Onterechte negatieve beoordelingen op de frontpage

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 23:16

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Het valt mij op dat er meerdere mensen lopen te zieken met modereren in dit nieuwsitem: nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen

Ieder mag zijn eigen mening hebben, of dit nou links, centrum of rechts is. Echter valt mij op dat een ieder die een negatieve uitspraak doet over het plan van de SP gelijk negatief gemod wordt.
Dit is puur censuur!

Dan had dit nieuwsbericht beter niet op de fp gezet kunnen worden. De betreffende VVD'er die aangehaald wordt, kan toch ook zijn zegje doen.
Ik snap niet waarom dit verhaal eenzijdig gemod wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hier is een speciaal topic over: Het kleine-mismoderatietopic deel XI

Maar de meeste reacties in die newspost vallen onder één (of meer) van de volgende categorien:

- Troll
- Flame
- Generalisatie zonder onderbouwing
- Volstrekt offtopic
- Ranten
- Zeiken over moderatie

Tsja, en daarvoor is maar één niveau het juiste, en dat is de -1, zoals de FAQ ook voorschrijft.

Wat er dan overblijft is, helaas, maximaal 10 procent van de reacties (tot op dit moment iig). Dat heeft met censuur niks te maken verder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:29
Het gaat niet om wat je in je post zet alswel hoe. Als jij flamed richting een politieke richting, geen onderbouwing erbij zet etc word je post omlaaggemod. Natuurlijk mag iedereen een mening hebben. Geef eens een voorbeeld van een post waar jij van vind dat deze te laag gemodereerd is. (dus zonder flames naar welke user/persoon/bedrijf/politieke stroming etc)

Let hierbij op de richtlijnen in reviews: Tweakers.net moderatie faq

Edit: wat ^^ zegt dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-10-2008 18:53 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan ook dingen bij met -1 die niet onder troll, flame, generalisatie, offtopic, rant of gezeik vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:02:
Er staan ook dingen bij met -1 die niet onder troll, flame, generalisatie, offtopic, rant of gezeik vallen.
Prima, dan kan daar naar gekeken worden uiteraard. Als je tenminste concrete linkjes naar reacties geeft, dan weten we iig waar we over discussieren? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iedere mening mag zowaar gepost worden maar een waardering hoeft daar niet automatisch voor gegeven te worden.
Bijna alles komt neer op een goedkope 'ga-maar-werken-(luie-zak!)" variatie en ik zie niet in welke meerwaarde daaraan toegekend moet worden. Of je het er mee eens bent of niet, het voegt simpelweg niets toe en is daarom -1.
Is er soms iets mis met werken?!
Laat me raden, extreem links, krakervolk uit andere uitbuiters met gratis internet en een uitkering die anderen hun mond proberen te snoeren.
Met zo'n quote heeft de TS trouwens wel een stevige mening. -1 dus.

Alsof je voor je lol in de bijstand terecht komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Delerium op 21-10-2008 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergis je je niet Ecte.... er zijn er wel degelijk genoeg die voor de lol in de bijstand zitten. Nee, niet van horen zeggen... Ik ken ze persoonlijk. (Familie helaas...)

Door regelmatig een paar uurtjes zwart bij te klussen, krijgen ze uiteindelijk meer in het handje dan iemand die de 40 uur minimum loon werkt... En dat vinden ze dan prima. Geen enkele wroeging of wat dan ook. Sterker, ze vinden zichzelf slim dat ze op die manier aan hun geld komen.

Ik realiseer me net... Die personen waar ik het over heb, wonen wel toevallig allemaal in Groningen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
@AHBdV
FP ProMod

En dat kan ik dus ook bekrachtigen met familie en kennissen.
En ik ken ook genoeg mensen waaronder mezelf die voor een mager loontje keihard moeten werken.

Overigens snap ik echt wel dat bepaalde reacties een -1 krijgen. Maar in dit geval naar mijn idee totaal onterecht, zeker als je vaak genoeg ziet hoe een systeem misbruikt wordt ten koste van mezelf en echt hulp behoevende mensen.

Dat soort zaken zijn schandalig en daar mag zeker wat van gezegd worden.
Overigens ken ik tal van voorbeelden ook uit de directe omgeving van krakersvolk, hoe zij de regels die in dit land gelden niet in acht nemen, dit geldt niet voor hen. Maar ik mag wel mijn belastingcenten aan hen uitgeven voor een LCD scherm notabene en ik dat niet eens kan betalen!

edit:
Hoe kan dit nou negatief gemod worden:
n00bs in 'nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen - update'

Ik zou graag een herziening zien van de moderatie en de modrechten van de persoon of personen in kwestie die lopen te zieken innemen of direct aanspreken op hun gedrag zoals bij mij ook wel eens is gebeurt.

En hier:
n00bs in 'nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen - update'

[ Voor 20% gewijzigd door n00bs op 21-10-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die 1e kan je nog over discussieren, maar die tweede is most definately een -1. Die hele reactie is één grote troll, en dan met name de tweede en de laatste alinea i.c.m. de gekozen smiley maakt dat het een regelrechte -1 is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:44:
Die 1e kan je nog over discussieren, maar die tweede is most definately een -1. Die hele reactie is één grote troll, en dan met name de tweede en de laatste alinea i.c.m. de gekozen smiley maakt dat het een regelrechte -1 is.
Die eerste is totaal niets mis mee. En die tweede sorry dat ik het zeg, maar als je dat al een -1 vindt, dan ben jij wel erg snel op jouw teentjes getrapt.

Ook dan een tip: gooi gewoon die smileys eruit die toch al gelijk een -1 opleveren :/

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 21-10-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

n00bs schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:46:
[...]

Die eerste is totaal niets mis mee. En die tweede sorry dat ik het zeg, maar als je dat al een -1 vindt, dan ben jij wel erg snel op jouw teentjes getrapt.
Dat heeft niks met 'op de teentjes getrapt zijn' te maken, maar eerder met objectief de reactie beoordelen.

En smileys leveren geen -1 op, alleen kan het in combinatie met een toch al trollerige post wel een duwtje geven in een bepaalde richting (hoewel het in dit geval zonder de smiley ook een typische -1 reactie zou zijn geweest).

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 21-10-2008 22:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
wildhagen schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:48:
[...]

Dat heeft niks met 'op de teentjes getrapt zijn' te maken, maar eerder met objectief de reactie beoordelen.

En smileys leveren geen -1 op, alleen kan het in combinatie met een toch al trollerige post wel een duwtje geven in een bepaalde richting (hoewel het in dit geval zonder de smiley ook een typische -1 reactie zou zijn geweest).
Dus omdat ik vind dat je in dit land beter jezelf als zielig persoon kan aanmelden voor een uitkering waar ik jou genoeg voorbeelden van kan geven met daarbij alle voordelen (subsidies e.d.) tov mijn situatie waarbij ik keihard kan werken en net aan meer geld binnenkrijg dan met een uitkering, maar vervolgens voor alles het volle pond mag betalen, krijg ik een -1 }:O

Het moet niet gekker worden. Nu zijn ze blijkbaar in Groningen al doorgeslagen tenminste de SP daar, maar hier blijkbaar ook.

Jammer dat jij als mod dus absoluut niet objectief kan zijn en zogenaamd doet van wel. Als jij werkelijk objectief bent, respecteer je ook de mening en ervaring van anderen. Maar dit gaat zeker enkel op als ik hetzelfde als jou zou denken?!

Maar ik weet genoeg, ik ken helaas meerdere objectieve personen zoals jij. Discussie heeft daarmee ook geen zin en jammer dat de andere mods die het niet eens zijn met jouw uitspraak en de betreffende moderatie nu niet openlijk reageren.

Maar ik ga slapen, morgen vroeg op! hard werken om weer een groot deel in te leveren voor LCD schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

n00bs schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:53:
Jammer dat jij als mod dus absoluut niet objectief kan zijn en zogenaamd doet van wel. Als jij werkelijk objectief bent, respecteer je ook de mening en ervaring van anderen. Maar dit gaat zeker enkel op als ik hetzelfde als jou zou denken?!
De moderaties van wildhagen en ook vele anderen hebben helemaal niets met zijn mening te maken. Volgens de ModFAQ zijn je reacties goed beoordeeld. Ook ik ben van mening dat beide genoemde reacties op -1 thuishoren.
Maar ik weet genoeg, ik ken helaas meerdere objectieve personen zoals jij. Discussie heeft daarmee ook geen zin en jammer dat de andere mods die het niet eens zijn met jouw uitspraak en de betreffende moderatie nu niet openlijk reageren.
Dan weet ik ook genoeg en kan deze op slot. :)

Mocht je je reacties werkelijk nog aan willen kaarten dan kun je dat verder via het mismoderatie topic doen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.