Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

windows xp installatie herhaalt zich na format*

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo!
mijn harde schijf was een tijdje geleden helemaal bevallen van allerlei wormen en trojanische paarden en zo voort. het is gelukt hem helemaal leeg te halen (heeft iemand anders gedaan), maar nu ik windows xp wil installeren, komt het voortdurend tot een herhaling. de harde schijf wordt geformateerd en gooit alle bestaande bestanden/ systemen eraf. vervolgens worden windows bestanden gecopierd en dan begint het installatieproces gewoon weer vanaf het begin (gebruikersvoorwaarden, formateren bla, bla, bla). weet iemand wat ik eraan kan doen?
even een randopmerking: ik ben geen computer held
groetjes sabrina

Verwijderd

Je kan de CD eruit halen na het proces en hij weer opnieuw gaat starten. Dan zal hij vanzelf overspringen op de harddisk om daarvan de installatieprocedure verder te kunnen vervolgen.

Verwijderd

Niet van de CD opstarten nadat ie de bestanden gekopieert heeft. (dus niet op een toets drukken als er staat "druk op een toets om van de CD te starten".)

Als ie dan nog steeds van de CD start kun je ook de CD eruit halen als ie klaar is met bestanden kopieren.

edit: spuit11

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2008 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
cool, bedankt. ga het meteen uitproberen!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
heb het uitgeprobeerd en hij doet dus formateren, windows installeren, toestemming vragen en weer vragen, welk gedeelte te formateren. als ik de cd uithaal, blijft de schijf hagen bij boot from cd.
groeten sabrina

Verwijderd

Controleer dan even in je BIOS de opstartvolgorde van je devices en zet na het formatteren etc de hdd helemaal bovenaan (dus ook boven de CD-ROM). Wat ook kan zijn is dat de installatie een ongeldige boot.ini aanmaakt waardoor hij van de verkeerde partitie opstart.

Verwijderd

Topicstarter
hi,
ok, stel, dat hij een verkeerde boot.ini heeft aangemaakt. wat moet ik dan doen?
(ik moet namelijk altijd hdd's uitwisselen, omdat een andere hdd in mijn computer vast steekt. en als ik dan toch bezig ben, kan ik gelijk naar alles kijken.)
groeten sabrina

Verwijderd

Topicstarter
hallo!
ik heb nu ingesteld:
first boot device HDD-0
second boot device cd rom
third boot device LS120

vervolgens krijg ik:
prim. master disk HDD S.M.A.R.T. capability disabled
verifying DMI Pool data

wat nu?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tijd voor een basis opfriscursus "hoe werkt een PC" denk ik :)

Waar je tegenaan loopt is niet eens een Windows issue maar heeft te maken met hoe je je hardware aangesloten hebt (schijven, BIOS instellingen).
Je zegt al dat je regelmatig met schijven loopt te swappen, dus je zal waarschijnlijk iets verkeerd hebben gezet (jumpers ofzo).

Begin in de PMG FAQ met het onderdeel Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en PMG FAQ - basiscursussen en ga dan verder testen?

We gaan er hier op GoT wel vanuit dat je een beetje basiskennis hebt, waarmee je vooral dit soort meldingen die jij nu krijgt zelf mee kan oplossen.

Nou kunnen we je wel bij het handje vasthouden, maar je leert zelf meer van het zelf(standig) uitzoeken wat er mis gaat - uiteraard kun je daar weer de genoemde links voor gebruiken.
Begin dus met inlezen :)

[ Voor 30% gewijzigd door alt-92 op 17-10-2008 18:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.