Levertijd Large popmerchandise

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 17:26

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Een onbeschoft korte vraag, maar hier komt-ie:

Heeft iemand hier wel eens iets bij Large besteld? Hoe lang duurt de verzending ongeveer?

Ik heb zelf vorige week 2 dingen besteld, 1 was gelijk op voorraad en de ander was 'binnen afzienbare tijd leverbaar'. Inmiddels kijk ik elke dag even op 'Mijn Large' op de website en de bestelling staat netjes genoteerd met als status 'Verwerken'. Er staat niet bij of dat niet-leverbare artikel al binnen is or whatsoever.

Ik kan deze vraag wel bij Large neerleggen, maar ik verwacht een 'even geduld, komt eraan wanneer 't binnen is' reactie. Natuurlijk moet ik wachten, dat begrijp ik. Maar in het verleden heb ik wel eens gehoord dat bestellingen zo wel 4 tot 6 weken op zich konden laten wachten.

Wat zijn jullie ervaringen daarmee, dus specifiek voor deze webshop?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:08
Dark Blue schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:05:

Heeft iemand hier wel eens iets bij Large besteld? Hoe lang duurt de verzending ongeveer?

Ik heb zelf vorige week 2 dingen besteld, 1 was gelijk op voorraad en de ander was 'binnen afzienbare tijd leverbaar'. Inmiddels kijk ik elke dag even op 'Mijn Large' op de website en de bestelling staat netjes genoteerd met als status 'Verwerken'. Er staat niet bij of dat niet-leverbare artikel al binnen is or whatsoever.

Ik kan deze vraag wel bij Large neerleggen, maar ik verwacht een 'even geduld, komt eraan wanneer 't binnen is' reactie. Natuurlijk moet ik wachten, dat begrijp ik. Maar in het verleden heb ik wel eens gehoord dat bestellingen zo wel 4 tot 6 weken op zich konden laten wachten.

Contact
Voor Nederland
Large Popmerchandising
Postbus 1113
3000 BC Rotterdam

Tel: 010-2862066
Fax: 010-2862060

Gewoon bellen en dan weet je het snel genoeg, of moeten wij voor je bellen ? 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-06 15:16

hellknight

Medieval Nerd

ik heb me toevallig onlangs geregistreerd daar, en een order geplaatst.
Ik koos om deze via Kiala te laten bezorgen, en dus bij een van hun punten te halen.
Op 3-10 (laat in de avond) heb ik de order geplaatst. Donderdag 9-10 kreeg ik bericht dat het pakket bij het Kiala-punt op te halen was, en de volgende dag heb ik het ook opgehaald.
Nog geen week dus

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 16:04

rob_erwt

What does this button do?

console schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:52:
Gewoon bellen en dan weet je het snel genoeg, of moeten wij voor je bellen ? 8)7 :+
Oftwel: wat een shop je verteld en wat de praktijk is, komt nog wel eens niet overeen. Op zich dus een prima vraag lijkt me. ;)

De laatste keer dat ik toruwens iets bij Large besteld heb, is 10 jaar geleden denk ik. In mijn herinnering was het toen wel snel bezorgd, maar ik weet niet of a) die herinnering correct is en b) of dat wat zegt over hoe het tegenwoordig gaat. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark v Oostrum
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2020

Ik bestel regelmatig wel eens wat daar.
Verzenden duurt ongeveer 1 week (Teminste in mijn situatie)
Verder eigenlijk niks op aan te merken, prima webwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 16:40
Sorry hoor, maar dit weet toch niemand. Waarom bel je niet gewoon even naar ze? Als zij het al niet zullen weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Zodra het op voorraad is heb je het meestal binnen 'n week tot 10 dagen, zo niet is het wachten op (daarom staat er ook op je bestelformulier "indien niet op voorraad ben ik bereid te wachten tot")
Mocht je geen geduld hebben, gewoon bellen, dan worden de spullen op voorraad alsnog de volgende dag geleverd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Anoniem: 19137 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:59:
Zodra het op voorrad is heb je het meestal binnen 'n week, zo niet is het wachten op (daarom staat er ook op je bestelformulier "indien niet op voorraad ben ik bereid te wachten tot")
Mocht je geen geduld hebben, gewoon bellen, dan worden de spullen op voorraad alsnog de volgende dag geleverd :P
Ik denk niet dat ze daar zullen vertellen 'Goh, normaal 1 week, maar soms als er iets niet binnen is of we vergeten iets kan het wel uitlopen tot een 3 weken. Als Gert-Jan op vakantie is kan het tot een 5 weken duren, want dan worden we minder gecontroleerd en nemen we om het kwartier een koffiepauze".

;)

Mijn ervaring: een kleine week (3x besteld ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

rob_erwt schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:51:
Oftwel: wat een shop je verteld en wat de praktijk is, komt nog wel eens niet overeen. Op zich dus een prima vraag lijkt me. ;)

De laatste keer dat ik toruwens iets bij Large besteld heb, is 10 jaar geleden denk ik. In mijn herinnering was het toen wel snel bezorgd, maar ik weet niet of a) die herinnering correct is en b) of dat wat zegt over hoe het tegenwoordig gaat. ;)
'Ik heb wel eens gehoord' Dat is natuurlijk zo vaag als de pest en tegelijkertijd een van de meest gebruikte excusen...

Dark Blue: niemand hier kan jou vertellen hoe lang het duurt. Al hebben 10 mensen de ervaring dat het nog 4 jaar duurt, dan weet je nog steeds niet of het bij jou ook 4 jaar gaat duren... Heb je het artikel zo snel mogelijk nodig dan kun je hem beter bij een winkel bestellen waar hij op voorraad is, zoniet dan kun je het beste contact opnemen met Large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:08
rob_erwt schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:51:
[...]

[...]

Gewoon bellen.. daar komt het toch uiteindelijk op neer, dus waarom niet meteen bellen dan er een topic over te maken terwijl je er geen eens achteraan gaat, misschien is er wel iets misgegaan of is het gewoon nog niet op voorraad, dat kan Large vertellen wij niet toch?

Conclusie: Gewoon bellen, en dat weet je meer.

Edit: Zelf ook wel eens bij de Large besteld, altijd binnen 3 werkdagen binnen :)

[ Voor 4% gewijzigd door console op 17-10-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-06 16:04

rob_erwt

What does this button do?

console schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:23:
[...]
Gewoon bellen.. daar komt het toch uiteindelijk op neer, dus waarom niet meteen bellen dan er een topic over te maken terwijl je er geen eens achteraan gaat, misschien is er wel iets misgegaan of is het gewoon nog niet op voorraad, dat kan Large vertellen wij niet toch?
True, bellen kan zeker geen kwaad! Maar als iedereen hier al had gezegd dat ze het altijd een week later krijgen dan volgens de website (om een voorbeeld te noemen), dan kun je in ieder geval in je achterhoofd houden dat het wel eens langer kon gaan duren.

Voor specifieke bestellingen en periodes is het vanzelfsprekend handiger om te bellen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

"Een onbeschoft korte vraag, maar hier komt-ie:"

O.. dus als jij dat als mod doet mag het wel, maar die gewone usertjes....

hahah grappig hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Resultaten in het verleden bieden geen garantie voor je huidige bestelling ;)

In dit geval zou ik ook eerst contact opnemen met het bedrijf :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Anoniem: 185882 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:06:
"Een onbeschoft korte vraag, maar hier komt-ie:"

O.. dus als jij dat als mod doet mag het wel, maar die gewone usertjes....

hahah grappig hoor
QFT

1e hit op google:
http://www.largeforum.nl/post_listing.php?topic_id=324

En wat daar staat komt wel ongeveer overeen met mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik heb de reacties hierboven aandachtig doorgelezen en met een aantal ervan kan ik zeker wat.

Ten eerste wil ik benadrukken dat ik dit topic heb geopend voor Large leveringen in het algemeen. Zoals in mijn openingspost te lezen is kan ik voor de status van mijn eigen levering op de website van Large kijken of gewoon naar ze bellen. Begrijp van me dat het daar niet om gaat.

Ik wil Large vergelijken met leveranciers als Wehkamp en Conrad. Alledrie zijn dit postorderbedrijven die al bestonden voordat de webwinkel in gebruik was. Vroeger, toen ik klein was, ging het zo dat je een bestelbon via de post naar het bedrijf stuurde, dat deze verwerkt werd en dat je ongeveer binnen 2 weken je bestelling in huis had. Met de komst van internet en concurrerende webshops zijn de levertijden verkort. Wehkamp reclameerde al vóór het internettijdperk een snelle levering te bieden met 'bel Jimmy, binnen 24 uur in huis'. Ook van Conrad geloof ik dat zij snel leveren, aangezien er genoeg concurrenten zijn die ook electronica via postorder leveren.

Bij Large vraag ik me af wie hun concurrenten zijn en of ze daarom ook wel een noodzaak hebben tot snel leveren. Bij wie gaan de mensen het anders halen? Zoals er al terecht werd opgemerkt is er bij het bestellen aan te geven dat je tot een zekere datum wil wachten op de bestelling. Dan denk ik al: oh, staan ze erom bekend dan? Het zal in ieder geval geen 24-uurs-levering zijn. Ik neem daarbij aan dat die keuze tot 'wachten tot...' er altijd is, ook al zijn je producten direct leverbaar. De winkel zelf zal altijd beloven iets zo snel mogelijk te leveren. In theorie kan 'zo snel mogelijk' al binnen 2 dagen zijn. In praktijk kan 'zo snel mogelijk' ook binnen 4 weken zijn. Bijvoorbeeld omdat er inpakhulpen ziek zijn of omdat de koffie al 3 dagen vreselijk koud was.

Vandaar mijn topic. Mijn pakketje is nu zo'n 2 weken 'in verwerking'. Ik sta niet op het punt om ze te gaan bellen. Ik wil gewoon wat ervaringen.

Met de reactie van Xan kan ik weinig. Maar, om je ideeën over ivoren torens en verheven modschap te ontkrachten: in dit forum hebben de moderators alle recht om mijn topic te sluiten als het niet zinvol is, en daar heb ik dan verder niets tegenin te brengen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 16:40
Iva_Bigone schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:18:
[...]

QFT

1e hit op google:
http://www.largeforum.nl/post_listing.php?topic_id=324

En wat daar staat komt wel ongeveer overeen met mijn ervaring.
diegene mag ook wel een cursus nederlands bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dark Blue schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:10:
Met de reactie van Xan kan ik weinig. Maar, om je ideeën over ivoren torens en verheven modschap te ontkrachten: in dit forum hebben de moderators alle recht om mijn topic te sluiten als het niet zinvol is, en daar heb ik dan verder niets tegenin te brengen.
/me En daarom klikte GA dus maar op een klein handje.
Dark Blue schreef ook

Maar in het verleden heb ik wel eens gehoord dat bestellingen zo wel 4 tot 6 weken op zich konden laten wachten.

Ik heb een aantal keren met een deellevering te maken gehad. Soms had ik het restant na een week, soms na 2 weken, soms na 3 weken, soms na 4 weken maar het is ook voorgekomen dat het er na 8 maanden nog niet was.

Voor een groot aantal merchandise-artikelen geldt dat ze ook door Large alleen bij de officiële kanalen zijn in te kopen. Datzelfde geldt ook voor de meeste merkartikelen tenzij Large grijze import-kanalen benut maar ik denk dat zij in voorkomende gevallen (iets is bij de NL-leverancier niet op voorraad) zich dit niet kunnen permiteren.

Ervaringen met leveringsdata van shops zijn dan ook nauwelijks zinvol en vooral nietszeggend. Elke levering staat immers op zich?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:49
Mag het ophouden met de (kinderachtige!) replies m.b.t. het bestaansrecht van het topic.

Op zich is dit een topic wat we in Shopping Forum - Handleiding 'eenvoudige ervaringen' noemen. Zoals daar terug te lezen is hoort primair in de daartoe geeigende plaatsen, maar voor een shop a la Large zijn die niet zo voor de hand liggend en daarmee is er in beginsel een topic mogelijk in SF.

Aan al degenen die bellen voorstellen: hoewel verstandig om ook te doen is het geen antwoord op de vraag naar ervaringen. Men belt een shop ook niet als vervanging van de ShopReview met de verwachting een objectief en ongekleurd antwoord te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Ik het verleden heb ik regelmatig tshirts / posters en cd's besteld, mijn ervaring is dat het altijd wel een aantal weken duurt voordat het aankwam. Meestal in iedergeval 3 week ofzo. Het lijkt wel of ze niets in voorraad hebben ofzo daar, anders zie ik niet in waarom het zo lang duurt. Heb er echter nooit achterna gebeld ofzo, want het kwam altijd op een gegevenmoment wel binnen, en het gaat niet echt om producten waar ik super veel haast bij heb ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Nou, ik zal hier, voor de volledigheid, nog even neerzetten hoe het is afgelopen.

Ik had al een keer naar Large gebeld en toen had een man mij uitgelegd dat de patch klaarlag, maar dat de poster pas in week 47 bij Large aan zou komen.

Op 11 oktober kreeg ik een e-mail van Large met daarin de melding dat de patch binnen 3 dagen geleverd zou worden. Dus ik wachten op dat pakketje. Inderdaad, drie dagen later lag er een grote envelop in m'n brievenbus.
Daarin zat de patch. Bijgaand een pakbon, allemaal netjes enzo. Op de pakbon stond wel 'poster: leverdatum onbekend (onbestelbaar)'. Dus ik dacht, nounou, dat kan nog even gaan duren met die poster. Ik nam dus aan dat de poster voor mij onbestelbaar was en dat zij er nog een tijdje op zouden jagen.

Dus ik wachten. Eergisteren zelf maar eens een formuliertje ingevuld en richting Large gestuurd. Wat 'onbestelbaar' betekende en wanneer ik de poster kon verwachten. Korte reactie van Large teruggekregen. Dat de poster inderdaad niet meer te bestellen was en dat ik het geld teruggestort kreeg.

Dus, hoei. Ik heb voor 7,50 en 4 euro verzendkosten een patch binnengekregen. Krijg het geld van de poster teruggestort. Zonder de poster had ik de patch niet besteld, maar nu zit ik met een patch en zonder poster. En ik ben al iets van 4 euro aan verzendkosten kwijt. :P

Toen ik dit topic opende wist ik dat er iets mis zou gaan ;) ...

Nouja, wat op voorraad was, is geleverd. En ze zullen het teveel aan geld netjes terugstorten. Maar, mijn advies: bestel bij Large niets dat 'niet op voorraad is'. Want je kunt je zo maar eens verheugen op iets dat 2 maanden later gewoon 'onbestelbaar' is. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302164

Toevallig kwamen wij dit forum tegen, wat een vervelend voorbeeld Dark Blue! De vraag hoe lang je wilt wachten op je bestelling als niet alles op voorraad is, wordt gesteld zodat je zelf kunt beslissen of je de artikelen die wel direct leverbaar zijn zo snel als mogelijk toegestuurd wilt krijgen. Wij zullen nooit ontkennen dat er vervelende probleemgevallen tussen zitten, waar dit helaas een goed voorbeeld van is. Je vraag om de ervaringen van anderen begrijpen we, toch willen we nog even duidelijk maken dat je altijd kunt bellen en dat onze klantenservice er voor je is om dit soort problemen op te lossen, wat we graag doen!

Vriendelijke groet,

Large Popmerchandising
Pagina: 1