[BBG] Special: htpc november 2008

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:26
Matched: bbg
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:33:
Waarom word er niet gekozen voor een processor welke wel post processing ondersteund? De goedkoopste X3 of bijvoorbeeld de nieuwe X2 6500 welke over een kuma core beschikt.

pricewatch: AMD Athlon X2 6500 Black Edition
Kuma is nog niet beschikbaar en dus niet interessant voor deze BBG. Phenom X3 8450 lijkt me wel een mooie keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Die PW link is een kuma processor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:33:
Waarom word er niet gekozen voor een processor welke wel post processing ondersteund? De goedkoopste X3 of bijvoorbeeld de nieuwe X2 6500 welke over een kuma core beschikt.

pricewatch: AMD Athlon X2 6500 Black Edition
Vrijwel alle reviews op bijvoorbeeld Anandtech en hdtvtest.co.uk raden meestal aan om alle vormen van post processing uit te zetten, omdat het maar heel zelden het beeld mooier maakt. Sterker nog, zeker bij HD materiaal gaat de kwaliteit door post processing meestal alleen maar achteruit. Dus ik denk dat post processing amper een factor zou moeten spelen in de keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 19:10
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:37:
yup, de 6500 is inderdaad een kuma, maar wel een met een flink hoge TDP...zelfde geldt voor de phenom X3

95 Watt is toch wel veel natuurlijk...ik weet niet hoe het verbruik in idle in verhouding ligt tot de 5050e of 4450e maar ik ga er even snel van uit dat dat ook een stuk hoger is.

Als dat niet zo zou zijn kan het een optie zijn...je HTPC staat voornamelijk te idle'n dus daar willen we vooral het verbruik zo laag mogelijk houden lijkt me...maar dan nog...de TDP van beide processors is het dubbele van de 4450e en 5050e helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:44:
@Boeie heb je de update gelezen? http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=508

@Schaduwtje zie mijn post hierboven voor 1 van de borden. Gigabyte, ECS, Zotac, EVGA, MSI e.d. (gaan deze) aanbieden .
Komplett heeft een nvidia GeForce 9300 van MSI zie ik, voor 107 euro. Met een intel E8400 of E8200 proc erop. Wel iets duurder dan de AMD oplossing, maar in ieder geval top ondersteuning voor video én audio. En een stuk minder verbruik dan bij een AMD proc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-07 22:47
Geen matches
MartijnGizmo schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:06:
De Logitech diNovo Mini lijkt me bij een HTPC ideaal als toetsenbord:
Hij is ook ideaal als toetsenbord voor een HTPC, ik heb hem zelf ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Geen matches
MartijnGizmo schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:06:
De Logitech diNovo Mini lijkt me bij een HTPC ideaal als toetsenbord:

[afbeelding]
[afbeelding]

specs

Beetje jammer alleen dat zoiets fraais ~€110 moet kosten... :/
Zou ik niet doen. Het is een ideaal toetsenbordje, ik heb hem ook voor mijn mediacenter, maar er is 1 probleem. Het apparaat heeft moeite met uit standby komen. Na een bepaalde tijd reageert hij nergens meer op. Zie bijvoorbeeld http://forums.logitech.co...=by_date_ascending&page=1. De enige oplossing tot nu toe (en dat is zelfs de officiele oplossing van Logitech) is om de batterij even los te halen 8)7 .

De discussie loopt al vrij lang en er lijkt nog steeds geen goede oplossing te zijn. Dus tot die tijd wil ik het afraden om dit toetsenbordje als hoofdbesturing van je mediacenter te gebruiken. (Ik gebruik hem als extra, naast mijn Harmony afstandsbediening en heb hem dus minder vaak nodig.)

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 16:37
Geen matches
Je kan nu (als je een 780G mobo kiest) het beste tijdelijk een X2 processor nemen. Om optimaal te presteren heeft de 780G de snellere HT verbinding nodig die de Phenoms (X3, X4) bieden, maar als je kijkt naar een 65Watt Phenom zie je dat die al gauw stukken duurder zijn.

Ik heb daarom voor de snelste X2 met 65 Watt TDP gekozen, 2,9 Ghz!
AMD Athlon 64 X2 5600, kost maar 63,90 euro. En zodra er een nieuwe (Kuma?) processor uitkomt met dezelfde TDP als deze maar met de snellere HT bus, en de prijs is ook beetje gezakt, zet ik mijn X2 processor wel in Vraag & Aanbod.

Ik zie geen reden om voor de voorgestelde 45Watt processor te gaan, 65watt processors kan je net zo makkelijk koel houden, ook in kleinere behuizingen. 95 is naar mijn idee echt teveel, dus de huidige Phenoms/Kuma's zou ik niet voor gaan.

Overigens zijn er ook 65watt phenoms maar de reviews zijn nogal negatief over deze modellen, vandaar mijn keus voor de 5600+.

[ Voor 30% gewijzigd door Jazco2nd op 21-10-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Geen matches
Ik zie geen reden om voor de voorgestelde 45Watt processor te gaan, 65watt processors kan je net zo makkelijk koel houden, ook in kleinere behuizingen. 95 is naar mijn idee echt teveel, dus de huidige Phenoms/Kuma's zou ik niet voor gaan.
Wat is dan de reden om wel voor de 65watter te gaan? Wat voor voordeel levert dit de HTPC gebruiker op? Ik zie momenteel alleen een nadeel: 20 watt extra af te voeren in de huiskamer. De extra snelheid merk je toch niet als gebruiker.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:25:
Ik zie geen reden om voor de voorgestelde 45Watt processor te gaan, 65watt processors kan je net zo makkelijk koel houden, ook in kleinere behuizingen.
Ik zie wel een reden: te weten de warmte ontwikkeling (TDP van 45 is makkelijker te koelen dan 65) en dus het benodigde koelvermogen. Meer fans, of iig sneller geschakelde CPU/systeem fans. Meer herrie, stroomverbruik, etc.

De 4850e zou ik nog steeds kiezen op dit moment.
Minimale investering en altijd later te vervangen voor een CPU die HT3.0 ondersteund en ook op 45watt TDP zit.

Verder hangen een hele hoop zaken van je behoeften af.
Doel van de BBG is om een systeem te hebben dat vrij 'standaard' is.
In dat opzicht zou ik zelfs een tv kaart / decoder optie eruit laten, ik heb deze immers zelf ook niet gekocht!
Ik vond daarentegen een blu-ray / hd-dvd drive belangrijk (de LG die de topicstarter ook koos), een optie die misschien ook niet iedereen zou nemen.

Verder vind ik die hele discussie over 7.1/HD-DTS en weet ik het wat allemaal ook echt totaal niet spannend (op dit moment dan).
Het formaat is niet eens zo 'normaal'. Iemand noemt 'zeker als je bluray schijven wil spelen', nou die heb ik er een aantal, maar op allen zit ook 'gewoon' 5.1.
Verder moet een receiver het ook weer ondersteunen en je moet een dijk aan speakers hebben staan.
Kom aan, alles bij elkaar opgeteld is dit nou niet echt iets wat 'iedereen' zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
StraightOn.NL schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:50:
[...]

yup, de 6500 is inderdaad een kuma, maar wel een met een flink hoge TDP...zelfde geldt voor de phenom X3

95 Watt is toch wel veel natuurlijk...ik weet niet hoe het verbruik in idle in verhouding ligt tot de 5050e of 4450e maar ik ga er even snel van uit dat dat ook een stuk hoger is.

Als dat niet zo zou zijn kan het een optie zijn...je HTPC staat voornamelijk te idle'n dus daar willen we vooral het verbruik zo laag mogelijk houden lijkt me...maar dan nog...de TDP van beide processors is het dubbele van de 4450e en 5050e helaas...
Wat ik raar vind is dat als je naar de specs kijkt er een HT speed van 1000 mhz staat.
Was HT3 niet juist 2000 Mhz? En dus is dit NIET een Kuma dan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen matches
Zelfs op de AMD site wordt de HT niet altijd goed aangegeven, heeft te maken met up 1000mhz en down 1000mhz dacht ik. Soms staat de som van up en down ingevuld en soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 12:26
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:37:
Dus. Wil niet zeggen dat ie leverbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Vandaag ben ik verder gegaan met reviews en ervaringen opzoeken en lezen, en de configuratie staat nu op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec NeoPower 430€ 52,78€ 52,78
1Digital Everywhere FloppyDTV C/CI€ 149,95€ 149,95
1Intel Core 2 Duo E5200€ 66,64€ 66,64
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 23,68€ 23,68
1LG GGC-H20L€ 97,-€ 97,-
1Microsoft Media Center Remote & Receiver€ 19,95€ 19,95
1MSI P7NGM Digital€ 107,-€ 107,-
1Scythe Ninja Mini€ 28,-€ 28,-
1Silverstone SST-LC17B€ 89,95€ 89,95
1Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard€ 28,56€ 28,56
1Western Digital Caviar Green WD10EACS, 1TB€ 91,-€ 91,-
ImporterenTotaal€ 754,51

De behuizing van SilverStone wordt als voldoende beoordeeld door Silent PC Review en heeft itt de eerst gekozen Chieftec de USB-aansluitingen aan de voorkant. Uit het htpc-topic in dit forum werd gezegd dat in combinatie met de Antec-voeding je een aardig stil systeem kan maken, en die voeding krijgt bij SPCR ook een voldoende.

Grootste wijziging is een Geforce 9300-gebaseerd moederbord met Intel cpu. De G45 van Intel presteert onder de maat en is geen optie, en Nvidia's chipset biedt wel vloeiende 24fps playback. De E5200 is het kleinere broertje van de Wolfdales die je in de bijvoorbeeld met de E8400 vindt, maar dan met 2 in plaats van 4MB cache. Deze combinatie is meer dan genoeg om HD-content af te spelen, getuige de review van The Tech Report waar een langzamere E2180 wordt gebruikt.

Verder blijkt uit testen van StorageReview dat de gekozen WD-schijf de stilste is met een capaciteit van 1TB, terwijl de prestaties niet veel onder doen voor de schijf uit de stal van Samsung. De SSD/NAS combinatie zal ik in de uiteindelijke BBG wel als mogelijk alternatief noemen, maar niet als standaard optie nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Geen matches
Met je huidige config zit je wel over je begrootte 750 euro heen 8) En het moederbord van een ander merk zal volgens mij net je budget kunnen laten halen. Een kleinere harde schijf, een Samsung F1 640GB is dan ook niet erg aangezien 1TB te veel zou kunnen zijn tevens is hij stiller, al is de Caviar Green zuiniger/net zo zuinig.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Het is inderdaad 4,51 teveel, maar prijzen veranderen dagelijks. Het kan goedkoper zijn tegen de tijd dat de BBG online gaat ;)

Maar ik bedenk me opeens dat als je iets aan de FloppyDTV wil hebben, je ook een CAM (AlphaCrypt geloof ik?) moet hebben. En die kost 100 euro waarmee de kosten toch echt te veel worden en het als alternatief genoemd gaat worden. De Hauppauge HVR-3000 ben ik ook niet compleet weg van, het is erg jammer dat de de 2200 in een half jaar tijd alweer EOL is. Verder lijken er geen fatsoenlijke analoge dual tuner kaarten meer te zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 15:44
Geen matches
Rafe schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:43:
Verder lijken er geen fatsoenlijke analoge dual tuner kaarten meer te zijn :/
Mischien de Vista View Saber 2020 (annaloge dual tuner) iets. Kaartje heeft een PCI-e 1x aansluiting. Hij is alleen niet in heel veel shops te krijgen. Maar met zijn 120eu misschien een aardig analoog alternatief.

Verder positieve reviews over gelezen. Alleen geeft hij wat problemen met Vista 64bit. (volgens de jongens van vista view alleen bij 4 GB geheugen. Maar hier en daar lees je dat deze kaard altijd een probleem geeft met Vista 64bit, 32bit draaien kan hier de "oplossing" zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Geen matches
Toevallig dat er voor komende maand een htpc special is nu net mij standalone dvdspeler/recorder nagenoeg de geest heeft gegeven (gaat na 60min hikken en na 90min skipt ie door toch het eind...)

Ben inmiddels een beetje aan het lezen. Leuk, je kan er ook tv op aansluiten alleen ik heb digitale tv van casema (ziggo inmiddels). Ben helemaal blank wat betreft htpc dus moet alles nog leren..

* Gaat dat werken met die Digital Everywhere FloppyDTV C/CI kaart zoals vermeld in de pricewatch.

* Mijn toekomste htpc moet worden aangesloten op een AV receiver die geen hdmi heeft. Houd dat dan automatisch in dat ik naar een losse videokaart moet gaan kijken die svideo uitgang heeft of is hdmi uitgang naar svideo te converteren...

* euh hoe zit dat met die remote - zit die ontvanger in de behuizing of is dat een apart kaartje :?

Oh - is zie net dat je het boodschappenlijste hebt aangepast - was het gecharmeerd van het moederbord eigenlijk... Waarom ineens van een amd naar intel systeem overstappen. Ik dacht dat er met de 9300 issues (?) waren

[ Voor 14% gewijzigd door shades op 23-10-2008 17:19 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Rafe schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:10:
Vandaag ben ik verder gegaan met reviews en ervaringen opzoeken en lezen, en de configuratie staat nu op het volgende....
Op hothardware wordt aangegeven dat de Geforce 9300 qua SD upscaling te wensen overlaat. Het is daarom aan te raden om als optie een dedicated GPU te gebruiken ( > 8500).

"We should note, however, that in the Jaggies 1 and Jaggies 2 tests, the GeForce 9300 just barely squeaked by with its 5 and 3 scores, but due to HQV scoring system the scores are justified. If we disregard the scores, in a side-by-side test versus a discreet card in the GeForce 8500 range or higher, the discreet card actually performs better in those tests." bron: http://hothardware.com/Ar...Motherboard-GPUs/?page=10

Er is volgens mij geen mAtx met een onboard GPU die aan alle fronten (24p / SD post processing / HD post processing / 7.1 LPCM) 100% scoort. Mij lijkt de 9500 GT de beste oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Geen matches
euh,

Is er een "wat moet je weten over htpc systemen" - topic. Ik de faq kom ik hier niets van tegen.
Ik wil dus digitale tv van casema kijken, dvds kijken, programmas opnemen (met timer zodat de htpc uitstaat en vanzelf wakker wordt), muziek luisteren via dat ding en alle kabels (audio; coax/optisch en video; component/svideo) moeten via mijn a/v receiver lopen en het moet werken via die remote voor mce - moet je dan een extra ir-ontvanger regelen ofzo

Werkt dat allemaal :?

@Hielko hieronder: Op wie/wat reageer je nu ???

[ Voor 10% gewijzigd door shades op 23-10-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:14
Geen matches
Tja, apparatuur aanraden die problemen heeft met Vista 64-bit lijkt me ook niet echt een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Shades: je vragen zijn misschien al beantwoord in Home Theater PC (HTPC) Deel 1 of elders in het forum, gebruik de zoekfunctie ;) Dit topic is in ieder geval bedoeld om mee te denken over de samenstelling van het BBG-systeem.

Over die Saber-kaart ben ik het wel eens met Hielko. Opzich een prima ding als ik de reviews mag geloven, maar geen compatibiliteit exact 4GB is wel een fail te noemen, zeker gezien dat het al een jaar bij ze bekend is volgens Google. Reviews zijn vaak ook amper te vinden over de aanwezige kaarten in de PW.

[ Voor 6% gewijzigd door Rafe op 23-10-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 22:05
Geen matches
shades schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:26:
euh,

Is er een "wat moet je weten over htpc systemen" - topic. Ik de faq kom ik hier niets van tegen.
Ik wil dus digitale tv van casema kijken, dvds kijken, programmas opnemen (met timer zodat de htpc uitstaat en vanzelf wakker wordt), muziek luisteren via dat ding en alle kabels (audio; coax/optisch en video; component/svideo) moeten via mijn a/v receiver lopen en het moet werken via die remote voor mce - moet je dan een extra ir-ontvanger regelen ofzo

Werkt dat allemaal :?
Dat is nu net het probleem er is nergens een complete faq. Of verschillende fora zijn er topics(tweakers/avsforum/greenbutton/etc) maar nergens is echt een duidelijke faq met alle informatie.

C't Magazine heeft voor november een boel over htpc/streamingclients erin staan. Ze lopen dacht ik wel wat achter met de hardware geen nvidia 9300/9400 informatie dacht ik.

Voor zover ik weet heb je voor ziggo een floppyDTV nodig en daarnaast ook nog een alphacrypt om je smartcard van ziggo te lezen.
Dat automagische wakker worden en recorden is een lastig onderwerp. sommige configuraties hebben problemen met het slaapstand/hybernate gebeuren.
Kwa aansluitingen is het echt zoeken wat je wilt. Als je alles onboard wilt zul je niet over alle aansluitingen beschikken. Maar er zijn ook mogelijkheden met een loss sound/videokaartjes.
Als je zo'n remote koopt zit daar een usb reciever bij. Sommige kasten hebben een ingebouwde reciever en die willen niet altijd goed werken(antec dacht ik wat issues)

Beste advies is deze thread eens door te lopen :)

Als je echt een htpc wilt. Ga research doen en zet alles op een rijtje.

Zo en nu on-topic. Wat ben ik blij dat die kast is aangepast. Ik vindt zo'n VDF display echt nutteloos. Als je een display neemt ga dan voor een volwaardig display. Helaas heeft dat ook nadelen met bluray afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Geen matches
rafe & themace: dank... en het is waar, nergens is exact te vinden wat wel/niet/valkuilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subpy
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-08 15:44
Geen matches
Hielko schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:32:
Tja, apparatuur aanraden die problemen heeft met Vista 64-bit lijkt me ook niet echt een goed idee.
Let wel, van behoorlijk wat (anlaoge)tuners zijn op internet problemen te vinden met vista 64bit...

//edit: Neem bijvoorbeeld deze: http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=622780 (een uit velen) hier lijkt met een soort gelijk probleem te hebben met een Hauppauge PVR-150.

[ Voor 28% gewijzigd door Subpy op 24-10-2008 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Rafe schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 16:43:

...

Maar ik bedenk me opeens dat als je iets aan de FloppyDTV wil hebben, je ook een CAM (AlphaCrypt geloof ik?) moet hebben. En die kost 100 euro waarmee de kosten toch echt te veel worden en het als alternatief genoemd gaat worden. De Hauppauge HVR-3000 ben ik ook niet compleet weg van, het is erg jammer dat de de 2200 in een half jaar tijd alweer EOL is. Verder lijken er geen fatsoenlijke analoge dual tuner kaarten meer te zijn :/
Ik vraag me sowieso af hoe populair het gebruik van tv-kaarten is. Ik hoef zo'n kaart in ieder geval niet in mijn htpc. Opnemen doe (ik in ieder geval) toch nooit meer. Ik heb ook ooit zo'n dvd-recorder gekocht om op te nemen, maar meer dan stofhappen heeft dat apparaat nooit gedaan. Al het interessante materiaal is toch wel via het Web te vinden via iets als uitzendinggemist of anderszins. Ik weet niet of de anderen ook zo'n trend voelen, maar mocht dat zo zijn kun je een tv-kaart natuurlijk ook in zijn geheel schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:19
Geen matches
Het was natuurlijk de originele gedachte van een MCE/HTPC. Maar met die digitale abonnementen tegenwoordig is het allemaal moeilijker geworden. Zelf heb ik bijvoorbeeld Digitenne met een losse PVR, die blijf ik gewoon gebruiken, of ik nou een HTPC heb of niet.
Ik denk dat het er meer als 'optie' bijgezet moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen matches
Behalve als je nog geen losse PVR hebt, dan is zo'n Digital Everywhere floppydtv kaartje natuurlijk ideaal. Bovendien werkt dat ding via firewire dus je hoeft het niet in je pci te stoppen.
Kan verder alles wat je pvr ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Laatst online: 12:19
Je hebt helemaal gelijk, maar ik bedoel meer, maak een soort BBG voor een HTPC en bied er een aantal opties bij voor verschillende gebruikers, zoals al eerder genoemd:

- Iemand met een nas/home server, HDD vervangen door een SSD.
- Analoge kabel TV
- Digitale kabel TV
- Digitenne (DVB-T)
- Schotel gebruikers?

Dan dek je alles wel af denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Boeie schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:01:
Je hebt helemaal gelijk, maar ik bedoel meer, maak een soort BBG voor een HTPC en bied er een aantal opties bij voor verschillende gebruikers, zoals al eerder genoemd:

- Iemand met een nas/home server, HDD vervangen door een SSD.
- Analoge kabel TV
- Digitale kabel TV
- Digitenne (DVB-T)
- Schotel gebruikers?

Dan dek je alles wel af denk ik.
Denk dat dit niet echt reeel is aangezien alle extra's die je aandraagt het budget overschreiden:
- SSD ipv HDD -> Over budget
- DVB-C -> Over budget
- DVB-T -> Over budget

Oftewel, in het huidige budget is het niet echt mogelijk om rekening te houden met toch nog steeds exotische oplossingen zoals de FireDTV icm een Alphacrypt waarvan de werking afhankelijk is van de grillen van Ziggo en co...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Geen matches
DVB-T is toch wel betaalbaar?
Voor onder de 30 euro heb je (welliswaar een usb) dvb-t tuner.
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

edit: Denkfout van mij. Alleen de publieke zenders zijn encryptieloos te ontvangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Danot op 26-10-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
Geen matches
1 probleem wat ik ontdekt heb... die remote waar kan je die nog krijgen. Want bij cool-prices.nl staat hij ook niet meer op de website. Er staat nog een andere versie in de pricewatch.
pricewatch: Microsoft Remote Control en Receiver voor MC
Maar bij die winkels : Dell / ITwebwinkel Nederland BV / Tech Depot is de remote niet te vinden of staat de voorraad op 0 en twijfel ik of hij ooit nog eens op voorraad komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Geen matches
:$

Dat ding is al jaren zo standaard bij htpc's dat ik er wel vanuit ging dat die nog steeds goed leverbaar zou zijn, niet dus :X Gelukkig is pricewatch: Pinnacle PCTV Remote Kit for Windows Vista praktisch hetzelfde apparaat voor dezelfde prijs, alleen met een Pinnacle logo erop. Jammer dat Logitech geen bundel met IR-ontvanger aanbiedt van hun goedkopere Harmony afstandsbedieningen, dat zou een uitstekende combinatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Geen matches
Hoe dienen de goedkopere Harmony afstandsbedieningen dan gebruikt te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themace
Geen matches
Zinu schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:59:
Hoe dienen de goedkopere Harmony afstandsbedieningen dan gebruikt te worden?
Die kan je programmeren om mediacenter commands te sturen naar een ir-ontvanger. Deze zit helaas niet bij de bundel zoals Rafe zegt. Nu nog een losse vinden want ik denk dati k meteen maar voor een harmony gaat ipv media-center remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Geen matches
sander- schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:51:
[...]

Denk dat dit niet echt reeel is aangezien alle extra's die je aandraagt het budget overschreiden:
- SSD ipv HDD -> Over budget
- DVB-C -> Over budget
- DVB-T -> Over budget

Oftewel, in het huidige budget is het niet echt mogelijk om rekening te houden met toch nog steeds exotische oplossingen zoals de FireDTV icm een Alphacrypt waarvan de werking afhankelijk is van de grillen van Ziggo en co...
Wat blijft er dan nog over van deze HTCP ?
Lijkt mij dat ze dan beter het budget kunnen opschroeven, o.a. DVB-C lijkt me heel populair; dat zou een HTCP gewoon moeten aankunnen.

DVB-T lijkt me het minst interressante van de twee; de beeldkwaliteit is minder dan bij DVB-C plus dat je maar een beperkt aantal zenders hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Madrox op 27-10-2008 14:57 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Mythrill schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:13:
Als behuizing draag ik de Lian-Li Muse PC-C36 en/of PC-C37 voor. Ik heb alleen het idee dat deze nog niet in Nederland verkrijgbaar zijn.
Hey Mythrill,

Beide kasten zijn bij Alternate te bestellen.
Ik heb zelf een C36 thuis staan! Geweldige kasten zijn het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
All,

Wat denken jullie van deze config:
Hoofd doel voor deze bak is: Media center: Films afpspelen 1080/ 24p.
Apparaten die ermee verbonden worden:
TV: TX-37LXD800
Audio: Creative 7.1 setje

Mobo: Asus P5N7A-VM (9300 Chipset)
Proc: Intel Core 2 Duo E8400
Mem: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G
HDD: Western Digital Caviar SE16 WD6400AAKS, 640GB (still en toch nog snel)

Al binnen:
Kast: Lian - Li PC-C36 (geweldige kast gewoon:P)
Koeler: Scythe SHURIKEN (stille koeler die ook nog in de kast past;))

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus P5N7A-VM€ 109,75€ 109,75
1Intel Core 2 Duo E8400€ 142,21€ 142,21
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G€ 22,93€ 22,93
1Western Digital Caviar SE16 WD6400AAKS, 640GB€ 63,10€ 63,10
ImporterenTotaal€ 337,99

Ik heb nog enkele twijfels bij de proc en mem. Zijn deze niet te "zwak" of juist overdone?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Eerder overdone dan zwak, maar opzich is dat niet erg, tis gewoon een goeie proc. Veel geheugen hebben is ook niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 01-08 09:31
Geen matches
Zal een C2D E5200 icm de config van Hendrikjansuper voldoende zijn om vloeiend 1080p materiaal te kunnen afspelen (inclusief de vogel scene)?

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44
Geen matches
[FrEEzEr] schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:26:
Zal een C2D E5200 icm de config van Hendrikjansuper voldoende zijn om vloeiend 1080p materiaal te kunnen afspelen (inclusief de vogel scene)?
Het is niet de processor die daar belangrijk bij is, maar juist de grafische chip. En aangezien daar een GeForce 9300 in zit is dat geen probleem.

Je processor zal maar minimaal belast worden. Het enige waar je goed op moet letten is dat je valide H.264 bestanden afspeelt (L4.1 profiel) anders werkt DXVA (hardware versnelling) niet en moet de processor het wel allemaal zelf doen.

[ Voor 17% gewijzigd door drZymo op 31-10-2008 11:34 ]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Geen matches
drZymo schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:33:
[...]

Het is niet de processor die daar belangrijk bij is, maar juist de grafische chip. En aangezien daar een GeForce 9300 in zit is dat geen probleem.

Je processor zal maar minimaal belast worden. Het enige waar je goed op moet letten is dat je valide H.264 bestanden afspeelt (L4.1 profiel) anders werkt DXVA (hardware versnelling) niet en moet de processor het wel allemaal zelf doen.
Ik wil voor alle situaties voorbereid zijn dus ook voor video bestanden met een niet valide H.264 profiel. Ik las dat je dan het beste CoreAVC kunt gebruiken, maar trekt de E5200 dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:15

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Geen matches
De vogelscene loopt hier iig vloeiend op 1080p met een E4400, 2GB geheugen en een Asus EN8600GT Silent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Geen matches
En gaat dat dan via CoreAVC (dus proc) of via de grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:24

fjs

PSN: ftltc

Geen matches
Hangt ook een beetje af welk software je gebruikt. Als je XBMC gebruikt kan je het beste een dikke processor erin gooien.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
Geen matches
De bedoeling is om Media portal te gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
Geen matches
Rafe schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 03:31:
:$

Dat ding is al jaren zo standaard bij htpc's dat ik er wel vanuit ging dat die nog steeds goed leverbaar zou zijn, niet dus :X Gelukkig is pricewatch: Pinnacle PCTV Remote Kit for Windows Vista praktisch hetzelfde apparaat voor dezelfde prijs, alleen met een Pinnacle logo erop. Jammer dat Logitech geen bundel met IR-ontvanger aanbiedt van hun goedkopere Harmony afstandsbedieningen, dat zou een uitstekende combinatie zijn.
't Is jammer dat die Pinnacle zo idioot lelijk is. Hij is groter gemaakt en de knopjes zitten dichter op elkaar, waardoor de bruikbaarheid niet echt wint.

Mijn MCE remote loopt een beetje op z'n laatste benen en ik wil wel wat nieuws (een nieuwe receiver kan er ook wel bij trouwens), maar eigenlijk liever niet dat. En een goedkope Logitech ben ik ook niet zo van gecharmeerd.

Iemand enig idee of de oude versie van de MCE remote nog ergens te krijgen is? Liefst een zwarte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen matches
Ik heb inmiddels mijn HTPC onderdelen binnen en ook in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/9826/mypcmg8.jpg
_/-\o_

De behuizing is een Silverstone SST-ML02B-MXR (incl display, externe voeding en afstandsbediening met "joystick-achtige" muis) van 200 euro

Moederbord: GA-MA78GPM-DS2H (780G chipset met 128MB GDDR3) van 100 euro
geheugen: Kingston 2x1GB DDR1066 van ? euro (weet ik ff niet zo snel)
CPU: AMD Athlon X2 5600+ (2,9 GHz, max 65 watt) van 63 euro
DVD brander: Sony/Nec Optiarc (dunne) slot-in 43 euro
koeler: Silverstone 20 euro (unieke zware maar lage koeler die in de behuizing past)
harddisk: Western Digital Scorpio Black 160GB 2.5" voor 60 euro

Totaal: 486 euro.

Motivatie:
Ik wil geen hoge horizontale "bombastische" kast in mijn woonkamer, liever een slanke, zoals de huidige dvd/hdd recorders. Deze kast is bijzonder smal, klein, maar toch mATX compatibel. Bovendien zit er een groot display, kaartlezer en de gebruikelijke vooraansluitingen op.

CPU: ik wacht liever op een net zo goedkope HT3.0 processor als de 5600+. Tot die tijd doe ik het met een goedkope cpu. Leuk dat je voor een lage prijs toch een snelle processor krijgt.
Had ook voor een 45 watt met ongeveer deze prijs kunnen gaan, maar ik wil ook wel wat cpu power want ik ga ook films encoden.
Geheugen: is wel 1066, heeft de cpu nu niks aan, de toekomstige cpu wel.

dvdbrander: slotin want dat ziet er gewoon erg strak uit in deze kast, een normale brander past er niet in, dus ik moest toch al voor een dunne gaan en dan is slotin wel het beste (anders is het zo'n lullige lade net als in een laptop die een beetje naar buiten schiet).

Opslag:
- OS: SSD is belachelijk duur. De Scorpio Black serie is zeer goed getest tov andere 2.5" modellen. 3.5" had ook gekund maar wilde ik niet (ivm geluid en stroom). Bovendien is deze ook nog eens erg goedkoop en doet qua lees/schrijfsnelheid niet onder voor de meeste SSD's. Als er een 16GB ipv 160GB van bestond had ik die gekocht.
- data: ik heb een Samsung F1 750GB in een AC Ryan Behuizing, die wordt via esata + interne doorgeluste voeding aangesloten (zodatie ook uit/standby gaat als de pc uitgaat).

De 780G is ook nog makkelijk te overclocken naar 900-1025 MHz en doet niet onder voor de nieuwste Nvidia 730i chipset. Bovendien zou een Intel processor een stuk duurder zijn.

Voor 486 dus een heel snelle maar ook erg mooie HTPC. Voor 147,50 euro koop je een FloppyDTV firewire kaartje voor Digitenne. Extra modules zoals bij Ziggo is niet nodig. Dan zit ik nog onder de 700 euro :)
Maar zovaak ga ik niet opnemen, denk er nu over om een Logitech DiNovo Mini aan te schaffen, past hier mooi bij! Kost 110 euro en dan zit ik nog onder de 700 8)

(Ok, ik reken de Samsung & AC Ryan behuizing niet mee, maar vervang dat en de Scorpio Black voor 1 of 2 andere harddisk(s) en je zit nog onder de 700)

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 04-11-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
730i? Bedoel je niet 8200/8300? Of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen matches
Ik bedoel 730i waarin een grafische chipset zit, de Nvidia 9300, opvolger van de 8200. Zie ook (de tabel in) de review hier: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3432

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Geen matches
offtopic:
nForce 730i chipset
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Vind de prijzen nogal raar neergezet, er is gekozen voor overal de goedkoopste onderdelen.
Maar de verzendkosten zijn nergens bij berekend, vaak zit je bij shops gewoon rond de 6-12 euro verzendkosten, zou je zomaar ff +-80 euro in totaal aan verzendkosten moeten lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Geen matches
Logisch nadenkend kan je tot de conclusie komen dat je alles bij 1 shop kunt bestellen en dus maar 1x 5-15 euro verzendkosten kwijt bent, desnoods verander je net dat ene onderdeel naar een iets ander merk/uitvoering/kleur om toch bij 1 winkel te kunnen bestellen. En als je in de buurt van de shop woont, haal je het op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Wiethoofd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:27:
Logisch nadenkend kan je tot de conclusie komen dat je alles bij 1 shop kunt bestellen en dus maar 1x 5-15 euro verzendkosten kwijt bent, desnoods verander je net dat ene onderdeel naar een iets ander merk/uitvoering/kleur om toch bij 1 winkel te kunnen bestellen. En als je in de buurt van de shop woont, haal je het op...
Mjah, bij de meeste shops waar ik ooit hele systemen in elkaar heb gezet word je bij het ene onderdeel hard genaaid en bij de ander niet... Maargoed dat was 3 jaar geleden zo, weet niet precies hoe het nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik snap de keuze van de processor niet helemaal. Een langzamere (en dus goedkopere) processor is net zo goed om HD materiaal af te spelen, als je dan toch beter wilt koop dan een AMD Phenom X3 8450, die kost maar 7 euro meer en die kan door de 1.8GHz HyperTransport ook post processing van blu-ray uitvoeren. Daarnaast zou ik 2 reepjes van 1 GB kiezen, dit wordt ook aanbevolen voor het afspelen van blu-ray op de Gigabyte website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jazco2nd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:26:
Ik bedoel 730i waarin een grafische chipset zit, de Nvidia 9300, opvolger van de 8200. Zie ook (de tabel in) de review hier: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3432
*Leest tabel*. Ik zie nergens 730i staan... :?. Dat de 9300 er was wist ik wel.

Zo ff googlen:
nieuws: Nvidia introduceert nForce 730i-chipset

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 06:55
Geen matches
Waar ik naar opzoek ben is naar een stille media center zonder franje e.d Ik wil maximaal 500 euro uitgeven voor een Media center. Uiteraard zo stil mogelijk en zo zuinig mogelijk.
Wellicht is het een idee om een budget HTPC mee te nemen? 700 euro is veel geld.

Iemand ideeen waar ik op kan bezuinigen?

- bluray mag van mij dvd zijn
- HDMI mag van mij gewoon s-video out zijn
- Processor mag van mij 1ghz (als dit genoeg is voor alle gangbare video formaten)
- Ik hoef geen video's op te nemen, want ik download alles

- Belangrijk is voor dat MCE xp erop draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de samenstelling boven je eens:Jazco2nd in "[BBG] Special: htpc november 2008"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 06:00:
Ik snap de keuze van de processor niet helemaal. Een langzamere (en dus goedkopere) processor is net zo goed om HD materiaal af te spelen, als je dan toch beter wilt koop dan een AMD Phenom X3 8450, die kost maar 7 euro meer en die kan door de 1.8GHz HyperTransport ook post processing van blu-ray uitvoeren. Daarnaast zou ik 2 reepjes van 1 GB kiezen, dit wordt ook aanbevolen voor het afspelen van blu-ray op de Gigabyte website.
Ik heb ook 2x 1GB. Verder geef ik je helemaal gelijk hoor. Eigenlijk was de cpu keuze niet geheel rationeel. In dit systeem zou de Phenom X3 die je noemt veel beter passen en is ook niet veel duurder.
Ik heb echter 6 jaar geen pc meer voor mezelf gemaakt en wilde nu gewoon een supersnelle processor, vooral omdat ik ook video ga encoden en dan is die X2 2.9GHz een stuk nuttiger dan de X3 1.8 Ghz. Maar toch zou de X3 beter zijn want ik zal het veel meer als een HTPC gebruiken dan om video's te encoden.
Dus mijn samenstelling is niet de ideale (780G based) htpc, maar met zo'n Phenom X3 zeker wel. En dan kan je nog voor jezelf kijken of je voor een mobo zonder 128MB dedicated videogeheugen gaat. Ik wilde dat wel.

De verzendkosten ben ik nu inderdaad vergeten mee te nemen, maar ik heb alles op de behuizing en CPU koeler na bij 1 bedrijf gekocht (4AllClients en daar heb ik enorm veel spijt van, echte afrader, maar da's offtopic, ik vul nog wel een shopsurvey in) dus die kosten vallen wel mee.

Heb het systeem nog niet aangezet, morgen ga ik dat doen en dan XP+Mediaportal erop (XBMC ondersteund helaas hardwarematig video's decoden niet en dat wil ik wel).

En van NVidia is dus de 730i chipset met geintegreerde Geforce 9300. Maar zo'n systeem is wel wat duurder (logisch is gloednieuw). Ik zie net dat de BBG van november hierop is gebaseerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 05-11-2008 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jazco2nd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:35:
[...]

XBMC ondersteund helaas hardwarematig video's decoden niet en dat wil ik wel
waarom wil je dat? jouw cpu kan 1080p makkelijk aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Geen matches
Jazco2nd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:35:
Heb het systeem nog niet aangezet, morgen ga ik dat doen en dan XP+Mediaportal erop (XBMC ondersteund helaas hardwarematig video's decoden niet en dat wil ik wel).
Waarom XP? Als je nou een onderbemeten HTPC'tje met 512 MB en een oude Athlon 64 of P4 hebt OK, maar Vista draait jouw config met 2 vingers in de neus en heeft een aantal grote pluspunten voor een HTPC (veel betere S3/sleep, DXVA2 hardware decoding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Geen matches
Ik heb vorige week voor iemand een 365 euro kostende PC besteld, alleen geen tobo/muis bluray en tv kaart.

Met bluray en TVkaart zou je op zoiets komen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec NSK1480€ 79,61€ 79,61
1Asus P5N-EM HDMI€ 48,35€ 48,35
1Hauppauge WinTV PVR 150MCE l.p. (OEM)€ 66,50€ 66,50
1Intel Core 2 Duo E5200€ 69,85€ 69,85
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 38,56€ 38,56
1LG GGC-H20L€ 96,40€ 96,40
1Samsung Spinpoint F1 HD642JJ, 640GB€ 58,-€ 58,-
ImporterenTotaal€ 457,27

Ik heb zelf een DVD brander en geen tvkaart besteld. Mooi klein kastje voordelig en kan toch HD video aan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:14:
[...]

waarom wil je dat? jouw cpu kan 1080p makkelijk aan
Dan gaan de fans harder draaien en dat zorgt voor geluid. Ik heb niet zo'n hele grote woonkamer dus dat hoor je vrij snel. Alles wat hardwarematig kan moet dus hardwarematig gaan.
Dreamvoid schreef op zondag 09 november 2008 @ 23:26:
[...]

Waarom XP? Als je nou een onderbemeten HTPC'tje met 512 MB en een oude Athlon 64 of P4 hebt OK, maar Vista draait jouw config met 2 vingers in de neus en heeft een aantal grote pluspunten voor een HTPC (veel betere S3/sleep, DXVA2 hardware decoding).
Sorry maar ik zie niet in wat "zware systeemspecs" te maken hebben met de keuze van je OS. Juist dat je dat als argument gebruikt is voor mij argument om voor XP te gaan. Ik wil een zo licht mogelijke OS (maar wel Windows) dat ook nog eens verschrikkelijk snel opstart (nee ik doe hem zelden helemaal uit, maar toch). En dat heb ik al.

De slaapmodus (alles naar harddisk en volledig uit) is bij mij in enkele seconden gerealiseerd. En de standby modus (alles naar ram en ram heeft nog stroom) nog sneller. Meer heb ik niet nodig.

DXVA2 is de Vista versie (werkt met EVR) van DXVA1 (werkt met VMR9). Ik heb nog nooit ergens gelezen dat je met de ene meer kan dan met de andere. Wel weet ik dat met DXVA(1) je CPU tussen de 0% en 5% verbruikt en dat is precies wat ik wil. DXVA icm met MPC-HC (en Mediaportal) kan alleen H264/VC-1 aan, misschien doet DXVA2 ook xvid/mpeg2? Maar ik lees dat je met PowerDVD en DXVA(1) ook mpeg2 hardwarematig kan afspelen.

Geen reden voor mij om over te stappen op vista dus, tenzij je nog een andere reden weet waarom Vista beter geschikt is voor een HTPC?
Ik heb een NLited XP die op de windows CD nog geen 270 MB in beslag neemt, alle overbodige services uitgeschakeld (vandaar mogelijk ook de vrij snelle standby/sleep acties). Bovendien heb ik een paar leuke themes en XPized, YzToolbar/YzShadow die bij elkaar nog steeds veel minder resources vreten. En het ziet er prima uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 10-11-2008 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Geen matches
Jazco2nd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:03:

[afbeelding]
_/-\o_

De behuizing is een Silverstone SST-ML02B-MXR (incl display, externe voeding en afstandsbediening met "joystick-achtige" muis) van 200 euro

koeler: Silverstone 20 euro (unieke zware maar lage koeler die in de behuizing past)

Motivatie:
Ik wil geen hoge horizontale "bombastische" kast in mijn woonkamer, liever een slanke, zoals de huidige dvd/hdd recorders. Deze kast is bijzonder smal, klein, maar toch mATX compatibel. Bovendien zit er een groot display, kaartlezer en de gebruikelijke vooraansluitingen op.

CPU: ik wacht liever op een net zo goedkope HT3.0 processor als de 5600+. Tot die tijd doe ik het met een goedkope cpu. Leuk dat je voor een lage prijs toch een snelle processor krijgt.
Had ook voor een 45 watt met ongeveer deze prijs kunnen gaan, maar ik wil ook wel wat cpu power want ik ga ook films encoden.

dvdbrander: slotin want dat ziet er gewoon erg strak uit in deze kast, een normale brander past er niet in, dus ik moest toch al voor een dunne gaan en dan is slotin wel het beste (anders is het zo'n lullige lade net als in een laptop die een beetje naar buiten schiet).

Opslag:
- OS: SSD is belachelijk duur. De Scorpio Black serie is zeer goed getest tov andere 2.5" modellen. 3.5" had ook gekund maar wilde ik niet (ivm geluid en stroom). Bovendien is deze ook nog eens erg goedkoop en doet qua lees/schrijfsnelheid niet onder voor de meeste SSD's. Als er een 16GB ipv 160GB van bestond had ik die gekocht.
- data: ik heb een Samsung F1 750GB in een AC Ryan Behuizing, die wordt via esata + interne doorgeluste voeding aangesloten (zodatie ook uit/standby gaat als de pc uitgaat).

De 780G is ook nog makkelijk te overclocken naar 900-1025 MHz en doet niet onder voor de nieuwste Nvidia 730i chipset. Bovendien zou een Intel processor een stuk duurder zijn.

Voor 486 dus een heel snelle maar ook erg mooie HTPC. Voor 147,50 euro koop je een FloppyDTV firewire kaartje voor Digitenne. Extra modules zoals bij Ziggo is niet nodig. Dan zit ik nog onder de 700 euro :)
Maar zovaak ga ik niet opnemen, denk er nu over om een Logitech DiNovo Mini aan te schaffen, past hier mooi bij! Kost 110 euro en dan zit ik nog onder de 700 8)

(Ok, ik reken de Samsung & AC Ryan behuizing niet mee, maar vervang dat en de Scorpio Black voor 1 of 2 andere harddisk(s) en je zit nog onder de 700)
Past een Core 2 Duo + koeler hier ook in?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen matches
jahoor, bestel dan wel de NT07-PRO koeler ipv de NT07-AM2 koeler.
En let wel op dat deze kast 120W voeding heeft. Bij AMD cpu is het makkelijk, TDP van 65 betekend max 65 watt. Bij Intel is het een gemiddelde. 65w voldoet aan MoDT (volgens mailtje van Silverstonetek)
Zie de specs van de koeler voor meer info tot hoever je kan gaan met je Intel cpu keuze:
http://silverstonetek.com...php?pno=nt07-pro&area=usa

[ Voor 47% gewijzigd door Jazco2nd op 10-11-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jazco2nd ,

mooie config, ik ben nog aan het overwegen of ik dit ook wil.

installeer je dit systeem met Firedtv? Zo ja ben ik benieuwd of de EPG de digitale kanalen goed weergeeft.
Had overigens gelezen dat het draadloze toetsenbord af en toe hapert met standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Geen matches
drZymo schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:33:
[...]

Met de nieuwste releases van de MPC H264 DXVA decoder die in Media Player Classic Homecinema zit kan ism de DXVA2 geschikte GPU's van Nvidia en de 178.24 drivers nu ook L5.1 materiaal gebruik maken van DXVA. Lees na op dit draadje (scroll naar de Changes Log van de svn 867). Zelf even geprobeerd en dit werkt inderdaad behoorlijk goed. Sommige releases die op een heel afwijkende manier geëncode zijn kunnen hier en daar nog wat artifacts vertonen, maar verder een erg leuke ontwikkeling.

Hopelijk wordt in de toekomst zoiets ook mogelijk voor ATI kaarten. En ik hoop ook nog steeds dat de mannen van MPC Homecinema en Mediaportal een keer rond de tafel gaan zitten en de subtitle functie van MPC Homecinema in Mediaportal gaan inbouwen. Dan kun je pas echt DXVA gebruiken op de manier zoals het hoort op een HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Geen matches
Update SSD: De meest voor de hand liggende SSDs, de COZ Core v3 en de Mtron Mobi 3500 zijn te verkrijgen voor €90 respectievelijk €120. Dit veranderd de zaak wellicht wat. IMHO zou ik nu gewoon als advies een TB disk en een 16GB SSD aanbevelen. Die honderd euro op de 750 is het echt wel waard.

TweakBlog

Verwijderd

Geen matches
Ik heb een vraagje over het Gigabyte GA-MA78GM-S2H bord.
Ik wil dit gaan kopen voor mijn HTPC maar ik moet wel zowel HDMI als VGA uitgang tegelijk kunnen gebruiken. Ik zag dat je DVI en HDMI niet tegelijk kan gebruiken maar hoe zit dat dan met die VGA poort en HDMI?
En is dit het beste bord op dit moment dat ik kan pakken voor een HTPC zonder videokaart waar je toch goed HD 1080P content mee af kan spelen?

Verwijderd

Geen matches
Ligt aan je HD content(Decoding, X.264 niet zonder omweg, H.264 wel), programma dat je gaat gebruiken. Belangrijk is dat je dus wel een redelijk sterke processor neemt, die ook nog zuinig is. Zodat je content wat niet goed hardwarematig kan, via software nog kan.

Verwijderd

Geen matches
Ja ik wil gewoon zo'n 4850e erin zetten. Hoezo kan je x264 niet zonder omweg afspelen dan? Wat is die omweg?

Verwijderd

Geen matches
Lees het HTPC topic hier maar eens. Je moet het via een splitter gaan doen. Dan moet het ook nog de juiste manier geencode zijn om er goed door heen te komen. Ik weet er niet alles van, maar dat is wat ik er van begrepen heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 13:42 ]

• The_nv40_man
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:41:
Lees het HTPC topic hier maar eens. Je moet het via een splitter gaan doen. Dan moet het ook nog de juiste manier geencode zijn om er goed door heen te komen. Ik weet er niet alles van, maar dat is wat ik er van begrepen heb.
Splitter? Je bedoeld Haali media splitter? Dat heeft niet eens echt iets met het decoden zelf te maken, maar met het kunnen openen van de mkv container.

Zoals ik hierboven al zei is met de nieuwste releases van de MPC decoder de L4.1 limiet niet langer van kracht zolang die gebruikt wordt in combinatie met een compatible nVidia GPU met de 178.24 drivers of hoger. Een omweg zou ik dit in ieder geval niet noemen.

Wel is er (nog steeds) het probleem met ondertitels buiten programma's als KM Player en MPC Homecinema. Dit kan nog steeds niet in combinatie met DXVA. Dat is de voornaamste rede om voorlopig bij software decoding te blijven. Omwegen zijn er echter niet bij.

Anders is dat bij de manier die een open source project gebruikt en die waarschijnlijk ook in CoreAVC gaat worden gebruikt mocht die ooit GPU acceleration krijgen. Daarbij wordt de decoder via Cuda op de shaders van de GPU gedraait. Daardoor is ie wel een stuk flexibeler en kunnen softsubtitles wel, maar de winst op gebied van energiegebruik is wel weg. Deze manier zou ik dan misschien wel een omweg willen noemen, maar voordat die bruikbaar is duurt nog wel even.

Verwijderd

Geen matches
Je hebt het alleen over Nvidia hoe zit het met ATI dan, gezien wij het hebben over de 780G en niet over een vidia kaart(beetje jammer dat je dat er dan bij haalt). Jah dat heeft te maken met het open van je container. Anders leest je programma niet goed dat het een hardware te decoden videobestand is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 16:26 ]

• The_nv40_man
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:25:
Je hebt het alleen over Nvidia hoe zit het met ATI dan, gezien wij het hebben over de 780G en niet over een vidia kaart(beetje jammer dat je dat er dan bij haalt). Jah dat heeft te maken met het open van je container. Anders leest je programma niet goed dat het een hardware te decoden videobestand is.
Bij dat verhaal waar ik op reageerde ging het over de Geforce 9300 en dies volgens mij van nVidia ;) .

Bij ATI is de L4.1 beperking nog gewoon van kracht. Dus ism de MPC decoder kun je alle geschikte encodes mbv DXVA afspelen. Encodes die bijvoorbeeld teveel reference frames gebruiken en daardoor niet geschikt zijn worden bijna altijd automatisch herkend door de MPC decoder en deze switched dan zelf (anders dan bijvoorbeeld de Cyberlink decoder) naar software-mode.

Het heeft inderdaad te maken met het kunnen openen van de container mkv door programma die daar niet al zelf een splitter voor hebben (zoals Media Player Classic Homecinema dat heeft). Met hoe het vervolgens gedecodeerd gaat worden en of dat dmv DXVA of niet gebeurd, daar heeft het nou weer niet zo veel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:33:
Ik heb een vraagje over het Gigabyte GA-MA78GM-S2H bord.
Ik wil dit gaan kopen voor mijn HTPC maar ik moet wel zowel HDMI als VGA uitgang tegelijk kunnen gebruiken. Ik zag dat je DVI en HDMI niet tegelijk kan gebruiken maar hoe zit dat dan met die VGA poort en HDMI?
En is dit het beste bord op dit moment dat ik kan pakken voor een HTPC zonder videokaart waar je toch goed HD 1080P content mee af kan spelen?
Heb het boekje van de Gigabyte GA-MA78GPM-DS2H hier liggen.
Dual display is mogelijk met HDMI + D-Sub, DVI-D + D-Sub.
HDMI + DVI-D kan je volgens mij wel tegelijk gebruiken maar dan geven beide exact dezelfde output.
HD 1080P zou je probleemloos kunnen afspelen ook hardwarematig maar het schijnt wel beetje van je filmformaat en de gebruikte encoding instellingen te liggen zoals hierboven staat.
Bluray/hd-dvd kan je in elk geval prima afspelen.

Kan het nog niet zelf testen, mijn optiarc sony/nec slotin dvdbrander werkt niet dus kan geen OS installeren. Nu een RMA naar 4AllClients want ik was zoo dom om niet eerst de shopsurvey te lezen voordat ik daar bestelde |:( |:( al heel wat 0900 kosten gehad en nu weer verzendkosten en maar hopen dat ik geld terugkrijg

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 15-11-2008 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Weet iemand een media speler die films van 24 fps met 25 fps kan afspelen ivm geen ondersteunig van 24p door tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:26:
Weet iemand een media speler die films van 24 fps met 25 fps kan afspelen ivm geen ondersteunig van 24p door tv?
Volgens mij kan elke media speler dat. Dat 24p slaat alleen op het feit dat een film een "bioscoop look" krijgt dankzij de lagere framerate (en dat daar dan ook rekening wordt gehouden m.b.t. snelheid van geluid en ondertiteling). Bij 25p gaat dat allemaal een fractie sneller :)

Het zou erg lastig zijn als dat niet het geval zou zijn, immers dan verkopen ze helemaal geen HD films meer (een hoop oudere en budget HD ready TV's hebben namelijk ook geen 24p ondersteuning)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
mindcrash schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 21:36:
[...]

Volgens mij kan elke media speler dat.
Nee, ik heb een aantal spelers geprobeert maar nergens vond ik de mogelijkheid om 24p als 25p af te spelen zodat m'n tv niet zo stottert, uiteindelijk het programmatje ReClock gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Laatst online: 16-08 11:30
Geen matches
Ik zat er ook over te denken om een Gigabyte GA-MA78GM-S2H te kopen maar ik zie geen mogelijkheid om er via svideo een tv op aan te sluiten. En ik wil het liefst niet zo'n vga/svideo converter voor kopen aangezien die nogal prijzig zijn.

Weet iemand nog een andere manier om svideo aan te sluiten op dit moederord? Of weet iemand een 780g moederbord met svideo uit? Ik heb moeite om er 1 te vinden die dit heeft.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DumbAss
  • Laatst online: 16-08 11:30
Geen matches
Ik heb even gekeken: het makkelijkst is om een gewoon een goedkope extra videokaart te nemen. Die dingen zijn maar 30-40 euro ofzo.

Vanutsteen.nl => nerds only | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen matches
wil je per se een gigabyte? Mogelijk heeft Asrock wel een S-video aansluiting op hun 780G moederborden.

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:45:
Ligt aan je HD content(Decoding, X.264 niet zonder omweg, H.264 wel), programma dat je gaat gebruiken. Belangrijk is dat je dus wel een redelijk sterke processor neemt, die ook nog zuinig is. Zodat je content wat niet goed hardwarematig kan, via software nog kan.
Ik ga maar niet in op splitters e.d., maar hier wil ik toch even iets rechtzetten :P
  • H.264 is een standaard, en x264 is er een encoder voor.
  • Of decoden wel of niet hardwarematig geaccelereerd kan worden hangt af van het level van de h264 stream (en soms kijkt een decoder zelfs naar hoe de stream geclassificeerd is; dus kan hij een level 5.1 flagged stream nog weigeren ook al is het level 4.1 compliant, en soms zelfs visa versa). MPC-HD en DXVA2 gaat volgens mij tot level 4.1.
  • CoreAVC en 1080p gaat goed samen op een E6600, zonder enige hardwareacceleratie.
Zoals je misschien al begrijpt zijn meeste bluray's met h264 streams level 4.1 compliant, maar ook veel "scene" rips zullen dat wel zijn als ik zo naar de regeltjes kijk en de recommended settings. Ook is een stream met hoge compressie niet trager te decoden dan een stream met lage compressie. Over het algemeen is de bitrate van hogere compressie veel lager, en zal er dus minder data zijn om te decoderen, dus is het sneller :) Het enige jammere is dat hoge compressie niet zo vaak gebruikt wordt omdat het encoden trager gaat :(

hier nog iets meer over hoeveel reference frames je maximaal kan gebruiken om x264 level 4.1 compliant te laten encoden.

[ Voor 4% gewijzigd door dj_tjerk op 27-11-2008 22:00 ]

Verwijderd

Geen matches
Ik ben blij dat iemand het beter weet dan ik :9 , het was ook meer dat mensen niet klakkeloos er van uit gaan dat het door de hardware gedecode gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 12:48
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:23:
Ik ben blij dat iemand het beter weet dan ik :9 , het was ook meer dat mensen niet klakkeloos er van uit gaan dat het door de hardware gedecode gaat worden.
Nee idd, enige reden waarom ik het even recht wilde zetten is dat ik het al vaker langs heb zien komen en dat ik het gevoel heb alsof mensen worden afgeschrikt door het niet weten of/waarom hardware acceleratie (niet) werkt.

Het enige vreemde voor mij is nog dat ik geen idee heb waarom hardwareacceleratie maar gaat tot level 4.1. Ik wil wel eens weten wie ik daar de schuld van mag geven :P (Microsoft met hun DXVA2 misschien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-05 13:15
Geen matches
Jazco2nd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:03:

[afbeelding]
_/-\o_

Motivatie:

Opslag:

Hoeveel plaats heb je nog over om een pci kaart te plaatsen? In deze review wilden ze een Hauppauge WinTV PVR-500 plaatsen, maar dat ging niet omdat de ide connector van de dvd drive in de weg zat. Ik zou zoiezo een sata drive kiezen, maar het is mij niet geheel duidelijk of er dan wel plek genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen matches
Ja lekkere review is dat, een mobo gebruiken die nieteens aan standaarden voldoet (valt me ook erg tegen van MSI).

Ik heb zelf geen PCI kaart erin zitten dus kan niet uit ervaring spreken, maar deze kast is bedoeld om max 1 PCI of 1 PCI Express kaart in te doen. De kaart plaats je niet verticaal op je mobo maar horizontaal. Je kan ook wat zwaardere videokaarten erop zetten want de kaart hangt aan een metalen balk. Ik vind het echt ontzettend goed bedacht van Silverstone.

Maar ik weet niet hoe lang die kaart is, kan best dat het te lang is maarja dat probleem heb je ook bij grotere kasten.

Alle andere dingen die zij in die review lastig of problematisch vonden heb ik in elk geval anders ervaren. Zeker dat van die koeler, ging probleemloos! Ik heb vaker cpu's en koelers bevestigd maar dat was ook alweer 5 jaar geleden en dit keer moest het plastic frame ook vervangen worden. Leuke uitdaging maar niet moeilijk.

Maarja waarom zou je nog een analoge tv kaart gebruiken? kan je beter een FloppyDTV kaart gebruiken en aangezien je die (intern) via Firewire verbind hoef je het niet per se in een pci slot te plaatsen. In mijn kast is nog ruimte om zo'n kaartje elders in de kast vast te maken (heb bijv. een Black edition western digital 2.5", dat scheelt ook ruimte)

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 01-12-2008 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_nv40_man
Geen matches
dj_tjerk schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:59:
[...]

Ik ga maar niet in op splitters e.d., maar hier wil ik toch even iets rechtzetten :P
  • H.264 is een standaard, en x264 is er een encoder voor.
  • Of decoden wel of niet hardwarematig geaccelereerd kan worden hangt af van het level van de h264 stream (en soms kijkt een decoder zelfs naar hoe de stream geclassificeerd is; dus kan hij een level 5.1 flagged stream nog weigeren ook al is het level 4.1 compliant, en soms zelfs visa versa). MPC-HD en DXVA2 gaat volgens mij tot level 4.1.
  • CoreAVC en 1080p gaat goed samen op een E6600, zonder enige hardwareacceleratie.
Zoals je misschien al begrijpt zijn meeste bluray's met h264 streams level 4.1 compliant, maar ook veel "scene" rips zullen dat wel zijn als ik zo naar de regeltjes kijk en de recommended settings. Ook is een stream met hoge compressie niet trager te decoden dan een stream met lage compressie. Over het algemeen is de bitrate van hogere compressie veel lager, en zal er dus minder data zijn om te decoderen, dus is het sneller :) Het enige jammere is dat hoge compressie niet zo vaak gebruikt wordt omdat het encoden trager gaat :(

hier nog iets meer over hoeveel reference frames je maximaal kan gebruiken om x264 level 4.1 compliant te laten encoden.
Bij de nieuwste SVN builds van MPC-HC is de L4.1 limit voor nVidia GPU's niet meer van toepassing. Er zal dan altijd DXVA gebruikt worden, maar dat kan soms artifacts opleveren als het echt een hele abnormale encode is.

• J-P
  • Laatst online: 16-09 21:32

J-P

Syntax erro....

Geen matches
DumbAss schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:19:
Ik heb even gekeken: het makkelijkst is om een gewoon een goedkope extra videokaart te nemen. Die dingen zijn maar 30-40 euro ofzo.
Kan je dan niet beter zoiets kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//elelctronica-lrg-YMDPBrrmoBWn.jpg

SCART - VGA kabel, kost maar 8,75 Euro?

Of werkt dat niet? :?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Geen matches
Gaat niet werken.

Die kabel waar je naar linkt werkt maar met een paar specifieke apparaten en op een normale pc een vga -> scart vereist een ander soort kabel en een hele hoop softwareaanpassingen.

zie ook: [HOWTO] ps one lcd in pc

Ja, het gaat daar over een Playstation display, maar die stuur je exact hetzelfde aan als een normale tv met RGB-scart. Dit soort snoeren zijn voor apparaten welke speciaal voorbereid zijn op scart uitvoer geven over de vga stekker, een normale videokaart is dat niet, en zal je dus flink aan het tweaken moeten.

• J-P

J-P

Syntax erro....

Geen matches
Wiethoofd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 22:39:
[...]

Gaat niet werken.

Die kabel waar je naar linkt werkt maar met een paar specifieke apparaten en op een normale pc een vga -> scart vereist een ander soort kabel en een hele hoop softwareaanpassingen.

zie ook: [HOWTO] ps one lcd in pc

Ja, het gaat daar over een Playstation display, maar die stuur je exact hetzelfde aan als een normale tv met RGB-scart. Dit soort snoeren zijn voor apparaten welke speciaal voorbereid zijn op scart uitvoer geven over de vga stekker, een normale videokaart is dat niet, en zal je dus flink aan het tweaken moeten.
Mmmm was ik al bang voor, zit zelf met een soortgelijk probleem. Dan kan die idd het beste een extra grafische kaart erbij prikken met S-Video OUT, maar dan is het nut van een Gigabyte GA-MA78GM-S2H een beetje weg want de ingebouwde grafische kaart gebruik je dan helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Geen matches
DumbAss schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:12:
Ik zat er ook over te denken om een Gigabyte GA-MA78GM-S2H te kopen maar ik zie geen mogelijkheid om er via svideo een tv op aan te sluiten. En ik wil het liefst niet zo'n vga/svideo converter voor kopen aangezien die nogal prijzig zijn.

Weet iemand nog een andere manier om svideo aan te sluiten op dit moederord? Of weet iemand een 780g moederbord met svideo uit? Ik heb moeite om er 1 te vinden die dit heeft.
vga/svideo converter heb je voor 50 eurie.
Heb zelf laatst gekocht voor de vga out van m'n laptop, werkt perfect.
Voeding is USB, en verder geen drivers nodig.
Bij conrad gekocht (kan ff geen link geven, tiep op werk).

Enig nadeel is dat je een extern "blokje/dingetje" hebt, maar opzich wel weg te werken.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P

J-P

Syntax erro....

Geen matches
Frenzy_LS schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:58:
[...]

vga/svideo converter heb je voor 50 eurie.
Heb zelf laatst gekocht voor de vga out van m'n laptop, werkt perfect.
Voeding is USB, en verder geen drivers nodig.
Bij conrad gekocht (kan ff geen link geven, tiep op werk).

Enig nadeel is dat je een extern "blokje/dingetje" hebt, maar opzich wel weg te werken.

Gr.
Hier is een Linkje

Op Ebay kan je ze trouwens wel een stuk goedkoper vinden, incl verzend kosten ongeveer 20 Euro

[ Voor 50% gewijzigd door J-P op 19-12-2008 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik kan ze niet vinden op Ebay voor die prijs, zeker niet in Nederland.

Een alternatief is overigens: http://www.erconline.nl/vga-converter-p-1913.html

Wat doe je dan trouwens met je geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 18:10
Ik overweeg een HTPC zoals die uit de BBG te kopen. Een punt waar ik echter nog even mee zit is het ontbreken van een optische audio-uitgang:
De onboard geluidschip van Realtek draagt als rugnummer ALC888 en voldoet aan Intels High Definition Audio-standaard. De chip kan overweg met DTS Connect en is in staat om via hdmi of analoge 7.1-aansluiting het geluid door te geven.

Ik wil de HTPC aansluiten op mijn A/V receiver. Deze heeft echter geen HDMI. De analoge aansluitingen zijn ook niet echt handig: een extra kabelbos, en analoog, terwijl het signaal ook over één kabeltje moet kunnen...

Zijn er gelijkwaardige moederborden die wel een optische of andere digitale aansluiting hebben voor audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hele interessante thread. Jammer dat AMD en INTEL based HTPC dicussies door elkaar heen lopen.

Ik heb 2 vraagjes:

1) Wat is het verschil tussen deze mobo's:
- GA-MA78GM-DS2H
- GA-MA78GM-DS2HP
- GA-MA78GM-S2H
- GA-MA78GM-S2HP
- GA-MA78GM-U2HP
- GA-MA78GPM-DS2H
De "Comparison Sheet" laat geen essentiele verschillen zien, dacht ik.

2) Kan ik met de "Logitech Harmony One Advanced Universal Remote" een keyboard en een muis vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
ik zit met een enorm dilemma,

ik heb op dit moment het onderstaande systeem draaiende, eigenlijk aan het eind van zijn latijn, zegmaar bijna dood moederbord.

http://tweakers.net/gallery/17215/sys

nou wil ik gaan updaten

aangezien mijn gebruik zo'n 75% films kijken is en overige voor Gamen en tekenen, ben ik hier beland.

Gezien deze BBG van November ben ik gaan kijken/vergelijken.

Qua prijs, aan upgrade, kom ik ongeveer uit op zo'n 300-350 Euro.

Maar,
wat heb ik dan,
Intel Dual-Core E5200
Kingston ValueRAM 2GB
MSI P7NGM Digital
Scythe Ninja Mini

qua processor en geheugen valt hier nog wat winst te halen, maar kan ook extra voor worden uitgegeven voor de xtra performance.

Wat ik dus wil bereiken is:

- vooruitgang
- 720p en 1080p vlekkeloos kunnen afspelen
- enigszins normaal de huidige games kunnen afspelen (hoeft niet top-max enzo) max 1280-1024 res ofzo)

Heeft iemand hier nuttige op-, of aanmerkingen bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:06:
Hele interessante thread. Jammer dat AMD en INTEL based HTPC dicussies door elkaar heen lopen.

Ik heb 2 vraagjes:

1) Wat is het verschil tussen deze mobo's:
- GA-MA78GM-DS2H
- GA-MA78GM-DS2HP
- GA-MA78GM-S2H
- GA-MA78GM-S2HP
- GA-MA78GM-U2HP
- GA-MA78GPM-DS2H
De "Comparison Sheet" laat geen essentiele verschillen zien, dacht ik.

2) Kan ik met de "Logitech Harmony One Advanced Universal Remote" een keyboard en een muis vervangen?
Op je eerste vraag, open de specs van die moederborden in tabbladen en bekijk het zelf. Tis een spelletje zoek de verschillen, gaan wij toch niet voor jou spelen.

De GPM-DS2H heeft 128MB DDR3 videogeheugen ingebouwd. (Topmodel met 780G chipset) Verder kunnen ze verschillen op wel/geen esata/firewire/raid/optische uitgangen enzovoorts. Je hebt ook nog verschillende revisies, ook die kunnen in de specs verschillen.
Als je nu een leuke HTPC wil en echt op je budget let, zoek een leuk 780G mobo (sideport is volgens sommigen overbodig, ik vind het leuk). En als je toch wat meer te besteden hebt, ga voor nVidia 9300 chipset met intel cpu dus. Die is gewoon beter, link voor review.
Bovendien heb je met de 780G de kans dat de HDMI poort nutteloos is! Zoals bij mij :(

2e vraag, google eens, en zoek de toetsen die je op je toetsenbord het meest gebruikt...

Als je een alles in 1 ding wil en toch nog gewoon goed kunnen typen raad ik dit aan:
http://www.amazon.co.uk/K...rd-touchpad/dp/B0017BQL2W

Ipv Dinovo Mini bijvoorbeeld. Want met Dinovo Mini zal je deels met je duimen typen (zoals op een PDA) en daar ga je geen documenten of lange verhalen mee typen. Toch vinden sommigen het fijn. Dat ding kan je afstandsbediening wel vervangen maar naar mijn mening geen echt toetsenbord, maar ik heb liever mn normale formaat kleine remote (ff snel pause etc.) en een toetsenbord.
Tenzij je je htpc puur alleen voor home theater gebruikt natuurlijk. Bij mij is het (naast een werklaptop) de enige pc in huis.

[ Voor 18% gewijzigd door Jazco2nd op 28-01-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
HyperTrophy schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:07:
ik zit met een enorm dilemma,

ik heb op dit moment het onderstaande systeem draaiende, eigenlijk aan het eind van zijn latijn, zegmaar bijna dood moederbord.

http://tweakers.net/gallery/17215/sys

nou wil ik gaan updaten

aangezien mijn gebruik zo'n 75% films kijken is en overige voor Gamen en tekenen, ben ik hier beland.

Gezien deze BBG van November ben ik gaan kijken/vergelijken.

Qua prijs, aan upgrade, kom ik ongeveer uit op zo'n 300-350 Euro.

Maar,
wat heb ik dan,
Intel Dual-Core E5200
Kingston ValueRAM 2GB
MSI P7NGM Digital
Scythe Ninja Mini

qua processor en geheugen valt hier nog wat winst te halen, maar kan ook extra voor worden uitgegeven voor de xtra performance.

Wat ik dus wil bereiken is:

- vooruitgang
- 720p en 1080p vlekkeloos kunnen afspelen
- enigszins normaal de huidige games kunnen afspelen (hoeft niet top-max enzo) max 1280-1024 res ofzo)

Heeft iemand hier nuttige op-, of aanmerkingen bij?
Die drie dingen bereik je ook prima met een 780G systeempje. Bijvoorbeeld dit moederbord. Prik er een X2 5050e op en je bespaart niet alleen aanschafkosten (denk 100 euro goedkoper!) maar ook stroom. Dat is een cpu van 2x 2,6Ghz die max 45W verbruikt. Nog even DDR2 800MHz 2x2GB met 4-4-4-12 timings en je bent klaar.
Oh en zoek even de Silverstone koeler, kost maar 19 euro. Is zeer stil en echt goed (en niet zo hoog).

Goed de 9300 chipset is wat sneller in games maar zo groot is het verschil niet. Ga je het merken?
Btw, de E5200 is geen Core 2 Duo zoals in de Guide staat. Is nog een gewone Pentium Core.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 11-02-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
En waar denk je dat die pentium dual core op gebaseerd is? Juist ja Core 2. Gewoon een wolfdale core, die ook in de E8 serie te vinden is(met een deel cache uit geschakeld). Beetje een onzin punt wat je daar maakt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2009 15:10 ]

Pagina: 1 2 Laatste