Ik ben zelf echt enorm ontevreden over Debitel en vind dat zulke bedrijven echt niet op de markt horen te opereren. Ze verzieken de ervaring van normaal zakendoen met een commercieel bedrijf helemaal. Zat hiervoor bij T-mobile, maar stond open voor de overgang naar een beter netwerk. Heb hier echter niets van gemerkt. Bij T-mobile had ik ook nog eens een uitstekende helpdesk die ik altijd binnen 1 minuut aan de lijn had. Bij Debitel heb je een telefoonmenu die 1,5 minuut duurt voordat je instructies krijgt wat je moet doen en 80% van de menu's leidt tot een standaardantwoord. Bij mijn laatste telefoontje voor mijn voicemail werd dit ook weer pijnlijk duidelijk, de combinatie voor een medewerker aan de lijn zal ik ook nooit meer vergeten. Dat heeft me enorm veel tijd gekost.
Omdat ik via Euphony zit, kan ik bijvoorbeeld ook nooit internet krijgen op mijn abonnement. En mijn abonnement kost € 60,- per maand en loopt nog 8 maanden door.
De klantenservice is erg slecht. Heb gisteren 3x gebeld en de 3e keer was ik boos omdat ik weer een slechte reactie kreeg. Heb in de tussentijd op internet gekeken en het bleek wel op mijndebitel.nl te staan. Uiteindelijk bleek de 3e helpdeskmedewerker erg dankbaar dat ik hem wat had geleerd. Het ging hier om voicemail inschakelen en indien je op het Telfort netwerk zit, gaat dat niet via 1233 of 12331, maar je dient een sms 'Aan' te sturen naar 1233. Had mijn voicemail-service voor de vakantie uit moeten zetten, omdat ik hiervoor vorig jaar € 50,- moest betalen omdat ik 25 voicemail-berichten had gekregen toen ik op vakantie was.
Heb altijd lang moeten wachten bij Debitel en je wordt altijd enorm slecht geholpen. Op de website is het telefoonnummer al niet meer te vinden. Ze hebben geen e-mail helpdesk en ook geen contact-formulier via mijndebitel.nl. De website is expres slecht opgebouwd, zodat mensen lastig de helpdesk kunnen e-mailen of bellen. Heb gister lang gezocht, maar niets gevonden. Alleen via 'dienst toevoegen' had je een invulveld waar je iets kon vragen. Dat risico wilde ik alleen niet nemen, gezien ik dolgraag mijn contract zou opzeggen of zelfs afkopen wat niet mogelijk is. Uiteindelijk vond ik het telefoonnummer van de klantenservice weer via Google.
Gisteren had ik Debitel aan de lijn en gelukkig kreeg ik te horen dat Debitel wordt opgeheven en dat alle klanten verplicht naar Telfort, KPN of nog een andere partij van hun moeten overstappen. Verplicht is hopelijk wat ze moeten zeggen, gezien we een nieuw contract met KPN of Telfort zouden moeten tekenen.
Bovenstaande is maar een klein gedeelte uit de geschiedenis. Zit er inmiddels 16 maanden en heb er een enorm slecht bij helaas. Heb enorm spijt van de overgang van T-mobile naar Debitel. Het is ook gedeeltelijk mijn schuld, gezien ik ondanks het gigantische enthousiasme van mijn vennoot voor Debitel en Euphony, voet bij stuk had moeten houden. Bij Euphony had ik al een enorm slecht gevoel, maar hij was er helemaal weg fan en geloofde dat het non-profit Euphony model garant stond voor de beste prijs-kwaliteit verhouding boven elke commerciële aanbieder. In tegenstelling, alle prijzen die ik nu moet betalen, zijn hoger dan die van de commerciële partijen.
[
Voor 25% gewijzigd door
Verwijderd op 03-10-2009 15:57
]