Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] keyboard toetsen werken niet, multimedia knoppen wel*

Pagina: 1
Acties:

• guitarzphreak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-10-2022
Hallo,

Sorry als ik wat gaar praat, maar ik typ atm met onscreen keyboard.. niet fijn.

Het probleem: tobo (Saitek Eclipse, usb) werkt niet na het booten van windows, multimedia knoppen werken wel
In hardware manager staat geen ! meer, en met ps2 keyboard werkt het ook niet (gek genoeg die wel een gele !).

Tot nu toe geprobeerd:
- upper filters uit reg deleten (geen effect)
- sfc /scannow, geen effect
- threatfire drivers gedelete (treatfire gaf gekke foutmeldingen en de .sys stond bij driver info bij prop.van tobo in hw manager, de ! ging weg in hw manager, verder geen effect)
- plug and play en andere services die er iets mee te maken leken te hebben aangezet (en op auto) geen effect

het ligt dus ergens in de regio van de drivers denk ik...

heeft iemand een idee? ik ben voorbij frustratie en in wanhoop :'( Dank!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• guitarzphreak
Wat meer info dt ik net ontdek:

bij het ps2 keyb zegt hij This device cannot start. (Code 10), bij het usb keyboard was het Code 39 (drivers dus)

• guitarzphreak
nee, bij opnieuw inpluggen doet hij het niet en windows vraagt niet om drivers, hij installeert gewoon vrolijk en zegt dat ik hem kan gebruiken

in dat geval zou ps2 ook niet werken, het is zekerweten geen probleem van het tobo, het zit in windows ergens tussen de drivers en de volgende stap

• guitarzphreak
iemand?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 20:53
Werkt toetsenbord in een linux-live-cd'tje wel? Het klinkt namelijk als een hardware-probleem.

• guitarzphreak
Het werkt in de bios, dus dan is de hardware ok toch? plus dat een ander ps2 tobo ook niet werkt..

Heb nu geen linux live cd, maar ga nu ff downen om te checken..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Prima, maar doe dat soort dingen dan éérst voor dat je een topic opent.

Even twee dingen:
- Je vermeldt nergens welke Windows versie je gebruikt, en dat hoort eigenlijk ook in je topictitel te staan.
Geef dat dus nog even aan, dan zetten we het deze keer nog in je topictitel.

- Iets geduldiger mag ook wel.
Je topic omhoog schoppen omdat je niet snel genoeg antwoord krijgt (En dan zeker binnen 24 uur) wordt niet erg gewaardeerd. Als je iets wil toevoegen, edit dan je voorgaande post als je de laatste bent die gereageerd heeft.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• guitarzphreak
Sorry maar het is extreem frustrerend, ben al sinds gisteravond bezig, was niet de bedoeling om zo over te komen.

Ik gebruik dus windows xp prof

De opmerking dat ik dat moet doen voor topic openen kan ik niet echt plaatsen, je gaat er van uit dat ik er alles van weet maar blijkbaar dus niet, plus ik heb duidelijk alles aangegeven wat ik tot nu toe heb gedaan en ik was onder de indruk dat ik vastgesteld had dat het dus niet de hw is..

Overigens werkt het tobo wel op een andere pc.. dus die is het zeker niet.

[ Voor 8% gewijzigd door guitarzphreak op 21-10-2008 20:52 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

guitarzphreak schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:50:
Sorry maar het is extreem frustrerend, ben al sinds gisteravond bezig, was niet de bedoeling om zo over te komen.

Ik gebruik dus windows xp prof
Ok, dan zetten we dat nog even in de titel voor je.
De opmerking dat ik dat moet doen voor topic openen kan ik niet echt plaatsen, je gaat er van uit dat ik er alles van weet maar blijkbaar dus niet..
Je hoeft er ook niet alles van te weten ;)
gelukkig hebben we ook handige FAQ links als Hangen en Opstartproblemen troubleshooter in onder andere de PMG FAQ staan. Met een LiveCD testen is altijd handig, want daarmee kun je in de meeste gevallen OS-aangelegenheden wel mee uitsluiten.
Dan weet je gelijk waar je het moet zoeken, hardware of software.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• guitarzphreak
Hmm ik heb Mandriva+gnome download en gebrand, weigert die te booten.. fijn, ik ga pitten en morgen verder proberen...

• guitarzphreak
Hallo hallo, ben ik weer maar met een toetsenbord :)

Helaas windows moeten herinstalleren, na honderden topics doorgelezen te hebben ben ik er maar mee gekapt.
Nu wel weer lekker snelle cleane windows haha dus there's a bright side.

In ieder geval bedankt voor de hulppoging! Dit topic mag dicht en wat mij part gedelete :P
Pagina: 1