Ik heb thuis een server draaien met daarin een aantal schijven. De bedoeling is dat ik die schijven via netatalk (AFP) kan mounten op mijn Mac OS(X) machines. Op één machine gaat dit goed (waar de server op is geconfigureert), maar op de andere machines dus niet ! De foutmelding die ik krijg op de client:

Shares:
- Data (/dev/sdb op /mnt/sdb)
- Time Machine Backups (/dev/sdc op /mnt/sdc)
De machines:
- MacBook Pro 2,4G; gaat goed
- MacBook 2,0G; gaat niet goed
- PowerMac G5 DP 2,0G; gaat niet goed
Opzet van de server
Host server met daarop Vmware server 2.0 met hierop een Ubuntu (8.04 server) VM op. In deze VM draait netatalk dus ook.
Opmerkingen:
Ik probeer met elke machine in te loggen met de zelfde gebruikersnaam, en passwd uiteraard. (rechten zijn voor elke gebruiker hetzelfde) Ik wist alleen niet echt waar ik dit moest plaatsen, echter besloten het hier te plaatsen omdat het (blijkaar) bij de Ubuntu kant dus niet goed gaat. Het gekke is dat hiervoor er ook een server draaide met Ubuntu en netatalk (dit was geen VM) en hierop ging het gewoon op elke machine prima ! Hetgeen dat de shares wel prima werken op een machine bevestigd wel dat alles opzich goed is echter toch dus niet helemaal blijkbaar. Ik snap ook niet zo wat er nou opzich voor de server anders is aan de MB/PM als aan de MBP.
Wie heeft een idee wat dit misschien kan zijn ??

Shares:
- Data (/dev/sdb op /mnt/sdb)
- Time Machine Backups (/dev/sdc op /mnt/sdc)
De machines:
- MacBook Pro 2,4G; gaat goed
- MacBook 2,0G; gaat niet goed
- PowerMac G5 DP 2,0G; gaat niet goed
Opzet van de server
Host server met daarop Vmware server 2.0 met hierop een Ubuntu (8.04 server) VM op. In deze VM draait netatalk dus ook.
Opmerkingen:
Ik probeer met elke machine in te loggen met de zelfde gebruikersnaam, en passwd uiteraard. (rechten zijn voor elke gebruiker hetzelfde) Ik wist alleen niet echt waar ik dit moest plaatsen, echter besloten het hier te plaatsen omdat het (blijkaar) bij de Ubuntu kant dus niet goed gaat. Het gekke is dat hiervoor er ook een server draaide met Ubuntu en netatalk (dit was geen VM) en hierop ging het gewoon op elke machine prima ! Hetgeen dat de shares wel prima werken op een machine bevestigd wel dat alles opzich goed is echter toch dus niet helemaal blijkbaar. Ik snap ook niet zo wat er nou opzich voor de server anders is aan de MB/PM als aan de MBP.
Wie heeft een idee wat dit misschien kan zijn ??
[ Voor 4% gewijzigd door --help op 21-10-2008 22:02 ]