Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oud domain van my staat te koop. Mag dat?

Pagina: 1
Acties:

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Ik zit net een beetje te googlen waar nog gegevens van mijn voormalig bedrijf staan dat ik 1-7-07 heb opgeheven. Kwam ik op mijn oude url te recht. En die staat in eens te koop door een bedrijf genaamt Sedo.

Dit domain heb ik eind vorig jaar opgezegd en vond het nu vaag dat deze te koop staat. Mag dat ueberhaupt zonder mijn toestemming? Kunnen anderen een url direct kopen als ik het opgeheven heb?

Het betreft het url www.y-tek.nl.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op het moment dat jij een domein opgeeft komt het weer vrij voor registratie, gezien jij geen eigenaar meer bent. Tenzij het gaat om een merknaam die je zelf hebt gedeponeerd kun je er waarschijnlijk heel erg weinig aan doen. Je hebt immers niets meer te vertellen over het domein.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:23

Kettrick

Rantmeister!

Waarom zou iemand om toestemming moeten vragen als het jouw domein niet meer is ?

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Aha, dacht ik al.
RoeLz schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:41:
Waarom zou iemand om toestemming moeten vragen als het jouw domein niet meer is ?
Naamschending e.d. Okee ik had geen copyright of Trademark erop, maar het was immers een bedrijf die een naam opgebouwd had. En nu zit daar zo'n rare site achter.

Ooohh ff mijn andere domainen teste.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:53

mace

Sapere Aude

Beetje domme vraag eerlijk gezegd.

Natuurlijk mag dat, je hebt geen copyrights of trademarks en je hebt het domein opgeheven.
Maar nu verwacht je dat niemand er meer aan mag komen? Onzin.

Verwijderd

Hoezo naamschending? Je bedrijf bestaat niet meer, mag niemand die naam dan gaan gebruiken? :P Of vind je dat de komende 50 jaar niemand die naam mag gebruiken?

Tja, dergelijke 'vage bedrijven' kopen domeinnamen op die veel hits heeft gehad. Verlopen domeinen van een bedrijf zijn dan ook potentieel interessant, misschien dat je zelf vergeten was hem te verlengen en dan zou je het bij hen kunnen verlengen :P

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Als je een domein niet verlengt, wordt het weer vrijgegeven. Je geeft de rechten op die naam op, en andere bedrijven kunnen dat domein dan registreren. Sedo is een bedrijf wat dit doet, zij proberen op die manier geld te verdienen door jouw oude domein te kopen, en voor een veel hogere prijs weer te verkopen.

We are shaping the future

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Veel hits??? ongeveer 20 per maand noem ik nou niet veel hits :P

Zijn wel maffia praktijken dan.

Achja ze mogen er blij mee worden dan.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:54:
Hoezo naamschending? Je bedrijf bestaat niet meer, mag niemand die naam dan gaan gebruiken? :P Of vind je dat de komende 50 jaar niemand die naam mag gebruiken?

Tja, dergelijke 'vage bedrijven' kopen domeinnamen op die veel hits heeft gehad. Verlopen domeinen van een bedrijf zijn dan ook potentieel interessant, misschien dat je zelf vergeten was hem te verlengen en dan zou je het bij hen kunnen verlengen :P
Ze kopen volgens mij elk verlopen domein op.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Nee mijn www.downgrade.nl hebben ze niet gekocht :P

de vraag is dat wat gebeurd er met roman-oswald.nl als ik die opzeg... Dat is wel een url die lettelijk mijn naam is.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Kan ook verkocht worden hoor, anders kan je dus volgens jou altijd een url reserveren. Betalen en je behoud je domein, anders is je domein weg, terecht overigens.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 16:38
Roman schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:01:

de vraag is dat wat gebeurd er met roman-oswald.nl als ik die opzeg... Dat is wel een url die lettelijk mijn naam is.
Dat maakt ook geen klap uit. Als jij die naam opzegt mag iemand anders hem gewoon registreren.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

Roman schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:01:

er zullen ongetwijfelt wel meer mensen zijn die roman oswald kunnen heten.
Alleen is dat een url die geen zakelijk waarde heeft dus waarschijnlijk zullen ze dat domein links laten liggen

ps: als ik via metia.nl en sidn.nl een lookup doe voor downgrade.nl dan is dit domein wel beschikbaar dus die ga ik straks even registreren :+

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Topicstarter
Kijk dat registreren en hergebruiken vind ik ook niet erg. Maar dat ze het te koop aan bieden vind ik niet kunnen.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Uhh..sorry dat ik het zeg, maar wat jij vind is eigenlijk niet zo heel erg belangrijk in deze...

Tenzij jij aan kunt tonen dat je een bepaalde bedrijfsnaam eerder had dan dat het domein is geregistreerd kun je het opeisen, wat volgens mij niet vaak doorgaat...
Kijk dat registreren en hergebruiken vind ik ook niet erg. Maar dat ze het te koop aan bieden vind ik niet kunnen.
Wat is het verschil ? Als je iets registreert (wat 'mag' van jou) is het van jou en mag je er mee doen wat je wil (binnen de grenzen van de wet uiteraard)

Je zou bijna zeggen: Grow a spine and get over it... ;)

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

met het opheffen van je domein heb je alle rechten opgegeven.
Dat jij en je bedrijf daar "naamsbekendheid" mee hebben is precies waar dat bedrijf gebruik van maakt.

Stel ik heb een TV (domein) die ik niet meer wil (opheffing) die zet ik bij het grofvuil (opnieuw beschikbaar stellen voor registratie na opheffing) en de vuilnisman neemt hem mee (sedo koopt het op) en zet hm daarna te koop op internet dan mag hij dat doen zonder problemen

zo ook dus met jouw domein

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Roman schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:39:
Ik zit net een beetje te googlen waar nog gegevens van mijn voormalig bedrijf staan dat ik 1-7-07 heb opgeheven. Kwam ik op mijn oude url te recht. En die staat in eens te koop door een bedrijf genaamt Sedo.

Dit domain heb ik eind vorig jaar opgezegd en vond het nu vaag dat deze te koop staat. Mag dat ueberhaupt zonder mijn toestemming? Kunnen anderen een url direct kopen als ik het opgeheven heb?

Het betreft het url www.y-tek.nl.
Waarom heb je je domeinnaam dan ook opgezegd als je het blijkbaar wilt beschermen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Roman schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:10:
Maar Sedo is de nieuwe eigenaar van het domein, dus als die het willen verkopen is dat hun goed recht. Behalve dat het domein ooit van jou is geweest heb je er totaal niets meer mee te maken.
Pagina: 1