Hallo,
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een pagina gemaakt die hier te zien is.
Ik maak gebruik van een main container waar alles in komt te staan en een footer die ervoor moet zorgen dat de maincontainer meerekt naar beneden. Dit werkt niet helemaal ok.
Open de pagina maar eens in firefox of een wat oudere versie van IE en maak er een klein scherm van zodat je een verticale scroll krijgt. Scroll dan naar beneden en je ziet dat de maincontainer ineens op is gehouden. Op hogere resoluties is er dus geen probleem maar bij kleinere waarbij je moet scrollen wel (bijv 1024x768).
Weet iemand hoe dit kan? Ik maak gebruik van html en css en gebruik divjes. Ik denk dat het in de volgende css moet zitten:
Code kan tussen [code=css][/code] blokken
Alvast bedankt.
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een pagina gemaakt die hier te zien is.
Ik maak gebruik van een main container waar alles in komt te staan en een footer die ervoor moet zorgen dat de maincontainer meerekt naar beneden. Dit werkt niet helemaal ok.
Open de pagina maar eens in firefox of een wat oudere versie van IE en maak er een klein scherm van zodat je een verticale scroll krijgt. Scroll dan naar beneden en je ziet dat de maincontainer ineens op is gehouden. Op hogere resoluties is er dus geen probleem maar bij kleinere waarbij je moet scrollen wel (bijv 1024x768).
Weet iemand hoe dit kan? Ik maak gebruik van html en css en gebruik divjes. Ik denk dat het in de volgende css moet zitten:
Code kan tussen [code=css][/code] blokken
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| body{ margin: 0; text-align: center; background-color:#cccccc; } div#main_container{ margin: 0 auto 0 auto; width: 900px; text-align: left; height:98%; background-color:#FFFFFF; } div#footer{ text-align:center; width:900px; height:2%; margin-bottom:0px; background-color:#FFFFFF; } |
Alvast bedankt.
[ Voor 2% gewijzigd door BtM909 op 21-10-2008 12:36 ]