Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows installatie revoken, [Vista]64x krijgen bij 32x?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste, sorry voor de wat onduidelijke topictitel, ik heb 2 vraagjes. En om daar nou 2 topics voor te maken ;)
Vraag 1. Na de recentelijk lostgebarsten discussie over DRM, en de daarvopvolgende aanpassingen (je kan installaties revoken) vroeg ik me iets af over Windows. Volgens mij heeft Windows ook een soort DRM; het kan maar op 1 systeem. Ik ving ooit eens wat op dat de Windows die je bij je PC gekocht hebt, gebonden zit aan je moederbord. Geen idee of dit echt klopt. Wat ik me door die DRM discussie afvroeg: kan Windows ook ge-revoked worden? Ik wil namelijk een nieuw moederbord kopen, en zit niet te wachten om een nieuw Windows exemplaar te kopen.
Nu mijn 2de vraag. Ik las ergens dat, als je Vista 32x hebt, je van dezelfde Vista versie de 64x versie kan krijgen voor alleen de verzendkosten (bijna gratis dus). Ik vraag me A af of dit klopt, en B of je die 64x versie dan ook op een andere pc kan installeren dan waar die 32x versie op staat. Als dat namelijk het geval zou zijn, doet vraag 1 er niet echt meer toe. Ik heb namelijk een laptop voor school waar 32x op staat, en dan zou ik die 64x versie bestellen voor mijn pc. Kost toch bijna niks, en kan ik dat nieuwe mobootje vullen met 4GB RAM wat me dual channel support oplevert.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 01:05:
Ik vraag me A af of dit klopt, en B of je die 64x versie dan ook op een andere pc kan installeren dan waar die 32x versie op staat. Als dat namelijk het geval zou zijn, doet vraag 1 er niet echt meer toe. Ik heb namelijk een laptop voor school waar 32x op staat, en dan zou ik die 64x versie bestellen voor mijn pc. Kost toch bijna niks, en kan ik dat nieuwe mobootje vullen met 4GB RAM wat me dual channel support oplevert.
Volgens het papiertje dat Microsoft bij z'n produkten stopt mag het niet. Maar de vraag is in hoeverre dit papiertje rechtsgeldig is (is niet getoetst door een rechter).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 01:14:
[...]

Volgens het papiertje dat Microsoft bij z'n produkten stopt mag het niet. Maar de vraag is in hoeverre dit papiertje rechtsgeldig is (is niet getoetst door een rechter).
Maar het is dus wel mogelijk? Het is dus niet zo dat die 64x versie bij voorbaat al gebonden is, op de 1 of andere manier, aan het mobo waar de 32x op zit?

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-11 14:16
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:29:
[...]

Maar het is dus wel mogelijk? Het is dus niet zo dat die 64x versie bij voorbaat al gebonden is, op de 1 of andere manier, aan het mobo waar de 32x op zit?
Als je je activering eenmaal hebt gedaan (voor de 32 bit versie) kun je die code niet meer gebruiken voor je 64 bit systeem.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 01:05:
verhaal

zou ik die 64x versie bestellen voor mijn pc. Kost toch bijna niks, en kan ik dat nieuwe mobootje vullen met 4GB RAM wat me dual channel support oplevert.
dual channel support zit ook bij vista 32 bit. Dual channel is namelijk afhankelijk van je bios instellingen en of het moederbord het aan kan en heeft verder weinig met het OS te maken. Gebruik je vista 32 bit en 4 Gigabyte geheugen dan zit je gewoon vast aan 3.2 bruikbare gigabytes (in het beste geval), inclusief dual channel als je hardware er ondersteuning voor heeft.

-_-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik geloof er niks van dat je zelf hierover ook maar iets serieus hebt opgezocht eerlijk gezegd :)

Met een beetje meer moeite kun je prima vinden wat de verschillende licentievormen zijn waar je Windows versies mee kan gebruiken, en wat de onderlinge verschillen zijn tussen die licentievormen qua gebruikers voorwaarden.

Tel daarbij ook nog eens op dat je een zeer basic hardware vraag die rechtstreeks in elke Hardware guide (en dus ook de PMG FAQ ) 'van horen zeggen' heb en niet verifieert en dan kan ik alleen maar concluderen dat je je er wel een beetje erg makkelijk vanaf maakt.

We hebben hier op GoT een paar simpele regeltjes, waarbij de belangrijkste is dat je zelf moeite neemt om iets uit te zoeken vóór je een topic start.
Dat is hier gewoon niet het geval en daarom sluit ik dit topic ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.