Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Installeren op een USB Schijf werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop waar nu linux op zit maar ik wil er Windows XP op zetten maar er zit geen cd speler in. Ik heb gewoon even een externe cd-rom geleend van een kennis van me en nu heb ik er Windows XP in gedaan en boot ik hem als die cd-rom en hij start de eerste gedeelte van de installatie dus dat je de hardeschijf moet kiezen waar je hem op wilt installeren en/of formateren.

Nu dacht ik voor de zekerheid om even een externe hardeschijf aan te sluiten waar ik de Windows XP als test op ga zetten. Nou selecteer ik een partitie van de externe hardeschijf en dan gaat ie hem formateren en dan de bestanden kopieren voor de installatie, dan start ie opnieuw op en zegt ie "druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten...." en dan zegt ie er direct achter "Fout tijdens laden van besturingssyteem" Weet iemand wat er aan de hand is?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat komt omdat hij waarschijnlijk niet kan booten vanaf de externe HDD en dus probeert te booten vanaf de interne HDD, verklarende de "fout tijdens laden van besturingssysteem".

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:54:
Weet iemand wat er aan de hand is?
USB storage wordt niet standaard ondersteund als bootdevice.
Wat je nu dus hebt gedaan werkt zoals je merkt niet.
Wat je eventueel wel kan doen:

Gelijk na de eerste kopieer actie, nog voordat de PC weer opstart en daadwerkelijk gaat installeren de HDD overzetten in het te installeren systeem.
Je zal waarschijnlijk wel een bootsector even moeten aanmaken.

PS: verzin in het vervolg alsjeblieft een duidelijker titel?
Ik maak er nu wel wat anders van maar het spreekt niet echt van nadenken....

[ Voor 43% gewijzigd door alt-92 op 19-10-2008 18:37 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 15:05
Waarom zou je XP op een externe harde schijf installeren ? Als je toch over wil gaan op XP dan kan je dat toch gewoon op de interne HD doen ? (modje) Het gaat hier volgens mij om een laptop, zomaar een hd verwisselen gaat meestal niet zo makkelijk, tenzij je het juiste formaat hebt.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tja.

Ik moet het ook maar doen met de zeer gebrekkige informatie die de topicstarter levert, en geef alleen maar een mogelijke oplossing aan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 15:05
Snap ik wel maar was daar niet een policy voor ?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat bedoel jij met 'was daar niet een policy voor' dan?

Verwijderd

Topicstarter
Keesk schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:50:
Waarom zou je XP op een externe harde schijf installeren ? Als je toch over wil gaan op XP dan kan je dat toch gewoon op de interne HD doen ? (modje) Het gaat hier volgens mij om een laptop, zomaar een hd verwisselen gaat meestal niet zo makkelijk, tenzij je het juiste formaat hebt.
Keesk, nou ik heb er maar 8GB op en er zit Linux op maar ik weet dus niet zeker of Windows er goed op gaat werken dus wil ik het eerst testen door op een andere hardeschijf te installeren. En het past niet meer bij Linux!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Het kan wel, maar het vereist wat werk. Ik heb er een tijd geleden een topic over aangemaakt, zie hier:

[XP] Windows op externe HDD toch mogelijk!

Ik heb het zelf niet getest, maar meerdere mensen in dat topic zeggen dat het werkt.
:)
Pagina: 1