Wireless verbinding is er wel maar ik kom niet naar buiten

Pagina: 1
Acties:

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Hallo,

Ik heb de volgende opstelling:
Een edimax router routeerd mijn internetberbinding naar een eigen lokaal netwerk (192.168.2.1). Deze router doet ook dienst als DHCP (192.168.2.100 t/m 200) server. Hierop zitten 2 PC's een NetHdd en een printer. Deze router ondersteund geen wireless. Nu ben ik in het bezit van een Belkin wireless ADSl router (F5D7630-4B) Aangezien ik geen adsl heb kan ik deze router niet inzetten voor mijn internet. Deze router ondersteund wel wireless en nu had ik het volgende bedacht.
Ik wil nu de belkin gaan gebruiken als switch en als WL Access point.
Hiertoe heb ik de belkin als volgt ingesteld (IP 192.168.2.2) DHCP server uit, firewall uit Wireless enabled.
Nu heb ik een lanpoort van de edimax door verbonden met de lanpoort van de belkin, en mijn PC via een kabel op de belkin aangesloten. Ik krijg nu keurig een IP adres en ik kan vrolijk het internet op. Een tweede PC met een wireless verbinding wil ik wireless verbinden met mijn netwerk. Als de wireless connecties bekijk zie ik idd een wl verbinding afkomstig van de Belkin als ik hiermee contact probeer te maken wordt er gevraagd om de WEP sleutel. Deze voer ik in en hoera ook deze PC krijgt nu een IP adres. Het rare is nu dat ik middels mijn wireless verbinding wel verbinding heb met mijn belkin (ping 192.168.2.2 werkt prima maar dat ik niet verder kan ping 192.168.2.1 geeft een request time out). Als de ipconfig van de WL verbinding op vraag zie ik het volgende
(192.168.2.104 / 255.255.255.0 / 192.168.2.1) Dit is hetzelfde als mijn PC die verbonden is middels een kabel (op het ip adres na dan anders krijgen we problemen ;-) ).
Hoe kan het nu dat de wired connecties wel naar buiten mogen de wireless connecties dat niet mogen.

Heeft een van jullie nog een idee

Ik heb nu mijn WL PC even verbonden met de Belkin via een kabel dan kan ik wel naar buiten maar zodra ik dit zelfde via de WL verbinding probeer dan stopt het na de 192.168.2.2

[ Voor 4% gewijzigd door Cpri op 13-10-2008 21:52 ]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:36

allure

Titaan fase 2/3

staat er wel een gateway ingesteld op de 2e router?

• Cpri
De 2e router (ik neem aan dat je belkin bedoelt) staat niet geschakeld als router (ik gebruik immers alleen de lan poorten) maar als switch. Daarnaast PC's die via een kabel op deze belkin worden aangesloten kunnen wel naar buiten.
Wellicht dat ik wel een gateway nodig heb voor het wireless gedeelte maar waar kan ik dat dan instellen

[ Voor 0% gewijzigd door Cpri op 13-10-2008 22:20 . Reden: spelfout ]

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19

Surfer

~

Wat een interessante vraag is in deze: Weet je zeker dat je dat IP adres van je Edimax krijgt? Kun je dat in een soort van "active leases" in de Edimax zien?
En stel dat dat het geval is, weet je het eigenlijk nog niets zeker. Het zou namelijk ook kunnen dat je Belkin een hardnekkige router is, en dat misschien dhcp-requests wel op het LAN gedeelte worden geforward, maar dat unicast pakketjes altijd naar de ADSL interface worden gestuurd. Met andere woorden: Het zou zomaar kunnen dat wat jij wil met de Belkin niet eens mogelijk is.
Maar dat zijn maar ideeen hoor, ik ken de Belkin verder ook niet. Ik probeer alleen maar mee te denken :)

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• Cpri
Ik krijg zeker weten het IP adres van de Edimax. Als ik deze weg haal en mijn pc's enkel op de belkin zet krijgen ze geen IP. Daarnaast blijf ik het raar vinden dat een PC (en dan gaat het om 1 en dezelfde PC) via kabel verbinding wel naar buiten kan maar waneer deze PC draadloos wordt verbonden dit ineens niet meer lukt.

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 23:19

Surfer

~

Wat je *zou* kunnen doen is OpenWRT installeren op je Belkin. Dan heb je ongetwijfeld een hele stapel meer opties om je Belkin te tweaken.

So, do you feel lucky? ;)

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:14
Kan je eens een ipconfig dumpen hier als je verbonden bent met wireless ?
Je hebt nergens iets handmatig geconfigureerd bij je wireless adapter ?

En mss een iproute ?

Ook een optie is eens de adapter verwijderen uit apparaatbeheer en dan terug laten detecteren en installeren na een reboot van windows...

[ Voor 52% gewijzigd door HyperBart op 13-10-2008 23:27 ]

• Cpri
Hierbij mijn ipconfig /all dump

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
Windows IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : euwijk-zolder

Primary Dns Suffix  . . . . . . . : 

Node Type . . . . . . . . . . . . : Unknown

IP Routing Enabled. . . . . . . . : No

WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

Ethernet adapter Wireless Network Connection:

Connection-specific DNS Suffix  . : 

Description . . . . . . . . . . . : IEEE 802.11g USB Adapter

Physical Address. . . . . . . . . : 00-01-36-0B-D1-34

Dhcp Enabled. . . . . . . . . . . : Yes

Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes

IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.2.103

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.2.1

DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1

DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1

Lease Obtained. . . . . . . . . . : Tuesday, October 14, 2008 1:39:25 AM

Lease Expires . . . . . . . . . . : Tuesday, October 21, 2008 1:39:25 AM

Ik heb alles al eens los gemaakt en opnieuw geinstalleerd helaas zonder succes.
Iets dat ook opvalt.
Als ik een PC wired verbind met de belkni en een PC wireless aansluit dan kan ik tussen de beide PC's gewoon pingen. Zodra ik de wired PC aansluit op de Edimax dan kan ik niet meer pingen.

• Cpri
Aangezien het toch niet echt wil lukken wil ik wel eens wat gaan experimenteren met OpenWRT voor mijn router. Nu heb ik heel die pagina gelezen en ook de meste links heb ik nu wel gehad, kan iemand mij vertellen waar ik nu de firmware kan downloaden en hoe ik deze moet installeren. Ik lees er denk ik overheen

• HyperBart
Euhm, ik raad openwrt eigenlijk af, dan zit je al met iets veel moeilijker, moet je alles via commando's gaan doen, en de kans is groot dat je het opgeeft en het ding niet meer wilt of kan gebruiken...

Blijf voorlopig liever toch bij je stock-firmware, want deze opstelling zou je toch met alles werkend moeten kunnen krijgen...

jij bent dit toch niet toevallig ;) ?
http://www.expansys-usa.com/ft.aspx?k=114830

Heeft je Belkin een WAN-poort ?

Want anders hang je 'm daar op, dan heb je wel geen één netwerk, maar dan heb je ten minste internet en alles...

Is er ergens een link "use as access point"? blijkbaar kunnen belkin's die link soms bevatten....

[ Voor 34% gewijzigd door HyperBart op 14-10-2008 21:45 ]

• Cpri
Ja dat ben ik ook, niet dat ik jullie niet vertrouw hoor maar ja de wereld is groter dan Got alleen ;-)

De belkin heeft uiteraard een wan poort maar deze is voor ADSL, ik weet niet wat er gebeurd als ik de Wan va de belkin verbind met de Lan van de Edimax. Maar het is het proberen waard

• Cpri
Ok ik heb nu de lan van de edimax door gelust naar de wan van de belkin

Edimax
IP 192.168.2.1 / 255.255.255.0
DHCP aan

Belkin
IP 192.168.3.1 / 255.255.255.0
DHCP aan
DNS 192.168.2.1

Maar tot nu toe nog geen succes als ik mijn PC aansluit op de Belkin dan krijg ik een IP maar ik dan niet naar buiten. IK zie op mijn Edimax ook dat het lampje van lan poort 3 (welke verbonden is met de belkin) uit is
Kortom geen verbinding met de Wan poort (ADSL) van de belkin

Ik denk dus dat dit niet gaat werken

• HyperBart
Cpri schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:57:
Ja dat ben ik ook, niet dat ik jullie niet vertrouw hoor maar ja de wereld is groter dan Got alleen ;-)

De belkin heeft uiteraard een wan poort maar deze is voor ADSL, ik weet niet wat er gebeurd als ik de Wan va de belkin verbind met de Lan van de Edimax. Maar het is het proberen waard
Hoe heb je in hemelsnaam een RJ11poort verbonden met een RJ45 plug ?

En gebruik de edit knop eens ;)

Wat voor type's zijn beide routers ? (dan vooral die edimax)

Heb je in de belkin ergens een optie "use as wireless access point" ?

Reset die belkin ook al eens...
Is ie up to date van firmware ?

[ Voor 20% gewijzigd door HyperBart op 15-10-2008 00:19 ]

• Cpri
Gelukkig is het een ADSL /RJ45 poort anders had ik inderdaad erg hard moeten duwen.
Ik ben de term "use as wireless access point" nog niet tegen gekomen waar zou ik dat ongeveer kunnen vinden.
Ik heb de router al meerdere malen gereset en opnieuw opgestart helaas zonder resultaat.
Na wat zoeken heb ik nieuwe firmware gevonden deze wordt momenteel geinstaleerd. De nieuwe versie is nu 1.08.03

Edimax BR6104W
Hierbij staat de W inderdaad voor wireless maar het signaal is dermate slecht dat ik een verdieping lager er niks mee kan.
Vandaar mij oplossing met de Belkin F5D7630
De Wireless verbinding op de Edimax staat overigens uit

[ Voor 23% gewijzigd door Cpri op 15-10-2008 15:36 ]

Pagina: 1