Toon posts:

Sh-S203B

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik zit met een sireus probleem sinds een aantal dagen kan ik mijn cd/dvd writer niet meer vinden mijn moederbord zegt dat hij hem herkent maar bij apparaat beheer zie ik hem nergens het gaat om een samsung TSSTcorp SH-S203B ATA device

help me asjeblieft _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst welkom op GoT.

Neem sowieso OM FAQ / Beleid - mijn schijfconfig is brak eens door, dit geld ook voor opticals. En dit stuk van de FAQ is ook belangrijk OM FAQ / Beleid - Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed.
Het probleem kan overal aan liggen, dus probeer te achterhalen waar de fout zit.

Verwijderd

Topicstarter
het ligt aan mijn stuurprogramma maar een betere kan ik niet vinden ofzo heel raar

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De driver van de controller of van de drive?
Welke foutmelding krijg je precies? En als je kijkt naar de punten die in de FAQ staan, hoe zit dat bij jou?

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56

-ET-

Phone Home

Probeer je ATA controllers eens weg te gooien in apparaatbeheer en dan een scan op nieuwe hardware. Wordt hij dan wel zichtbaar?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is. dit is de foutmelding hij vond wel iets maar de installatie is mislukt ...

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56

-ET-

Phone Home

Die foutmelding is dat voor de Drive zelf of voor de Controller.

Probeer die eens weg te gooien. En dan hardware scan doen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:43:
Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Klik op 'Naar oplossingen zoeken' als u gegevens over dit apparaat naar Microsoft wilt verzenden en wilt kijken of een oplossing beschikbaar is. dit is de foutmelding hij vond wel iets maar de installatie is mislukt ...
Maar dat is wat Windows zegt over de drive, dat is minder interessant om te weten, want de drive wordt aangestuurd door de controller.

Hoe staat die geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben wel een noob wat dat betreft :P waar kan ik dat vinden ????

Verwijderd

Topicstarter
kan hem wel verwijderen en dan zoeken maar als hij het stuurprogramma gaat installeren mislukt het ik was het vergeten te melden maar ik hem Windows vista 32 bit

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:55:
ik ben wel een noob wat dat betreft :P waar kan ik dat vinden ????
In je apparaatbeheer (of device manager in 't Engels).

Nogmaals, neem de FAQs eens door die ik je gegeven heb, daar staat een hele boel info in om op af te gaan, maar ik lees er niets van terug in je posts.

Overigens kun je de editknop gebruiken zodat je je topic niet hoeft te kicken, wil je er nog wat aan toevoegen.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 21-10-2008 13:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
daar staat niet de oorzaak/oplossing van mijn probleem ;( ;(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:45:
daar staat niet de oorzaak/oplossing van mijn probleem ;( ;(
De FAQs zijn ook geen kant en klare oplossingen die we voor je voorkauwen.

We verwachten op GoT dat je wel zelf wat inzet toont om je probleem op te lossen.

Concreet gezien is het enige dat je in dit topic aangeeft dat je driver niet goed geinstalleerd is en niet geherinstalleerd kan worden.

Post eens
- aan welke controller de optical hangt
- hoe dat de bios deze ziet
- of je er wel van kunt booten met een bootcd
- of de controller goed is geinstalleerd in Windows

Dan heb je je probleem al een stuk helderder.

• Nielson
  • Laatst online: 23:53
Toevallig onlangs itunes/cd-emulatie/iso-mount software geinstalleerd? Dit veroorzaakte bij XP in ieder geval veel van dit soort problemen.

[ Voor 40% gewijzigd door Nielson op 21-10-2008 16:37 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:14

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Dit topic hoort niet in OH, maar in OM. Overigens is de kans dat ie daar op slot gaat groot, want:
- geen duidelijke titel
- geen goede startpost (uitgebreide info, wat heb je zelf al geprobeerd etc)
- weinig inzet ('daar staat niet de oorzaak/oplossing van mijn probleem')

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

donvanx, voordat je topic verplaatst werd heb ik je al op een aantal FAQs gewezen maar hier is blijkbaar niets mee gedaan. Dat samen met de redenen die Oscar hierboven aangeeft is de reden dat je topic nu op slot gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.