Toon posts:

Hoe logitech speakers aansluiten op HK AVR132?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb nu definitief gekozen voor de Harman Kardon AVR132 receiver vanwege de mogelijkheden. Ik sluit daar een xbox 360, en digitenne kastje op aan met TOSlink, dat moet geen probleem zijn.

Nou heb ik geen 'echte' speakers maar een logitech x-540 setje met cinch aansluitingen. Volgens de handleiding moeten er van die speakers op aangesloten worden met een + en - kabeltje. Ook hoort bij mijn setje een subwoofer, maar die heeft alleen mini jack in (groen stekkertje voor aan pc).

Nou is mijn vraag, kan ik dit setje erop aansluiten, door kabeltjes te veranderen etc? of zien jullie nog een mogelijkheid om aan te sluiten in de handleiding?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12 22:08
Normaal kan dat op de 5.1 pre-out achterop de versterker (zijn ook tulp op line level, dat is wat je nodig hebt voor die logitech speakers), maar dat zit hier niet op dus dat gaat niet werken. Dus of je koopt een betere receiver, of een normale set speakers, of een stel verzwakkers welke je op de speakeruitgang aansluit zodat deze er weer line level van maken ipv speaker level.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51

Shunt

Boe

of je sluit de speakers gewoon direct aan op de verstekte uitgangen van de HK en sluit gewoon een stereo jack aan op de sub out verbinding. en alles zal gewoon werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 22-10-2008 16:37 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Shunt schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:36:
of je sluit de speakers gewoon direct aan op de verstekte uitgangen van de HK en sluit gewoon een stereo jack aan op de sub out verbinding. en alles zal gewoon werken.
hoe wil je die in godsnaam aansluiten dan? in die ronde uitgangen dien je een speaker kabel onder te schroeven met zo'n kapje: http://www.audiopro.com.p...plitunery/avr_132_tyl.jpg

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

men neme een schaar. knip de tulpstekkers van de logitech af, strippe den draad en sluit ze aan op de harman. zo moeilijk kan het toch niet zijn ?

er van uitgaande dat de speakertjes passief zijn en de versterker in de logitech sub zit (die inderdaad dan ook weer gewoon via de harman aangestuurd kan worden)

Verwijderd

/me vraagt zich wel eens af wat mensen met een profi versterker moeten als ze dit soort dingen niet weten :+

Je kunt dus inderdaad twee dingen doen: Knip knip met de aansluitingen rechtstreeks van je boxen, en die dan dus laten versterken door je AVR (vergeet de uitgangen van je AVR niet op 'small' te zetten, anders blazen ze dadelijk op vanwege de bass).

Of gewoon de line outs (ook wel pre-outs) van je versterker naar je Logitech laten sturen. Dan heb je alleen je hele amp voor niks gekocht, het enige wat hij dan doet is het digitale signaal omzetten naar analoog voor je logitech -> ruis, viezigheid etc. Kun je beter je logitechs direct op je PC zetten.

Of optie drie: Koop echte boxen >:)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties, maar hoe weet je zeker of er een + en - kabeltje uit de logitech tulp stekkers komt? ik wil het namelijk liever niet verneuken voordat ik die aankoop doe.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

koop bij de receiver een set eltax speakers, kost geen drol en is altijd beter dan je logitech setje. voor info zal je even op zoek moeten naar het eltax speaker topic.

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12 20:41

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:30:
bedankt voor de reacties, maar hoe weet je zeker of er een + en - kabeltje uit de logitech tulp stekkers komt? ik wil het namelijk liever niet verneuken voordat ik die aankoop doe.
Nou, voor zover ik weet heeft een tulp maar 2 aansluitingen (de ring aan de buitenkant, en de pin in het midden), en je hebt voor een speaker toch zeker een + en een - nodig, dus er moeten wel 2 aders door de kabel lopen. Pin me er niet op vast, voor de zekerheid is het wel handig als iemand anders dit kan bevestigen, maar dit zou gewoon moeten kloppen.

Everybody lies

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog enig idee voor die subwoofer, dan?

oja en er zit maar één plug op die logitech speakers, dus hopelijk weten jullie heel zeker dat het doorknippen kan :P

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 01:35 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

die tulp kabels hebben een mantel en een ader. (in de meeste gevallen) de mantel is min en de ader is plus. Zijn er wel 2 aders gewoon bij alle speakers dezelfde voor plus kiezen en klaar.

De sub heb ik ook al gezegd. tulp vanaf de reciever lfe / sub uitgang naar de subwoofer eventueel met een verloop tulp > jack

maar goed dit is allemaal knutsel werk wat eigenlijk niet gaat klinken. koop zoals gezegd een paar speakers (begin desnoods met 2 stuks) en bouw het langzaam op

[ Voor 20% gewijzigd door Ray op 23-10-2008 07:44 ]

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Man, waarom heb je ingodsnaam een receiver gekocht zonder budget over te houden voor fatsoenlijke speakers (fatsoenlijk is bijna alles behalve Logitech/Creative). Verkoop die logitech rotzooi, en koop een setje Eltax'en.
Koop je een fatsoenlijke receiver, knoop er butt speakers aan vast. :/

Pentaxiaan

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12 22:08
Haal anders 5x deze bij electronica-online.nl:
Afbeeldingslocatie: http://elektronica-online.nl/productimages/1067.jpg
De rechter plug (female tulp) zet je aan de tulp stekker die vast zit aan de speaker. De linker plug knip je af en prik je in de versterker. Dan hoef je de originele kabels niet door te knippen, mocht je ze later weer gewoon als speakerset willen gebruiken. Kost je 70 cent per kabel, dus dat is ook de moeite niet.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
SirNobax schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:50:
Man, waarom heb je ingodsnaam een receiver gekocht zonder budget over te houden voor fatsoenlijke speakers (fatsoenlijk is bijna alles behalve Logitech/Creative). Verkoop die logitech rotzooi, en koop een setje Eltax'en.
Koop je een fatsoenlijke receiver, knoop er butt speakers aan vast. :/
Nou ik heb nu mijn logitech shit op de stereo audio out van de tv hangen, met de 'matrix' mode krijg je vanuit 2 signalen gewoon 5.1 geluid vanuit de logitech, maar echter dat is geen echt 5.1. Dat is gewoon geluid omgezet om door 5 speakers te komen, je krijgt geen echte surround ervaring. Dus ik dacht dan haal ik een receiver die ook nog eens dolby digital aankan, en dan heb ik ook nog eens beter geluid. Mijn budget is niet zo groot, en als ik dan ook nog eens 5 speakers erbij moet halen van 50 euro per paar, kan ik beter een logitech z-5500 digital kopen.

En bedankt Shitty old man, dat is een erg goed idee.

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:53
de stereo audio out van je tv zal nu niet plots 5.1 uitpoepen hoor... Een beetje dvd speler/ps3 of iets dergelijks heb je daar voor nodig....

Edit:
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:53:
[...]

Heb je slechts de eerste zin van mijn post gelezen ofzo?
Nee, ik vermeld alleen dat die surround ervaring die je hierboven vermeld niet veel interessanter zal worden....

[ Voor 55% gewijzigd door -LA- op 23-10-2008 15:10 ]

MTB Trail Traffic

Verwijderd

Topicstarter
-LA- schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:52:
de stereo audio out van je tv zal nu niet plots 5.1 uitpoepen hoor... Een beetje dvd speler/ps3 of iets dergelijks heb je daar voor nodig....
Heb je slechts de eerste zin van mijn post gelezen ofzo?

edit op -LA-: ik wil een xbox 360 gebruiken, nou moet ik dat doen door HDMI-->TV-->audio out-->verloopstekkertje rood wit naar groen-->logitech x-540-->matrix mode=nep 5.1

en nou wil ik dat doen door de harman kardon te gebruiken en de xbox 360 direct te verbinden met toslink, snappie?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 17:17 ]

Pagina: 1