Sony KDL-32W4000 / 32V4500 of LZD85? Full HD wel nodig?

Pagina: 1
Acties:

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

EB

CU online

Topicstarter
Ik heb wat advies nodig, want ik zit in de knoop bij het maken van een keuze voor een 32 inch LCD scherm...

Inmiddels heb ik alle reviews gelezen op het net & ook in de What Hifi bladen etc.

De Sony KDL-32W4000 & KDL32V4500 zijn beide mooie LCD's en worden samen met de Panasonic LZD85 gezien als de toppers:

Panasonic TX-32LZD85 (Ongeveer 900,- bij Internetshops) (Sorry EDIT: 700 -> 900,-)
Plus & min punten:
+ 100Hz (Vloeiender beeld) _/-\o_
+ FullHD 1080P
+ 24p True cinema (Bij Blueray)
- Design :/
- Interface
- Iets minder sprankelende kleuren dan Sony

Sony KDL-32W4000
(Ongeveer 800,- bij Internetshops)
Plus & min punten:
+ FullHD 1080P
+ Zwartwaardes, bereik 30.000:1
+ Sprankelende waaheidsgetrouwe kleuren (zeer mooi!)
+ Design (Verlicht Logo, Midnight Blue frame/Mettallic, erg mooi) :P
+ Interface (PS3 XMB, erg handig & mooi)
+ DVB-C, DVB-T & DVB-HD C tuner (kabel dig. / Digitenne / HD decoder kabel) ingebouwd!
+ 24p True cinema (Bij Blueray)
- Geen 110Hz.. ! (-> meer bewegingsonscherpte?? of te verwaarlozen??) :?

Sony KDL-32V4500 (Ongeveer 700,- bij Internetshops)
Plus & min punten:
Idem als W, behalve:
- HD ready 720P
- Iets minder gelikt ontwerp
+ Het 'schijnt' soms toch beter beeld te geven bij SD signaal dan FullHD lcd's :? 8)7

De Sony is gelikt, werkt heerlijk en heeft mooie features zoals Picture frame, alles ziet er top en verzorgd uit.
De Panasonic, een stuk saaier, maar in feite wel beter beeld geeft door 100 Hz techniek laat dit voordeel met name zien bij bewegende beelden (volgens reviews)
Echter de Sony's zijn echt niet slecht, hebben een enorm mooi contrast (zwart = zwart) en de beste binnen de LCD's momenteel op bewegingsonscherpte ('Judder' en 'Smearing')

Nu ben ik al in een paar winkels geweest, maar het signaal is daar iedere keer zo brak, dat ik het verschil niet zie. Alleen de Mediamarkt heeft een hele wall aan Sony's op Bluerayspeler staan, en ik kan je vertellen: DAT is MOOI! Ook de PS3 bij de gamesafdeling laat een topbeeld zien op de 40 inch W versie!

Ik wil met name 720P & 1080P films (AVCHD) met mijn PS3 afspelen naast DVDs en games.
Ook zal ik gebruik gaan maken van Digitale kabel (Ziggo) of Satelliet in de toekomst. Kijkafstand is 1,80-2,00 meter.

Nu zijn mijn vragen:
A.
Ga ik het verschil in beeldkwaliteit zien op 32" LCD tussen de Sony Full HD & HD Ready? (W of V serie)
(Is bij Standaard signaal nl. een HDready LCD niet mooier qua beeld?) :?

B.
Kan ik ondanks mijn huidige voorkeur voor de Sony toch beter kiezen voor de Panasonic, vanwege beeldkwaliteit?

C:
Ziggo schijnt Sony niet officieel te ondersteunen, maar vanaf begin januari waarschijnlijk wel! (bron:verkoper MediaMarkt) Dat zou super zijn, want dan kan alles met een afstandsbediening!!! ook alleen een HD kaartje er in met Alphadecryptor. -> HD! Wie weet hier meer van? (Mensen bij Ziggo???)

Ik heb nu een sterkere voorkeur voor de W serie van Sony. :)

Ik hoor graag jullie gebruikerservaringen en reacties / adviezen welke ik het beste kan aanschaffen! ;)

[ Voor 0% gewijzigd door EB op 19-10-2008 23:40 . Reden: Sorry EDIT: 700 -> 900,- Panasonic LCD ]

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:18
EB schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:29:

Nu zijn mijn vragen:
A.
Ga ik het verschil in beeldkwaliteit zien op 32" LCD tussen de Sony Full HD & HD Ready? (W of V serie)
(Is bij Standaard signaal nl. een HDready LCD niet mooier qua beeld?) :?

B.
Kan ik ondanks mijn huidige voorkeur voor de Sony toch beter kiezen voor de Panasonic, vanwege beeldkwaliteit?

C:
Ziggo schijnt Sony niet officieel te ondersteunen, maar vanaf begin januari waarschijnlijk wel! (bron:verkoper MediaMarkt) Dat zou super zijn, want dan kan alles met een afstandsbediening!!! ook alleen een HD kaartje er in met Alphadecryptor. -> HD! Wie weet hier meer van? (Mensen bij Ziggo???)
A: dat hangt af van je input... wat is je bron waar het vandaan komt? gewone kabel: dan maakt geen van de tv's uit en blijft het brak. Daarnaast het verschil zien tussen HD-Ready of Full HD hangt compleet af van de afstand tot je TV. Na een X meter afstand is het verschil niet meer waar te nemen. Dus mits jij minder dan een meter zit ga je volgens mij het verschil niet zien bij 32"

B: dit subjectief. Om eerlijk te zijn ontloopt het elkaar niet allemaal en zijn het eerder concurrernde modellen.
Bij mijn keuze speelde een aantal zaken:
- full HD, 37", LCD, goed A merk, uiterlijk ook niet onbelangrijk, minimaal 3 HDMI, goede recenssies.... ik kwam uit op een TX-37LZD800 van Panasonic.
Oftewel, maak een wensen en eisenpakket en kijk welke daarbij aansluit.

C. Klopt, volgens mij ondersteunt Ziggo maar een paar decoders, neemt niet weg dat het waarschijnlijk wel gaat werken. Check anders de site bij Ziggo, daar staat wat ze wel en niet ondersteunen.

wijze woorden

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
Als het maar 100 euro scheelt ga je toch gewoon voor die 1080p?

Mijn Home Cinema in aanbouw