zal ophouden te bestaan. De precieze datum is nog onduidelijk. Als u tegen die tijd nog bij debitel zit, zullen wij u hierover informeren, zodat u uw mobiele nummer kunt behouden.
Ik snap niet zo goed waarom je dat van mij quote en dit hierboven er bij schrijft. Wat wil je hiermee zeggen ? :/
dangerpaki schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:54:
[...]

Yep als je bij debitel blijft, en debitel blijft op een gegeven moment op met bestaan dan pleegt debitel dus contractbreuk en kan jij als klant zijnde gewoon overstappen naar een eigen abo van keus.

[...]

Klopt helemaal, maar ik denk echter wel dat je gebruik moet maken van de gebruikelijke 4 weken opzegtermijn die je krijgt als zoiets gebeurt. Want reken maar dat Debitel zal proberen je alsnog over te zetten :O

Ik heb Debitel trouwens nog niet gebeld, busy busy busy maar ga dat dus nu doen. Ook vraag ik een schriftelijke bevestiging hiervan omdat ik anders nooit kan bewijzen dat ik heb gezegd te willen blijven :+
Heb een beetje t vermoeden dat ze geen brief gaan sturen, maar goed zal ook weer niet te negatief denken O-)

Ik heb dus net gebeld en t was zo geregeld (aardige vrouw ook haha). Krijg per email een bevestiging dat ik bij Debitel blijf.
Wederom...we wachten af 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:49:
[...]

Ik snap niet zo goed waarom je dat van mij quote en dit hierboven er bij schrijft. Wat wil je hiermee zeggen ? :/

[...]

Klopt helemaal, maar ik denk echter wel dat je gebruik moet maken van de gebruikelijke 4 weken opzegtermijn die je krijgt als zoiets gebeurt. Want reken maar dat Debitel zal proberen je alsnog over te zetten :O

Ik heb Debitel trouwens nog niet gebeld, busy busy busy maar ga dat dus nu doen. Ook vraag ik een schriftelijke bevestiging hiervan omdat ik anders nooit kan bewijzen dat ik heb gezegd te willen blijven :+
Heb een beetje t vermoeden dat ze geen brief gaan sturen, maar goed zal ook weer niet te negatief denken O-)

Ik heb dus net gebeld en t was zo geregeld (aardige vrouw ook haha). Krijg per email een bevestiging dat ik bij Debitel blijf.
Wederom...we wachten af 8)7
Heb de bevestiging toentertijd ook via de email gehad. Dus dat moet goedkomen. En verder is het gewoon heel goed opletten dat je niet een oor aangenaaid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf echt enorm ontevreden over Debitel en vind dat zulke bedrijven echt niet op de markt horen te opereren. Ze verzieken de ervaring van normaal zakendoen met een commercieel bedrijf helemaal. Zat hiervoor bij T-mobile, maar stond open voor de overgang naar een beter netwerk. Heb hier echter niets van gemerkt. Bij T-mobile had ik ook nog eens een uitstekende helpdesk die ik altijd binnen 1 minuut aan de lijn had. Bij Debitel heb je een telefoonmenu die 1,5 minuut duurt voordat je instructies krijgt wat je moet doen en 80% van de menu's leidt tot een standaardantwoord. Bij mijn laatste telefoontje voor mijn voicemail werd dit ook weer pijnlijk duidelijk, de combinatie voor een medewerker aan de lijn zal ik ook nooit meer vergeten. Dat heeft me enorm veel tijd gekost.

Omdat ik via Euphony zit, kan ik bijvoorbeeld ook nooit internet krijgen op mijn abonnement. En mijn abonnement kost € 60,- per maand en loopt nog 8 maanden door.

De klantenservice is erg slecht. Heb gisteren 3x gebeld en de 3e keer was ik boos omdat ik weer een slechte reactie kreeg. Heb in de tussentijd op internet gekeken en het bleek wel op mijndebitel.nl te staan. Uiteindelijk bleek de 3e helpdeskmedewerker erg dankbaar dat ik hem wat had geleerd. Het ging hier om voicemail inschakelen en indien je op het Telfort netwerk zit, gaat dat niet via 1233 of 12331, maar je dient een sms 'Aan' te sturen naar 1233. Had mijn voicemail-service voor de vakantie uit moeten zetten, omdat ik hiervoor vorig jaar € 50,- moest betalen omdat ik 25 voicemail-berichten had gekregen toen ik op vakantie was.

Heb altijd lang moeten wachten bij Debitel en je wordt altijd enorm slecht geholpen. Op de website is het telefoonnummer al niet meer te vinden. Ze hebben geen e-mail helpdesk en ook geen contact-formulier via mijndebitel.nl. De website is expres slecht opgebouwd, zodat mensen lastig de helpdesk kunnen e-mailen of bellen. Heb gister lang gezocht, maar niets gevonden. Alleen via 'dienst toevoegen' had je een invulveld waar je iets kon vragen. Dat risico wilde ik alleen niet nemen, gezien ik dolgraag mijn contract zou opzeggen of zelfs afkopen wat niet mogelijk is. Uiteindelijk vond ik het telefoonnummer van de klantenservice weer via Google.

Gisteren had ik Debitel aan de lijn en gelukkig kreeg ik te horen dat Debitel wordt opgeheven en dat alle klanten verplicht naar Telfort, KPN of nog een andere partij van hun moeten overstappen. Verplicht is hopelijk wat ze moeten zeggen, gezien we een nieuw contract met KPN of Telfort zouden moeten tekenen.

Bovenstaande is maar een klein gedeelte uit de geschiedenis. Zit er inmiddels 16 maanden en heb er een enorm slecht bij helaas. Heb enorm spijt van de overgang van T-mobile naar Debitel. Het is ook gedeeltelijk mijn schuld, gezien ik ondanks het gigantische enthousiasme van mijn vennoot voor Debitel en Euphony, voet bij stuk had moeten houden. Bij Euphony had ik al een enorm slecht gevoel, maar hij was er helemaal weg fan en geloofde dat het non-profit Euphony model garant stond voor de beste prijs-kwaliteit verhouding boven elke commerciële aanbieder. In tegenstelling, alle prijzen die ik nu moet betalen, zijn hoger dan die van de commerciële partijen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:46:

Gisteren had ik Debitel aan de lijn en gelukkig kreeg ik te horen dat Debitel wordt opgeheven en dat alle klanten verplicht naar Telfort, KPN of nog een andere partij van hun moeten overstappen. Verplicht is hopelijk wat ze moeten zeggen, gezien we een nieuw contract met KPN of Telfort zouden moeten tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:08:
[...]

debitel zal ophouden te bestaan. De precieze datum is nog onduidelijk. Als u tegen die tijd nog bij debitel zit, zullen wij u hierover informeren, zodat u uw mobiele nummer kunt behouden. Zodra de datum bekend is is het niet verplicht om over te stappen naar KPN of Telfort echter doen wij u een aanbieding om deze overstap mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:17:
[...]

Heb de bevestiging toentertijd ook via de email gehad. Dus dat moet goedkomen. En verder is het gewoon heel goed opletten dat je niet een oor aangenaaid krijgt.
Klopt ik heb de bevestiging ook net binnen waarin staat

Wij bevestigen uw wens om bij debitel te blijven. Dat betekent dat uw debitel abonnement niet zal worden overgezet naar het door ons voorgestelde KPN Flexibel abonnement.

Graag attenderen wij u erop dat debitel zal ophouden te bestaan. De exacte datum is nog niet bepaald. Indien u dan nog klant bij debitel bent, zullen wij u hierover informeren, zodat u uw mobiele nummer kunt behouden.

idd even opletten dus ;) Voor de mensen die hun nummer niet kwijt willen en daarom meegaan, misschien is er toch wat anders mogelijk en kun je met je huidige nr naar een andere provider. Maar dit weet ik niet zeker.

en epsiloncanon

Dat is dus echt onzin he ! Ze kunnen hoe dan ook je niet dwingen over te stappen naar KPN/Telfort.
Niet intrappen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:32:
[...]

Klopt ik heb de bevestiging ook net binnen waarin staat

idd even opletten dus ;) Voor de mensen die hun nummer niet kwijt willen en daarom meegaan, misschien is er toch wat anders mogelijk en kun je met je huidige nr naar een andere provider. Maar dit weet ik niet zeker.

en epsiloncanon

Dat is dus echt onzin he ! Ze kunnen hoe dan ook je niet dwingen over te stappen naar KPN/Telfort.
Niet intrappen dus :(
Natuurlijk kun je je nummer overzetten naar een andere provider als het eenmaal zo ver is. Het is gewoon een contract dat vroegtijdig afloopt en dan kan je het nummer dus gewoon meenemen zoals bij het einde val elk ander contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kreeg vandaag een brief van KPN met een onverwachts goede aanbieding er in. Nu heb ik een Debitel KPN 150 + 100 sim-only abo voor €5.50/maand wat in februari afloopt. In de brief staat dat als ik niks doe dat dit omgezet wordt in een KPN Flexibel 240/240 abo voor €4.95/maand voor een periode van 24 maanden. Dit abo kost normaal €17,50 (€15 online bij KPN) Volgens mij is dit een vrij goede deal. KPN lijkt zich er van bewust dat mensen die bij Debitel zitten dit doen omdat ze prijsbewust zijn. 200 minuten kost bij Telfort al €5.95 en dan kun je ook nog niet sms'en. Ik denk dat ik geen actie onderneem en dus op die manier op hun aanbod in ga. Het is simpelweg heel goedkoop en je kunt deze aanbieding volgens mij niet op een normale manier verkrijgen.

Ik heb wel enige kanttekeningen overigens:
- De methode mag dan praktisch zijn, hij is een beetje dubieus. Normaal zou ik nadat mijn abo afgelopen was helemaal vrij geweest zijn en nu zit ik als ik niks doe 24 maanden ergens aan vast. Ik weet eigenlijk niet eens of dat juridisch (nog) wel mogelijk is.
- Het is niet duidelijk of de aanbieding blijft gelden als je gebruik maakt van de mogelijkheid die Flexibel je biedt om tussentijds je bundelgrootte aan te passen. Vaak is dit niet zo dus dit is iets om op te letten. Voor mij is dat niet erg want 240 minuten of smsjes is prima voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Hier ook een goeie deal.

Nu:
Euro 3.95 per maand.
75 minuten / 25 sms

Straks:
Euro 3.95 per maand
130 minuten / 130 sms

Wel 24 maanden contract, maar ik doe het gewoon. Ik bel en sms toch amper.

Het is alleen zo jammer dat er geen abbo is waarbij je gewoon universeel tegoed hebt. Als ik weer eens in het buitenland moet bellen loopt de rekening altijd zo op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smvs schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:31:
Ik kreeg vandaag een brief van KPN met een onverwachts goede aanbieding er in. Nu heb ik een Debitel KPN 150 + 100 sim-only abo voor €5.50/maand wat in februari afloopt. In de brief staat dat als ik niks doe dat dit omgezet wordt in een KPN Flexibel 240/240 abo voor €4.95/maand voor een periode van 24 maanden. Dit abo kost normaal €17,50 (€15 online bij KPN) Volgens mij is dit een vrij goede deal. KPN lijkt zich er van bewust dat mensen die bij Debitel zitten dit doen omdat ze prijsbewust zijn. 200 minuten kost bij Telfort al €5.95 en dan kun je ook nog niet sms'en. Ik denk dat ik geen actie onderneem en dus op die manier op hun aanbod in ga. Het is simpelweg heel goedkoop en je kunt deze aanbieding volgens mij niet op een normale manier verkrijgen.

Ik heb wel enige kanttekeningen overigens:
- De methode mag dan praktisch zijn, hij is een beetje dubieus. Normaal zou ik nadat mijn abo afgelopen was helemaal vrij geweest zijn en nu zit ik als ik niks doe 24 maanden ergens aan vast. Ik weet eigenlijk niet eens of dat juridisch (nog) wel mogelijk is.
- Het is niet duidelijk of de aanbieding blijft gelden als je gebruik maakt van de mogelijkheid die Flexibel je biedt om tussentijds je bundelgrootte aan te passen. Vaak is dit niet zo dus dit is iets om op te letten. Voor mij is dat niet erg want 240 minuten of smsjes is prima voor mij.
-Het voordeel van de overzetting dat het allemaal kan en mag is dat uw huidige contractsperiode mee wordt genomen naar de aanbieding van KPN, stel uw contract zou nog lopen tot 01-05-2010 dan gaat deze datum mee naar KPN en de actiekorting loopt over een periode van 24 maanden.
-Als u tussentijds uw abonnement gaat wijzigen dan moet u er rekening mee houden dan de actiekorting komt te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireAge schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 22:15:
Hier ook een goeie deal.

Nu:
Euro 3.95 per maand.
75 minuten / 25 sms

Straks:
Euro 3.95 per maand
130 minuten / 130 sms

Wel 24 maanden contract, maar ik doe het gewoon. Ik bel en sms toch amper.

Het is alleen zo jammer dat er geen abbo is waarbij je gewoon universeel tegoed hebt. Als ik weer eens in het buitenland moet bellen loopt de rekening altijd zo op :/
Voor het bellen in het buitenland raad ik u aan om op http://www.kpn.com/mobiel.../bellen-in-buitenland.htm te gaan kijken wellicht is dit wat voor u wat u zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:59:
[...]

Voor het bellen in het buitenland raad ik u aan om op http://www.kpn.com/mobiel.../bellen-in-buitenland.htm te gaan kijken wellicht is dit wat voor u wat u zoekt.
Dat is een leuke tip, bedankt.
Opstartkosten van 80 cent en dan 25 cent per minuut vs 50 cent per minuut.
Dus na 3 minuten bellen wordt het voordelig.
Daarnaast erg netjes dat je voor 10 cent per minuut gebeld kunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Vandaag een nieuwe rekening ontvangen, abonnementskosten voor de periode 01-11-2009 t/m 09-11-2009 :? Geen brief gehad, niks. Nu maar een mailtje gestuurd naar debitel om te vragen hoe dit zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:55:
[...]
-Het voordeel van de overzetting dat het allemaal kan en mag is dat uw huidige contractsperiode mee wordt genomen naar de aanbieding van KPN, stel uw contract zou nog lopen tot 01-05-2010 dan gaat deze datum mee naar KPN en de actiekorting loopt over een periode van 24 maanden.
Ik snap ook wel dat het voordelen heeft of kan hebben, ik ga er ook niet voor niets op in. (lees: ik doe niks) Het is echter wel zo dat als ik normaal gesproken niets had gedaan mijn contract omgezet zou zijn in een contract voor onbepaalde tijd, waardoor ik altijd met in achtneming van de opzegtermijn (3 maanden) er vanaf kon na mijn einddatum. Als ik nu geen actie onderneem zit ik ergens 24 extra maanden aan vast. Dat is - afgezien van de brief met aankondiging - stilzwijgende verlenging advanced. Nogmaals, ik weet niet hoe het juridisch zit maar mijn kanttekening blijft staan.

Nog een andere vraag: Ik vind deze aanbieding ook wel interessant voor pakweg mijn zusje, is het misschien mogelijk dat mensen die momenteel geen Debitel contract hebben ook van de aanbieding gebruik maken op de een of andere manier?
PinokkioTV schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 17:20:
Vandaag een nieuwe rekening ontvangen, abonnementskosten voor de periode 01-11-2009 t/m 09-11-2009 :? Geen brief gehad, niks. Nu maar een mailtje gestuurd naar debitel om te vragen hoe dit zit ...
Ik heb ook zo'n factuur gehad. En ik heb opeens 226 belminuten terwijl mijn abo maar 150 in de maand is en ik er van vorige maand slechts 8 over had. Nou ja zolang je als klant profiteert van de chaos vind ik het niet erg.

[ Voor 17% gewijzigd door smvs op 07-10-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:51
Ik heb ook een abonnement van 5 euro per maand met 150/100 die word omgezet naar 240/240 voor 4,95 per maand. Maar in de brief staat dat er: "aan uw contractstermijn verandert niets".
Dit zou dus beteken dat als ik op dit aanbod in ga ik in mei kan opzeggen en dat ik niet opeens 24maanden ergens aan vast zit. Volgend jaar wil ik gaan reizen voor langere tijd en wil ik dus geen abbo meer hebben. Het is dus niet de bedoeling dat ik opeens 24maanden aan een abbo vastzit zoals hierboven word gezegt.

De opties die ik nu heb:

-Overstappen op dit aanbod, alleen als ik dit in mei kan opzeggen!
-Bij debitel blijven en abbo laten aflopen.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smvs schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:05:
[...]

Ik snap ook wel dat het voordelen heeft of kan hebben, ik ga er ook niet voor niets op in. (lees: ik doe niks) Het is echter wel zo dat als ik normaal gesproken niets had gedaan mijn contract omgezet zou zijn in een contract voor onbepaalde tijd, waardoor ik altijd met in achtneming van de opzegtermijn (3 maanden) er vanaf kon na mijn einddatum. Als ik nu geen actie onderneem zit ik ergens 24 extra maanden aan vast. Dat is - afgezien van de brief met aankondiging - stilzwijgende verlenging advanced. Nogmaals, ik weet niet hoe het juridisch zit maar mijn kanttekening blijft staan.

Nog een andere vraag: Ik vind deze aanbieding ook wel interessant voor pakweg mijn zusje, is het misschien mogelijk dat mensen die momenteel geen Debitel contract hebben ook van de aanbieding gebruik maken op de een of andere manier?
quote:
Bendebitel schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 15:55:
[...]

Als u geen actie onderneemt dan gaat het nummer automatisch over naar het KPN contract wat u is aangeboden, echter wat u aangeeft dat u opnieuw gebonden bent voor een periode van 24 maanden is voor u niet van toepassing. De einddatum die u momenteel heeft bij debitel wordt overgenomen door KPN, dit is dan ook het grote voordeel voor u. De actiekorting is wel voor een periode van 24 maanden. U heeft de mogelijkheid om uw nummer na einddatum met in achtneming van de opzegtermijn over te zetten naar een andere provider of dan wel te beëindigen. Als u het nummer stilzwijgend door laat lopen na einde contractsperiode behoud u de korting totdat de 24 maanden verlopen zjin.

Deze aanbieding is alleen geldig voor debitel klanten, ik raad u aan om contact op te nemen met KPN of langs een KPN winkel te gaan om een passende aanbieding te bespreken. Wellicht is er voor uw zusje een gelijkwaardige aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

victenn schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 09:44:
Ik heb ook een abonnement van 5 euro per maand met 150/100 die word omgezet naar 240/240 voor 4,95 per maand. Maar in de brief staat dat er: "aan uw contractstermijn verandert niets".
Dit zou dus beteken dat als ik op dit aanbod in ga ik in mei kan opzeggen en dat ik niet opeens 24maanden ergens aan vast zit. Volgend jaar wil ik gaan reizen voor langere tijd en wil ik dus geen abbo meer hebben. Het is dus niet de bedoeling dat ik opeens 24maanden aan een abbo vastzit zoals hierboven word gezegt.

De opties die ik nu heb:

-Overstappen op dit aanbod, alleen als ik dit in mei kan opzeggen!
-Bij debitel blijven en abbo laten aflopen.
Zoals u eigenlijk al zelf aangeeft, is dat de einddatum van uw huidige contract bij debitel wordt meegenomen naar KPN. Alleen de korting is voor een periode van 24 maanden echter bent u niet gebonden aan de kortingsperiode. Houd u rekening met een opzegtermjin van één maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 12:51
Bedankt voor de informatie, dan laat ik mijn abbo overnemen door kpn. Meer belminuten en smsjes voor hetzelfde geld en ik kan er na het einde van mijn contract nog een tijdje van gebruik maken mocht ik dat willen.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 00:00
Ik heb een Debitel-abonnement met een soort cashback-actie. Ik heb met dat bedrag het abonnementsgeld tot het einde van de contractstermijn vooruitbetaald.

Vandaag kreeg ik de rekening van oktober, met de abonnementskosten tot en met 9 november. Ik heb nu nog een openstaand tegoed van ruim 150 euro. Wordt dat bedrag automatisch door Debitel terugbetaald? Incasseren gaat gemakkelijk, terugboeken waarschijnlijk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Ik ben nu over naar KPN geloof ik..ik kreeg iig een sms'je van KPN dat alles nu via kpn.com loopt..
Alleen nu had ik al een mijnKPN account, alleen ben het password vergeten, dus ik dat aangegeven en mijn mail opgegeven, krijg ik een mailtje met een link en mag ik daarna mijn supergeheime vraag beantwoorden :P
Als ik op versturen klik na het beantwoorden van de vraag, krijg ik een 404 :') Beetje jammer :X

Net klantenservice maar gemaild, wel slordig dat zo'n basic functie niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimonia
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-02-2021
Ik ben automatisch over gegaan van debitel naar KPN.
Tot nu toe ging alles prima, tot ik de rekening kreeg.

Wat blijkt nu de nieuwe instellingen van kpn hebben internet op enabled gezet. Op een of andere manier is mijn mobiel op internet gegaan zonder mijn toestemming. Ik zag nu dat hij net alweer 13 min online was. Dit terwijl ik in de communicatie manager van mijn mda 4 (htc diamond) alle internetverbindingen heb uitstaan. Sterker nog ik gebruik het programma nodata dat als het goed is alle internet verbindingen automatisch blokeert. Nu blijkt dat de nieuwe instellingen van KPN in dit programma zelfs alles op enabled hebben gezet.

Nu is mijn vraag of dit KPN haar fout is en of ze dit zomaar mogen doen. Ik heb namelijk weinig zin in het betalen van deze factuur.

Het enige wat ze me bij de helpdesk vertellen is: ik zie in de specificatie dat u online bent geweest dus het is uw schuld dus u betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fckgw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12-2021

fckgw

rhqq2

zimonia schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:46:
[...]
Nu is mijn vraag of dit KPN haar fout is en of ze dit zomaar mogen doen. Ik heb namelijk weinig zin in het betalen van deze factuur.

Het enige wat ze me bij de helpdesk vertellen is: ik zie in de specificatie dat u online bent geweest dus het is uw schuld dus u betaald.
Dat lijkt me niet. Ze kunnen sowieso niet volstaan met het verwijzen naar hun eigen administratie en beweren dat daarmee de kous af is, dat staat namelijk op de zwarte lijst van art. 6:236 (sub k) BW. http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/236.html

Maar goed, zie het maar eens af te dwingen dat ze die factuur verlagen. Ja, je kunt maar deels betalen maar volgens mij sluiten ze je gewoon af dan. De helpdesk van KPN staat bekend om zijn enorm slechte service. Medewerkers kunnen/mogen gewoon niks. Ik ken ook iemand die er werkt en die is echt niet op zijn achterhoofd gevallen, maar ook al wil hij je echt goed helpen, als helpdesker kun je gewoon niet zoveel uitrichten voor een klant daar. Systemen die dingen niet toelaten enzo. Daar heb je als klant natuurlijk - terecht - geen boodschap aan. Er schijnt een oplossing te zijn die ik weleens op fokforum gelezen heb en dat is het mailen van directeuren. Ze gaan dan naar beneden mailen met de mededeling 'regel het' ofzo en dan kan het opeens toch kennelijk. (dat zal wel op een niveau boven de helpdesk gebeuren vermoed ik dan). Ik kan het topic met die adressen er in niet meer vinden maar hier is iig iemand die er gewerkt heeft en je misschien een adres via PM ofzo kan verstrekken: http://forum.fok.nl/topic/1307204#71750424

Hier nog een topic met adressen die ik geloof niet meer actueel zijn. Aan dat topic kun je ook zien met wat voor rampenorganisatie je te maken hebt: http://forum.fok.nl/topic/1255887/1/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Blijft er overigens bij jullie ook debitel in het scherm staan ipv KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimonia schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:46:
Ik ben automatisch over gegaan van debitel naar KPN.
Tot nu toe ging alles prima, tot ik de rekening kreeg.

Wat blijkt nu de nieuwe instellingen van kpn hebben internet op enabled gezet. Op een of andere manier is mijn mobiel op internet gegaan zonder mijn toestemming. Ik zag nu dat hij net alweer 13 min online was. Dit terwijl ik in de communicatie manager van mijn mda 4 (htc diamond) alle internetverbindingen heb uitstaan. Sterker nog ik gebruik het programma nodata dat als het goed is alle internet verbindingen automatisch blokeert. Nu blijkt dat de nieuwe instellingen van KPN in dit programma zelfs alles op enabled hebben gezet.

In u geval raad ik u aan om contact op te nemen met de klantenservice van KPN via de mobiel op nummer 1200 of met een vaste lijn op nummer 0612001200. Komt u er niet uit met de klantenservice vraag ik u om een e-mail te sturen naar: klantvragen@debitel.nl zodat wij contact met u kunnen opnemen.

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 13:53
Glacier schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:27:
Blijft er overigens bij jullie ook debitel in het scherm staan ipv KPN?
ja, ik heb contact gehad met kpn, maar ze zeiden dat dit normaal was en ik gewoon gebruik maak van het netwerk van kpn.

Ik wil bij kpn sms-totaal erbij pakken voor 10 euro per maand, zou geactiveerd moeten zijn maar lukte allemaal niet. Nu wordt het via een aparte procedure geactiveerd en moet ik ca. 14 dagen wachten.

Ik ben vergeten te vragen of dat per maand synchroon loopt met je normale abonnement en als het een halve maand is of je dan 5 euro voor 500 sms'jes betaald, of bijv. 4,65 voor 465 smsjes totdat je nieuwe maand ingaat. Of dat het zou kunnen dat je de eerste maand 10 euro betaald om in 6 dagen 1000 smsjes te sturen...

[edit] ik heb nog maar ff gebeld en de bundel is naar ratio, dus een halve maand is half bedrag en helft van smsjes

[ Voor 6% gewijzigd door Frenkovic op 12-11-2009 18:09 ]

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Frenkovic schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:03:
[edit] ik heb nog maar ff gebeld en de bundel is naar ratio, dus een halve maand is half bedrag en helft van smsjes
Ehhhh volgens mij niet hoor! Die bundels lopen met de kalendermaand mee en als je hem aanzet betaal je gewoon een tientje voor 1000 smsjes die maand, ongeacht welke dag dat is. Althans, dat is zo bij Hi Eindeloos SMS (vergelijkbaar), dus pin me er niet op vast :P

[ Voor 3% gewijzigd door jelle. op 12-11-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Hier gelezen:
Vandaag ontving een vriend van mij bericht dat debitel per 15-1-2010 stopt en hij voor 9-12 kostenloos kan opzeggen. Dan stopt het abonnement uiterlijk per 12-12.
Zijn er nog andere mensen die deze brief hebben ontvangen?
Dat is interessant :)

[ Voor 0% gewijzigd door PinokkioTV op 13-11-2009 18:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Klopt, heb hem ook ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Jep, die had ik vandaag ook in de bus. Ze doen een prima aanbod moet ik zeggen.

- Contractstermijn van Debitel vervalt
- Meer belminuten
- Minder kosten
- Fair use mobiel internet i.p.v. 40 f*cking MB
- Behoud nummer

En ik hoef er niks voor te doen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Mijn vriendin gaat van 150/150 naar 240/240 voor 12.50 -> 4.95.
24 maanden geldig, zonder er aan vast te zitten.
Erg net aanbod moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
FireAge schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:49:
Mijn vriendin gaat van 150/150 naar 240/240 voor 12.50 -> 4.95.
24 maanden geldig, zonder er aan vast te zitten.
Erg net aanbod moet ik zeggen.
4,95? Welk abbonement mocht dat zijn dan?
Ik kreeg een aanbod om van 150/300 naar 240/240 te gaan ( van 20,00 naar 9,95). Prijs interesseert me alleen niet veel omdat ik de kosten toch van de baas terugkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
heracles schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:05:
[...]

4,95? Welk abbonement mocht dat zijn dan?
Ik kreeg een aanbod om van 150/300 naar 240/240 te gaan ( van 20,00 naar 9,95). Prijs interesseert me alleen niet veel omdat ik de kosten toch van de baas terugkrijg.
'Gewoon' ook het Flexibel 240/240 abo wat normaalgesproken 15 euro per maand kost + 25 euro aansluitkosten. (http://www.kpn.com/mobiel...=BvIKAyQaRvAAAAEY188453ic)

Afhankelijk van iemands vorige abo doen ze verschillende soorten aanbiedingen. Het komt er dus op neer dat mensen voor hetzelfde KPN abo een ander aanbod krijgen/een ander bedrag moeten betalen. Waarschijnlijk is dit afhankelijk van hoe scherp hun vorige contract geprijsd was. Ze houden er bij KPN iig rekening mee dat Debitel klanten prijsbewust zijn. Ik heb ze namelijk gebeld en nog gevraagd of ik voor iemand anders ook voor 5 euro het 240/240 abo kon krijgen, maar dit kon niet en dergelijke aanbiedingen waren puur bedoeld om te zorgen dat Debitel klanten niet massaal wegliepen. Dat hadden ze dan goed ingeschat want ik was inderdaad weggegaan als de prijs substantieel verhoogd was.

Overigens is het reguliere Flexibel abo (als je het voor de normale prijs zou aanschaffen dus) heel erg duur. Het wordt in de markt gezet als voordelig omdat je je bundel aan je belgedrag aan kunt passen maar in de basis is het zó duur dat je nota bene bij KPN's eigen dochter Telfort grofweg hetzelfde krijgt voor de helft van het geld, of omgekeerd dat je voor hetzelfde geld veel meer krijgt. Als je bijvoorbeeld bij Telfort 300 minuten neemt + 100 sms'jes dan kost dit 10 euro. Bij KPN Flexibel betaal je voor een 320/320 abo 20 euro. Ook al zou je dus je belbundel verlagen, je betaalt altijd nog minstens wat je bij Telfort betaalt. Het goedkoopste Flexibel abo kost immers 10 euro. Daarvoor krijg je een schamele 130/130 minuten/sms'jes. Behoudens eventuele randvoorwaarden die ik niet heb onderzocht (misschien gunstig bellen in het buitenland ofzo) is een Flexibel abo dus volgens mij normaal gesproken totaal niet interessant. Voor 5 euro is het een ander verhaal natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Ja hier hetzelfde bericht ontvangen.
  • Per 15 januari gaat Debitel over in KPN
  • Uiterlijk mag ik 9 December telefonisch opzeggen
  • Uiterlijk 12 December eindigt mijn contract dan
  • Uiterlijk 9 December moet de aanvraag voor numerbehoud al binnen zijn bij Debitel
  • Laat je niets horen dan ga je automatisch over op KPN voor 2 jaar
Nou heel hard hopen dat ik dus snel mijn iPhone krijg en dan snel naar de Vodafone shop kan hollen om de super sim only te bestellen voor deze datum.
Pagina: 1 2 Laatste