NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Naamschending e.d. Okee ik had geen copyright of Trademark erop, maar het was immers een bedrijf die een naam opgebouwd had. En nu zit daar zo'n rare site achter.RoeLz schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:41:
Waarom zou iemand om toestemming moeten vragen als het jouw domein niet meer is ?
Ooohh ff mijn andere domainen teste.
Natuurlijk mag dat, je hebt geen copyrights of trademarks en je hebt het domein opgeheven.
Maar nu verwacht je dat niemand er meer aan mag komen? Onzin.
Verwijderd
Tja, dergelijke 'vage bedrijven' kopen domeinnamen op die veel hits heeft gehad. Verlopen domeinen van een bedrijf zijn dan ook potentieel interessant, misschien dat je zelf vergeten was hem te verlengen en dan zou je het bij hen kunnen verlengen
We are shaping the future
Zijn wel maffia praktijken dan.
Achja ze mogen er blij mee worden dan.
Ze kopen volgens mij elk verlopen domein op.Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:54:
Hoezo naamschending? Je bedrijf bestaat niet meer, mag niemand die naam dan gaan gebruiken?Of vind je dat de komende 50 jaar niemand die naam mag gebruiken?
Tja, dergelijke 'vage bedrijven' kopen domeinnamen op die veel hits heeft gehad. Verlopen domeinen van een bedrijf zijn dan ook potentieel interessant, misschien dat je zelf vergeten was hem te verlengen en dan zou je het bij hen kunnen verlengen
Programmer - an organism that turns coffee into software.
de vraag is dat wat gebeurd er met roman-oswald.nl als ik die opzeg... Dat is wel een url die lettelijk mijn naam is.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Dat maakt ook geen klap uit. Als jij die naam opzegt mag iemand anders hem gewoon registreren.Roman schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:01:
Nee mijn www.downgrade.nl hebben ze niet gekocht
de vraag is dat wat gebeurd er met roman-oswald.nl als ik die opzeg... Dat is wel een url die lettelijk mijn naam is.
i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2
er zullen ongetwijfelt wel meer mensen zijn die roman oswald kunnen heten.Roman schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:01:
Nee mijn www.downgrade.nl hebben ze niet gekocht
Alleen is dat een url die geen zakelijk waarde heeft dus waarschijnlijk zullen ze dat domein links laten liggen
ps: als ik via metia.nl en sidn.nl een lookup doe voor downgrade.nl dan is dit domein wel beschikbaar dus die ga ik straks even registreren
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
Tenzij jij aan kunt tonen dat je een bepaalde bedrijfsnaam eerder had dan dat het domein is geregistreerd kun je het opeisen, wat volgens mij niet vaak doorgaat...
Wat is het verschil ? Als je iets registreert (wat 'mag' van jou) is het van jou en mag je er mee doen wat je wil (binnen de grenzen van de wet uiteraard)Kijk dat registreren en hergebruiken vind ik ook niet erg. Maar dat ze het te koop aan bieden vind ik niet kunnen.
Je zou bijna zeggen: Grow a spine and get over it...
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Dat jij en je bedrijf daar "naamsbekendheid" mee hebben is precies waar dat bedrijf gebruik van maakt.
Stel ik heb een TV (domein) die ik niet meer wil (opheffing) die zet ik bij het grofvuil (opnieuw beschikbaar stellen voor registratie na opheffing) en de vuilnisman neemt hem mee (sedo koopt het op) en zet hm daarna te koop op internet dan mag hij dat doen zonder problemen
zo ook dus met jouw domein
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
Waarom heb je je domeinnaam dan ook opgezegd als je het blijkbaar wilt beschermen?Roman schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:39:
Ik zit net een beetje te googlen waar nog gegevens van mijn voormalig bedrijf staan dat ik 1-7-07 heb opgeheven. Kwam ik op mijn oude url te recht. En die staat in eens te koop door een bedrijf genaamt Sedo.
Dit domain heb ik eind vorig jaar opgezegd en vond het nu vaag dat deze te koop staat. Mag dat ueberhaupt zonder mijn toestemming? Kunnen anderen een url direct kopen als ik het opgeheven heb?
Het betreft het url www.y-tek.nl.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Maar Sedo is de nieuwe eigenaar van het domein, dus als die het willen verkopen is dat hun goed recht. Behalve dat het domein ooit van jou is geweest heb je er totaal niets meer mee te maken.Roman schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:10:
Kijk dat registreren en hergebruiken vind ik ook niet erg. Maar dat ze het te koop aan bieden vind ik niet kunnen.