Wireless wel verbinding geen internet

Pagina: 1
Acties:

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Hallo,

Onlangs heb ik een soortgelijk probleem gepost (link), omdat ik hierbij probeerde de hardware anders in te zetten dan waar het eigenlijk voor bedoeld was, dacht ik dat de fout bij mij lag. Maar nu met andere hardware blijft het probleem vandaar dit nieuwe topic.

Wat heb ik staan en wat wil ik.
Mijn internet (UPC) gaat via mijn UPC modem aar mijn Edimax (Edimax BR6104W) router.
Hierop heb ik mijn PC aangesloten (via een kabel) en kan ik feilloos internetten.
Router gegevens
192.168.2.1
DHCP server aan (192.168.2.100 - 200)
Wireless uit

Binnenkort komt er een laptop en deze wil ik draadloos aansluiten op mijn netwerk. Het wireless signaal van de Edimax is erg slecht, dus heb ik een Wireless Accespoint aangeschaft (Linksys WAP54G). Ik heb deze via een kabel aangeloten op mijn router.
Linksys
192.168.2.3
255.255.255.0
Gateway 192.168.2.1
Wireless aan
WEP64 beveiliging.

Ik kan nu vanaf mijn PC de instellingen wijzigen van de linksys.
Nu heb ik een wireless USB stick in mijn PC gestoken en dan zie ik keurig het wireless signaal van de linksys. Ik geef aan dat ik hiermee wil verbinden.
Er wordt een verbinding tot stand gebracht er wordt gevraagd naar de wep sleutel en ik krijg een IP adress.
De verbinding tussen de PC en de router via de kabel is verwijderd (de PC maakt dus dan alleen via wireless verbinding)
Als ik nu op mijn PC via de browser naar adres 192.168.2.3 ga kan ik weer mijn linksys instellen.
Als ik nu mijn Edimax router probeer te bereiken gaat het mis. ping 192.168.2.1 geeft een time out

Ik heb ook geprobeerd met een (leen) laptop verbinding te maken (deze heeft een ingebouwde wireless verbinding) en werkt bij de persson waarvan ik hem geleend heb prima. Ook de laptop krijgt een IP adres maar kan dan ook enkel maar de linksys pingen voor de rest kom ik nergens.

Aangezien ik dit zelfde probleem zich ook voordoet bij de Belkin (zie het vorige topic), denk ik zelf dat het iets te maken heeft met de Edimax. Ik heb de firewall van de Edimax uitgezet maar dat gaf geen verbetering.
Helaas beschik ik niet over een tweede router (De belkin is een adsl router dus daar heb ik niks aan) om te kijken of het idd aan de Edimax ligt.
Wellicht weet een van jullie nog een oplossing

[ Voor 0% gewijzigd door Cpri op 23-10-2008 10:15 . Reden: typo ]

Verwijderd

Beste Cpri,

Zoals ik uit jouw verhaal kan op maken zie ik dat de Edimax een LAN ip adres heeft van 192.168.2.1

MAAR de Linksys heeft een gateway adres van 192.168.2.1 , leid dit niet tot een IP conflict?

Dat werkt niet goed samen.

Probeer eens het LAN ip van de Edimax te wijzigen in bijvoorbeeld 192.168.2.254 o.i.d.

Ik hoor het wel wat de resultaten zijn,

groet,

byte_devil

Verwijderd

Hoe ik het lees heeft de Edimax IP *.2.1 en de Linksys *.2.3 dat moet dus geen probleem zijn.

Maar de PC zit met LAN op Edimax en dan werkt het, maar wireless op Linksys werkt het niet... Werkt het met LAN op de Linksys wel? Dat het niet zit in de verbinding tussen Edimax en Linksys.

Ik dacht eerst ook nog aan MAC adres want dat heb je met UPC modems, maar dat kan het in dit geval niet zijn.

Welk IP adres krijgt je PC van de DHCP server op het modem, en welke van het access point?

En gebruik alsjeblieft betere beveiliging dan WEP op je draadloze netwerk! Of is je USB adaptertje zo gedateerd?

edit to say:
Kan je het Belkin ADSL modem zo instellen dat 1 van de LAN poorten een WAN poort wordt? In dat geval kan je 'm wel als router gebruiken.....

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 23:58 ]

• TNH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07-2025

TNH

Pura Vida!

Kan het niet zo zijn dat de Linksys in zijn routetabel heeft staan dat al het 192.168.0.0/24 verkeer alleen lokaal wordt afgeleverd?

In het verleden heb ik bij vrienden iets dergelijks gezien. Aangezien ze de 2e router op de 'internet' poort van de Linksys hadden aangesloten was het dus onmogelijk om bij de 2e router te komen (die was namelijk niet lokaal voor de Linksys, ongeacht zijn IP adres).

Dit probleem is opgelost door de Linksys (een WRT54G) te voorzien van 3rd party firmware.

• Cpri
Mijn PC krijgt bij een verbinding via een kabel als IP 192.168.2.104
Bij een wireless verbinding krijg ik 192.168.2.101

Ik kan de lan poorten van de belkin niet als Wan instellen (helaas) momenteel gerbuik ik de belkin als wired switch. Als ik bezig met het draadloze gebeuren zet ik de belkin uit om verwarring (van mijn kant te voorkomen)

De WEP beveiliging gaat er echt wel uit maar voor even vlug wat testjes en niet direct een stel meeliftende buren die roet in het eten gooien voldoet WEP prima

Ik kan in een wired situatie prima van mijn PC via de Edimax bij de Linksys komen dus daar kan het probleem niet in zitten

Wat de adressen betrefd, dat is toch juist de bedoeling van en gateway adres alles wat je niet zelf kan vinden sluis dat door naar de gateway.

Het rare is in een draadloze situatie, dat ik wel een IP adres krijg (Deze wordt uitgegeven door de Edimax, de linksys kan namelijk niet als DHCP server gebruikt worden). Ik kan de linksys pingen en configureren maar ik kan dan niet meer de Edimax bereiken. Dit houdt in dat er wel verbinding is tussen de Edimax en linksys en tussen mijn PC en de linksys (anders kan ik geen IP krijgen). maar in het geval dat de PC de Edimax wil bereiken dan gaat het mis

[ Voor 110% gewijzigd door Cpri op 24-10-2008 13:49 . Reden: tijdens het schrijven van een reactie kan je niet terug kijken naar de vorige posts aangezien mijn geheugen beperkt is beantwoord ik alle punten uit vorige posts op deze manier ]

Verwijderd

Cpri schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:37:

Wat de adressen betrefd, dat is toch juist de bedoeling van en gateway adres alles wat je niet zelf kan vinden sluis dat door naar de gateway. Het rare is in een draadloze situatie, dat ik wel een IP adres krijg (Deze wordt uitgegeven door de Edimax, de linksys kan namelijk niet als DHCP server gebruikt worden). Ik kan de linksys pingen en configureren maar ik kan dan niet meer de Edimax bereiken. Dit houdt in dat er wel verbinding is tussen de Edimax en linksys en tussen mijn PC en de linksys (anders kan ik geen IP krijgen). maar in het geval dat de PC de Edimax wil bereiken dan gaat het mis
Maar even voor de duidelijkheid. Even alles op een rijtje.. ;) De situatie is alsvolgt?

Bedraad:

PC --> Edimax \\ kan zowel de linksys EN de Edimax pingen en configureren.
-----
Draadloos:

PC --> Linksys \\ kan alleen de Linksys configureren en pingen, maar de Edimax geeft geen teken van leven.
----
Gegevens:

Router gegevens \\ De edimax

LAN IP: 192.168.2.1 \\ benaderings ip, ook voor configuratie
DHCP server aan DHCP Scope: 192.168.2.100 - 200
Wireless uit

Linksys wireless AP:

LAN IP: 192.168.2.3 \\ benaderings ip ,ook voor configuratie
subnet mask:255.255.255.0
Gateway IP 192.168.2.1
Wireless aan
WEP64 beveiliging.

Corrigeer me als ik het fout heb hoor, maar is het niet zo dat een IP adres in een netwerk maar 1 keer voor mag komen? Volgens mij leid dit anders tot een verbindingsfout/ip conflict omdat er een dubbel ip adres gebruikt word.Ongeacht of het een gateway IP of een LAN ip is. (Zie vetgedrukte IP Adressen)

groet,

Byte_devil

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 22:58 . Reden: even de hoeveelheid Enters eruit halen, best veel gebruikt eigenlijk ]

• Cpri
Voor zover ik kan zien is hetr bovenstaande verhaal juist.
Ik snap niet helemaal je verhaal m.b.t. het gateway adres. Natuurlijk mag een IP niet meerdere keren uitgedeeld worden, maar een Gateway adres is toch niet het adres wat het device heeft maar waar hie naar toe verwijst. coorect me if I'm wrong

Verwijderd

ow ow ow ;) nou weet ik het ook even niet meer hoor, dus heb ik nogmaar even de theorie erbij gehaald.

wikipedia link naar definitie van gateway

Volgens mij maakt dit wel uit, omdat het gateway adres gebruikt wordt om met een andere netwerk (in dit geval het internet) te verbinden. hmmmz moeilijke kwestie haha :9

Wanneer jouw pc een broadcast uitzendt om te zoeken naar waar 192.168.2.1 zich bevind, zal hij eerder een response terugkrijgen van de gateway van de Linksys, dan van de Edimax. Dus de request/broadcast komt gewoon niet verder dan de Linksys.

Is het mogelijk om het LAN ip van de Edimax te veranderen in een ander IP? bijvoorbeeld: 192.168.2.254

probeer het is, wanneer dit niet werkt kan je het altijd nog terugzetten.

Heeft iemand anders nog een mening hierover want het is best rustig hier in dit topic haha.

Succes,

Byte_devil

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 20:02 . Reden: even wat irritante spellingsfouten eruit, niet allemaal:P ]

• Cpri
Al onze mooie theorieen ten soijt bleek het probleem toch ergens anders te liggen.
Om verbinding te maken met de linksys gebruikte ik een Packard Bell wireless USB stick. (Deze had ik nog ergens liggen).
Aangezien ik nog ergens (heel diep in een la) een wireless PCI kaart had liggen (MSI) heb ik deze eens in mijn computer gepropt.

14:42 kaart in PC
14:43 windows opgesrtart
14:45 drivers gedownload
14:46 drivers geinstaleerd
14:48 connact met de linksys
14:50 ben nu dit berocht aan het typen

Kortom in 8 minuten had ik het hele zaakje werken.
Zoals jullie wel zullen begrijpen; de Packard Bell USB stick circuleert nu ergens om een baan rondom de aarde

toch bedankt voor reacties
(Achteraf had ik de linksys dus ook niet nodig en had ik toch met de belkin uit de voeten gekund)
Pagina: 1