Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TweakDSL: 16-24Mb/1Mb (ik haal maar 14.670 kb/s)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Ik ben al 3 jaar een tevreden klant van TweakDSL. Het internet is lekker snel en er is weinig downtime.
Ik heb het abonnement van B16 (16-24Mb/1Mb).
In mijn modem lees ik de volgende up/down snelheden:
Up 1.021 kb/s
Down 14.670 kb/s

Dit is dus te weinig naar het minimum 16Mbit zou moeten zijn.
Ik heb al wat dingen geprobeerd (kortere telefoon kabels en nieuwste firmware).
maar helaas zonder succes.

Ik vertrouw de bekabeling in de meterkast niet helemaal (zie foto's).
Heeft er iemand een idee wat ik kan doen om toch die 16Mbit te halen?

Mvg,

Piet

Product
Naam TweakDSLB16 PSTN
Line Speed 16-24Mb/1Mb

Modem
Naam SpeedTouch 716 v5 WL
Modem Firmware 6.2.29.2
Configuratie Bridge
Snelheid Up 1.021 kb/s
SNelheid Down 14.670 kb/s

Centrale
Naam: Hfd
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 573 meter.

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakdsl.websijt.net/81018-112908.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakdsl.websijt.net/IMAGE_026.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakdsl.websijt.net/IMAGE_024.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakdsl.websijt.net/IMAGE_032.jpg

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-11 12:18
Je kan een lijnmeting laten doen toch? Die zijn precies wat je haalt.
of iig; dat kon KPN.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

Het ziet er naar uit dat de bekabeling tussen isra en modem zeer kort is? Dat is goed.
Je zou eens kunnen proberen om een andere splitter of modem ertussen te gebruiken om te testen of het dan sneller is.

Houd er trouwens rekening mee dat ookal heb je een 16-24mbit abonnement, het prima kan zijn dat de snelheid op jouw locatie niet gehaald kan worden.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Heel normaal. 20MBit is het theoretische maximum van ADSL2. Neem er nog een beetje overhead en wat ruis op de lijn / lange afstand tot de centrale bij en je zit op een max van 14 MBit. Toch nog een best nette snelheid?

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:20

Smarron

The bend

Je vraag had ook hier gesteld kunnen worden: TweakDSL ervaringen topic - Deel 26

Maar de snelheid is nooit gegarandeerd en kan aan veel factoren liggen. De afstand tot de centrale is in elk geval niet te groot. Ik zou ook een andere modem testen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
ik heb getest met een ander modem en gaf hetzelfde resultaat.
[b][message=30909223,noline]
Toch nog een best nette snelheid?
Jazeker, daarom heb ik ook nooit echt de moeite genomen om te kijken of ik sneller kon halen :P

bekabeling tussen isra en modem is lekker kort idd.
Die lijnmetingen zijn niet gratis neem ik aan?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je al gecontroleerd hoe ver je van de centrale af zit? Want 16-20mbit ga je sowieso alleen halen als je er maximaal 1km vanaf zit.

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
zoals ook in mn 1e post staat:
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 573 meter.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:16:
Dit is dus te weinig naar het minimum 16Mbit zou moeten zijn.
Dat minimum is gewoon een ideaal waarschijnlijk.

Anyway, als die ~600M echt klopt gok ik op een gevalletje brak koper richting je woning..

• bozotheclown
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06 12:08
Is je pc of laptop draadloos verbonden met je router?

Ik heb hier Telfort 20Mb internet en de router geeft aan dat hij bijna 18Mbps kan halen uit de verbinding maar vanaf mijn pc haal ik ook maar ca. 14Mbps, dat is als ik hem er draadloos (wifi, rt2500 based pci) aan hang. Als ik er een utp kabeltje tussen gooi, haal ik netjes ruim 17Mbps (XFX 680iLTsli on board ethernet).

Wifi sucks :(

EDIT: voet in mijn mond :) Ik zie dat je zegt dat je modem aangeeft dat dat de verbindingssnelheid is. Lees maar over mijn wifi zuigt rant heen ;)

[ Voor 56% gewijzigd door bozotheclown op 18-10-2008 14:03 ]

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Die Speedtouch is volgens mij ook niet een van de nieuwste meer, het kan heel goed zijn dat je met een nieuwer type, of misschien een ander merk, een veel betere verbinding krijgt...

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 15:18
Smarron schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:34:
Je vraag had ook hier gesteld kunnen worden: TweakDSL ervaringen topic - Deel 26

Maar de snelheid is nooit gegarandeerd en kan aan veel factoren liggen. De afstand tot de centrale is in elk geval niet te groot. Ik zou ook een andere modem testen.
Ik geef hem geen ongelijk, ik stel dezelfde vraag en krijg redelijk nul antwoord...
Vandread in "TweakDSL ervaringen topic - Deel 26"

Zie hier, dezelfde vraag, laat het modem maar eens op verschillende tijden herstarten, zal je zien dat het fluctueerd.

Verwijderd

Topicstarter
eX0duS schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:51:
Die Speedtouch is volgens mij ook niet een van de nieuwste meer, het kan heel goed zijn dat je met een nieuwer type, of misschien een ander merk, een veel betere verbinding krijgt...
hmm ik heb ergens nog een andere liggen, die moet ik even zoeken.
is er iemand waarbij dit verschil heeft gemaakt?

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 22:56
Inprincipe hoor je geen grote verschillen te mogen krijgen met line-sync snelheid met verschillende ADSL2+ modems, hooguit misschien halve MBit (al zou dat niet mogen). Ik zie dat je de meest voorkomende punt al goed hebt gedaan: korte kabels gebruiken naar je modem.

Wat je nog kunt doen is het controleren van de eventuele errors die je krijgt, dit kun je terugvinden als je inlogt op het modem en dan naar de uitgebreidere/geavanceerde instellingen gaat en dan naar connection. Als je te maken hebt met veel errors, dan kan dat liggen aan je gebruikte kabels of de kwaliteit richting jouw woning. Heb je wel een stabiele verbinding of valt hij af en toe wel eens uit?

Het kan heel goed zijn dat de kwaliteit koper naar je woning brak is, of de afstand naar de centrale niet klopt. Dit laatste was bij mij ook het geval, waar 1053m stond, bleek uiteindelijk na 6 lijnmetingen toch 2895m te zijn. Dit kan alleen met een complete lijnmeting achterhaald worden. Als je er niet uit komt, neem contact op met de helpdesk, ze kunnen wat tests uitvoeren, controleren of je lijnprofiel klopt en evt een lijnmeting aanvragen. Suc6!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Ik vraag me meer af wat voor bekabeling dat is van je IS/RA -> Modem ? Lijkt wel elektriciteitsdraad! ;p
Anders gebruik je een lekker kort kabeltje (even vervangen) van goeie kwaliteit, direct op je IS/RA.

Haal je dan nog dezelfde snelheid, dan is er weinig meer aan te doen.

Geschatte afstanden zijn in de meeste gevallen weinig accuraat. Het betreft vaak verouderde gegevens, en soms zelfs hemelsbreed. Alleen je ISP kan je in principe de exacte lijnafstand vertellen.
Zij het via een viertelmeting van KPN (daadwerkelijke afstand tot wijkcentrale), of een ander soort meting (schatting van aantal meters kabel op basis van weerstand).

Wij kunnen er iig weinig meer aan doen :Y

Verwijderd

Topicstarter
IEF schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:01:
Ik vraag me meer af wat voor bekabeling dat is van je IS/RA -> Modem ? Lijkt wel elektriciteitsdraad! ;p
Anders gebruik je een lekker kort kabeltje (even vervangen) van goeie kwaliteit, direct op je IS/RA.

Haal je dan nog dezelfde snelheid, dan is er weinig meer aan te doen.

Geschatte afstanden zijn in de meeste gevallen weinig accuraat. Het betreft vaak verouderde gegevens, en soms zelfs hemelsbreed. Alleen je ISP kan je in principe de exacte lijnafstand vertellen.
Zij het via een viertelmeting van KPN (daadwerkelijke afstand tot wijkcentrale), of een ander soort meting (schatting van aantal meters kabel op basis van weerstand).

Wij kunnen er iig weinig meer aan doen :Y
Het is gewoon telefoon draad geloof ik, op de foto's ziet het er denk ik wat lomper uit dan het is :P
het is misschien niet in een heel goede staat, zou dit een probleem kunnen zijn?

Verwijderd

Het lijkt op een verknipte 220V kabel, maar zoals IEF al zei we kunnen ons vergissen.

(Die is niet bedoeld als tussenstuk voor je ISRA > Splitter of modem.)
En juist meer als 20Mbit is wel degelijk mogelijk. Ik heb ooit eens ruim 400M vanaf de centrale gezeten en heb daarmee ruim 22MBit gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
denk je dat ik betere resultaten kan halen als ik deze kabel vervang door een juiste?
20Mbit zou echt super zijn :) hopen dat er onder de grond beetje goed spul ligt.

Verwijderd

Ik zei alleen dat 20Mbit en meer wel degelijk mogelijk was, maar niet voor jouw situatie ;)

(iemand riep namelijk dat met ADSL2+ 20Mbit en niet meer te behalen viel, dat is niet zo).

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de tips en suggesties. ik ga nog het een en ander proberen. Ik zal waarschijnlijk wel de handoek in de ring gooien, maargoed zoals al eerder gezegt ben ik best tevreden met mijn huidige snelheid.

Bedankt!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ander modem proberen, met je instellingen spelen..

ik heb thuis 3 adsl modems liggen.. Allied Data Copperjet 816-2P, Speedtouch 546 en een Speedtouch 780WL.

de 2 speedtouches trainen out of the box (default instellingen) op 18mbit in..
de copperjet met standaard instelling slechts op 15mbit..

de Copperjet is redelijk te tweaken / fine tunen.. iets wat me op de speedtouches nog niet gelukt is..
met finetuning traint de Copperjet in op 20mbit!!

nogal een verschil even..

gelukkig is de Copperjet ook meteen het stabielste modem.. de 780 loopt al vast als die alleen maar als Access Point hoeft te fugeren :|

mijn geschatte afstand is trouwens 973 meter!!

wat ook nog wat er af kan knabbelen is zo min mogelijk overgangen maken tussen je modem en isra :)

ik moet ook nog even een stukje normale platte kabel vervangen voor iets met meer shielding ;)

404 Signature not found

Pagina: 1