Linux back-up

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opvolger
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-07 23:24

Opvolger

Tjaa lalalala ole ole

Topicstarter
Kan je op een of andere manier een complete backup van je linux partion (install) maken?

of kan je gewoon alle copyeerbare dir's op een andere linux partion zetten en die daarna bootable maken via bootdisk? (dus gewoon lilo draaien die dan op die hd staat?)

By ikke geschrijft

Verwijderd

ik denk het wel (nooit gedaan btw). Moet je wel je mntpoints aanpassen lijkt me.

Verwijderd

Met dd kun je raw van een device (bijv /dev/hda1) naar een file (of andersom, of andere combinatie) schrijven. Misschien is dit een mogelijkheid?

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Je kunt als je een beetje handig ben met cp of tar gewoon alle files kopieren, dan ben je klaar. Tar is ook de afkorting voor Tape ARchiver, het "standaard-backupprogramma" voordat iemand dump uitvond.

Alleen het schijnt dat de dump-progsels voor Linux wat slecht werken, in ieder geval was dat de laatste keer dat ik dat uitzocht dus zo.

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Ik dacht dat je nu ook norton ghost kon gebruiken om een ghost van je linux partitie te maken.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:12
ik ben een redelijke newbie maar mijn back-up van een Linux partitie met Ghost ging wel de mist in. Terug zetten was geen punt maar booten wilde niet meer lukken.

Ik hoor veel tips/suggesties maar volgens mij heeft niemand het met succes uitgeprobeerd. Anders hoor ik graag wat ik fout deed.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb die Hard Disk Upgrade Mini Howto ooit geprobeerd, en uiteindelijk is het ook gelukt....

Verwijderd

ik heb het met succes uitgevoerd !
ik gebruik Drive Image van Powerquest.
heb een linux partitie van 1GB en een extended Fat partitie van 500mb. nu boot ik met een dosfloppy met Drive Image maak ik een backup naar die extended fat en klaar ;)

en het werkt ook nog..... *D
Pagina: 1