• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik heb GeIL PC2-6400 800MHz Black Dragon DDR2 2 x 2GB kit.
En ik wil het geheugen het liefst gaan overclocken op de standaard timings (CL55515) naar 1066 mhz.
Wat voor een soort koeling kan ik dan het beste gebruiken , zoiets als de ocz xtc cooler of meer een heatsink voor op het geheugen? Of hoef ik helemaal geen koeling erop te doen en kan ik ze gewoon zo laten.

Alvast Bedankt

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-05 19:43
Dat kunnen ze ook wel zonder speciale koeling, maar die OCZ koeling is altijd handig natuurlijk.

Verwijderd

Daar valt weinig zinnigs op te zeggen. Mss doen ze het sowieso wel niet op die snelheid. Probeer het uit en kijk of het stabiel blijft.

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
ja want ik ben bang dat ze dan wat te heet worden maar ik heb een review gelezen waar ze het konden maar ik ga het woensdag proberen als ik mijn maximus 2 formula heb en dan zie ik wel of de pc stabiel blijft

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoals in PMG FAQ is te lezen gaan we er vanuit dat een tweaker z'n eigen hardware kan kiezen. Dat betekent natuurlijk ook een koeler voor het geheugen.

Als het geheugen inderdaad te warm wordt kun je altijd kijken naar koelers, maar wellicht is dat nog niet eens nodig. Dus zoals hlpdsk al zegt, probeer het gewoon uit. Mocht je een koeler nodig hebben dan kun je het beste eerst op zoek gaan naar reviews en dergelijke.

Dit topic gaat in ieder geval op slot omdat we ervanuit gaan dat tweakers zelf kunnen kiezen.

Dit topic is gesloten.