Toon posts:

Dvd s ata + p ata?

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

MIjn vader zit al een tijdje met een raar probleem.

Hele tijd terug heb ik er een sata dvd lezer ingestoken.

Maar nu werkt zijn dvd schrijver niet (p ata )

Hoe kan je deze laten werken,

MOederbord: Msi 865 PE NEO 2

Grtz
wimme

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed
Check de jumpers eens (en de enters tussen elke regel is overbodig ;))

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-02 18:19
Zat er voor de SATA-DVD-lezer een PATA-DVD-drive in en zat die toen op dezelfde controller aangesloten als de schrijver? Dan heb je kans dat de jumper van de schrijver nog op Slave staat terwijl hij eigenlijk de master moet zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Thierry88 op 19-10-2008 15:28 . Reden: verkeerde formulering ]

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn die de relatie sata met pata niet begrijpt.
Al helemaal niet in verband met dit probleem.

Zat de pata dvd brander er al in, en heeft deze wel correct gefunctioneerd?
Heb je misschien de pata kabel uit de pata dvd brander geschoven / scheef.
Heb je in de bios soms een of meer pata poorten uitgeschakeld, waardoor er niet meer communiceert word met de pata dvd brander?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

wat meteen in mij opkomt is dat een brandprogramma in de instellingen "het te gebruiken apparaat insteld" en deze kan mogelijk nu op de verkeerde staan na de upgrade .....of word ie helemaal niet herkend in Windows / BIOS ?

Verwijderd

Topicstarter
deze heeft al correct gefunctioneerd.
Heeft er altijd ingestoken.
Reden was: vorige dvd lezer was nogal lawaaierig & deze vervangen door een dvd lezer op sata ... maar nu werkt die pata schrijver niet meer ...

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:33:
deze heeft al correct gefunctioneerd.
Heeft er altijd ingestoken.
Reden was: vorige dvd lezer was nogal lawaaierig & deze vervangen door een dvd lezer op sata ... maar nu werkt die pata schrijver niet meer ...
Was de vorige dvd lezer dan pata aansluiting of ook sata?
Als pata dan kan Thierry88 gelijk hebben met dat de dvd lezer een master was, en nu er aan 1 controller slechts een slave hangt.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

We verwachten op GoT dat je voordat je een topic opent zelf probeert je probleem op te lossen. Daarvan lees ik helaas niets terug in je topic. Daarnaast is het zo dat het belangrijk is om duidelijk uit te leggen wat het probleem is, wat je zelf hebt geprobeerd en wat de volledige specs zijn van het systeem en hoe je het aansluit.

Omdat al deze dingen missen in je topic gaat het op slot. Je kunt altijd een nieuw topic openen, maar zorg er dan wel voor dat deze aan het OM FAQ / Beleid voldoen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.